Avto

Renault želi z velikimi koraki elektrificirati Slovenijo

Ko bodo na voljo subvencije, bo Renault v Sloveniji pričel s prodajo treh električnih avtov. Mali twizy bo stal manj kot pet tisočakov, kangoo 12, zoe dobrih 15 tisoč evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.03.2015 04:48
Dopolnjeno: 19.03.2015 09:49
Čas branja: 6 min

Renaultov dolgoročni projekt elektromobilnosti je kljub številnim oviram, ki segajo od omejenega dosega baterij, slabe infrastrukture polnilnic, razmeroma visoke cene avtomobilov, tudi trenutno neobstoječih subvencij EKO sklada za električne avtomobile, včeraj pristal tudi na naših tleh. "Za zagon prodaje električnih vozil je vse pripravljeno, zato se s trga sedaj ne bomo umaknili," je pojasnil direktor prodaje velikim kupcem iz Renault Nissana Slovenije Matjaž Križnar, ki sicer verjame, da bo EKO sklad v kratkem odobril subvencije.

Prodajnih načrtov distributer ne razkriva, neuradno pa naj bi v polnem letu na naše ceste zapeljalo sto električnih renaultov.

P3170712.1426623462.JPG.n.600px.jpg
Renaultova električna flota (z leve) štirikolesnik twizy s ceno 4.490 evrov, zoe za 15.490 evrov in kangoo Z.E. za 12.050 evrov. Pri vseh cenah je distributer že upošteval še neobstoječe subvencije EKO sklada, cena kangooja je brez DDV, pri vseh pa je potrebno mesečno plačati še najmanj med 50 in 79 evri za najem baterij.

Ko (če) bodo subvencije na voljo, bodo te za dva do pet tisoč evrov znižale prodajne cene električnega twizyja, kangooja in zoe. Renaultov cilj ponuditi tehnologijo prihodnosti za ceno klasične pa se bo, sicer z nekaj kreativnosti, v tem primeru izšel.

Renault Nissan Slovenija se je na prihod električnega trojčka temeljito pripravil, pri obstoječih pooblaščenih trgovcih je vzpostavil pet prodajno-servisnih mest - Z.E. specialistov, dva v Ljubljani in po enega v Lescah, Celju in Murski Soboti. V prihodnje pa se bo ta mreža še širila. Aktivno, tudi s pomočjo strokovnjakov iz matičnega Renaulta, se je vključil v prenovo mreže polnilnic in izgradnjo novih, na trg je hkrati pripeljal tri modele in poskrbel za financiranje vozil in baterij, včeraj pa je Slovenijo obiskal tudi podpredsednik Renaulta odgovoren za prodajo in marketing v Evropi Denis Le Vot. Pred tiskovno konferenco je Le Vot obiskal tudi ministrstvi za infrastrukturo in okolje in prostor ter župana Zorana Jankovića. Več v intervjuju z njim prihodnji petek v Financah Weekend.

P3170785.1426618863.JPG.n.600px.jpg
Generalni direktor Renault Nissan za regijo Adriatic Eric Bernard je na tiskovni konferenci poudaril, da je predstavitev električnih renaultov najpomembnejša za podjetje v tem letu, saj z njo odpirajo novo obdobje elektromobilnosti. V govoru ni mogel, tako smo začutili, prikriti bolečine, ki mu jo je lani na slovenskem trgu povzročil Volkswagen, ki ga je izrinil iz prvega mesta v prodaji. Nastop je zaključil z besedami, "z električnimi renaulti bomo prvi na trgu, tudi pred našim najljubšim tekmecem."

Zoe z realnim dosegom med 100 in 150 kilometri

Renault zoe, najnovejši tovrstni renault, ki je od koles do strehe zasnovan kot električno vozilo, sveti s prednjimi žarometi iz ljubljanske Helle Saturnus Slovenija. Po velikosti je podoben cliu, poganja ga električni motor s 65 kilovati, ki mu omogoča največjo hitrost 135 kilometrov na uro. Zaradi dodatne mase baterij zoe tehta skoraj 1.500 kilogramov, oziroma okoli 300 več kot podobno velik BMW i3 s karoserijo iz ogljikovih vlaken.

Baterije s kapaciteto 22 kilovatnih ur omogočajo doseg 200 kilometrov med polnjenji, v družbi pa priznavajo da je realen doseg med sto in 150 kilometri. Baterijo bomo na klasičnem omrežju polnili deset ur, na hitrejših polnilnicah polnilne moči 22 kw eno uro, na hitrih 43 kw pa bo v 80 odstotkih napolnjena v pol ure. Za kabel za hitro polnjenje boste odšteli 90 evrov, za napeljavo na domači vtičnici pa 250 evrov.

P3170768.1426618563.JPG.w.600px.jpg
Renault zoe je najsodobnejši renaultov električni avto, predstavljen je bil leta 2012, od koles do strehe pa je bil zasnovan kot električno vozilo. Poseben je po privlačni obliki, LED žarometih iz Helle Saturnusa Slovenije, zvočnem signalu Z.E. voice, ki do 30 kilometrov na uro opozarja pešce na svojo prisotnost in največjem, v teoriji 200 kilometrskem dosegu v renaultovi ponudbi. Zoe poganja električen motor s 65 kilovati, ki omogoča največjo hitrost 135 kilometrov na uro, serijsko je opremljen s klimatsko napravo, multimedijskim sistemom R-link z zaslonom na dotik,... Takšen upoštevaje subvencije stane 15.490 evrov, bogatejša paketa opreme sta 1.500 evrov dražja. K ceni morate prišteti še mesečni najem baterij, ki znaša od 79 do 122 evrov - odvisno od časa najema in števila prevoženih kilometrov.

Cena enaka cliu s samodejnim menjalnikom + najem baterije

Cena renaulta zoe, velja tudi za twizy in kangoo Z.E., je sestavljena iz treh delov. Osnovna cena zoe life (oprema primerljiva z dynamic pri cliu) je 20.490 evrov. Po vseh verjetnosti, tako so prepričani pri Renaultu, jo bo za pet tisočakov na 15.490 evrov znižala subvencija EKO sklada, vse papirje pa boste predvidoma od začetka aprila lahko uredili kar pri renaultovem trgovcu. Tu je še najem baterije, ki vas bo stal 79 evrov na mesec (za obdobje treh let in 12.500 kilometrih na leto), kar pomeni dodaten strošek 2.844 evrov v treh letih.

Zoe v teoriji le prvih pet let cenejši od volkswagna e-up!

Cena zoe je v osnovi nižja od razred manjšega tekmeca volkswagna e-up!, ki bo na naš trg zapeljal devetega aprila. Najmanjši električni volkswagen bo stal 25.030 oziroma 20.030 evrov upoštevaje subvencijo, za to ceno pa si boste lastili tudi njegovo baterijo. Za okoli 4.500 evrov (oziroma še nekaj več upoštevaje obresti, če bi vam ta znesek financirala lizinška hiša) razlike v ceni med malčkoma, si lahko privoščite okoli pet let najema baterije, po tem obdobju pa je volkswagen cenejši.

P3170779.1426643744.JPG.w.600px.jpg
Čiste poteze, preprosti materiali in predvsem tišina v potniški kabini renaulta zoe. Udobno je tudi vzmetenje, motor pa je kljub le 65 kilovatom zelo živahen, je dokazal na preizkusu med Bohinjsko Bistrico in Bohinjem.

Najem baterij odžene tveganje pred izgubo kapacitete

A tudi ta cenovna primerjava ni povsem natančna, saj ima najem baterij nekaj dodatnih prednosti za kupca električnega renaulta. Po besedah vodje znamke Renault Z.E. Anžeta Sernela za baterije velja garancija za celotno obdobje najema, v primeru ko njihova kapaciteta pade pod 75 odstotkov (to se lahko zgodi ob pogostih polnjenjih prek 43 kw polnilnic), vam jih bodo brezplačno zamenjali. Zamenjali jih bodo tudi, ko bo na trgu nova generacija baterij z večjo kapaciteto in obenem poskrbeli za reciklažo iztrošenih baterij.

100 kilometrov z zoe stane 2,9, s cliom pa 7,4 evra

Vodja demonstracijskega projekta o električni mobilnosti Centra odličnosti nizkoogljične tehnologije Željko Purgar pa je prepričan, da lahko strošek baterije brez težav izničite s prihranki pri energiji. Ko je od lanske jeseni preizkušal renaultove električne avte, je na relaciji Kočevje - Ljubljana - Kočevje izračunal porabo 17 kilovatnih ur elektrike za zoe, kar pomeni strošek v višini 2,89 evra. Za primerljiv dizelski clio 1.5 dci pa 7,44 evrov upoštevaje povprečno porabo 6,1 litra, ki so jo izmerili avtomobilski novinarji z bolj "težko" nogo. Na letni ravni in ob redni uporabi zoe po Purgarjevih besedah omogoča prihranek 1.256 evrov.

P3170749.1426618622.JPG.n.600px.jpg
Renault kangoo Z.E. klasične oblike in v treh dolžinah karoserije, a z elektro motorjem s 44 kilovati in 160 kilometrskim dosegom med polnjenji. Osnovni model brez DDV stane 12.050 evrov, nakup električnega kangooja pa se splača osmih letih, če letno prevozite 15 tisoč kilometrov, so izračunali pri Renaultu.

Kangoo Z.E. za dostavo v mestu

Dostavnik kangoo Z.E. je namenjem predvsem podjetjem v mestih, ki bodo z njim opravljala dostavo. Po obliki in zasnovi gre za klasičen kangoo v treh dolžinah, enaka dizelskemu ali bencinskemu je tudi njegova nosilnost, poseben pa je po bateriji kapacitete 22 kw vgrajene v dno vozila, ki mu omogoča 160 kilometrski teoretični doseg med polnjenji. Vse različice kangooja Z.E. poganja elektro motor s 44 kilovati (60 konjskimi močmi) in 226 newtonmetri navora, največja hitrost je 130 kilometrov na uro, cena osnovnega kangooja Z.E. z upoštevano subvencijo tri tisoč evrov in brez DDV pa je 12.050 evrov.

renault-twizy-mm.1368559621.jpg.c.600px.jpg
Lahki štirikolesnik twizy "opremljen" s subvencijo in brez stranskih vrat bo pri nas stal 4.490 evrov, kar je na ravni cenejših maksi skuterjev. Lahki štirikolesnik ob tem ponuja vozne lastnosti avtomobila in veliko zabave, ki jo omogoča tudi elektro motor iz Letrike.

Tretji model pa je posebnež - lahki štirikolesnik twizy, ki smo ga na zavitih cestah španskega otoka Ibiza prvič preizkusili pred tremi leti, zadnjič pa septembra lani v Ljubljani. Twizy je nenavaden mešanec med skuterjem in avtomobilčkom z ozko postavljenimi kolesi. Ima streho, vetrobransko steklo z doplačljivim brisalcem (150 evrov), v zrak odpirajoča se in prav tako doplačljiva (590 evrov) stranska vrata brez stekel ter dva zaporedna sedeža. Ta mestni postavljač pospeši do končne hitrosti 45 ali 80 kilometrov na uro, odvisno od izvedenke. S polno baterijo, ki jo v treh urah in pol napolnemo prek klasične, ne hitre, polnilnice ali na domačem omrežju, pa lahko v teoriji prevozimo sto, v praksi pa med 50 in 80 kilometri. Osnovni twizy 45, ki ga lahko vozijo tudi mladostniki pri 15 letih, stane 4.490 evrov (zanj je predvidena subvencija dva tisoč evrov). Hitrejši twizy 80, ki potegne do 80 kilometrov na uro, pa je 500 evrov dražji (s subvencijo tri tisoč evrov).

Bitke Renaulta in razlog za zamudo električnih modelov

Renault je zadnjih nekaj let bil bitke na več frontah, z negativnimi bilancami, upadom prodaje v Evropi, osvajanjem novih trgov in z električno mobilnostjo. Vseh bitk ni zmagal, pri elektriki se je zdelo, da bo pogorel, saj so številke rasle precej počasneje od načrtov. Vmes se je zlomil velikopotezni projekt Better Place v Izraelu, prišla je gospodarska kriza, ki še ni povsem popustila,...

Zato so električni Renaulti pošteno, vsaj dve do tri leta, zamujali tudi v Slovenijo, kjer se je francoski proizvajalec bal še slabe infrastrukture. Ta še vedno ni urejena, a stanje se popravlja. Do konca letošnjega leta bo na avtocestnem križu zraslo 26 hitrih polnilnic, približno tri leta stoječe polnilnice v Ljubljani, Kranju, Mariboru in v nekaterih drugih mestih po besedah predstavnikov Renaulta počasi prihajajo nazaj k življenju, v vmesnem obdobju so bile zapuščene, pogosto nedelujoče, niti ne primerne za vse vrste električnih vozil, saj standardi za priključke niso enotni.

Foto: Miloš Milač

P3170664.1426618825.JPG.e.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

14.04.2015
FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Renault tretjič zapored z rekordno prodajo
Avto
AvtoUroš Božin Renault tretjič zapored z rekordno prodajo

Clio 4 je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi, captur pa je na prvem mestu med kompaktnimi križanci. V segmentu srednje velikih enoprostorcev je prvi scenic.

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)