Avto

Španski pustolovec za družinske podvige

Seat bo z robustnim leonom ST X-Perience zadovoljil vse tiste Slovence, ki potrebujejo vsestransko vozilo in veliko prostora

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.03.2015 00:00
Čas branja: 4 min

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-026-1.1427659253.jpg.n.960px.jpg

"Padavine se bodo zvečer okrepile in dopoldan zajele vso Slovenijo," se je slišala vremenska napoved dan pred predstavitvijo novega Seatovega modela v Sloveniji. Običajno bi takšna napoved pokvarila vsaj del načrtov, a ker smo v Ljubljani sedli za volan pustolovskega karavana s štirikolesnim pogonom in se podali proti Kranjski gori, ni bilo razlogov za slabo voljo.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-010-1.1427659344.jpg.s.960px.jpg

Seat leon ST X-Perience kot "vsestranski mojster in pravi avto za terenske podvige" se je namreč zdel pravi partner na takšen dan, sploh če bi kje našli sneg... Ob našem prvem srečanju z njim v avstrijskih Visokih turah namreč nismo imeli te sreče, Španec pa je tam dokazal, da se suvereno znajde na spolzkem asfaltu z blatnimi zaplatami, razmočenem in grobem makadamu ter slabše utrjeni podlagi.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-043-1.1427657779.jpg.e.960px.jpg

Karavanski leon ST je v 454,3 cm dolgi in 181,6 cm široki različici X-Perience namreč dobil zaščitna oblačila (za 28 mm višja oddaljenost od tal, do 18,2-stopinjski vstopni kot, robustnejša odbijača, plastične obloge na blatnikih), nekaj sladkorčkov (serijski strešni nosilci, nova platišča, posebno barvo in tekstilne obloge v notranjosti, navigacijski sistem High z OffRoad menijem,...) ter predvsem odlične "gojzarje" - štirikolesni pogon 4drive -, s katerimi premaga marsikatero oviro in varno doseže cilj.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-016-1.1427657863.jpg.w.960px.jpg

Seat je znamka, ki pri nas dobro kljubuje krizi. Leta 2012 so prodali 1.099 vozil, predlani 1.250 in lani 1.605 avtomobilov, letos pa optimistično ciljajo na 1.800 vozil. Najpomembnejši je prav leon, ki naj bi letos v treh različicah osrečil skoraj 900 Slovencev. Približno 430 naj bi jih poseglo po prostorni karavanski različici ST, vsak peti pa naj bi pri tem izbral pustolovsko različico X-Perience.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-167-1.1427659642.jpg.n.960px.jpg

Leon z gojzarji in opremljen z velikanskim nahrbtnikom (587 do 1.470 litrov) je kot edina letošnja Seatova novost zdaj naprodaj tudi pri nas. Od običajne različice Style je dražji za 1.650 evrov, na seznamu dodatne opreme pa so LED žarometi, radarski tempomat, sistem za preprečevanje trka,... Cene za X-Perience se tako začnejo pri 24.670 evrov za 1,6 TDI 4drive z 81 kW (110 KM) ter končajo pri 30.106 evrov za 2.0 TDI 4drive DSG s 135 kW (184 KM) - v primeru financiranja je 1.000 evrov popusta.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-158-1.1427658789.jpg.n.960px.jpg

Ciljna skupina kupcev novega leona so družine in tisti, ki aktivno preživljajo svoj čas ter potrebujejo več prostora. Seat je pogosto edini avto v družini in mora zadovoljiti vse potrebe - tudi tiste po pustolovščinah.

nal-2015-glasuj.1427294263.jpg

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-038-1.1427657755.jpg.n.960px.jpg

Slovenskim kupcem so sprva na voljo štiri motorne različice - najmočnejši imata serijsko tudi možnost izbire voznih profilov. Za 27.730 evrov si kupec lahko omisli bencinski 1.8 TSI s 132 kW (180 KM) in 6-stopenjskim DSG menjalnikom ter 2,0-litrski dizel s 110 kW (150 KM). Prihodnje leto bo na voljo tudi dvokolesni pogon, na voljo bo pri 1,4-litrskem bencinarju s 93 kW (127 KM) ali obstoječem 1,6-litrskem dizlu z 81 kW (110 KM). A pravi pustolovci naj si raje omislijo štirikolesni pogon.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-140-1.1427657707.jpg.s.960px.jpg

Seatov 4drive je v osnovi Volkswagnov koncernski štirikolesni pogon, ki temelji na peti generaciji elektronsko krmiljene hidravlične sklopke haldex. "Pametna" sklopka skupaj z večstopenjskim ESP in elektronski zapori obeh diferencialov poskrbijo za bliskovito odzivnost in suvereno vožnjo skoraj kjerkoli kar močno zvišuje raven aktivne varnosti ter izboljšuje vozno dinamiko.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-060-1.1427659972.jpg.e.960px.jpg

V osnovi se moč prenaša na prednji kolesni par, ko gre zares, aktivno pomagata tudi zadnji kolesi. Pred zadnjim diferencialom nameščena sklopka je v osnovi sicer takšna kot pri golfu 4motion in octavii scout, vendar ji pri Seatu vdahnejo španski temperament. Po lastnih rezultatih med številnimi testiranji, izkušnjah in tudi občutku za želje njihovih kupcev ji namreč nastavijo delovanje razdelilnika pogona in diferencialov.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-053-1.1427659923.jpg.n.960px.jpg

To se pozna tudi med našo vožnjo z 2,0-litrskim dizlom s 110 kW (150 KM) proti Kranjski gori. Leon ST X-Perience se na mokri in spolzki cesti ter občasnih izletih po makadamu hipno odziva na ukaze z volanom. O kakem podkrmarjenju ni sledu, saj sistem v milisekundi zazna, katera kolesa izgubljajo oprijem s podlago ter navor pošljejo tja, kjer čutijo stik s podlago. Elektronska pamet ves čas deluje nezaznavno in od voznika ne zahteva prav ničesar, kar povečuje udobje in brezskrbnost med samo vožnjo tudi v največjem nalivu, potniki pa varno prispejo na cilj.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-055-1.1427660013.jpg.n.960px.jpg

Ker nizke temperature v dolini kažejo na to, da na višji nadmorski višini gotovo sneži, se usmerimo proti Vršiču. Robustni leon po razmočenem snegu mimo Ruske kapelice napreduje brez težav, v moč motorja in delovanje pogona pa vse pogosteje posega ESP. Po delnem izklopu ESP leon ST X-Perience suvereno grize s spolzkimi granitnimi kockami podložene in delno zasnežene serpentine mimo Koče na gozdu višje proti vrhu.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-058-1.1427660061.jpg.w.960px.jpg

Postanek pri Ajdovski deklici vsakih nekaj sekund pospremi pokanje snežnih plazov, le nekaj višinskih metrov pod vrhom pa na povsem zasneženi cesti srečamo cestarje, ki zaradi nevarnosti plazov odsvetujejo napredovanje. Ker je leon po zaslugi pogona 4drive zasneženo cesto do tja zvozil praktično brez težav, tudi ob občasnih postankih se je navor hitro prenesel na kolesa z oprijemom in smo lahko speljali brez večjega zanašanja vozila, smo obisk Vršiča prestavili na boljše dni - pozneje je zapadlo 70 cm snega, cesto pa so prav zaradi plazov zaprli.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-097-1.1427660124.jpg.s.960px.jpg

Seat si obup[a]no želi vstopiti na trg SUV, njihov prvi zadovoljiv primerek je bila pustolovska altea Freetrack, ki se je pred časom poslovila s proizvodnih trakov. Novi leon ST X-Perience se zdi več kot soliden poskus vnovičnega dokazovanja med vozili (ter seveda vozniki in potniki), ki poleg urejenih cest ljubijo tudi prah, blato, dež in sneg.

Seat-leon-ST-X-Perience-SP-126-1.1427660181.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

22.12.2014
10.07.2014
27.11.2013
FINANCE
Avto
Sladke težave desetega brata Skupine VW
Avto
AvtoMiloš Milač Sladke težave desetega brata Skupine VW

Cene za malo Španko seat arono – bencinski trivaljni 1.0 TSI s 70 kilovati stane 14.990 evrov, enako zmogljiv turbodizel 1.6 TDI pa 18.891 evrov.

FINANCE
Avto
Intervju s šefom Seata: kako se deseti brat Skupine VW prebija v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Intervju s šefom Seata: kako se deseti brat Skupine VW prebija v ospredje

Luca de Meo, predsednik uprave Seata, je špansko znamko spravil na zeleno vejo; ena od prednosti znamke so deset let mlajši kupci od povprečja v panogi

FINANCE
Avto
To je novi seat leon, postaven in pametnejši od tekmecev
Avto
AvtoMiloš Milač To je novi seat leon, postaven in pametnejši od tekmecev 6

Španski Seat je nocoj razkril četrto generacijo leona, najuspešnejšega modela te znamke. Novi leon je oblikovno svež in drzen, tehnično zelo sodoben in navdušuje z najvišjo ravnjo povezljivosti na trgu.

FINANCE
Avto
Seatov veliki SUV je ime dobil po najstarejši rimski naselbini
Avto
AvtoMiloš Milač Seatov veliki SUV je ime dobil po najstarejši rimski naselbini

Novemu Seatovemu športnemu terencu bo ime tarraco, je odločilo 146.124 ljubiteljev znamke iz 134 držav, ki so sodelovali v sklepni fazi natečaja #SEATseekingName. Med kupce bo zapeljal v začetku prihodnjega leta.

FINANCE
Avto
Seat tarraco: nemška dodelanost, obdana s španskim temperamentom
Avto
AvtoUroš Božin Seat tarraco: nemška dodelanost, obdana s španskim temperamentom

Tarraco je prostoren in zanimiv SUV ter najrazkošnejši seat doslej, ki bo na voljo tudi s sedmimi sedeži; Španci so z masko iz žameta prekrili obraz ter tako celotni postavi dodali odmerek španske strasti in temperamenta.

FINANCE
Avto
Ibiza je (še) španska, a ker je nemška, je konkurenčna
Avto
AvtoJanez Kovačič Ibiza je (še) španska, a ker je nemška, je konkurenčna

Drugi najmanjši seat v peti generacijski izvedbi je v vseh pogledih veliko bolj samozavesten kot je bila nekoč, kar morda napoveduje, da bo uspešneje lovil v tržnem ribniku, kjer sta tudi »hišna« polo in fabia