Focus je za ameriški Ford najpomembnejši model in pravi bestseller. Od leta 1998 so jih po svetu prodali kar 12 milijonov, že tri leta je najbolje prodajani avto na svetu, z novo športno-elegantno podobo v slogu ostalih modelov in številnimi izboljšavami pa bo še bolj suvereno lovil kupce v - za zdaj še - "golfovem" razredu. Pri nas tudi z ogromnim začetnim popustom v višini 4.100 evrov, ne glede na model, opremo in motor.
Prvi focusi so bili na voljo s petimi različnimi motorji, danes kupec lahko izbira med dvanajstimi, ob tem ima na voljo štiri karoserijske oblike. Sami smo preizkusili za zahtevno slovensko družino morda najbolj privlačno kombinacijo: v nosu prostorsko radodarnega karavana je bil namreč 1,5-litrski turbodizel z 88 kilovati (120 konji), ki je zamenjal 1,6-litrskega (115 KM) in z opremo Ambiente trenutno stane 17.110 evrov - testni Titanium je za dva tisočaka dražji. Focusi sicer stanejo podobno kot astra, golf je okoli osem odstotkov dražji, francoska konkurenca pa malce cenejša.
Focus je s prenovo dobil prepoznaven hišni obraz, torej trapezoidno masko s petimi kromiranimi letvicami,ki ga poznamo s fieste in mondea, v prihodnje ga bosta nosila še C-max in S-max ter drugi Fordovi modeli.
Z novo masko je focus bolj napadalen, športnejši, zaradi kroma in LED dnevnih žarometov tudi elegantnejši. Žarometi so zdaj ožji, povsem spremenjen je odbijač, meglenki pa sta zdaj kvadratni in ne več okrogli. Manj sprememb je bil deležen zadek, kjer so rahlo manjše (LED) luči in le blago spremenjeni odbijač.
Mimoidočim je bil karavanski focus večinoma všeč, hvalili so njegov agresivni videz in nezamenljivost za kako drugo znamko - podobnost s prestižnimi Aston Martini so mu šteli v plus. Če ga nekoč bolj sivega miška opazi tudi raznorazne pločevine vajen uslužbenec na črpalki, potem je Ford zares dobro poskrbel za prepoznavnost svojih aktualnih modelov. Seveda je k temu nekoliko pripomogla tudi živahna rdeča barva.
Voznika ob vstopu v vozilo pričaka nek nov svet, zgledno očiščen nepotrebne navlake v obliki številnih stikal ter nemogoče piano črne plastike. Na sredini armaturke je sodoben, pregleden in ogromen 8-palčni (20,3 cm) zaslon na dotik, ki hkrati uporabno prikazuje štiri sklope informacijskega sistema Sync 2 - ta zna sprejemati tudi glasovna navodila, omogoča pa zgolj osnovno povezljivost z mobilnikom.
Pod stropom je še gumb, s katerim si trenutnemu razpoloženju kadarkoli prikrojimo notranjost osvetlitev (na voljo je sedem barv), sredinska konzola pa prinaša zares posrečeno rešitev za trdno držanje pločevink in plastenk vseh oblik ter velikosti. Pohvalno - pozna se, da si focusa omisli prenekateri Američan, ki veliko časa preživi na poti.
K udobju potnikov precej prispevata tudi dvopodročna samodejna klima in tipalo za dež, focus nam je bil tako všeč, da smo po začetnem spoznavanju na glas privili znano pesem Excited od Glorie Gaynor. Ušesa se niso kaj dosti pritoževala, zvočniki kar tako ne nosijo napisa Sony.
Ko voznik v udobnem sedežu obrne ključ, ga zgolj prvi hip strese dizelska robatost, nato pa se motor umiri in utihne. Pri Fordu so se ob prenovi posvetili tudi zvočni zaščiti, tako v kabini skorajda ni moč ugotoviti, da je v nosu dizel. Testni 120-konjski ponudi 270 Nm navora med 1.750-2.500 vrtljaji v minuti, 1.386 kilogramov težki karavan do stotice pospeši v 10,7 sekunde ter doseže 180 km/h. Z njim je focus dovolj zmogljiv in pohvalno varčen.
Poleg varčnosti lahko pohvalimo tudi prožnost motorja, tudi v najnižjih vrtljajih se hitro in zgledno odzove na ukaze stopalke za plin. Prestavlja se hitro in natančno, če k temu dodamo še udobno in športno podvozje ter komunikativen volan, potem vozniških užitkov zlepa ne zmanjka. Inženirji so se namreč pri prenovi lotili tudi vozne dinamike - za boljši občutek voznika so povečali strukturno togost, spremenili geometrijo vzmetenja, na novo nastavili blažilnike ter servovolan. Dodelali so tudi ESP, ta še pred dejanskim ukrepanjem predvideva možnost zdrsa in nezaznavno poseže v vožnjo. Ob tem je vožnja med najtišjimi v razredu, saj so izboljšali tudi zvočno izolacijo, vrata pa se mehkejše zapirajo.
Focus nudi dovolj prostora in udobja za pet potnikov, medosje ponuja 265 cm prostora, sicer pa karavan v dolžino meri 456 cm - oziroma dobrih 20 cm več od petvratne različice. V prostoren prtljažnik pospravi 476 litrov, kar je resda manj od nekaterih konkurentov (octavia, leon ST, civic), s podrto zadnjo klopjo pa 1.502 litra.
Če focus po globini prtljažnika ne cilja na stopničke, pa je drugače pri naprednih varnostno-asistenčnih sistemih. Če vam globina denarnice dopušča, potem vsekakor velja razmisliti o opremi Titanium oziroma vsaj o kakšnem izmed številnih varnostnih dodatkov. Med novostmi namreč najdemo aktivno pomoč pri parkiranju bočno in pravokotno, ki vključuje uvoz in izvoz iz parkirnega mesta (1.065 evrov), prilagodljiv radarski tempomat (990 evrov), sistem za zaznavo vozil ob izhodu iz parkirnega mesta ter prilagodljiva sprednja žarometa.
Vseh 1.370 evrov doplačila je vreden paket za pomoč vozniku, ki vključuje sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo smernega pasu, sistem za pomoč pri vzdrževanju smeri, samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi žarometi, električno poklopni vzvratni ogledali, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje na nezbranost voznika ter še najbolj pomemben, sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih City stop.
Focus je z večino naštetimi asistenčnimi sistemi tako med vožnjo skorajda mislil namesto nas ter mimogrede vskočil ob nenamernih drobnih napakah. Kot denimo oče ujame otroka pri prvih metrih na poganjalčku, mama pa pred polomijo reši prvi frizerski pohod hčerke. Karavanski focus tako ob prečiščeni notranjosti, varčnem dizelskem motorju, prostornosti, vozni dinamiki, udobjiu ponuja še ogromen varnostni potencial. Družina vam bo zanj nedvomno hvaležna.
Foto: Matej Kačič