Avto

Novi in 19 let stari mercedes C - kako velik je prepad med bratoma

Srce je drugačno, duša pa ostaja, kaže primerjava prvega Mercedes-Benzovega karavana razreda C iz leta 1996 in še vročega C z letnico 2015

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.03.2015 22:30
Čas branja: 3 min

Obrisi armaturne plošče in zunanje oblike, udobje sedežev, občutek v kabini in karizma, ki jo sporoča prvi C karavan iz leta 1996, so povsem primerljivi s tistimi novega C letnika 2015. Kaj pa tehnika? Ah, razlike ne bi mogle biti večje.

mercedesa-C-1-mm.1425410485.jpg.o.600px.jpg
Zvezda mercedesa C letnika 1996 se je z motornega pokrova do danes preselila na masko, zdaj je večja in markantnejša.

Ocenjevanja novega mercedes-benza C karavan smo se lotili nekoliko drugače, ne le zgolj skozi številke o prostornini prtljažnika, porabi, tehniki in merah, ampak z vidika razvoja tega modela. To je najbolje pokazal prvi C letnika 1995, ki se nam je pridružil pri vzporednem testu.

Prvo srečanje s C 180 T letnika 1996 ljubljanskega lastnika; avto je leta 1996 stal okoli 40 tisoč mark: mehke poteze karoserije, zaokrožen prednji del z nizkimi žarometi, tradicionalna zvezda na nosu, sloki boki in položno steklo prtljažnih vrat diskretno sporočajo takratno željo Mercedes-Benza po šarmiranju mlajših kupcev. Novi C letnika 2015 s ceno prek 40 tisoč evrov sporoča prepad v oblikovanju, sporočilo Roberta Lešnika je, da kompromisov ni več, Mercedes-Benz želi biti prestižna in športna znamka, preizkusni C 220 CDI s paketom AMG je nesramežljivo postavljaški, z velikimi ovalnimi žarometi, orjaško kromirano masko z veliko zvezdo na nosu je mercedes-benz nove dobe.

mercedesa-C-2-mm.1425410482.jpg.o.600px.jpg
Prvi in zadnji mercedes-benz C karavan, med njima je 19 let, razlike so velike predvsem v tehniki in obliki. Udobje prvega C pa je še danes zgledno.

Še danes izvrstni sedeži v razredu C letnika 1996

Usedemo se za volan obeh, C 180 letnika 1996 in še preizkusnega C 220 CDI, oba v karavanski različici. Prvi C karavan v rokah skrbnega lastnika ne kaže sledi obrabe, zdrava pločevina, neizrabljeni volan, sedeži in prestavna ročica. Stari C pritegne z mladostno obliko in nežnimi potezami karoserije. Na videz preprosti sedeži so še danes presenetljivo dobri, čvrsti, oprijemljivi, z dolgo sedalno površino se preprosto brezhibno prilegajo telesu, bolje kot v marsikaterem sodobnem avtu. Volan je velik, z velikim sredinskim delom, armaturna plošča in merilniki klasični, stikal je malo, plastika na armaturi je siva in že takrat mehka, ambient pa kljub preprostosti urejen in prestižen. Le obljubam zunanjosti ne sledi, v kabini stari C ni nič kaj mladosten, je starokopiten mercedes-benz z vsemi prednostmi in lastnostmi vred.

mercedes-C-2015-3-mm.1425410483.jpg.o.600px.jpg
Klasika na sodoben način in precej več tehnike v novem C.

Leva ročica je tradicija, materiali in oprema ne

Mercedes-benz C letnika 2015 z opremo avantgarde vsaj v osnovi ni precej drugačen, leva obvolanska ročica je še vedno namenjena vsem funkcijam (tudi brisalnikom in smernim kazalcem), desno je danes nameščena le, če ukazuje samodejnemu menjalniku. Poteze armaturne plošče so v osnovi enake kot leta 1995, podaljšal se je le lok armature, višja je sredinska konzola. Tisto, kar novi C loči od prvega, so materiali: od elegantne črnine mehke plastike armaturne plošče, klavirskega laka na dvignjeni sredinski konzoli, stikal z videzom aluminija, dizajnerskega krmilnika, ki ukazuje zaslonu na dotik, do sedežev, sicer doplačljivih, a izjemnih, ko gre za bočni oprijem, dolžino, udobje in čvrstost v zavojih. Novi C je kljub še vedno elegantnim potezam postal tehničen, manj klasičen in s tega vidika manj mercedes-benzovski, čeprav je na zunaj in v kabini precej bolj sodoben.

mercedes-C-1995-1-mm.1425410484.jpg.o.600px.jpg
Svetle barve, preproste poteze, precej manj funkcij in še danes zgledna ergonomija in izdelava mercedesa C letnika 1996

Stari C le obljublja dinamiko, novi jo dejansko omogoči

V vožnji so razlike skoraj povsem nepredstavljive, edina skupna točka C 180 letnika 1995 in C 220 CDI letnika 2015 je uglajenost motorja, stari in klasični bencinar še danes teče tiho in uglajeno, sicer se hudo skromno odziva na dodajanje plina. Dizelski stroj v novem C pa šele danes zna teči zmerno tiho, na dodajanje plina se sicer odziva eksplozivno, na vrtenje v višje vrtljaje še vedno kar grobo, meritev porabe pa pokaže, da je stroj pravi varčnež, ki shaja s 5,8 litra nafte na sto kilometrov.

Mladostnost novega C postane jasna, ko se poženeš med zavoje. Volan je čvrst in natančen, hkrati zelo lahkoten. Podvozje zvesto sledi ukazom in kar vabi k še hitrejšemu tempu, voznikove napake pa ob tem popravlja elektronika. V starem C dinamika ostaja le navidezna, izza volana je čutiti tisti stari okorni duh znamke, ki razvaja z udobjem, ne pa tudi z natančnostjo in dinamiko, preprosto ne vabi k hitrejši vožnji.

Novi C je zrasel, a ne v prtljažnik

Še primerjava obeh karavanskih zadkov. Obliko je težko komentirati, skoraj 20 let izkušenj je prineslo veliko sprememb. Prostorninski litri pa so kar zgovorni, prvi CT je bil dolg 4,48 metra, v prtljažnik pa je pospravil med 465 in 1.510 litri prtljage. Novi C karavan je zaradi oblike in varnosti zrasel na 4,7 metra, prtljažnik v osnovi ponuja 490, ob podrti klopi pa enako zajetnih 1.510 litrov. Zelo majhne spremembe v 19 letih torej, ob tem je tudi prvi C T ponujal deljivo zadnjo klop, le njeno sklapljanje je bolj zahtevno (pri novem C ga sproži pritisk na gumb), obdelava prtljažnika pa je bila vključno z višjim robom precej manj imenitna.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

02.04.2015
31.08.2015
FINANCE
Avto
Najbolj slovenski mercedes-benz A
Avto
AvtoMiloš Milač Najbolj slovenski mercedes-benz A 2

TEST: Mercedes-Benz A 200 CDI 4matic; takšen A zna biti eleganten, športen, zaradi pogona vsestransko uporaben in z AMG paketom še postavljaški

FINANCE
Avto
Za nekatere zgolj kripe, za druge večna ljubezen
Avto
AvtoMiloš Milač Za nekatere zgolj kripe, za druge večna ljubezen

Od drugih se ločijo predvsem po tem, da jim v določeni starosti začne vrednost rasti, in to skokovito, medtem ko vrednost vseh drugih le upada

FINANCE
Avto
Ko lepota sreča uporabnost
Avto
AvtoMatej Kačič Ko lepota sreča uporabnost 7

Čarobna formula za dobro prodajo avtomobila sta privlačna oblika in dobra vsebina, novi Mercedes-Benz CLA Shooting Brake pa se ob tem lahko pohvali še s funkcionalnostjo

FINANCE
Avto
Kakšna je cena prostorskega razkošja?
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšna je cena prostorskega razkošja? 1

TEST: Mercedes-Benz V 220 CDI avantgarde: Drugačen Mercedes-Benz, ki blesti z razkošjem prostora, materialov in opreme in se obenem močno približa osebnim avtom

FINANCE
Dražbe
Jankovićev mercedes  v roke ene najbogatejših slovenskih družin
Dražbe
DražbeAleš Perčič Jankovićev mercedes v roke ene najbogatejših slovenskih družin

Razkrivamo kupca prestižnega mercedesa cl63 AMG, ki je bil v lasti Electe naložb

FINANCE
Dražbe
Druga dražba: Jankovićev mercedes s 55-odstotnim popustom
Dražbe
DražbeAleš Perčič Druga dražba: Jankovićev mercedes s 55-odstotnim popustom 2

Bo mercedes cl63 AMG v drugem poizkusu pritegnil več kupcev? Izklicna cena je 16 tisoč evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)