Avto

Znanka s šepetajočim glasom

Opel astra pred menjavo generacije svež zagon dobiva z novim 1,6-litrskim turbodizlom, ki prepriča z uglajenostjo in tihim delovanjem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.03.2015 06:00
Čas branja: 4 min

IMG-83342.1425939647.jpg.n.960px.jpg

Še vedno privlačne in uporabne petvratne Oplove astre zaradi njene uveljavljenosti na slovenskih cestah skorajda ne bi bilo treba podrobneje predstavljati, če ne bi bila v svoji jeseni na voljo tudi s povsem novim 1,6-litrskim turbodizlom, ki zmore 100 kilovatov oziroma 136 konjev.

Opel-Astra-1.6-CDTI-178.1425939547.jpg.n.960px.jpg

Astra z njim skorajda šepeta - še posebej, ko si v spomin prikličemo robati in zelo glasni 1.7 CDTi motor, pri zagonu katerega si lahko tudi zbudil soseda ali na semaforju požel začudene poglede drugih voznikov. Postanki na črpalki so ob tem redkejši, vožnja pa zaradi prepričljivega dizla zelo prijetna.

Opel-Astra-1.6-CDTI-256.1425941637.jpg.n.960px.jpg

Nemški Opel pod taktirko Karla-Thomasa Neumanna že dobri dve leti intenzivno uresničuje napovedano ofenzivo, ki med drugim vključuje predstavitev 13 novih motorjev do leta 2016, do 2018 pa 18. Med njimi je tudi avgusta 2013 predstavljeni 1,6-litrski CDTI motor, ki je s svojim prihodom nadomestil dva dizelska motorja - 1,7-litrski motor in nekatere izvedbe dvolitrskega motorja manjših zmogljivosti ter že našel mesto v zafiri, merivi (preberite si test), mokki in seveda v četrti generaciji astre.

Opel-Astra-1.6-CDTI-261.1425941734.jpg.e.960px.jpg

Živahno rdeča petvratna Opel astra z opremo Active za ceno 21.460 tisoč evrov (upoštevan je popust v višini 3.000 evrov) se nam je tako ob našem srečanju zazdela že stara znanka. Takšna, ki te v dobro voljo spravi s splošnim vtisom, na svojih 442 centimetrih dolžine, 181 cm širine in 268 centimetrov medosja pa ponuja solidno veliko prostora za pet potnikov in povprečen zadek (370 litrov oziroma 1.235 litrov s podrto klopjo).

Opel-Astra-1.6-CDTI-229.1425941905.jpg.s.960px.jpg

Ob dvoobmočni samodejni klimatski napravi, samodejnem prižiganju luči, tempomatu, 17-palčnim platiščem in tipalu za dež je testna astra prinesla tudi novodobni Oplov zabavno-informacijski sistem IntelliLink, ki omogoča popolno komunikacijo pametnega telefona z vozilom. Sestavljajo ga barvni zaslon velike ločljivosti, povezava Bluetooth za prostoročno upravljanje telefona, povezava za pretok avdio vsebin in dodatne možnosti povezave s priključkom USB.

Opel-Astra-1.6-CDTI-211.1425940490.jpg.n.960px.jpg

Astra je za doplačilo okoli štirih tisočakov ponudila še udobnejše sedeže, navigacijo, parkirni sistem, opozorilnik za mrtve kote (deluje muhasto) in predvsem odlične aktivne biksenonske žaromete (1.260 evrov). Ob njih smo malo pozabili na s številnimi gumbi in stikali - več kot 40 - dodobra založeno sredinsko konzolo, astro pa je čas nekoliko povozil tudi pri nizko-ločljivem in enobarvnem zaslonu med merilniki.

Opel-Astra-1.6-CDTI-216.1425940352.jpg.w.960px.jpg

Toliko raje smo se tako posvetili največji novosti, 1.6 CDTI motorju, ki so ga v tovarni označili za najčistejšega dizla v Oplovi zgodovini. Agregat namreč dosega stroga merila sestave izpušnih plinov Euro 6, ki bodo stopila v veljavo v prihodnosti - v zrak spusti 109 g CO2/km, kar ga uvršča ob bok bencinskim motorjem. Aluminijast blok motorja se odlikuje tudi z najboljšim razmerjem med maso in zmogljivostmi, poglavitni razvojni cilji motorja pa so bili uspešno dušenje hrupa, tresljajev in robustnosti, spodobna zaloga navora in moči ter nizka poraba goriva.

Opel-Astra-1.6-CDTI-224.1425940155.jpg.w.960px.jpg

Motor doseže največjo moč 100 kilovatov (136 KM) med 3.500 in 4.000 vrtljaji ter največji navor 320 Nm pri 2.000 vrtljajih. V primerjavi s prejšnjim rodom 1,7-litrskega motorja to pomeni 4,4- oziroma 6,6-odstotno povečanje navora. Zmogljivosti so deloma rezultat povišanega tlaka v šobah, ki znaša 2.000 barov in je za 25 odstotkov višji kot pri prejšnjih Oplovih dizlih, turbina z variabilno geometrijo, ki prilagaja kot lopatic pa zrak v valje potiska z do 1,7 bara visokim polnilnim tlakom.

Opel-Astra-1.6-CDTI-221.1425940756.jpg.n.960px.jpg

Tovarniško povprečna poraba goriva petvratne astre s sistemom Start&Stop uradno tako znaša 3,9 litra na sto prevoženih kilometrov (ECE 4,6/3,6/3,9 l/100 km), motor jo z mesta do 100 km/h požene v 10,3 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 200 km/h. Ker posoda za gorivo drži 56 litrov, bi v teoriji lahko z njo prevozili več kot 1.400 kilometrov.

Opel-Astra-1.6-CDTI-043.1425939746.jpg.n.960px.jpg

Kako pa je v praksi? Motor je že ob zagonu uglajen in zgledno tih, šepeta resda ne čisto zares, a je napredek glede na 1,7-litrski agregat konkreten, s povišanim utripom ga opazuje tudi konkurenca. V kabino se prenaša občutno manj vibracij, sosedje bodo tudi v mrzlih jutrih brez dvoma mirno spali dalje.

Opel-Astra-1.6-CDTI-268.1425941534.jpg.s.960px.jpg

Motor je zgledno prožen, med vožnjo ponuja veliko uporabnega navora v širokem razponu vrtljajev, pri čemer ne kaže znakov oklevanja ali popuščanja že od okoli tisoč vrtljajev naprej. Pri tej številki ohranja moč in hitrost tudi v šesti prestavi (tudi menjalnik je nov), dopušča precej lenarjenja s prestavno ročico ter brez vmesnega posega in lovljenja vrtljajev lahkotno zvozi marsikateri klanec.

Opel-Astra-1.6-CDTI-271.1425940847.jpg.w.960px.jpg

Med vožnjo se motorja skorajda ne sliši, zagotovo gre za enega najtišjih dizlov v razredu, odlikuje se tudi z umirjenim tekom in gladkim delovanjem menjalnika. Za vsakodnevno vožnjo je motor več kot dovolj zmogljiv, z njim boste vse prej kot zadnji. Vožnja je tako večinoma lahkotna, prijetna, udobna ter po želji tudi poskočna in dinamična, k čemur pripomoreta dobra uglašenost in odzivnost podvozja. Številke o porabi na potovalnem računalniku so se v povprečju gibale med 4,5 in 6,5 litra dizla, testno povprečje pa smo sklenili pri 5,8 litra.

Opel-Astra-1.6-CDTI-259.1425940221.jpg.s.960px.jpg

Številka je ugodna, a najbližja konkurenca (Ford focus, VW golf, Seat leon, Kia cee'd) zmore tudi do pol litra bolje - astro namreč tepe teža. Trud Oplovih inženirjev poplačan skozi številne dobre plati motorja pri astri tako deloma zasenči pogled na tehtnico. Ta ji pokaže okroglo tono in pol, kar je tudi do sto kilogramov več kot pri konkurentih.

Opel-Astra-1.6-CDTI-265.1425941463.jpg.e.960px.jpg

Z novim 1.6 CDTI motorjem smo se v praksi v karavanski astri spoznavali tudi na delavnici projekta Najboljši poslovni voznik. Ob upoštevanju pravil varčne vožnje je polno naložena astra 1.6 CDTI z dizelskim motorjem s sto kilovati v prometu lahko porabila le dobre štiri litre plinskega olja na sto kilometrov - izmerjeno z elektronskim merilcem.

Opel-Astra-1.6-CDTI-009.1425941037.jpg.n.960px.jpg

Opel astra je kljub svojim letom vseeno privlačna, atraktivna in več kot solidna vsakodnevna spremljevalka, ki zna po novem tudi prijetno šepetati. S sprejemljivo ceno - trenutno se da iztržiti tri tisočake popusta - bo gotovo še privabljala kupce do svoje naslednice. Nemci namreč že pospešeno pripravljajo novo generacijo, kjer bodo odpravili sedanje pomanjkljivosti predvsem v notranjosti in jo olajšali za kar nekaj kilogramov. Motor pa je že danes dober in tih.

IMG-83472.1425941257.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

23.02.2015
09.07.2015
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Kia oblikovno osvežila in tehnično pomladila svoj prodajni hit
Avto
AvtoUroš Božin Kia oblikovno osvežila in tehnično pomladila svoj prodajni hit 2

Kozmetične popravke sta zasenčila nova dizelska motorja; večji je serijsko opremljen z blagim hibridom in štirikolesnim pogonom; za osnovno različico boste z vključenimi popusti odšteli približno 17.690 evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)