Ko je konec 2008 udarila kriza, so avtomobilski velikani staknili glave in pričeli modrovati: "Preživeli bodo le tisti, ki letno izdelajo pet, šest milijonov avtomobilov," je kričal prvi mož Fiata Sergio Marchionne v času, ko je po delčkih prevzemal Chrysler. V istem času se je Renault iz istih razlogov skušal povezati z večjim od sebe - General Motorsom, danes ga s pomočjo Nissana in Dacie že zasleduje po količinah. BMW in Daimler sta sklepala partnerstva, predvsem tehnološka, da bi zmanjšala stroške, Mazda pa se je odcepila od Forda, zaživela je svoje življenje daleč stran od takrat uveljavljenih smernic in uspela. Mazda tudi danes vse dela drugače, stroške optimizira le pod svojo streho, brani se elektromobilnosti, majhnih turbo motorjev, eksotičnih materialov,... njen evropski šef Jeff Guyton je v našem intervjuju pojasnil, da biti majhen še ne pomeni biti šibak in da lahko razmeroma majhen proizvajalec uspe le z novimi prijemi na trgu. Da je pot prava, potrjujejo tudi odlični poslovni rezultati.
Znotraj svoje hiše, čeprav je ta neprimerno večja od Mazdine, stroške optimizira tudi nemški Volkswagen. Kakšen je recept za uspeh šefa nemškega velikana Martina Winterkorna, kaj si misli o elektromobilnosti, kakšni bodo letošnji izzivi avtoindustrije in kako velike priložnosti danes ponuja ohlajena Kitajska, nam je včeraj pojasnil na poslovni konferenci Skupine v Berlinu. Winterkorn je poleg delničarjev razveselil tudi zaposlene, sicer zgolj v Nemčiji, saj jih je za dobro delo nagradil s 5.900 evri bonusa. V fotogaleriji si še poglejte volkswagnove dragulje 12 znamk, ki so pospremili včerajšnjo razglasitev rezultatov in napovedi za 2015.
Marec je čas poslovnih rezultatov, razkril jih je tudi nemški BMW, ki se v elektromobilnost podaja bolj odločno kot Volkswagen. Podrobno smo spoznali njihov mestni i3. Eno od naših vprašanj je bilo, ali je i3 sploh še pravi BMW. To je najbrž zanimalo tudi prvega slovenskega ambasadorja znamke BMW i, šefa BTC Jožeta Mermala.
V tem tednu sta na slovenske ceste zapeljala še poslovni ford mondeo in audijev uspešen športni terenec Q3.
Z Igorjem Akrapovičem smo se pogovarjali o tehnologijah prihodnosti, kaj si misli o električnih avtih, kaj o hibridih. Pohod električnih avtov na naše ceste se nadaljuje, težave povezane s to temo pa se kopičijo.
Preberite si še, kaj so prinesle zadnje menjave v vodstu Toyote, kako dober je oplov novi dizelski motor v astri in kakšen prvi vtis je pustil mercedes-benzov lepotec CLA z nahrbtnikom.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.