Avto

BMW M135i: ni razbijač, le izjemno hiter in zabaven avto

BMW M135i, ki ni pravi M, je zelo prepričljiva alternativa tekmecema audiju RS3 in mercedes-benzu A 45 AMG.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.03.2015 22:30
Dopolnjeno: 24.03.2015 07:00
Čas branja: 3 min

Za 45.500 evrov dobite trd in hiter ročni menjalnik, 326 živahnih, a nič kaj glasnih konjičev in seveda zadnji pogon, najbrž zadnji pri BMW te velikosti.

Na predstavitvi novega BMW serije ena v okolici portugalske Lizbone smo imeli občutek, da nas Nemci le dražijo z najmočnejšo različico M135i. Namesto da bi pot speljali ob atlantski obali skozi Cascais, skozi dolge in pregledne zavoje do najzahodnejše točke Evrope - Cabo da Roca - proti divji Sintri, obdani z vinogradi, so nas iz centra Lizbone raje usmerili skozi vasi Lou­res, Venda de Pinheiro in Mafro s ciljem v srfarskem raju ob atlantski obali. Stroge omejitve in gost promet, rdeča luč na semaforju v vaseh, ki jo sproži že kilometer na uro prevelika hitrost, so umirjali vseh 326 konjičev najmočnejše serije ena. Poraba je bila ob takšni vožnji res skromna, le dobrih sedem litrov (tovarna obljublja liter večjo žejo), stroj je deloval mirno, neslišno, tudi na dodajanje plina je le pritajeno zagrmel skozi dve izpušni cevi na zadku.

BMW-3-mm.1427136714.jpg.o.600px.jpg
BMW M135i prinaša vstopnico v razred zelo športnih kompaktnežev, za 45.500 evrov ponuja 326 konjičev, pospešek do stotice v 4,7 sekunde in zabavo zadnjega pogona. Foto: Miloš Milač

Ko so zavoji postali kačasti, je M135i zadihal s polnimi pljuči

V zadnjem delu poti daleč od naselja pa se je cesta spremenila v vijugasto kačo, ki je zbežala skozi gozd. Šestvaljnik je prvič lahko zadihal s polnimi pljuči, krepko je potegnil pod dva tisoč vrtljaji, dodatno brco v hrbet pa smo dobili pri štirih tisočakih, od koder je igla na merilniku v prvih dveh prestavah v hipu zdrsnila proti sedmim tisočakom. Po tovarniških zagotovilih trilitrski šestvaljnik z dvojnim turbopolnilnikom ponuja 240 kilovatov (326 konjskih moči) in kar 400 newtonmetrov navora, do stotice skoči v 4,7 sekunde oziroma še desetinko hitreje, če motor poganja vsa štiri kolesa, voznik pa delo prepusti samodejnemu menjalniku. Ročni menjalnik je kratek in razmeroma trd, a hiter pod odločno desnico, zvok motorja krepak, a niti približno ne tako agresiven kot pri M3 in M4, primerljivi z večjim bratom so le natančen volan, krepke zavore in lega v zavojih, ki v programu sport plus dopušča tudi igrivo oddrsavanje zadka, v vseh preostalih pa elektronika hitro pretrga voznikove pregrešne želje.

P3190389.1427177648.JPG.n.600px.jpg

Po pravem M se vam bodo cedile sline, a cena je precej nižja

Športno čvrsti in odlično oprijemljivi so tudi sedeži, kabina je polna oznak M, a te vsaj delno zavajajo. M135i ni pravi M, je del programa M performance, ki pomeni vmesno stopnjo med običajnimi in M BMW. Tudi zato ne zna tako grobo pospeševati in grmeti, zato je podvozje nastavljivo enako kot pri drugih serijah ena z nastavljivim podvozjem in zato je tudi cena M135i s 45.500 evri skoraj pol nižja kot pri M3. Užitkov za volanom najmočnejše serije ena je vseeno lahko zelo veliko, še zlasti ob veščem vozniku, seveda.

P3190400.1427177825.JPG.c.600px.jpg

Kaj je novega pri seriji ena

Po slabih štirih letih je BMW prenovil svoj najmanjši model serije ena. Spremembe so dokaj skromne, tako oblikovno kot tehnično. Razlog pa je v tem, da je serija ena že vmes dobila vrsto manjših sprememb. Kakorkoli, novosti je toliko, da jih bodo prepoznali tudi tisti, ki te znamke nimajo pod drobnogledom. Serija ena ima denimo na novo zasnovane ledvičke, večje odprtine za zrak in na novo oblikovane prednje žaromete, serijsko opremljene z dnevnimi LED-lučmi. Še opaznejši je zadek z novim odbijačem in žarometi v obliki črke L, prave novosti pa so spet vgrajene pod kožo. Za volanom je sprememb bolj malo, najprej boste opazili nov 6,5-palčni zaslon, samodejna klimatska naprava je serijska, dopolnjen je sistem BMW ConnectedDrive. Videz notranjosti določajo predvsem paketi opreme advantage, urban line, sport line in M sport. Pod pokrovom se prvič vrtijo trivaljniki, v modelu 116i je 1,5-litrski turbo bencinski motor z 80 kilovati in porabo pet litrov, v 116d efficient dynamics pa enako velik turbodizel s porabo 3,4 litra. Slovenski ceni zanju sta 22.200 oziroma 25.500 evrov. Na prvi predstavitvi smo poleg najmočnejšega M135i preizkusili tudi 120d, ki ga poganja osvežen dvolitrski štirivaljnik s 140 kilovati. Do stotice skoči v 7,1 sekunde, povprečna poraba je 4,1 litra, cena trivratne različice z ročnim menjalnikom pa je 29.500 evrov. Za volanom je glavna razlika v primerjavi s starim v res precej tišjem, ne sicer neslišnem delovanju, s prenovo se je štirivaljnik namreč znebil značilnega dizelskega ropota.

Foto: Miloš Milač

P3190419.1427177747.JPG.e.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

29.06.2015
FINANCE
Avto
Vroč in luksuzni kupe, za katerega je BMW oživil legendarno ime
Avto
AvtoUroš Božin Vroč in luksuzni kupe, za katerega je BMW oživil legendarno ime 16

Po dveh desetletjih premora ter po upokojitvi serije 6 se v ponudbo BMW vrača serija 8 kupe, ki je pomenila vrhunec športnosti in ekskluzivnosti.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila 7

BMW luksuzni terenec vozi že v četrto generacijo, ki je bila razkrita danes ponoči. Novinec je nekaj večji, podobno prostoren, precej naprednejši in oblikovno predvidljiv.

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.