Avto

Med tekočimi trakovi največje tovarne BMW na svetu

Obiskali smo bavarski Dingolfing, kjer smo se na 2,5 milijona kvadratnih metrov prepričali, da BMW resno stavi na električno prihodnost.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.03.2015 15:02
Čas branja: 3 min

Iz jutrišnje priloge Industrija

Dingolfing, od Münchna oddaljen dobro uro vožnje, je prava mala industrijska oaza sredi večinoma kmetijskega območja južne Bavarske. Mesto, po velikosti primerljivo z Jesenicami, živi in diha za BMW. V Dingolfingu je namreč največja in, kot pravijo pri BMW, tudi najbolj prožna tovarna nemškega avtomobilskega velikana. Lani je iz Dingolfinga odpeljalo 369 tisoč vozil, vse od najmanjših trojk do največjih in najbolj luksuznih sedmic.

dingolfing-tovarna.1427290479.jpg.o.600px.jpg
Tovarna v Dingolfingu se razprostira na več kot 2,5 milijona kvadratnih metrov. Velja za največjo BMW tovarno na svetu.

Vsak dan izdelajo 1.600 vozil - za primerjavo, v Revozu jih denimo 600 -, v tovarni pa kruh služi 17.500 zaposlenih in 800 pripravnikov. V Dingolfingu sicer ne sestavljajo le avtomobilov, ampak tudi številne dele zanje. Pravijo, da ima tako rekoč vsak BMW vsaj en del, ki je bil izdelan v njihovi tovarni. Vsak dan tako izdelajo nekaj tisoč sprednjih in zadnjih osi ter menjalnikov. Dingolfing slovi tudi po tem, da so bile tam izdelane prve aluminijaste osi in prototipi prtljažnikov za BMW hydrogen 7 - prvi BMW, ki ga je poganjal vodik.

bmw.1427290478.jpg.o.600px.jpg
Proizvodnja električnih menjalnikov za BMW i3.

Roboti so povsod

Čeprav so najstarejši deli tovarniškega kompleksa stari že okoli 50 let, pa je po nemško vse modernizirano, avtomatizirano, čisto, razsvetljeno in prostorno. Med videnim najbolj izstopa hala, kjer poteka izdelava osnovnih delov za električne BMW i3 in i8. Te sicer sestavljajo v Leipzigu, okoli 300 zaposlenih v Dingolfing pa jih zalaga z visoko voltaičnimi baterijami, električnimi menjalniki in aluminijastimi šasijami.

Samo za izdelavo baterij za manjšega, mestnega in električnega i3 skrbi sto ljudi. Produkcijski proces se začne s testiranjem posamezne litij-ionske baterijske celice, te BMW razvija skupaj s Samsungom, in se nadaljuje s plazemskim čiščenjem, ki zmanjša trenje na stenah baterijskih celic. Dvajset robotov nato poskrbi, da so celice povezane in zvarjene v module, človeške roke pa jih zvežejo z visoko voltaičnim konektorjem. Proces se konča podobno, kot se je začel - s testiranjem.

bmw4.1427290473.jpg.o.600px.jpg
Začetek proizvodnega procesa izdelave baterij se konča tako kot se je začel: s testiranem.

»BMW zagotavlja, da baterije zdržijo skozi celotno življenjsko obdobje vozila. Stranke sicer dobijo garancijo, ki velja osem let oziroma za sto tisoč prevoženih kilometrov,« razlaga eden od zaposlenih, ki nas je spremljal na obhodu.

Roboti poskrbijo tudi za izdelavo aluminijastih šasij. »Gre za izredno kompleksen proces varjenja. Šasija je sestavljena iz 150 posameznih delov, ki jih skupaj drži več kot 19 metrov varilnega materiala,« so nam povedali v tovarni. Največji izziv je bila po njihovih besedah izdelava kompozitne aluminijaste strukture, s »sofisticirano geometrijo« in popolnoma avtomatizirano proizvodnjo.

id-bmw1
Delo robota na visoko voltaičnih baterijah.

Pametno noter, pametno ven

Proizvodnja je sicer že na prvi pogled izjemno vitka in prožna. Velika večina avtomobilov, ki jih izdelajo, je že vnaprej prodana. Tako kot pametno avtomobili zapuščajo tovarno, pametno vanjo prihajajo deli in material. Zaloge pridejo v tovarno takrat, ko jih potrebujejo. Na vprašanje, kako poskušajo optimizirati proizvodnje procese, so nam povedali: »Proizvodnja je razdeljena na več delov, vsakega posebej analiziramo, ugotavljamo morebitne pomanjkljivost in jih takoj poskušamo odpraviti.«

Resno v električno prihodnost

Z e-mobilnostjo avtomobilska industrija odpira novo poglavje izdelave in prodaje avtomobilov. Prihajajo novi igralci, naložbe so visoke - v letu 2013 in 2014 je BMW samo v Dingolfingu za pripravo na električno prihodnost vložil več sto milijonov evrov. Veliko je torej na kocki, zato ni čudnega, da tudi pri BMW skrivajo podrobnosti o novih tehnologijah. Fotografiranje tovarne je bilo tako strogo prepovedano, tudi vodniki so bili skopi pri odgovorih na novinarska vprašanja.

So pa z veseljem povedali, da nameravajo v bližnji prihodnosti zaposliti 200 novih kvalificiranih delavcev na področju e-mobilnosti. Potrebovali jih bodo verjetno še več, saj so načrti velikopotezni. Zahtevam po trajnostni mobilnosti želi BMW namreč zadostiti na več področjih: s popolnoma električnimi avtomobili, kot sta i3 za vožnjo po mestu in športnim i8, hibridnimi vozili, optimizacijo bencinskih ter dizelskih motorjev, dolgoročno pa s serijsko proizvodnjo vodikovih motorjev.

bmw2.1427290475.jpg.o.600px.jpg
V Dingolfingu so lani izdelali okoli 369 tisoč vozil, vse od najmanjših trojk do največjih in najbolj luksuznih sedmic.

Rekordno leto

Za BMW je bilo leto 2014 rekordno. Nemci so na ravni skupine (v kateri sta poleg znamke BMW še Mini in Rolls-Royce) pridelali 80 milijard evrov, kar je 5,7 odstotka več kot leto poprej. Prvič v zgodovini pa so izdelali več kot dva milijona vozil.Letos namerava BMW predstaviti 15 novih in prenovljenih modelov.

Rast prodaje naj bi poganjali prav novi modeli, vključno s prenovljenimi modeli BMW serije 1 in novim prostornim sedemsedežnikom BMW serije 2 gran tourer, ki sta bila predstavljena na avtomobilskem salonu v Ženevi, ter tudi BMW serije 7, na katerega se pripravljajo prav v tovarni v Dingolfingu.

Medtem širijo tudi proizvodnje zmogljivosti. Lani oktobra je iz brazilske tovarne v Araquariju odpeljal prvi BMW, novo tovarno gradijo tudi v Mehiki, v ZDA pa bodo proizvodni obrat v Startanburgu razširili tako, da bo vsako leto lahko izdelal kar 450 tisoč avtomobilov. Zadnja naložba je vredna okoli milijardo dolarjev, z njo pa bo tovarna v Startanburgu postala največja beemvejeva.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Avto
BMW bo vložil milijardo evrov v novo tovarno na Madžarskem
Avto
AvtoAnja Zaletel BMW bo vložil milijardo evrov v novo tovarno na Madžarskem 3

Na eni proizvodnji liniji izdelovali tako električna vozila kot vozila z motorji z notranjim izgorevanjem