Avto

Vonj po novem avtomobilu ni prepuščen naključju

Ko potencialni kupec sede v razstavljeni avtomobil, pomembno vlogo odigrata udobje in lepo oblikovana notranjost, velik pomen pa ima tudi vonj

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.03.2015 10:25
Čas branja: 1 min

Zapeljive zunanje linije, udobje in lepo oblikovana notranjost igrajo pomembno vlogo pri potencialnem kupcu, ko ta sede v razstavljeni avtomobil. Ob tem pa je pomemben še en dejavnik, ki se ga stranke pogosto manj zavedajo, a je vendarle velikega pomena - vonj novega avtomobila. Proizvajalci tega nikakor ne prepuščajo naključju.

P3040340.1427534324.jpg.n.960px.jpg

"Vonj novega avtomobila ne sme biti premočan in mora ustrezati avtomobilu," je pojasnil Vincenzo Luca iz nemškega združenja za tehnično kakovost vozil TÜV ter dodal: "Cvetlični vonj bi lahko kupca odvrnil prav tako kot vonj, povezan z različnimi vrstami plastike."

Avtomobilski proizvajalci tako zaposlujejo posebne strokovnjake - aroma kemike -, ki so zadolženi za ustvarjanje prepoznavnega in prijetnega vonja. Ta zagotavlja, da se bo potencialna stranka počutila sproščeno in udobno, pogosto pa se ne bo niti zavedala, zakaj. Da avtomobili v razstavnih salonih primerno dišijo, proizvajalci in prodajalci pogosto poskrbijo s trakovi odišavljenega blaga, ki so podstavljeni pod sedeže, ali z diskretno vstavljenimi razpršilci.

Maybach-Zeppelin-perfume.1427534644.jpg.s.960px.jpg

"Prvi vtis igra veliko vlogo, še posebej če stranka vonj oceni za neprijeten," je pojasnil Michael Franke iz Volkswagna. Da bi se izognili neprijetnim vonjavam, se proizvajalci pri opremljanju notranjosti vozila tako odpovejo določenim materialom. Podobno pri Audiju pri snovanju vsakega avtomobila preučijo okoli 500 materialov, da bi ustvarili kar se da nevtralen vonj. "Nikoli ne bo avtomobila, ki ne diši po ničemer. Ljudje tega nočejo," je poudaril vodja Audijeve ekipe Heiko Lüssmann-Geiger.

Mercedes-Benz ima celo ekipo, ki se odloča o materialih in njihovi uporabi v notranjosti avtomobila - od tekstila, lesa in gume do sintetičnih materialov. Standardiziran postopek analize je družbe razvila že leta 1992, od takrat pa ga stalno razvija.

Materiale, ki bi jih lahko uporabili v novem vozilu, tako nepredušno zaprejo v steklene kozarce in jih segrejejo na 80 stopinj Celzija - podoben učinek je dosežen v avtomobilu, ki dalj časa stoji na soncu. Nato jih pustijo, da se ohladijo, nakar strokovnjaki materiale vonjajo in jim podelijo ocene od ena, kar je najboljša ocena, do šest. Test prestanejo le materiali, ki imajo oceno največ tri. "Namen je ustvariti prijetno aromo, ki je kar se da nevtralna," je pojasnila nekdanja članica ekipe Claudia Schempp. "Edini material, ki lahko napravi zavestni vtis v Mercedes-Benzu, je usnje," je še dodala.

maybach-perfume.1427534685.jpg.e.960px.jpg

A kljub temu številni novi avtomobili še vedno smrdijo. Do tega pride, kadar so uporabljeni poceni materiali, kar se zgodi predvsem pri avtomobilih nižjega cenovnega razreda. Kupcem takih avtomobilov še vedno ostane na voljo velik izbor osvežilcev in dišav, narejenih posebej za avtomobile.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Kako Belgija uspešno preganja goljufije s kilometri, Slovenija predloge ignorira
Avto
AvtoMiloš Milač Kako Belgija uspešno preganja goljufije s kilometri, Slovenija predloge ignorira 18

Belgija ima učinkovit sistem sledenja kilometrom avtomobilov, zato je goljufije lahko prepoznati. Za vzor bo tudi drugim državam EU, ki so pripravljene prisluhniti.

FINANCE
Avto
Peterica, ki je osupnila Ženevo
Avto
AvtoMatej Kačič Peterica, ki je osupnila Ženevo 19

Audi A6, električna hyundai kona, volvo V60, rimac C_two in peugeot 508: čeprav se z njimi nismo zapeljali, so to največje zvezde avtomobilskega salona v Ženevi

FINANCE
Avtoindustrija kot dinozavri? Ni videti!
Finance
Rok Pikon Avtoindustrija kot dinozavri? Ni videti! 1

Mnoge panoge, ki porabnikom prodajajo končne izdelke, so od interneta in pametnega telefona naprej doživele velike, nekatere tudi boleče spremembe. Kot kaže, se vse bolj na glavo postavlja tudi avtomobilska industrija. A glavni igralci v njej dajejo kar močan občutek, da ne želijo dočakati usode dinozavrov.

FINANCE
Avto
Slovenci se pri nakupu avta zanesemo na medije, posel pa vselej sklenemo v salonu
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenci se pri nakupu avta zanesemo na medije, posel pa vselej sklenemo v salonu 1

»Mediji so pomembni v nakupnem procesu avtomobila, sam nakup pa bomo Slovenci še nekaj časa izpeljali osebno, v avtosalonu,« pravi Matjaž Robinšak, direktor in partner v podjetju Valicon.