Za 45.500 evrov dobite trd in hiter ročni menjalnik, 326 živahnih, a nič kaj glasnih konjičev in seveda zadnji pogon, najbrž zadnji pri BMW te velikosti.
Na predstavitvi novega BMW serije ena v okolici portugalske Lizbone smo imeli občutek, da nas Nemci le dražijo z najmočnejšo različico M135i. Namesto da bi pot speljali ob atlantski obali skozi Cascais, skozi dolge in pregledne zavoje do najzahodnejše točke Evrope - Cabo da Roca - proti divji Sintri, obdani z vinogradi, so nas iz centra Lizbone raje usmerili skozi vasi Loures, Venda de Pinheiro in Mafro s ciljem v srfarskem raju ob atlantski obali. Stroge omejitve in gost promet, rdeča luč na semaforju v vaseh, ki jo sproži že kilometer na uro prevelika hitrost, so umirjali vseh 326 konjičev najmočnejše serije ena. Poraba je bila ob takšni vožnji res skromna, le dobrih sedem litrov (tovarna obljublja liter večjo žejo), stroj je deloval mirno, neslišno, tudi na dodajanje plina je le pritajeno zagrmel skozi dve izpušni cevi na zadku.
Ko so zavoji postali kačasti, je M135i zadihal s polnimi pljuči
V zadnjem delu poti daleč od naselja pa se je cesta spremenila v vijugasto kačo, ki je zbežala skozi gozd. Šestvaljnik je prvič lahko zadihal s polnimi pljuči, krepko je potegnil pod dva tisoč vrtljaji, dodatno brco v hrbet pa smo dobili pri štirih tisočakih, od koder je igla na merilniku v prvih dveh prestavah v hipu zdrsnila proti sedmim tisočakom. Po tovarniških zagotovilih trilitrski šestvaljnik z dvojnim turbopolnilnikom ponuja 240 kilovatov (326 konjskih moči) in kar 400 newtonmetrov navora, do stotice skoči v 4,7 sekunde oziroma še desetinko hitreje, če motor poganja vsa štiri kolesa, voznik pa delo prepusti samodejnemu menjalniku. Ročni menjalnik je kratek in razmeroma trd, a hiter pod odločno desnico, zvok motorja krepak, a niti približno ne tako agresiven kot pri M3 in M4, primerljivi z večjim bratom so le natančen volan, krepke zavore in lega v zavojih, ki v programu sport plus dopušča tudi igrivo oddrsavanje zadka, v vseh preostalih pa elektronika hitro pretrga voznikove pregrešne želje.
Po pravem M se vam bodo cedile sline, a cena je precej nižja
Športno čvrsti in odlično oprijemljivi so tudi sedeži, kabina je polna oznak M, a te vsaj delno zavajajo. M135i ni pravi M, je del programa M performance, ki pomeni vmesno stopnjo med običajnimi in M BMW. Tudi zato ne zna tako grobo pospeševati in grmeti, zato je podvozje nastavljivo enako kot pri drugih serijah ena z nastavljivim podvozjem in zato je tudi cena M135i s 45.500 evri skoraj pol nižja kot pri M3. Užitkov za volanom najmočnejše serije ena je vseeno lahko zelo veliko, še zlasti ob veščem vozniku, seveda.
Po slabih štirih letih je BMW prenovil svoj najmanjši model serije ena. Spremembe so dokaj skromne, tako oblikovno kot tehnično. Razlog pa je v tem, da je serija ena že vmes dobila vrsto manjših sprememb. Kakorkoli, novosti je toliko, da jih bodo prepoznali tudi tisti, ki te znamke nimajo pod drobnogledom. Serija ena ima denimo na novo zasnovane ledvičke, večje odprtine za zrak in na novo oblikovane prednje žaromete, serijsko opremljene z dnevnimi LED-lučmi. Še opaznejši je zadek z novim odbijačem in žarometi v obliki črke L, prave novosti pa so spet vgrajene pod kožo. Za volanom je sprememb bolj malo, najprej boste opazili nov 6,5-palčni zaslon, samodejna klimatska naprava je serijska, dopolnjen je sistem BMW ConnectedDrive. Videz notranjosti določajo predvsem paketi opreme advantage, urban line, sport line in M sport. Pod pokrovom se prvič vrtijo trivaljniki, v modelu 116i je 1,5-litrski turbo bencinski motor z 80 kilovati in porabo pet litrov, v 116d efficient dynamics pa enako velik turbodizel s porabo 3,4 litra. Slovenski ceni zanju sta 22.200 oziroma 25.500 evrov. Na prvi predstavitvi smo poleg najmočnejšega M135i preizkusili tudi 120d, ki ga poganja osvežen dvolitrski štirivaljnik s 140 kilovati. Do stotice skoči v 7,1 sekunde, povprečna poraba je 4,1 litra, cena trivratne različice z ročnim menjalnikom pa je 29.500 evrov. Za volanom je glavna razlika v primerjavi s starim v res precej tišjem, ne sicer neslišnem delovanju, s prenovo se je štirivaljnik namreč znebil značilnega dizelskega ropota.
Foto: Miloš Milač