Avto

Prepričljiv in suveren 'bestseller'

Prenovljeni Ford focus bo brez težav upravičil sloves številke 1 na svetu, saj so izboljšave na videzu, udobju, povezljivosti, voznih lastnostih in sploh varnosti občutne

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.03.2015 06:00
Čas branja: 4 min

Ford-focus-1.5-TDCi-074.1426527354.JPG.w.960px.jpg

Focus je za ameriški Ford najpomembnejši model in pravi bestseller. Od leta 1998 so jih po svetu prodali kar 12 milijonov, že tri leta je najbolje prodajani avto na svetu, z novo športno-elegantno podobo v slogu ostalih modelov in številnimi izboljšavami pa bo še bolj suvereno lovil kupce v - za zdaj še - "golfovem" razredu. Pri nas tudi z ogromnim začetnim popustom v višini 4.100 evrov, ne glede na model, opremo in motor.

Ford-focus-1.5-TDCi-016.1426528252.JPG.n.960px.jpg

Prvi focusi so bili na voljo s petimi različnimi motorji, danes kupec lahko izbira med dvanajstimi, ob tem ima na voljo štiri karoserijske oblike. Sami smo preizkusili za zahtevno slovensko družino morda najbolj privlačno kombinacijo: v nosu prostorsko radodarnega karavana je bil namreč 1,5-litrski turbodizel z 88 kilovati (120 konji), ki je zamenjal 1,6-litrskega (115 KM) in z opremo Ambiente trenutno stane 17.110 evrov - testni Titanium je za dva tisočaka dražji. Focusi sicer stanejo podobno kot astra, golf je okoli osem odstotkov dražji, francoska konkurenca pa malce cenejša.

Ford-focus-1.5-TDCi-031.1426528103.JPG.s.960px.jpg

Focusa izdelujejo v osmih tovarnah na štirih celinah (v Nemčiji, ZDA, Rusiji, na Kitajskem, Tajskem, v Argentini in celo Vietnamu) ter prodajajo na 140 svetovnih trgih. Na letni ravni lahko naredijo 1,5 milijona vozil, v Evropi pa nov focus zapusti tekoči trak vsako minuto in pol.

Ford-focus-1.5-TDCi-413.1426538327.JPG.n.960px.jpg

Focus je s prenovo dobil prepoznaven hišni obraz, torej trapezoidno masko s petimi kromiranimi letvicami,ki ga poznamo s fieste in mondea, v prihodnje ga bosta nosila še C-max in S-max ter drugi Fordovi modeli.

Ford-focus-1.5-TDCi-137.1426539330.JPG.s.960px.jpg

Z novo masko je focus bolj napadalen, športnejši, zaradi kroma in LED dnevnih žarometov tudi elegantnejši. Žarometi so zdaj ožji, povsem spremenjen je odbijač, meglenki pa sta zdaj kvadratni in ne več okrogli. Manj sprememb je bil deležen zadek, kjer so rahlo manjše (LED) luči in le blago spremenjeni odbijač.

Ford-focus-1.5-TDCi-104.1426539706.JPG.w.960px.jpg

Mimoidočim je bil karavanski focus večinoma všeč, hvalili so njegov agresivni videz in nezamenljivost za kako drugo znamko - podobnost s prestižnimi Aston Martini so mu šteli v plus. Če ga nekoč bolj sivega miška opazi tudi raznorazne pločevine vajen uslužbenec na črpalki, potem je Ford zares dobro poskrbel za prepoznavnost svojih aktualnih modelov. Seveda je k temu nekoliko pripomogla tudi živahna rdeča barva.

Ford-focus-1.5-TDCi-171.1426538559.JPG.n.960px.jpg

Bistvo prenove focusa tiči pod kožo, že tako odlične vozne lastnosti so pri modrem ovalu še nadgradili - zdaj je še bolj vodljiv, odzivnejši, udoben in po želji športen -, izboljšali motorje, notranjost očistili nepotrebnih gumbov in stikal, ji dodali na novo zasnovani vmesnik SYNC 2 z glasovnim upravljanjem ter z dovršenostjo in uporabnostjo na neko novo raven v razredu dvignili varnost in asistenco.

Ford-focus-1.5-TDCi-318.1426526761.JPG.n.960px.jpg

Voznika ob vstopu v vozilo pričaka nek nov svet, zgledno očiščen nepotrebne navlake v obliki številnih stikal ter nemogoče piano črne plastike. Na sredini armaturke je sodoben, pregleden in ogromen 8-palčni (20,3 cm) zaslon na dotik, ki hkrati uporabno prikazuje štiri sklope informacijskega sistema Sync 2 - ta zna sprejemati tudi glasovna navodila, omogoča pa zgolj osnovno povezljivost z mobilnikom.

Ford-focus-1.5-TDCi-337.1426526386.JPG.w.960px.jpg

Pod stropom je še gumb, s katerim si trenutnemu razpoloženju kadarkoli prikrojimo notranjost osvetlitev (na voljo je sedem barv), sredinska konzola pa prinaša zares posrečeno rešitev za trdno držanje pločevink in plastenk vseh oblik ter velikosti. Pohvalno - pozna se, da si focusa omisli prenekateri Američan, ki veliko časa preživi na poti.

Ford-focus-1.5-TDCi-000.1426527941.JPG.s.960px.jpg

K udobju potnikov precej prispevata tudi dvopodročna samodejna klima in tipalo za dež, focus nam je bil tako všeč, da smo po začetnem spoznavanju na glas privili znano pesem Excited od Glorie Gaynor. Ušesa se niso kaj dosti pritoževala, zvočniki kar tako ne nosijo napisa Sony.

Ford-focus-1.1426542221.jpg.s.960px.jpg

Ko voznik v udobnem sedežu obrne ključ, ga zgolj prvi hip strese dizelska robatost, nato pa se motor umiri in utihne. Pri Fordu so se ob prenovi posvetili tudi zvočni zaščiti, tako v kabini skorajda ni moč ugotoviti, da je v nosu dizel. Testni 120-konjski ponudi 270 Nm navora med 1.750-2.500 vrtljaji v minuti, 1.386 kilogramov težki karavan do stotice pospeši v 10,7 sekunde ter doseže 180 km/h. Z njim je focus dovolj zmogljiv in pohvalno varčen.

Ford-focus-1.5-TDCi-310.1426526484.JPG.w.960px.jpg

Po tovarniškim podatkih naj bi povprečno porabil 3,8 litra goriva (ECE 4,3/3,4/3,8), sami smo shajali s 5,8 litra, kar vključuje tudi precejšnje število mestnih voženj, kar nekaj hitro odpeljanih odsekov in splošno nizke temperature. Na avtocesti pri 130 km/h, motor denimo prede z 2.400 vrtljaji, potovalni računalnik kaže porabo 5,3 litra, ob umirjeni vožnji na magistralki pa se spusti na štiri litre.

Ford-focus-1.5-TDCi-350.1426529431.JPG.w.960px.jpg

Poleg varčnosti lahko pohvalimo tudi prožnost motorja, tudi v najnižjih vrtljajih se hitro in zgledno odzove na ukaze stopalke za plin. Prestavlja se hitro in natančno, če k temu dodamo še udobno in športno podvozje ter komunikativen volan, potem vozniških užitkov zlepa ne zmanjka. Inženirji so se namreč pri prenovi lotili tudi vozne dinamike - za boljši občutek voznika so povečali strukturno togost, spremenili geometrijo vzmetenja, na novo nastavili blažilnike ter servovolan. Dodelali so tudi ESP, ta še pred dejanskim ukrepanjem predvideva možnost zdrsa in nezaznavno poseže v vožnjo. Ob tem je vožnja med najtišjimi v razredu, saj so izboljšali tudi zvočno izolacijo, vrata pa se mehkejše zapirajo.

Ford-focus-1.5-TDCi-269.1426538889.JPG.c.960px.jpg

Focus nudi dovolj prostora in udobja za pet potnikov, medosje ponuja 265 cm prostora, sicer pa karavan v dolžino meri 456 cm - oziroma dobrih 20 cm več od petvratne različice. V prostoren prtljažnik pospravi 476 litrov, kar je resda manj od nekaterih konkurentov (octavia, leon ST, civic), s podrto zadnjo klopjo pa 1.502 litra.

Ford-focus-1.5-TDCi-255.1426538087.JPG.w.960px.jpg

Če focus po globini prtljažnika ne cilja na stopničke, pa je drugače pri naprednih varnostno-asistenčnih sistemih. Če vam globina denarnice dopušča, potem vsekakor velja razmisliti o opremi Titanium oziroma vsaj o kakšnem izmed številnih varnostnih dodatkov. Med novostmi namreč najdemo aktivno pomoč pri parkiranju bočno in pravokotno, ki vključuje uvoz in izvoz iz parkirnega mesta (1.065 evrov), prilagodljiv radarski tempomat (990 evrov), sistem za zaznavo vozil ob izhodu iz parkirnega mesta ter prilagodljiva sprednja žarometa.

Ford-focus-1.5-TDCi-303.1426538741.JPG.w.960px.jpg

Vseh 1.370 evrov doplačila je vreden paket za pomoč vozniku, ki vključuje sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo smernega pasu, sistem za pomoč pri vzdrževanju smeri, samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi žarometi, električno poklopni vzvratni ogledali, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje na nezbranost voznika ter še najbolj pomemben, sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih City stop.

Ford-focus-1.5-TDCi-461.1426538163.JPG.n.960px.jpg

Focus je z večino naštetimi asistenčnimi sistemi tako med vožnjo skorajda mislil namesto nas ter mimogrede vskočil ob nenamernih drobnih napakah. Kot denimo oče ujame otroka pri prvih metrih na poganjalčku, mama pa pred polomijo reši prvi frizerski pohod hčerke. Karavanski focus tako ob prečiščeni notranjosti, varčnem dizelskem motorju, prostornosti, vozni dinamiki, udobjiu ponuja še ogromen varnostni potencial. Družina vam bo zanj nedvomno hvaležna.

Ford-focus-1.5-TDCi-231.1426539496.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata
Avto
AvtoMatej Kačič Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata

Ford focus vs. mondeo karavan: novi focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z mondeom pokaže, da Fordov novinec v srednjem razredu ni le podobno prostoren, ampak opremsko bogatejši in tehnično naprednejši

FINANCE
Avto
​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja
Avto
AvtoMatej Kačič ​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja 28

Ford focus active bo z robustnostjo, večjim odmikom od tal in stabilnim oprijemom na spolzkem terenu v dobro voljo spravil predvsem tiste družine, ki rade naredijo korak več kot druge.

FINANCE
Avto
Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence 4

Novi ford focus na slovenski trg prinaša pošten prepih v kompaktnem razredu. Celostno zelo dober avto pa ima precej višje cene kot prej. Analizirali smo nov položaj focusa, razloge za podražitev in preverili kaj ponuja za najmanj 16.990 evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ford, ki pravila igre piše na novo
Avto
AvtoMatej Kačič Ford, ki pravila igre piše na novo 3

Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven

FINANCE
Avto
(Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence
Avto
AvtoMiloš Milač (Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence 4

Usedli smo se v novi ford focus, četrto generacijo izjemno uspešnega kompaktnega avtomobila. Novinec je nov od koles do strehe, prinaša dobre in uporabne rešitve ter napoveduje zelo dober paket. Pri nas bo jeseni, (nemške) cene zanj pa bodo celo 200 evrov nižje kot prej.

FINANCE
Avto
Kako s pametno izbiro službenega avta prihraniti 200 evrov na mesec?
Avto
AvtoMiloš Milač Kako s pametno izbiro službenega avta prihraniti 200 evrov na mesec? 3

V času, ko novi kompaktni modeli skoraj dosegajo razred večje poslovne, se premik navzdol lahko zelo splača. Primerjali smo poslovni najem focusa in mondea, dizla in bencinarja.

FINANCE
Avto
Focus active: So trije dodatni višinski centimetri dovolj?
Avto
AvtoUroš Božin Focus active: So trije dodatni višinski centimetri dovolj? 6

..., da kupce odvrnejo od nakupa križanca ali športnega terenca?