Avto

Igor Akrapovič: Da za hibride, odločen ne za električne avte

Igor Akrapovič prihodnost razvoja avtomobilskih motorjev vidi v priključnih hibridih, v električne motorje ne verjame zaradi prevelikih ovir pri polnjenju in izgubi zmogljivosti baterije

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.03.2015 22:30
Dopolnjeno: 10.03.2015 23:38
Čas branja: 2 min

Slovenski izdelovalec izpušnih sistemov Igor Akrapovič se je odločno opredelil do smernic avtoindustrije, verjame v priključne hibride kot prihodnost mobilnosti, za samo električne avte pa pravi, da so ovire v infrastrukturi in trajnosti baterij nepremostljive.

V januarskem intervjuju z Igorjem Akrapovičem smo se pogovarjali predvsem o razvoju podjetja, del o razvoju avtoindustrije pa smo zaradi obsega pogovora prihranili za poznejšo objavo. Da Akrapovič živi s tehniko motorjev z notranjim izgorevanjem, je jasno, saj lahko tem s svojimi izdelki izboljša zvok, medtem ko svojih prednosti v električnih avtomobilih, razen videza, ne more poudariti. »Ne verjamem v električne avte, pri tem pa ne gre le za moj posel,« ob tem poudarja Akrapovič, ki je prepričan, da električni avtomobili niso prava rešitev vprašanja mobilnosti.

akrapovic-igor41-ih.1426007125.jpg.o.600px.jpg
Baterije z zmogljivostjo 80 kilovatnih ur je treba na domači 20-amperski varovalki polniti približno 20 ur, ob tem pa ne smete prižgati pečice, ker bo varovalka pregorela. Težava je tudi zmogljivost baterij, ki se pri hitrem polnjenju tudi hitro zmanjšuje,« meni Igor Akrapovič. Foto: Irena Herak

Omrežje ne prenese večjih obremenitev

»Ni razlogov, da bi se bal električnih avtov. Veliko več kot danes jih nikoli ne bo,« pravi Akrapovič in našteva povsem življenjske razloge, zakaj elektromobilnost ne more nadomestiti klasičnih tehnologij. »Baterije z zmogljivostjo 80 kilovatnih ur je treba na domači 20-amperski varovalki polniti približno 20 ur, ob tem pa ne smete prižgati pečice, ker bo varovalka pregorela. Predstavljajte si, da bi stanovanjski blok v Ljubljani polnil električne avte, ne da bi šlo kaj zelo narobe. Naša stanovanjska naselja niso pripravljena.

Hitro polnjenje hitro uničuje baterije

Tu so še omejitve baterij. Hitro polnjenje jih uničuje oziroma skrajšuje njihovo življenjsko dobo, praznjenje pa prav tako. Če baterijo izprazniš 90-odstotno, litij ionska baterija zdrži okoli 600 ciklov, preden se izrabi, pri 40-odstotnem praznjenju pa bo zdržala 2.500 polnjenj. To pomeni, da so baterije primerne predvsem za priključne (plug-in) hibride, pri katerih se nikoli ne izpraznijo do te stopnje, le tako bodo dolgo držale.«

Izpuste je vseeno treba zmanjšati, rešitev so priključni hibridi

Proizvajalci morajo vseeno dolgoročno zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida, do leta 2020 denimo na povprečnih 95 gramov na kilometer. Kakšno rešitev vidi Akrapovič, v katero smer bo šel razvoj avtoindustrije? »Rešitev so priključni hibridi, ki omogočajo električni pogon v mestih, torej brezogljično vožnjo, in bencinski ali dizelski pogon z večjim dosegom za daljše razdalje. V podjetju se prav zaradi hibridnega pogona, katerega slaba stran je povečanje teže vozila za približno 250 do 300 kilogramov, ukvarjamo z zmanjšanjem mase izpušnih sistemov ter posledično z zmanjšanjem mase celotnega vozila, ki ima med drugim tudi neposreden vpliv na izpuste ogljikovih dioksidov,« pojasnjuje Akrapovič, ki je s svojim razvojnim oddelkom že pošteno zapeljal v prihodnost.

Izziv: lažji izpuh, manj veličasten zvok

Zdaj so njegovi izpuhi za avtomobile 40 odstotkov lažji od serijskih, razvijajo pa tudi ultralahke izpuhe, ki so tudi 60 odstotkov lažji od serijskih. Manjšanje mase pomeni tanjše stene izpuhov, iz njih pa je vse teže izvabiti dober zvok. »Dobra primera sta audi RS6, ki ima zdaj štirilitrski motor, in novi M4 s trilitrskim šestvaljnikom, s katerim smo se res veliko ukvarjali, pojasnjuje sogovornik in dodaja, da jim je pri obeh uspelo izvabiti bolj globok in prijeten zvok, odpravili so tudi tipične visoke frekvence kovinskega zvoka, ki je značilen za tovarniške izpuhe. »To nam je uspelo tudi s titanom, ki ustvarja drugačen zvok kot nerjaveče jeklo, ob tem pa je neuničljiv. Na tem področju veliko vlagamo, prijavili smo tudi veliko patentov.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

28.01.2015
28.01.2015
30.01.2015
14.04.2015
FINANCE
Avto
Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? 1

Akrapovič se ne boji dobe elektromobilnosti, saj se vse bolj usmerja v druge panoge. Pri motociklih, kjer ustvari 72 odstotkov prihodkov, pa je elektrika precej redka tema, pravi direktor podjetja Uroš Rosa.

FINANCE
Kdo bo sledil Akrapoviču, ki si v strahu pred 50-odstotno obdavčitvijo izplačuje za 32 milijonov evrov dividend
Finance
Jure Ugovšek Kdo bo sledil Akrapoviču, ki si v strahu pred 50-odstotno obdavčitvijo izplačuje za 32 milijonov evrov dividend 64

Na včerajšnji skupščini se je družba Akrapovič, d. d., odločila za izplačilo celotnega bilančnega dobička v višini 32 milijonov evrov zaradi »negotovosti glede prihodnje davčne obravnave rezultatov poslovanja družbe v preteklih letih«, Jure Knez, Dewesoft, bo ravnal podobno

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Manager
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji
Manager
ManagerNataša Koražija Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji

Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.

FINANCE
Avto
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala'' 36

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.