Avto

Nič več zadržana japonska starleta

Z živahnim pogledom, elegantno "ritko" in radoživo notranjostjo je osvežena Toyota yaris pridobila kar nekaj izgubljenega šarma, v nosu pa prepričala s preverjeno klasiko: 1,33-litrskim bencinarjem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.03.2015 06:00
Čas branja: 4 min

IMG-5570.1425333870.jpg.w.960px.jpg

Toyota yaris se je s tretjo generacijo znebila ženskam prikupne jajčkaste oblike, z oglatimi potezami postala bolj resna in zadržana ter kljub nekaterim predrznim linijam izgubila del šarma. Japonci so tako pri prenovi oblikovanje prvič prepustili evropskemu oddelku v Belgiji in Franciji, rezultat je veliko bolj prepoznaven mestni avto, ki zna s pravo zmesjo drznosti in elegance pospešiti srčni utrip, predsodkov pa se utegnejo otresti tudi moški.

IMG-6026-1.1425333388.jpg.n.960px.jpg

Pod evropsko oblikovalsko taktirko je yaris namreč pridobil bolj vznemirljive in tudi športne poteze (paket Sport in Sport Plus), morda vsem ni všeč, vendar ga je na cesti precej teže zgrešiti kot prej. Yarisu je s prenovo uspelo stopiti iz množice, pozornost zbuja predvsem spredaj, kjer je ekstremno velika maska s stilskim poudarkom na veliki črki X, povsem rdeče zadnje luči pa mu dajo pridih elegance.

IMG-5607.1425330916.jpg.s.960px.jpg

Črnemu petvratnemu yarisu z opremo Lounge je v mestu in na cesti uspelo privabiti marsikateri pogled (čeprav nima modnih LED dnevnih luči), pri čemer se resda ni mogel kosati z najmanjšim aygom, vendar je na dobri poti, da upraviči za 85 milijonov evrov sprememb. S prenovo je yaris tudi zrasel, predvsem odbijači so ga podaljšali za sedem centimetrov na 395 centimetrov, medosna razdalja (251 centimetrov) ter prostornost spredaj in zadaj pa sta ostali takšni kot prej.

IMG-6051-2.1425326710.jpg.e.960px.jpg

V širino ohranja 170 cm, v višino pa 151 cm, kar prinaša dovolj udobja štirim potnikom, peti pa se bo že čutil vidno utesnjenega. Z 286 litri je nespremenjen ostal tudi prtljažnik, ki ima dvojno dno. S podrto klopjo pri tem ne nastane ravno dno, zadnji sedeži pa tudi niso vzdolžno pomični, kot so nekoč že bili. Brisalec je zgolj eden, a učinkovito opravi svojo nalogo.

IMG-5716-1.1425334286.jpg.s.960px.jpg

Toyota yaris je luč sveta zagledala leta 1999, se leta 2000 kot eden bolj inovativnih malčkov ovenčala z nazivom avtomobil leta ter do leta 2005 dobila 1,4 milijona lastnikov. Druga generacija je med kupce zapeljala leta 2005, tretja pa leta 2011. Z njo so pri Toyoti tudi nadgradili obsežno paleto hibridov, v vseh treh generacijah pa so pri nas prodali 10 tisoč yarisov.

IMG-5983.1425333049.jpg.n.960px.jpg

Kar nekaj sprememb yaris prinaša v notranjosti, kamor smo pohvalno vstopali s pomočjo pametnega ključa, nekaterih stvari pa še kar niso spremenili. Gumb potovalnega računalnika tako staromodno ostaja med merilniki, spreminjanje njegovega prikaza podatkov med vožnjo pa je lahko zelo nevarno, saj gre voznik pri tem z roko skozi volanski obroč. Na njem je namreč dovolj prostora za omenjeni gumb, na njem že vgrajena stikala pa bi lahko osvetlili. Druga stikala so sicer pregledna in dobro umeščena, malček ob tem ponuja 12 odlagališč na dosegu roke, osrednji konzoli so dodali zaprti predal.

IMG-5758.1425330034.jpg.e.960px.jpg

Oblikovalci in inženirji so kar nekaj deset tisoč od skupaj 570 tisoč delovnih ur vložili v dodelavo notranjosti. Ta prinaša precej boljše materiale na sedežnih in vratnih oblogah ter živahne barvne kombinacije, ki hvalevredno razbijejo črnino. Sredinska konzola je postavljena dva centimetra višje, spremenjena je oblika zračnikov. Guma, ki pokriva večinski del armaturne plošče, je zdaj debelejša ter prijetnejša in mehkejša na otip, kakovost izdelave pa je odlična, kar še podkrepi občutek, da sedimo v večjem in dražjem vozilu.

IMG-5741.1425329704.jpg.n.960px.jpg

Kupcem je že od druge opreme (od sedmih) na voljo pregleden sedempalčni večfunkcijski in za upravljanje preprost zaslon informacijskega vmesnika toyota touch 2, vmesnik pa zna zrcaliti tudi zaslon pametnega telefona. V prid večji varnosti in uporabnosti bi lahko bil nameščen tudi višje, saj zdaj vozniku pogled prepogosto uhaja s cestišča in tako denimo manj pogosteje spremlja porabo zadnjih prevoženih kilometrov ali spremlja navigacijo, pri vzvratni vožnji pa nam je bila zelo v pomoč kamera, ki je uporabna tudi ponoči.

IMG-5792.1425330603.jpg.n.960px.jpg

Yaris na trg vstopa s ceno 9.950 evrov (1,0 VVT-i (69 KM), Luna). Slovenski zastopnik Toyote pričakuje največjo prodajo yarisa z 1,33-litrskim motorjem in drugo stopnjo opreme Sol. Takšen trivratni paket po ceniku stane 11.950 evrov, petvratni je 400 evrov dražji. Testni yaris Lounge po ceniku stane 12.850 evrov, testni z nekaj dodatne opreme pa je stal 14.350 evrov. Najcenejši hibrid Luna stane 13.950 evrov.

IMG-6350.1425331597.jpg.n.960px.jpg

Prenovljeni yaris ima čvrstejše vzmetenje in karoserijo (drugačna prema, bolj togi blažilniki, mehkejše vzmeti), tudi zaradi drugačnega krmiljenja električnega serva je občutek na volanu zdaj veliko boljši, kot je bil in prinaša več veselja v vožnji. Yaris se je vozniško tako nekoliko približal uveljavljenim nemškim tekmecem, v plus mu štejemo še majhen obračalni krog in lahkotnost volana, ki je za več oprijema (lahko) spodaj prisekan.

IMG-5794.1425330766.jpg.n.960px.jpg

Voznika in potnike bo zagotovo navdušila zatesnjenost potniške kabine, ki je ena tišjih v razredu. Toyotin yaris je kupcem na voljo s štirimi različnimi motorji, med njimi tudi kot hibrid (ta pomeni 30 odstotkov prodanih vozil v Evropi), na dnu ponudbe je 1,0-litrski trivaljnik, dolgoprogašem je namenjen 1,4-litrski dizel.

IMG-5813.1425327795.jpg.e.960px.jpg

Testnega 1.115 kg težkega yarisa je poganjal rahlo posodobljeni štirivaljni 1,33-litrski bencinski motor, ki pri 6.000 vrtljajih razvije 73 kilovatov (99 KM) ter 125 Nm navora pri 4.000 vrtljajih. Motor odlikujeta tiho delovanje in miren tek, čudežev pa seveda ne zmore. V spodnjih vrtljajih je kljub krajšim prestavnim razmerjem nekoliko lenoben in potrebuje čas, da se razživi, vendar se priganjanju ne upira.

IMG-6193.1425328252.jpg.s.960px.jpg

Motor premore dovolj moči za lahkotno mestno vožnjo (pri spoštovanju omejitev nam je v pomoč omejevalnik hitrosti), kar tako pa se ne upeha niti na avtocesti (hvalimo tempomat) in njenih klancih. Z nič do 100 km/h pospeši v 11,7 sekunde in doseže najvišjo hitrost 175 km/h.

IMG-6131.1425328044.jpg.c.960px.jpg

Pohvalimo lahko kombinacijo s hitrim in zelo natančnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom (prestavna ročica je zdaj krajša za tri centimetre). Poraba je zaradi tega manjša - na testu smo v povprečju porabili 6,8 litra, podatki obljubljajo 4,8 litra -, avtocestni kilometri pa precej tišji, saj pri 130 km/h merilnik kaže le nekaj več kot 3.000 vrtljajev.

IMG-5780.1425328440.jpg.c.960px.jpg

Ne čudi, da takšna kombinacija 1,33-litrskega motorja in natančnega ročnega menjalnika pomeni izbiro vsakega drugega slovenskega kupca yarisa, saj se dobro znajde tako v mestu kot tudi izven njega.

IMG-6385-1.1425329069.jpg.e.960px.jpg

Nadpovprečno dober mestni avto ponuja tudi spodobno varnost (ABS, ESP, 7 zračnih vreč, EuroNCAP mu je 2011 podelil pet zvezdic, sistem nadzora tlaka v pnevmatikah) in opreme (samodejna dvopodročna klimatska naprava, električno pomična stekla, centralno zaklepanje, kamera, meglenke, sredinski naslon, upravljanje na volanu,...

toyota-yaris.1425330233.jpg.s.960px.jpg

Modernejši in bolj razigrani Toyotin yaris na trg prihaja ob pravem trenutku, saj je bil prenove deležen tudi bolj konvencionalni Volkswagen polo, dobro zasidrani so Citroen C3, Peugeot 208 in Renault clio, v salonih so že novi Opel corsa, Škoda fabia in Hyundai i20, na vrata pa glasno trka tudi že nova Mazda2.

IMG-6368-1.1425326909.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
EKO ponudba po meri slovenskega žepa
Avto
AvtoMatej Kačič EKO ponudba po meri slovenskega žepa

Yarisu so s prenovo dovolili nekaj korakov nazaj k igrivosti, a njegova drugačnost se še najbolje kaže pri izbiri pogona, kjer je na voljo tudi hibridna različica.

FINANCE
Avto
Za volanom butične Toyote, razgrabljene v 72 urah
Avto
AvtoMatej Kačič Za volanom butične Toyote, razgrabljene v 72 urah

Yaris GRMN ni le v 72 urah razprodana bombica, ampak predvsem miselna povezava med dirkalnikom za WRC in običajnim malčkom, ki ga vidite na cestah.

FINANCE
Avto
Mali hibrid na velikem odru
Avto
AvtoMatej Kačič Mali hibrid na velikem odru

Yaris je ta hip najmanjši Toyotin hibrid, v praksi pa se izkaže kot odlična izbira za vsakodnevno gimnastiko po mestu.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
(video) Kako je Toyota maminega yarisa spremenila v žepno raketo
Avto
AvtoUroš Božin (video) Kako je Toyota maminega yarisa spremenila v žepno raketo

Yaris je v različici GRMN porušil številne predsodke. Toyotina športna divizija je malega yarisa spremenila v pravo raketo.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Novi yaris je Toyotino orožje proti evropskim okoljskim kaznim
Avto
AvtoMiloš Milač Novi yaris je Toyotino orožje proti evropskim okoljskim kaznim 8

Toyota yaris četrte generacije prihodnje leto na trg prihaja v krepko izboljšani različici. Mestni avto je nekaj manjši in nižji, a precej širši in bolj prostoren. Poganjal ga bo sodoben trivaljni bencinski hibrid z več moči in manjšo porabo. Imel bo kopico varnostnih, tudi serijskih, dodatkov ter precej bolj drzen videz.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)