Dingolfing, od Münchna oddaljen dobro uro vožnje, je prava mala industrijska oaza sredi večinoma kmetijskega območja južne Bavarske. Mesto, po velikosti primerljivo z Jesenicami, živi in diha za BMW. V Dingolfingu je namreč največja in, kot pravijo pri BMW, tudi najbolj prožna tovarna nemškega avtomobilskega velikana. Lani je iz Dingolfinga odpeljalo 369 tisoč vozil, vse od najmanjših trojk do največjih in najbolj luksuznih sedmic.
Vsak dan izdelajo 1.600 vozil - za primerjavo, v Revozu jih denimo 600 -, v tovarni pa kruh služi 17.500 zaposlenih in 800 pripravnikov. V Dingolfingu sicer ne sestavljajo le avtomobilov, ampak tudi številne dele zanje. Pravijo, da ima tako rekoč vsak BMW vsaj en del, ki je bil izdelan v njihovi tovarni. Vsak dan tako izdelajo nekaj tisoč sprednjih in zadnjih osi ter menjalnikov. Dingolfing slovi tudi po tem, da so bile tam izdelane prve aluminijaste osi in prototipi prtljažnikov za BMW hydrogen 7 - prvi BMW, ki ga je poganjal vodik.
Roboti so povsod
Čeprav so najstarejši deli tovarniškega kompleksa stari že okoli 50 let, pa je po nemško vse modernizirano, avtomatizirano, čisto, razsvetljeno in prostorno. Med videnim najbolj izstopa hala, kjer poteka izdelava osnovnih delov za električne BMW i3 in i8. Te sicer sestavljajo v Leipzigu, okoli 300 zaposlenih v Dingolfing pa jih zalaga z visoko voltaičnimi baterijami, električnimi menjalniki in aluminijastimi šasijami.
Samo za izdelavo baterij za manjšega, mestnega in električnega i3 skrbi sto ljudi. Produkcijski proces se začne s testiranjem posamezne litij-ionske baterijske celice, te BMW razvija skupaj s Samsungom, in se nadaljuje s plazemskim čiščenjem, ki zmanjša trenje na stenah baterijskih celic. Dvajset robotov nato poskrbi, da so celice povezane in zvarjene v module, človeške roke pa jih zvežejo z visoko voltaičnim konektorjem. Proces se konča podobno, kot se je začel - s testiranjem.
»BMW zagotavlja, da baterije zdržijo skozi celotno življenjsko obdobje vozila. Stranke sicer dobijo garancijo, ki velja osem let oziroma za sto tisoč prevoženih kilometrov,« razlaga eden od zaposlenih, ki nas je spremljal na obhodu.
Roboti poskrbijo tudi za izdelavo aluminijastih šasij. »Gre za izredno kompleksen proces varjenja. Šasija je sestavljena iz 150 posameznih delov, ki jih skupaj drži več kot 19 metrov varilnega materiala,« so nam povedali v tovarni. Največji izziv je bila po njihovih besedah izdelava kompozitne aluminijaste strukture, s »sofisticirano geometrijo« in popolnoma avtomatizirano proizvodnjo.
Pametno noter, pametno ven
Proizvodnja je sicer že na prvi pogled izjemno vitka in prožna. Velika večina avtomobilov, ki jih izdelajo, je že vnaprej prodana. Tako kot pametno avtomobili zapuščajo tovarno, pametno vanjo prihajajo deli in material. Zaloge pridejo v tovarno takrat, ko jih potrebujejo. Na vprašanje, kako poskušajo optimizirati proizvodnje procese, so nam povedali: »Proizvodnja je razdeljena na več delov, vsakega posebej analiziramo, ugotavljamo morebitne pomanjkljivost in jih takoj poskušamo odpraviti.«
Resno v električno prihodnost
Z e-mobilnostjo avtomobilska industrija odpira novo poglavje izdelave in prodaje avtomobilov. Prihajajo novi igralci, naložbe so visoke - v letu 2013 in 2014 je BMW samo v Dingolfingu za pripravo na električno prihodnost vložil več sto milijonov evrov. Veliko je torej na kocki, zato ni čudnega, da tudi pri BMW skrivajo podrobnosti o novih tehnologijah. Fotografiranje tovarne je bilo tako strogo prepovedano, tudi vodniki so bili skopi pri odgovorih na novinarska vprašanja.
So pa z veseljem povedali, da nameravajo v bližnji prihodnosti zaposliti 200 novih kvalificiranih delavcev na področju e-mobilnosti. Potrebovali jih bodo verjetno še več, saj so načrti velikopotezni. Zahtevam po trajnostni mobilnosti želi BMW namreč zadostiti na več področjih: s popolnoma električnimi avtomobili, kot sta i3 za vožnjo po mestu in športnim i8, hibridnimi vozili, optimizacijo bencinskih ter dizelskih motorjev, dolgoročno pa s serijsko proizvodnjo vodikovih motorjev.
Rekordno leto
Za BMW je bilo leto 2014 rekordno. Nemci so na ravni skupine (v kateri sta poleg znamke BMW še Mini in Rolls-Royce) pridelali 80 milijard evrov, kar je 5,7 odstotka več kot leto poprej. Prvič v zgodovini pa so izdelali več kot dva milijona vozil.Letos namerava BMW predstaviti 15 novih in prenovljenih modelov.
Rast prodaje naj bi poganjali prav novi modeli, vključno s prenovljenimi modeli BMW serije 1 in novim prostornim sedemsedežnikom BMW serije 2 gran tourer, ki sta bila predstavljena na avtomobilskem salonu v Ženevi, ter tudi BMW serije 7, na katerega se pripravljajo prav v tovarni v Dingolfingu.
Medtem širijo tudi proizvodnje zmogljivosti. Lani oktobra je iz brazilske tovarne v Araquariju odpeljal prvi BMW, novo tovarno gradijo tudi v Mehiki, v ZDA pa bodo proizvodni obrat v Startanburgu razširili tako, da bo vsako leto lahko izdelal kar 450 tisoč avtomobilov. Zadnja naložba je vredna okoli milijardo dolarjev, z njo pa bo tovarna v Startanburgu postala največja beemvejeva.