Če se je na aktualnem ženevskem avtomobilskem salonu kar malce težko odločiti, kdo je največja zvezda, je med bleščečimi in dih jemajočimi stavbami v poslovnem središču Frankfurta vse jasno. Glavni na domačem terenu te dni je Mercedes CLA Shooting Brake, kompaktni in predvsem elegantni "karavan", ki že s svojim imenom daje vedeti, da je nekaj posebnega. Že peti član družine kompaktnih Mercedes-Benzov k nam prihaja konec marca za najmanj 28 tisoč evrov.
Najnovejšo atraktivno (le redke oči ga niso opazile) in aerodinamično (s količnikom upora 0,26 je najboljši v razredu) kreacijo ekipe oblikovalcev pod taktirko našega velemojstra Roberta Lešnika je bilo prvič sicer moč občudovati lani decembra na Tirolskem.
A ko se je v Ženevi okrog njega še naslajala množica novinarjev s celega sveta, smo ga sami že dodobra preizkusili - ključe smo vrnili s težkim srcem, sploh ker nam je Mercedes ob 220CDI in 250 4Matic sočasno zaupal še najbolj strupeno različico AMG - ta slovi kot najzmogljivejši serijski štirivaljni motor sploh.
Še pred prvo vožnjo smo se spraševali, ali ni novinec morebiti celo lepši od atraktivnega CLA (leta 2013 izbran za najlepši avto v izboru PAL) ter skladnejši od večjega CLS Shooting Brake.
Pri Mercedesu so namreč leta 2012 naredili korak vstran ter na trgu ponudili lep in praktičen avto, v katerem so prefinjeno združili kupejevske linije in uporabnost karavanov. S CLA SB zdaj nadaljujejo zgodbo, v kateri bodo znova lovili predvsem tiste, ki so prej prisegali na kakšno drugo znamko.
Prav pestra ponudba kompaktnih modelov je tisto, kar zadnja leta krepi Mercedes in k znamki privablja nove ljudi. Skupaj so prodali dober milijon kompaktnih modelov, zgolj lani 460 tisoč. Začelo se je pred tremi leti in pol z razredom B, z novo generacijo modela A na enaki platform pa so zadeli v polno in kvartet povečali še za enega člana - iskrivo ga imenujejo tudi urbani lovec. Seveda ne le pogledov, pričakujejo, da tudi kupcev, ki prisegajo na kupejevske linije, hkrati pa potrebujejo več prostora na zadnji klopi in v prtljažniku.
Novi CLA SB si z vsemi ožjimi družinskimi člani, torej razredom A, B, CLA in GLA, deli povsem enako medosno razdaljo - 2.699 milimetrov -, prav tako ima v osnovi pogon spredaj. V dolžino meri 468 centimetrov, od CLA je predvsem na račun odbijačev daljši za dobrih pet centimetrov ter zgolj za malenkost nižji, v širino pa meri 178 cm. Spremembe med obema modeloma so najbolj vidne za srednjim B stebričkom proti zadku.
Streha skorajda ne pada vse do konca zadnjih koles, nato pa se po kupejevsko spusti ter s tem povsem zabriše videz karavana. S podaljšanim zadkom je CLA nad glavami potnikov na zadnji klopi pridobil štiri centimetre, večji je tudi prtljažnik, ki je bolj prilagodljiv.
Ko smo odprli zadnja vrata dobrih 1.500 kg težkega vozila, nas je pozitivno presenetilo, kako velik pravzaprav je, saj oči hitro zavede nakazana kupejevska linija vozila.
Prtljažnik v osnovi vase spravi 495 litrov, s preprostim premikom naklona zadnje klopi še 100 litrov več, s podrto zadnjo klopjo (deljiva v razmerju 60:40) pa 1.354 litrov. Širina prtljažnika je 1.328 milimetri največja v razredu, po dolžini je vanj moč spraviti dober meter dolge predmete, pod njim je dvojno dno.
CLA SB v notranjosti in pod motornim pokrovom prinaša vse tisto, kar ponuja običajni CLA. Armaturna plošča je tako lepa in funkcionalna, tudi na področju varnosti je umeščen visoko (pohvaliti velja sistem za preprečevanje naleta, ki samodejno zavira, tudi radarski tempomat deluje odlično). Izbrati je moč tudi posebne pakete opreme (AMG Line, Urban, Orange Art Edition), ki večinoma poudarijo športnost in dinamiko.
Kupcem bodo na voljo motorji, ki so znani že iz limuzinskega CLA. Osnovni bencinski v CLA SB 180 je 1,6-litrski in zmore 122 konj, močnejša različica 200 pa 156 konjev. Stopničko višje je 2,0-litrski turbo štirivaljnik 250 z 211 konji, ki je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom in 7G-DCT menjalnikom, pri dizlih lahko izbiramo med dvema različicama 2,1-litrskega motorja s 136 ali 177 konji (200 CDI in 220 CDI), pri obeh je opcija 4Matic.
Mercedes CLA SB se ponaša s podobnimi voznimi lastnostmi kot kupejevski CLA, na mokrih, spolzkih in delno zasneženih odsekih v okolici Frankfurta se je še posebej dobro obnesel štirikolesni pogon. Vrhunec voženj je pomenil 45 AMG, ki iz dveh litrov prostornine iztisne 265 kilovatov (360 konjev), sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik in 4matic pa morata na cesto prenašati kar 450 Nm navora med 2.250 in 5.000 vrtljaji v minuti.
45 AMG je vražje hiter stroj - do stotice pospeši v 4,7 sekunde, menjalnik prestavlja izredno hitro - piko na i pa mu doda za štirivaljnika izjemna zvočna kulisa, za kar poskrbijo samodejno krmiljene lopute v izpušni cevi. Te ves čas spremljajo odzive voznika na pedalu za plin, vrtljaje in menjalnik ter s tem športno barvajo zvok, ob popuščanju plina pa zna iz izpuha tudi glasno počiti.
Foto: Anej Ferko in Matej Kačič