Toyota je napovedala novo strategijo na področju proizvodnje, s katero bo zmanjšala stroške razvoja. Več modelov bo namreč temeljilo na skupnih platformah, prav tako bo z drugimi proizvajalci delila več avtomobilskih delov. Toyoti se v tekočem poslovnem letu obeta rekordnih 16 milijard evrov dobička, k temu sta največ prispevala šibak jen in močna prodaja na severnoameriškem trgu.
Predsednik Toyote Akio Toyoda kljub odličnim rezultatom vztraja pri zmanjševanju stroškov. "Nenadne in drastične spremembe v poslovnem okolju pomenijo, da nam konvencionalni način razmišljanja in poslovanja ne pomaga več pri vzdržni rasti," je poudaril Toyoda.
Toyota namerava z novo strategijo stroške razvoja zmanjšati za petino. Strošek uvajanja novih proizvodnih linij namerava razpoloviti, strošek investicije za nove tovarne pa glede na leto 2008 zmanjšati za 40 odstotkov. Nov model bo začela uvajati na srednje velikih avtomobilih s pogonom na sprednjih kolesih, in to v letošnjem letu. Do leta 2020 želi v skladu z novo strategijo proizvesti polovico vseh vozil.
"To je Toyotina verzija modela zmanjševanja stroškov, ki ga je prvi uvedel Volkswagen," je pojasnil analitik raziskovalnega centra SMBC Friend Shigeru Matsumura. "Strategijo, ki vključuje uporabo več skupnih delov, je precej učinkovita in je postala globalni trend," je dodal. Matsumura je ob tem opozoril tudi na negativne vidike takšne strategije. V primeru, da določen del ne deluje, takšna strategija namreč vodi k masovnim odpoklicem. "Ta strategija je lahko dvorezen meč. Zato pa bodo Toyota in njeni rivali najverjetneje okrepili vlaganje v izboljšanje nadzora nad kakovostjo," je dodal.