Leta 2012 se je ob prihodu nove mazde CX-5, kompaktnega športnega terenca, ki se je spogledoval z razredom višje, zdelo da novi jezik kodo Japonki ne gre prav gladko z jezika. Po zapisu mazdinih oblikovalcev naj bi novi oblikovalski jezik prvič izgovorjen v konceptu shinari ponazarjal moč, lepoto in napetost ujeto v trenutku gibanja.
Sedaj še več podobnosti pri oblikovnih potezah, zasnovi karoserije, motorjih in drugi tehniki, a še vedno zelo različne mere obeh mazd. Športnoterenska CX-5 (zgoraj) je dolga 4,55 metra, poslovna šestica pa 4,8 oziroma 4,87 (limuzina) metra.
Mazda CX-5 je ob prihodu ujela našo pozornost, a nikakor ne z lepoto, napetostjo in gibanjem na mestu. Za novi jezik kodo se je zdelo, da ga še ne obvlada najbolje, vsekakor ne tako dobro kot mazda6, ki je kodo že leto kasneje govorila skoraj tekoče, vsekakor pa precej bolj razumljivo kot njena robustna sestra.
A kupcem je bilo to precej vseeno, CX-5 je v zadnjih treh letih v svetu namreč zapeljala v kar 800 tisoč garaž, mazda6 pa v zadnjih dveh letih v 275 tisoč. Razlog ni v vsebini, še manj v znanju jezika, ampak v trendih ki zadnja leta govorijo v prid športnim terencem in proti poslovnim limuzinam in karavanom. CX-5 in mazda6 sta in ostajata tekmici, a dokler kupec ostane v hiši, se pri Mazdi ne vznemirjajo. Pri nas bo razmerje enakovredno - letos bo na trg zapeljalo 160 mazd6 in enako število CX-5.
Kaj je novega na mazdi CX-5
Osvežitev pa sta obe dobili istočasno, s pomladjo letos, kljub temu da sta na trgu različno dolgo časa - šestica dve leti, CX-5 pa tri. Mazda CX-5 je dobila nove prednje LED žaromete in meglenke, nove zadnje žaromete, nekoliko spremenjeno masko in nekaj manjših popravkov - denimo manjšo anteno in manjša stranska ogledala. Popravki so skromni, a opazni, zato je CX-5 bolj skladen avto kot pred prenovo. V kabini se boste najprej ustavili pri novem sedem palčnem zaslonu na dotik na vrhu sredinske konzole, novi so še sredinski naslon, stikala klimatske naprave, vrtljiv gum s katerim lahko ukazujemo funkcijam na zaslonu, večje odlagačne površine v vratih, bencinski motorji pa so v kombinaciji s samodejnim menjalnikom opremljeni tudi z gumbom sport, ki spremeni delovanje menjalnika. Med motorji je nov le 2,5 litrski štirivaljnik G192 skyactiv s 142 kilovati, znan je iz šestice. Nov je še paket revolution TOP, ki prinaša še radarski tempomat in usnjeno oblazinjenje, cene pa segajo od 22.990 evrov za osnovni model G165 emotion do 38.560 za najbogatejšo različico. Najcenejša dizelska CX-5 stane 27.590 evrov, s štirikolesnim pogonom pa 29.590 evrov.
Šestica tudi s štirikolesnim pogonom
Mazda6 je prenovo doživela že po komaj dveh letih, čeprav se je ta zdela precej manj potrebna kot pri CX-5. Zunaj je osvežitev zajela masko ter prednje in zadnje luči, kodo linije so sedaj bolj poudarjene inm prepoznavne. V kabini pa so spremembe dejansko popolnoma enake kot pri CX-5, tudi šestica ima sedempalčni zaslon na dotik, večje predale (na sredinski konzoli ga prekriva roleta) in nova stikala, ima pa tudi kupec možnost doplačiti projektor na prednje steklo (head-up display) in prvič tudi štirikolesni pogon znan iz mazde CX-5, ta stane dva tisočaka. Vse mazde6 imajo sedaj električno parkirno zavoro, motorna paleta pa je ostala popolnoma enaka. Cene šestice se pričnejo pri 21.290 evrov za bencinsko G145 emotion, dizelska CD150 ima višji opremski paket challenge, zato stane najmanj 25.290 evrov.
Višje cene, višja vrednost
Cene mazde6 in CX-5 so ob prenovo nekoliko poskočile, na primeru mazde CX-5 challenge pa so so mazdini predstavniki poudarili, da je vrednost dodatne opreme precej večja od cenovne razlike - denimo za 200 evrov več, kupec dobi 570 evrov več serijske opreme.
Foto: Miloš Milač in Anže Jamnik