Obrisi armaturne plošče in zunanje oblike, udobje sedežev, občutek v kabini in karizma, ki jo sporoča prvi C karavan iz leta 1996, so povsem primerljivi s tistimi novega C letnika 2015. Kaj pa tehnika? Ah, razlike ne bi mogle biti večje.
Ocenjevanja novega mercedes-benza C karavan smo se lotili nekoliko drugače, ne le zgolj skozi številke o prostornini prtljažnika, porabi, tehniki in merah, ampak z vidika razvoja tega modela. To je najbolje pokazal prvi C letnika 1995, ki se nam je pridružil pri vzporednem testu.
Prvo srečanje s C 180 T letnika 1996 ljubljanskega lastnika; avto je leta 1996 stal okoli 40 tisoč mark: mehke poteze karoserije, zaokrožen prednji del z nizkimi žarometi, tradicionalna zvezda na nosu, sloki boki in položno steklo prtljažnih vrat diskretno sporočajo takratno željo Mercedes-Benza po šarmiranju mlajših kupcev. Novi C letnika 2015 s ceno prek 40 tisoč evrov sporoča prepad v oblikovanju, sporočilo Roberta Lešnika je, da kompromisov ni več, Mercedes-Benz želi biti prestižna in športna znamka, preizkusni C 220 CDI s paketom AMG je nesramežljivo postavljaški, z velikimi ovalnimi žarometi, orjaško kromirano masko z veliko zvezdo na nosu je mercedes-benz nove dobe.
Še danes izvrstni sedeži v razredu C letnika 1996
Usedemo se za volan obeh, C 180 letnika 1996 in še preizkusnega C 220 CDI, oba v karavanski različici. Prvi C karavan v rokah skrbnega lastnika ne kaže sledi obrabe, zdrava pločevina, neizrabljeni volan, sedeži in prestavna ročica. Stari C pritegne z mladostno obliko in nežnimi potezami karoserije. Na videz preprosti sedeži so še danes presenetljivo dobri, čvrsti, oprijemljivi, z dolgo sedalno površino se preprosto brezhibno prilegajo telesu, bolje kot v marsikaterem sodobnem avtu. Volan je velik, z velikim sredinskim delom, armaturna plošča in merilniki klasični, stikal je malo, plastika na armaturi je siva in že takrat mehka, ambient pa kljub preprostosti urejen in prestižen. Le obljubam zunanjosti ne sledi, v kabini stari C ni nič kaj mladosten, je starokopiten mercedes-benz z vsemi prednostmi in lastnostmi vred.
Leva ročica je tradicija, materiali in oprema ne
Mercedes-benz C letnika 2015 z opremo avantgarde vsaj v osnovi ni precej drugačen, leva obvolanska ročica je še vedno namenjena vsem funkcijam (tudi brisalnikom in smernim kazalcem), desno je danes nameščena le, če ukazuje samodejnemu menjalniku. Poteze armaturne plošče so v osnovi enake kot leta 1995, podaljšal se je le lok armature, višja je sredinska konzola. Tisto, kar novi C loči od prvega, so materiali: od elegantne črnine mehke plastike armaturne plošče, klavirskega laka na dvignjeni sredinski konzoli, stikal z videzom aluminija, dizajnerskega krmilnika, ki ukazuje zaslonu na dotik, do sedežev, sicer doplačljivih, a izjemnih, ko gre za bočni oprijem, dolžino, udobje in čvrstost v zavojih. Novi C je kljub še vedno elegantnim potezam postal tehničen, manj klasičen in s tega vidika manj mercedes-benzovski, čeprav je na zunaj in v kabini precej bolj sodoben.
Stari C le obljublja dinamiko, novi jo dejansko omogoči
V vožnji so razlike skoraj povsem nepredstavljive, edina skupna točka C 180 letnika 1995 in C 220 CDI letnika 2015 je uglajenost motorja, stari in klasični bencinar še danes teče tiho in uglajeno, sicer se hudo skromno odziva na dodajanje plina. Dizelski stroj v novem C pa šele danes zna teči zmerno tiho, na dodajanje plina se sicer odziva eksplozivno, na vrtenje v višje vrtljaje še vedno kar grobo, meritev porabe pa pokaže, da je stroj pravi varčnež, ki shaja s 5,8 litra nafte na sto kilometrov.
Mladostnost novega C postane jasna, ko se poženeš med zavoje. Volan je čvrst in natančen, hkrati zelo lahkoten. Podvozje zvesto sledi ukazom in kar vabi k še hitrejšemu tempu, voznikove napake pa ob tem popravlja elektronika. V starem C dinamika ostaja le navidezna, izza volana je čutiti tisti stari okorni duh znamke, ki razvaja z udobjem, ne pa tudi z natančnostjo in dinamiko, preprosto ne vabi k hitrejši vožnji.
Novi C je zrasel, a ne v prtljažnik
Še primerjava obeh karavanskih zadkov. Obliko je težko komentirati, skoraj 20 let izkušenj je prineslo veliko sprememb. Prostorninski litri pa so kar zgovorni, prvi CT je bil dolg 4,48 metra, v prtljažnik pa je pospravil med 465 in 1.510 litri prtljage. Novi C karavan je zaradi oblike in varnosti zrasel na 4,7 metra, prtljažnik v osnovi ponuja 490, ob podrti klopi pa enako zajetnih 1.510 litrov. Zelo majhne spremembe v 19 letih torej, ob tem je tudi prvi C T ponujal deljivo zadnjo klop, le njeno sklapljanje je bolj zahtevno (pri novem C ga sproži pritisk na gumb), obdelava prtljažnika pa je bila vključno z višjim robom precej manj imenitna.
Foto: Miloš Milač