Za peto generacijo Fordovega mondea se zdi, da je že stari znanec, saj ga Američani pod imenom fusion poznajo od 2012, sami smo se z njim iz oči v oči prvič srečali lani oktobra blizu njegovega dvorišča v skoraj poletno vroči Andaluziji. Gospodarska kriza je bila namreč kriva, da so pri Fordu celotno proizvodnjo mondea za Evropo iz Belgije preselijo v špansko Valencio.
Mondeo s štiriletno garancijo in dvema stopnjama opreme zdaj končno prihaja tudi k slovenskim trgovcem, temeljito pripravljen, da letos zadovolji dobrih 200 kupcev - tudi na račun 4.800 evrov popusta. Z vstopno ceno 21.170 evrov (štirivratni 1,5-litrski EcoBoost s 118 kW, Trend oprema) je tako za 1.500 evrov cenejši od vstopne Oplove insignie in skoraj dva tisočaka od Volkswagnovega passata (po cenikih na spletni strani uvoznikov). Fordov zastopnik z mondeom sicer cilja na tretje mesto v razredu, kjer se bo za kupce kmalu borila tudi prenovljena Mazda6.
- Ford mondeo - cenik (0 KB)
Slovenski kupci mondea bodo lahko izbirali med tremi karoserijskimi različicami, štirivratno limuzino, petvratno kombilimuzino in karavanom. Slednji naj bi bil tudi njihova najpogostejša izbira, zanj naj bi se jih odločilo 65 odstotkov, večina z dizelskim motorjem 2.0 TDCi s 110 kilovati (150 KM) in bogatejšo stopnje opreme Titanium - izbralo naj bi jih kar 70 odstotkov kupcev. Takšen mondeo s popustom stane 26.440 evrov, končno ceno pa bo na koncu gotovo dvignila dodatna oprema iz bogatega spiska oziroma posamezni paketi (varnostni, zimski, športni, poslovni,...)
Sprva bo na voljo pet motorjev, pri dizlih sta na voljo dvolitrski TDCi motor s 110 kW (150 KM) in 132 kW (180 KM). Bencinarji so trije, vstopni 1,5-litrski Ecoboost s 118 kW (160 KM) ter dvolitrski EcoBoost s 149 kW (203 KM) in 177 kW (240 KM). Ponudbo bodo sredi leta razširili z litrskim EcoBoostom s 125 konji, proti koncu leta pride še 2.0 TDCi z 210 konji ter dvojnim turbo-polnilnikom. Novost v Evropi bo hibridna različica s sistemsko močjo 138 kilovatov oziroma 188 konjev (novinarski kolega je ob 4.000 prevoženih kilometrih okoli tisoč naredil le na elektriko), štirikolesni pogon bo na voljo pri dizlih, opcija je tudi samodejni 6-stopenjski Powershift menjalnik.
Mondeo bo kupce skušal ob skoraj enakih merah glede na predhodnika (4,87 metra dolžine, 1,85 metra širine, 2,85 metra medosja) prepričati s povsem novo notranjostjo, kakovostnejšo izdelavo, bogato serijsko opremo, prostornostjo, naprednim glasovnim upravljanjem sync2 in sodobno multimedijo v sodelovanju s Sonyjem. Novi mondeo je izdelan večinoma iz lahkih, a izjemno trdnih materialov, skupna neto masa vozila je v primerjavi s predhodnikom manjša za sto kilogramov.
Na slovenski predstavitvi so najprej izginili ključi petvratnega mondea v živahni temnordeči barvi, ki nas je privlačila že v Španiji, dobro pa se mu poda tudi biserno bela. Fordov paradni konj tako očitno prevzame že ob prvem stiku, kar smo zapisali ob našem druženju v Španiji in velja ponoviti nekaj dejstev.
Privlačnost novega mondea dviguje v hišnem slogu oblikovan prednji del, ki prinaša veliko in prepoznavno trapezoidno masko, tanke in po želji povsem prilagodljive LED-žaromete s sedmimi programi kota osvetlitve in intenzivnosti svetlobe ter na več delov razdeljen motorni pokrov, kar še poudari dinamičnost. Prav takšna je tudi za štiri centimetre nižja bočna linija, zadek pa v spomin kaj hitro prikliče predhodnika - luči so seveda nove, spremenjene in predvsem ožje.
Magnet za kupce bodo tudi številni najsodobnejši varnostni pripomočki, nočne poti pa bodo olajšali prilagodljivi LED žarometi. "Novi mondeo je tehnološko najnaprednejši Fordov model, kar jih je bilo kdaj na voljo v Evropi," smo tako lahko slišali na mednarodni predstavitvi. Približno 300 evrov vredna napihljiva varnostna pasova na zadnjih sedežih tako ob trku zadržita energijo na petkratni površini običajnih pasov in s tem dodatno ublažita posledice nesreče,
Fordova pomoč pri preprečevanju trkov do 40 km/h tako s kamero zaznava tudi pešce in v mejnih primerih samodejno zavira. Gre za sila dobrodošel pripomoček v mestnem vrvežu, vožnjo ob tem lajšajo še izpopolnjen sistem samodejnega parkiranja, opozorilnik na nenadno menjavo voznega pasu in na oviro pred nami.
Med prvo vožnjo smo hvalili elegantno in prečiščeno notranjost. Oblikovalci so namreč z "lebdeče" sredinske konzole odstranili številne nepotrebne gumbe, njihove funkcije pa uspešno preselili na osempalčni zaslon, občutljiv za dotik. Voznika pred očmi pričakajo modni in všečni digitalno-analogni merilniki, zvok lahko prihaja iz do 12 zvočnikov, armaturna plošča je mehka na otip in skrbno obdelana. Sedeži so na novo oblikovani in tanjši, ponujajo blagodejno masažo sedalnega in ledvenega dela, glede na dinamičen ugled znamke pa bi lahko ponudili več bočne opore.
Po vozni dinamiki in vozniškem počutju je novi mondeo v svojem razredu v samem vrhu, zasluge gredo prenovljeni večvodilni zadnji premi. Zdi se, da je Fordov zamudnik dobro pripravljen na težke razmere, v katerih se je znašel zaradi svojega zapoznelega prihoda, k njegovi prodaji pri nas pa bo pripomogla tudi ugodna akcijska cena.
Foto: Matej Kačič