Audijev vstop v razred kompaktnih športnih terencev z modelom Q3 po treh letih daje zgovorne rezultate - prek 400 tisoč prodanih vozil v svetu in okoli 700 v Sloveniji. Manj kot 4,4 metre dolgi SUV je na trgu uspešnejši od večine drugih modelov, ki imajo precej daljši staž. Slovenci pogosteje posegamo le po modelih A3 in A4, takoj za njima je Q3, ki je letno našel med 194 in 239 kupci.
Osveženi Q3, ki smo ga podrobno spoznali že konec novembra v Münchnu, je na slovenski trg zapeljal danes. Po besedah direktorja znamke Audi v Sloveniji Francija Bolte bo novinec letos dosegel rekordno prodajo 280 primerkov. Toliko vozil ima distributer zagotoljenih, dodatne količine pa bo po besedah Bolte težko zagotoviti. Večjih sprememb pri okusih kupcev ne pričakuje, pred prenovo je Q3 kupoval širok krog kupcev starosti med 30 in 60 let, 40 odstotkov je izbralo štirikolesni pogon, kar 98 odstotkov pa dizelski motor.
Dobre številke so morda razlog za dokaj skromne oblikovne spremembe Q3 po treh letih, saj poleg zajetnejšega kromiranega okvira maske, novih žarometov (serijsko v ksenonski, doplačilno v LED tehniki), prečnih zračnih rež in novih odbijačev, drugih sprememb ni opaziti. Osveženi Q3 oblikujejo tudi različni paketi, osnovni model je klasičen, odbijači so celo v črni barvi! Paket sport prinaša, športne sedeže, 17 palčna kolesa, informacijski sistem, nastavljivo podvozje audi drive select s tremi programi in še večjo prilagodljivostjo voznikovim željam in nekaj več sijaja v kabini. Paket design ima še več dekorativnih elementov v kabini, style pa večfunkcijski usnjen volan, samodejno klimatsko napravo, navigacijo, parkirni sistem in podobno. Vsi Q3, ne glede na paket opreme, imajo sedaj nad prtljažnikom rolo namesto police.
Povsem po nemško Q3 večje posege skriva pod kožo, nova oziroma osvežena je celotna motorna ponudba. Povsem na dnu denimo 1.4 litrski turbobencinar TFSI s 110 kilovati, ki zna ob umirjeni vožnji izklopiti drugi in tretji valj in porabiti le 5,5 litra bencina na sto kilometrov. Dizelsko osnovo pomeni dvolitrski TDI s 88 kilovati in porabo 4,6 litra, na voljo pa bo šele maja. Tudi druge stroje je Audi vzel iz hišnih polic, denimo dvolitrski TDI s 110 ali 135 kilovati in bencinska 2.0 TFSI s 169 kilovati ter 2,5 litrski petvaljnik s 250 kilovati v najmočnejšem Q3 RS. Stroje je moč kombinirati z ročnim in samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama S-tronic, v močnejših različicah je serijski pogon quattro, v šibkejših je za doplačilo.
Preberite si primerjavo audija Q3 RS in njegovega tekmeca Mercedes-Benza GLA 45 AMG
Cene za Q3 se pričnejo pri 30.700 evrih za bencinski 1.4 TFSI, dizelski 2.0 TDI s 88 kilovati (na voljo bo konec maja) je za 200 evrov dražji, štirikolesno gnani Q3 2.0 TDI s 110 kilovati pa stane nekaj manj kot 35 tisoč evrov. Med paketi bo najbolj zanimiv style, so prepričani pri Audiju, saj je pri večini različic na voljo brez doplačila ali pa celo zniža ceno osnovnega paketa.
Foto: Miloš Milač