Avto

Ko oblikovalcem podrejo zidove

Kako je pred našimi očmi nastal Mercedes - zgodba iz zakulisja

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.03.2015 19:36
Čas branja: 3 min

Po treh urah spanja, (pre)zgodnjem vstajanju, letu v Frankfurt in nekajurnem nestrpnem čakanju na novo zvezdo - Mercedes CLA Shooting Brake - sledi 150 kilometrov adrenalinske vožnje s 360 vranci pod motornim pokrovom. Postavljanje avtomobila in slikanje na nekaj lokacijah v okolici finančnega središča Nemčije je le en del posla. Ko takole sredi koruznih strnišč, podeželja in betona opazujemo manekena, smo si enotni: res je lep in zelo fotogeničen. Klak, klak, klak, slike se množijo kot za stavo...le kdo vse je zadaj za umetninami na štirih kolesih in kako se sploh začne zgodba?

mercedes-skica.1426357389.jpg.s.600px.jpg

Po sila kratkem oddihu v hotelu smo zvečer že na poti na tiskovno konferenco, po informativni predstavitvi vozila pa v dežju in vetru sledi sprehod do restavracije. Običajno je, da se nam ob večerji ponudi pogovor z enim izmed strokovnjakov, ki so kakorkoli vpleteni v razvoj novega modela. V spomin se nam prikrade sila simpatična Irka, ki je bila pri Toyotinem yarisu s sodelavci zadolžena za oblikovanje - armaturne plošče. Večer takrat je minil kot bi mignil. Ali pa Jordi Gene, testni voznik Seata, skorajda modre krvi, pred leti na pragu Formule 1 in prefinjenim občutkom za hitro sukanje volana. Le kdo bi ob takšnih iskrivih sogovornikih mislil na spanje?

Mercedes-Benz-CLS-Class-2012-1600x1200-wallpaper-ce.1426357859.jpg.s.960px.jpg

Tokrat nas je za omizjem pričakala papirnata kartica z imenom Volker Leutz, zunanji oblikovalec novega CLA shooting brake. Led je kaj hitro prebit, ozračje sproščeno, okusna hrana in naporen dan pa počasi pokažeta posledice. Kolegi se en za drugim poslovijo, za mizo ob zanimivem sogovorniku ostaneva le še dva. Za ljubeznivega Volkerja je kljub pozni uri jasno, da ob vprašanjih glede oblikovanja šele dobi zalet. Zanj najlepša kreacija? Postreže z dvemi imeni, ki si bolj ne bi mogli biti različni.

Lamborghini miura - ekstremno lep avto. Če pogledaš vozilo od spredaj, ima obraz - luči so oči, reže za zrak usta in kljub temu, da je superšportnik, zato deluje mirno in sproščeno. Avto ima zelo napete linije, hkrati je na nekaterih mestih povsem raven.

lamborghini-miura.1426355400.jpg.w.960px.jpg

Drugi? Fiat panda, tista prva iz leta 1980. "Super stvar, takrat so ji rekli "velika škatla za čevlje" in to povsem drži. Še okna je imel povsem ravna. Zares preprost, minimalistični avto in poceni izdelava, na trgu pa se je obdržal neverjetno dolgo," navdušeno razlaga Leutz.

Fiat-panda.1426355589.jpg.e.960px.jpg

Ko ga pobaramo po Robertu Lešniku, o svojem šefu v brezhibni angleščini spregovori z občudovanjem in spoštovanjem. Z družnimi močmi obudimo Lešnikovo pot od nadarjenega fanta, do šolanja pri Volkswagnu, poti h Kiji in prestopu k Mercedesu.

robert-lesnik4-mm.1368726694.jpg.w.960px.jpg

K znamki, ki se zadnja leta postavlja s sloganom "Najboljše ali nič" in ki je v tem času dobila svež zagon. Kupce po svetu nabira kot v starih časih, in kar je še pomembneje, k njim prihajajo povsem novi kupci. Novi razred S, razprodani razred V, kompaktni A, mladostniški CLA, robustnejši GLA, prenovljeni B, novi C in še njegova karavanska različica, prenovljeni CLS,... prodajne številke v zadnjem letu povejo veliko, novega lastnika je lani našlo 1,7 milijona zvezd, razliko do prvega BMW so zmanjšali, Audi pa jim je že povsem blizu.

Mercedes-Benz-Vision-CLS-Concept-2003-1600x1200-wallpaper-01.1426356720.jpg.e.960px.jpg

Mercedesi so desetletje in več nazaj namreč izgubili kar nekaj sijaja, čeprav veljajo za statusni simbol tudi v najbolj odročnih kotičkih sveta. "Mercedesi so bili konservativni, z lučmi na skrajnih robovih in z veliko prostora za glave, saj veste, da se vanj lahko usede tudi človek s klobukom," izjavo pospremi iskrivi nasmešek Leutza, ki kot da nam je prebral misli - da, takšen je bil nedolgo nazaj stereotip o konservativnih strankah Mercedesa. Pred več kot desetimi leti pa so v Stuttgartu dojeli, da morajo na trgu ponuditi prestižni avto, ki se bo povsem razlikoval o modelov, ki so jih bile stranke trikrake zvezde vajene do takrat.

Mercedes-Benz-CLS500-2005-1600x1200-wallpaper-06.1426356769.jpg.e.960px.jpg

Preboj za Mercedes je tako pomenil model CLS, ki je bil nekakšen eksperiment, pojasni Leutz. "Šefi so nam takrat (leta 2003) dali proste roke. Dejali so, naredite nekaj povsem drugačnega, kakršen je Mercedes danes. Avto smo tako znižali, spremenili obliko luči in jih tudi pomaknili bolj v sredino. Avto je s tem za oči postal bolj nabit, agresiven in tudi veliko bolj privlačen. Bil je štirivratna limuzina in imel je vse lastnosti kupeja. Poglejte,..." Leutz takrat obrne kartico s svojim imenom, izvleče kuli in začne risati...na levi podobo takrat klasičnega Mercedesa s konservativnimi linijami, desno nastaja CLS. Razlika je že pri preprosti skici očitna, rezultat pa tudi v praksi ni izostal.

20150304-215622-1

Konceptni Vision CLS in pozneje serijski model je namreč na precej mirnem trgu prestižnih avtomobilov povzročil pravi orkan, s svojo pojavo pa ustvaril povsem nov segment in trend štirivratnih kupejev. Na prvi pogled se sliši neverjetno, vendar se je kar 64 odstotkov kupcev za CLS odločilo zaradi videza. Mercedes je z njim dobil nišni avtomobil, ki je k znamki privabil povsem nove kupce. To so mladi in aktivni ljudje, uspešni poslovneži, športniki, seveda tudi starejši, ki so za bolj "casual" stil.

Mercedes-CLA-Shooting-Brake-119.1425861608.jpg.e.960px.jpg

Leutz je bil sicer v ekipi, ki je oblikovala prvega Smarta, s skicami avtomobilov je porisal vse šolske zvezke in nekaj časa kolebal med glasbo in risanjem - k sreči je izbral slednje, v oblikovanju zares uživa. Za konec ga poprosimo, naj za spomin nekaj nariše. Na listu papirja začne nastajati - le kaj bi drugega - avtomobil. Seveda Mercedes, prav takšen, s kakršnim smo se vozili še pred nekaj urami v okolici Frankfurta in le malenkost manj resničen.

20150304-233017

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

09.03.2015
26.03.2015
FINANCE
Avto
Oblikovna in tehnična mojstrovina s slovenskim pečatom
Avto
AvtoJanez Kovačič Oblikovna in tehnična mojstrovina s slovenskim pečatom 8

CLS tretje generacije, ki združuje karoserijsko čednost s tehnično naprednostjo, letos računa na 30 slovenskih kupcev, ki pa bodo morali imeti v žepu vsaj 79 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Limuzina v najbolj dinamični obliki
Avto
AvtoMiloš Milač Limuzina v najbolj dinamični obliki

Limuzinska klasika se je razvila v več smeri, dokazuje tudi letošnji izbor PAL. Ena od njih so kupeji s štirimi vrati, ki kažejo tisto, kar klasične, čeprav zelo športne limuzine želijo skriti.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla 1

Avtomobilska Ženeva nam je ponovno odkrila tančico bližnje avtomobilske prihodnosti, ta je zanimiva, resda predvidljiva, a vseeno viharna

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)