Po treh urah spanja, (pre)zgodnjem vstajanju, letu v Frankfurt in nekajurnem nestrpnem čakanju na novo zvezdo - Mercedes CLA Shooting Brake - sledi 150 kilometrov adrenalinske vožnje s 360 vranci pod motornim pokrovom. Postavljanje avtomobila in slikanje na nekaj lokacijah v okolici finančnega središča Nemčije je le en del posla. Ko takole sredi koruznih strnišč, podeželja in betona opazujemo manekena, smo si enotni: res je lep in zelo fotogeničen. Klak, klak, klak, slike se množijo kot za stavo...le kdo vse je zadaj za umetninami na štirih kolesih in kako se sploh začne zgodba?
Po sila kratkem oddihu v hotelu smo zvečer že na poti na tiskovno konferenco, po informativni predstavitvi vozila pa v dežju in vetru sledi sprehod do restavracije. Običajno je, da se nam ob večerji ponudi pogovor z enim izmed strokovnjakov, ki so kakorkoli vpleteni v razvoj novega modela. V spomin se nam prikrade sila simpatična Irka, ki je bila pri Toyotinem yarisu s sodelavci zadolžena za oblikovanje - armaturne plošče. Večer takrat je minil kot bi mignil. Ali pa Jordi Gene, testni voznik Seata, skorajda modre krvi, pred leti na pragu Formule 1 in prefinjenim občutkom za hitro sukanje volana. Le kdo bi ob takšnih iskrivih sogovornikih mislil na spanje?
Tokrat nas je za omizjem pričakala papirnata kartica z imenom Volker Leutz, zunanji oblikovalec novega CLA shooting brake. Led je kaj hitro prebit, ozračje sproščeno, okusna hrana in naporen dan pa počasi pokažeta posledice. Kolegi se en za drugim poslovijo, za mizo ob zanimivem sogovorniku ostaneva le še dva. Za ljubeznivega Volkerja je kljub pozni uri jasno, da ob vprašanjih glede oblikovanja šele dobi zalet. Zanj najlepša kreacija? Postreže z dvemi imeni, ki si bolj ne bi mogli biti različni.
Lamborghini miura - ekstremno lep avto. Če pogledaš vozilo od spredaj, ima obraz - luči so oči, reže za zrak usta in kljub temu, da je superšportnik, zato deluje mirno in sproščeno. Avto ima zelo napete linije, hkrati je na nekaterih mestih povsem raven.
Drugi? Fiat panda, tista prva iz leta 1980. "Super stvar, takrat so ji rekli "velika škatla za čevlje" in to povsem drži. Še okna je imel povsem ravna. Zares preprost, minimalistični avto in poceni izdelava, na trgu pa se je obdržal neverjetno dolgo," navdušeno razlaga Leutz.
Ko ga pobaramo po Robertu Lešniku, o svojem šefu v brezhibni angleščini spregovori z občudovanjem in spoštovanjem. Z družnimi močmi obudimo Lešnikovo pot od nadarjenega fanta, do šolanja pri Volkswagnu, poti h Kiji in prestopu k Mercedesu.
K znamki, ki se zadnja leta postavlja s sloganom "Najboljše ali nič" in ki je v tem času dobila svež zagon. Kupce po svetu nabira kot v starih časih, in kar je še pomembneje, k njim prihajajo povsem novi kupci. Novi razred S, razprodani razred V, kompaktni A, mladostniški CLA, robustnejši GLA, prenovljeni B, novi C in še njegova karavanska različica, prenovljeni CLS,... prodajne številke v zadnjem letu povejo veliko, novega lastnika je lani našlo 1,7 milijona zvezd, razliko do prvega BMW so zmanjšali, Audi pa jim je že povsem blizu.
Mercedesi so desetletje in več nazaj namreč izgubili kar nekaj sijaja, čeprav veljajo za statusni simbol tudi v najbolj odročnih kotičkih sveta. "Mercedesi so bili konservativni, z lučmi na skrajnih robovih in z veliko prostora za glave, saj veste, da se vanj lahko usede tudi človek s klobukom," izjavo pospremi iskrivi nasmešek Leutza, ki kot da nam je prebral misli - da, takšen je bil nedolgo nazaj stereotip o konservativnih strankah Mercedesa. Pred več kot desetimi leti pa so v Stuttgartu dojeli, da morajo na trgu ponuditi prestižni avto, ki se bo povsem razlikoval o modelov, ki so jih bile stranke trikrake zvezde vajene do takrat.
Preboj za Mercedes je tako pomenil model CLS, ki je bil nekakšen eksperiment, pojasni Leutz. "Šefi so nam takrat (leta 2003) dali proste roke. Dejali so, naredite nekaj povsem drugačnega, kakršen je Mercedes danes. Avto smo tako znižali, spremenili obliko luči in jih tudi pomaknili bolj v sredino. Avto je s tem za oči postal bolj nabit, agresiven in tudi veliko bolj privlačen. Bil je štirivratna limuzina in imel je vse lastnosti kupeja. Poglejte,..." Leutz takrat obrne kartico s svojim imenom, izvleče kuli in začne risati...na levi podobo takrat klasičnega Mercedesa s konservativnimi linijami, desno nastaja CLS. Razlika je že pri preprosti skici očitna, rezultat pa tudi v praksi ni izostal.
Konceptni Vision CLS in pozneje serijski model je namreč na precej mirnem trgu prestižnih avtomobilov povzročil pravi orkan, s svojo pojavo pa ustvaril povsem nov segment in trend štirivratnih kupejev. Na prvi pogled se sliši neverjetno, vendar se je kar 64 odstotkov kupcev za CLS odločilo zaradi videza. Mercedes je z njim dobil nišni avtomobil, ki je k znamki privabil povsem nove kupce. To so mladi in aktivni ljudje, uspešni poslovneži, športniki, seveda tudi starejši, ki so za bolj "casual" stil.
Leutz je bil sicer v ekipi, ki je oblikovala prvega Smarta, s skicami avtomobilov je porisal vse šolske zvezke in nekaj časa kolebal med glasbo in risanjem - k sreči je izbral slednje, v oblikovanju zares uživa. Za konec ga poprosimo, naj za spomin nekaj nariše. Na listu papirja začne nastajati - le kaj bi drugega - avtomobil. Seveda Mercedes, prav takšen, s kakršnim smo se vozili še pred nekaj urami v okolici Frankfurta in le malenkost manj resničen.