Konkurenca med majhnimi vozili je ta hip zaradi številnih novincev in prenovljenih modelov izjemno ostra in močna, odločitev potencialnih kupcev za novi avto pa je težja skorajda iz dneva v dan. Kdor z dušo in srcem ni predan zgolj eni znamki ali koncernu, večja rabljena vozila pa je odmislil, bo zdaj moral obiskati še kak salon več. Tudi v Sloveniji je stekla prodaja nove Mazde2, s katero slovenski zastopnik v letošnje leto vstopa poln pričakovanj in svežine - tudi s prenovo salonov.
Simpatična Mazdina novinka - pred dobrim mesecem smo jo preizkušali v okolici Barcelone - bo tako s svojo živahno zunanjo podobo, največjimi merami v razredu (v dolžino meri 406 cm), prostorno potniško kabino (za 8 cm daljša medosna razdalja), tehnologijo Skyactiv, sedmimi paketi opreme in skupno štirimi motorji v Mazdine salone po Sloveniji gotovo privabila tudi nove obraze.
Pri slovenski Mazdi so ob premieri napovedali, da bo letošnje leto pestro in v znamenju rasti. Prodajo naj bi glede na lani okrepili za 57 odstotkov, kar pomeni tisoč vozil in 1,8-odstotni tržni delež, polovico prodaje naj bi pomenili novi modeli. Aprila bodo predstavili prenovljeno šestico in CX-5, proti koncu poletja prihajata nova CX-3 in MX-5, kot prva pa je na slovenske ceste zapeljala Mazda2, ki povzema zdaj že uveljavljen in prepoznaven hišni oblikovalski jezik Kodo.
Z njim jemlje zalet in lovi staro slavo, pri čemer bodo novi dvojki pomagale tudi spodobne vozne zmogljivosti in zelo dobra lega, prostornost (z merami je v zgornjem delu segmenta), tehnologija (vse kar ima šestica, tudi polni LED žarometi), lahka gradnja (tehta zgolj 1.000 kg), skupaj štiri različice sodobnih in varčnih 1,5-litrskih atmosferskih motorjev iz družine Skyactive (G75, G90, G110, D105), številni varnostno-asistenčni sistemi (i-Activsense) , povezljivost (MZD connect in krmilnik HMI) ter veliko opreme.
Ker so kupcem ABS, DSC , TCS , EBD, EBA in podobne oznake že samoumevne, skuša Mazda2 prepričati tudi z nekaterimi varnostno-asistenčnimi sistemi pod skupnim imenom i-Activsense, ki jih v tem razredu prav pogosto ne najdemo v ponudbi. Spisek je dolg, vsebuje sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, zaznavanje ovir za vozilom, asistenta za dolge žaromete in speljevanje v klanec, opozorilnik pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu in sila uporabno samodejno zaviranje v sili med štiri in 30 km/h.
Osnovni G75 motor zagotavlja več kot dobre zmogljivosti, do stotice pospeši v 12,1 sekunde, doseže najvišjo hitrost 171 km/h ter v povprečju porabi 4,7 litra bencina. Srednji G90 motor je celo varčnejši (4,5 litra), stotico doseže v 9,4 sekunde, merilnik hitrosti se ustavi pri 183 km/h. Ta motor je na voljo tudi z avtomatskim šeststopenjskim menjalnikom, z njim porabi 4,9 litra. Najmočnejši bencinar je skoraj športnik, z mesta do 100 km/h skoči v 8,7 sekunde ter doseže 200 km/h. Ima šeststopenjski ročni menjalnik, na sto kilometrov v teoriji porabi 4,9 litra goriva.
Notranjost je ukrojena po vzoru večje trojke, minimalistično, kar je lahko zgolj dobro. Armaturka je sodobna, instrumentna plošča pregledna, volan všečen in dobro sede v roke. Stikala so logično in intuitivno razporejena, volan nastavljiv po globini in višini, podobno dobro nastavljiv je tudi vozniški sedež, tako da se voznik v avtu hitro znajde.
Nižje stopnje opreme sicer prinašajo več trde plastike, vendar sta kakovost vgrajenih materialov in izdelava na visoki ravni za ta razred, monotonost preženejo večbarvni odtenki tkanine na sedežih ter dekorativni vložki. Usnjena volan in prestavna ročica ter na armaturko nasajeni 7-palčni zaslon na dotik in z vrtljivim stikalom med sedežema ter MZD Connect v višjih stopnjah opreme Mazdo2 počutje popeljejo na višjo raven, usnje in kontrastni šivi v najboljši opremi pa potnike zlahka prepričajo, da sedijo v precej dražjem vozilu.
Mazda2 tako s svojo pojavo ne skriva, da je v vseh pogledih precej večja, kot bi ji glede na razred prisodili. Že v dolžino je le 20 centimetrov krajša od golfa, ob tem v razred prinaša dodatke, ki jih nismo vajeni. Na voljo bo v desetih barvah, na slovenski predstavitvi pa so jih ponudili v soul rdeči barvi - takšna res hitro popiha na dušo.
Foto: Julija Štamcar