Avto

Intervju: Angležinja, ki podira klišeje sveta avtomobilov

Z Lindo Jackson, predsednico uprave Citroëna, o tem, kako prebiti stekleni strop v moški panogi in kako razviti avto, ki osvoji žensko.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.03.2015 22:30
Čas branja: 4 min

Linda Jackson je zaprisežena avtomobilski industriji, 56-letna Angležinja ji je posvetila 38 let življenja. Začela je na različnih položajih pri angleški znamki MG Rover, od leta 2005 pa se vzpenja po lestvici francoskega Citroëna. Vrh je dosegla junija lani, ko jo je predsednik uprave skupine PSA Carlos Tavares postavil za predsednico uprave znamke. Jacksonova je ena od treh žensk na tako visokem položaju v avtoindustriji - poleg nje sta na čelo posameznega avtoproizvajalca prišli le še predsednica General Motorsa Mary Barra in Annette Winkler z vrha nemškega Smarta.

jackson-linda14-be.1425581868.jpg.o.600px.jpg
99 odstotkov kupcev se za avto odloči na podlagi čustev, za Citroën in katerokoli drugo znamko, le odstotek avto izbere zgolj iz racionalnih razlogov. Zato v razvojni proces že v začetku pogosto vključujem ženske, ki imajo drugačen pogled na avte. Poleg tega statistika kaže, da odločilno vplivajo na 85 odstotkov nakupnih odločitev.

»Je avtomobilizem moški svet?« je bilo naše uvodno vprašanje. »Sodeč po statistikah, vsaj v Veliki Britaniji - in verjamem, da je podobno tudi v drugih državah -, na nakup avta v 85 do 90 odstotkih odločilno vplivajo ženske. Po drugi strani pa je res, da nas ni prav veliko na najvišjih mestih v upravah družb. A menim, da se to, sicer zelo počasi, pa vseeno spreminja, da stekleni strop v avtomobilski industriji izginja. V preteklosti sem sicer sama pogosto zadela vanj,« v smehu pravi Jacksonova in poudari, da je ponosna na to, da je prišla na vrh francoskega proizvajalca, čeprav je ženska in hkrati še Angležinja. Kljub temu, pravi, je avtoindustrija v temeljih res mačistična panoga, a hkrati tudi ena najbolj razburljivih, zato jo je tako prevzela in zato v njej tako dolgo vztraja.

Čustev pri nakupu avta ni mogoče izključiti

Ko je prišla na vrh Citroëna, v začetku sprva ni spremenila ničesar. Podrobno je spoznala sodelavce in organizacijo, preverila smer, v katero vozi Citroën ... Šele po dobrega pol leta vodenja je počasi začela uresničevati svoje ideje. Glavna smer, v katero je zavila, je bila vključevanje dobrega počutja v avtomobilih. Meni namreč, da je to najpomembnejši dejavnik pri kupcih, tako pri prvem stiku kot pri poznejšem zadovoljstvu ob uporabi. Po njenih besedah se 99 odstotkov kupcev za avto odloči na podlagi čustev, za Citroën in tudi katerokoli drugo znamko, le odstotek avto izbere zgolj iz racionalnih razlogov, zato tudi v sam razvojni proces že v začetku pogosto vključuje ženske, ki imajo po njenih besedah drugačen pogled na avtomobile kot moški.

Na tovrstne odločitve gleda skozi osebne izkušnje; meni, da so ženske pri avtomobilu pozorne na druge stvari kot moški, cenijo prostor, odlagalne površine, preprosto pritrjevanje otroških sedežev, udobje sedežev ... »Za ženske je odločilen dejavnik dobro počutje v avtomobilu, govorim tudi iz izkušenj, in ta pogled sama prenašam na nove Citroëne. Menim, da če se bodo ljudje, moški ali ženske, dobro počutili v naših avtih, bodo z njimi zadovoljni.« Jacksonova ob tem ne verjame v razširjeno prepričanje, da obstajajo moški in ženski avti. »Avtomobile v Citroënu s sodelavci snujemo glede na slog svojih kupcev, naj gre za moške ali ženske, to je popolnoma vseeno.«

Peugeot se je že pošteno zmotil - spregledal je ženske

Močan vpliv žensk na odločitev pri nakupu priznavajo tudi moški. Šef komunikacij pri Peugeotu Xavier Crespin nam je pred leti pritrdil, da ženske niso le kupci avtomobilov, ampak tudi pomembno vplivajo na nakupno odločitev svojih partnerjev. To še zlasti velja pri malih avtih, močan vpliv pa imajo tudi pri nakupu večjih avtomobilov. »Težava je v tem, da si tega nismo takoj priznali, to dejstvo nam je kar nekaj časa povzročalo sive lase,« nam je pojasnil Crespin ob pripovedovanju zgodbe o zasuku pri peugeotu 207. »Avto smo leta 2007 zasnovali tako, da bo všeč tudi moškim, pri 206 smo ciljali predvsem na ženske, zato je bil novi 207 bolj športen na pogled in po voznih lastnostih. Učinek je bil porazen, saj je peugeot 207 v naslednjih petih letih prepričal le 2,4 milijona kupcev, njegov predhodnik 206 pa kar 7,7 milijona.« Proizvajalec je sicer dosegel rast deleža moških kupcev, a je ob tem, to priznavajo tudi sami, izgubil zelo veliko ženske naklonjenosti modelu. »Nad tem smo se pri Peugeotu, ko smo snovali novega 208, pošteno zamislili in se spomnili svojih pregrešnih, tudi škodljivih želja pri modelu 207. Seveda so na plan privrele 'nove vizionarske želje', novi peugeot serije 200 - model 208 - mora biti spet ženski avto, zato smo najeli oblikovalko - Italijanko Ano Costamagno, ki je vodila oblikovanje potniške kabine novega 208,« se spominja Crespin.

Odštekani C4 cactus je bil zasnovan po željah kupcev

Jacksonova razvojni proces pojasnjuje še bolj podrobno. Prepričana je, da je treba že v začetnih fazah poslušati kupce, še posebej ko proizvajalec uvaja inovacije. To tezo pojasnjuje na primeru citroëna C4 cactus, ki pomeni viden odmik od drugih avtov te znamke in tudi od drugih znamk. Utrip za še danes oblikovno zelo poseben cactus so v Citroënu začeli preverjati že leta 2007, na avtosalonu so predstavili oblikovni koncept, kabino pa so pustili prazno. »Kakšna mora biti, nam morajo povedati kupci, zato smo zbirali odzive na avtosalonu in na posebnih tako imenovanih klinikah, kjer ugotavljamo želje in potrebe kupcev,« pojasnjuje sogovornica. S C4 cactusom je Citroën začel zelo enostavno obliko, ki je sporočala novodobni model 2 CV, raziskave in odzivi pa so proizvajalcu sporočili, da si kupci želijo avto, ki ga bodo preprosto in intuitivno upravljali, kot iphone in ipad, denimo. Zato so v Citroënu skozi razvojni proces prečistili armaturno ploščo, gumbe zamenjali z zasloni na dotik, namestili udobne sedeže ter poskrbeli za dovolj velikih in dostopnih predalov. »C4 cactus, kot ga vidite danes, po sedmih letih razvoja, je torej natanko takšen, kot si ga želijo kupci,« pravi Jacksonova.

Internet ne more nadomestiti avtosalonov

Je torej mogoče čustven izdelek, kot je avto, prodajati zgolj prek spleta? »Način prodaje se res spreminja, tudi mi v Franciji ponujamo nakup določenih modelov prek spleta, a dejansko tako prodamo le peščico avtomobilov, predvsem tistim, ki tudi druge izdelke kupujejo izključno prek spleta.« Opaža, da še vedno večina kupcev pred nakupom avta obišče avtosalon, kjer lahko pogleda, otipa in preizkusi avto, si izbere barvo karoserije, sedežev, dodatno opremo. Internet je po njenih besedah spremenil odločevalski proces, pred dobo interneta so ljudje večkrat obiskali avtosalon, preden so se odločili za nakup, danes pa informacije zberejo že prej prek spleta, v avtosalon pridejo že odločeni. Kako bo v prihodnje?

Jacksonova meni, da se bo delež avtov, prodanih prek spleta, sicer povečal, a ne bo nikoli nadomestil izkušnje osebnega nakupa. »Poglejte denimo Apple, telefone in tablice bi si kupci z lahkoto kupili prek spleta, menim, da še precej lažje kot avto, saj gre za bolj enostavne izdelke brez veliko možnosti dodatne opreme, ob tem imajo nižjo vrednost. Pa ima Apple vseeno svoje trgovine po vsem svetu, kajne!?

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja 6

Novi partner je rifter, v družbo treh pa prinaša drugačno prednjo masko in odbijač, »kremplje« na zadku in Peugeotov i-Cockpit v kabini. Pri nas bo jeseni.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Topjob
Bi raje imeli nad sabo šefa ali šefinjo?
FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...