Avto

Kakšna je cena prostorskega razkošja?

TEST: Mercedes-Benz V 220 CDI avantgarde: Drugačen Mercedes-Benz, ki blesti z razkošjem prostora, materialov in opreme in se obenem močno približa osebnim avtom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.03.2015 02:19
Čas branja: 5 min

Avtomobilizem je ena od tistih panog v kateri proizvajalci stremijo k popolnosti, kupci pa postavljajo vse višje in nemogoče zahteve. Od štirikolesnika želijo, da izpolni karseda veliko želja hkrati. Zato se po cestah vozijo karavani, športni in luksuzni terenci, limuzinski kupeji, petvratni kupeji, športni enoprostorci, skratka kompromisni avtomobili, ki sicer uspešno igrajo srcu, a le redko izpolnijo vse tisto, kar obljubljajo. Veliki kombiji se med njimi izgubijo, niso trendovski, so le velikani z veliko prostora in nič več?

PC020125.1425255436.JPG.e.600px.jpg
Maska in žarometi z LED trakom pri razredu V kot pri limuzinah S ali C, le razmerja posameznih stranic so zaradi kombijevskih zahtev drugačna. Cena potniškega V 220 CDI je 41 tisoč evrov, z bogato opremo pa z lahkoto preseže 60 tisočakov.

Za marsikoga je velik kombi edina rešitev

V osnovi drži, tu kompromisov ni kaj dosti, vsaj na prvi pogled. Pomemben je prostor in še enkrat prostor. Zato so karoserijski robovi potniških kombijev ostro odrezani, kabine preproste, trpežne in težje dostopne, motorji robati in predvsem varčni, oprema pa v osnovi skromna. Takšni kombiji z luksuzom nimajo kaj dosti skupnega, razen če iščemo luksuz prostora. V tem primeru so edina prava izbira za velike in aktivne družine, prevoze poslovnih partnerjev in druge namene, kjer prostor igra veliko vlogo. A marsikoga zmoti purizem velikih kombijev, njihova robatost in skromne zmogljivosti, uživa pa v prostoru, zračnosti kabine in razkošju, ko na sedeže posede vse člane velike družine, podre srednje ali pa stranske sedeže in v avto brez razstavljanja zapelje še kolesa, naloži ostalo prtljago in se nameni kamor si je tisti dan pač zamislil.

Je cena prostora za zahtevnega kupca previsoka, da bi se odrekel udobju limuzine ali karavana?

PC020077.1425258393.JPG.w.600px.jpg
Razred V s srednjo medosno razdaljo je dolg 5,14 metra in visok 1,88 metra. S strani je kljub klasičnim, prostoru prilagojenim oblikovalskim potezam, zaradi kromiranih letev eleganten. Dostop do druge in tretje vrste na široko odpirajo drsna vrata, do 1.030 litrskega prtljažnika pa orjaška, a še dovolj lahkotna zadnja vrata.

Za aktivne, ki res potrebujejo prostor

Avanturist z nekaj več denarja pod palcem si torej ne more kaj dosti pomagati s karavanom in športnim terencem, čeprav ga v to vseskozi nagovarjajo oglasi. Še manj si lahko pomaga z limuzino, tudi klasičen enoprostorec mu ne bo prišel prav, je premajhen za vse njegove želje in potrebe. Poseči mora po kombiju, takšnemu ki je bil izpeljan oziroma nadgrajen iz dostavnika. Pri tem se seveda mora odreči določenim lastnostim osebnih avtomobilov, pet metrov dolžine, skoraj dva metra višine in debeli dve toni teže zahtevajo svoj davek, ki je viden na vsakem koraku. Tudi pri mercedes-benzu razreda V, ki je sicer eden bolj uglajenih predstavnikov sodobnih potniških kombijev.

PC020065.1425255731.JPG.e.600px.jpg
Razkošje prostora, prilagodljivosti, mehkega usnja in enakovrednosti vseh šestih sedežev v drugi in zadnji vrsti. Zadnji niso prikrajšani za manj kolenskega prostora, kot je to v navadi pri velikih enoprostorcih, zadnji del kabine je ločeno klimatiziran.

Še vedno kombi, a zelo blizu osebnemu avtu

V kabino razreda V boste še vedno plezali, po zadnjih vratih se boste stegovali in jih zaprli z močnejšim potiskom, sedeže ne boste sklapljali z gumbom, ampak z vzvodi in dodatno fizično pomočjo in med zavoji ter na avtocesti ne boste nikoli med prvimi. Vseeno boste navdušeni nad številnimi podrobnostmi, ki so jih mercedes-benzovi inženirji in oblikovalci pripravili v novem vianu, pardon razredu V in ga tako dejansko bolj kot katerikoli tekmec doslej približali kupcem osebnih avtov, predvsem poslovnih limuzin in karavanov.

Nezgrešljiv hišni videz

Oblika ima denimo jasen novodobni pečat, V je razred S ali C z drugačnimi razmerji stranic, predvsem kratkega in bolj navpičnega nosu, ki ga zahteva kombijevska zasnova. Prednji del krasita velika maska in ovalni žarometi z LED trakom v zgornjem delu, ki se zajedajo globoko v blatnike. Od običajnih kombijev ga ločijo še kromirane obrobe vrat, aluminijasti strešni nosilci in mehko zglajene, čeprav še vedno kombijevsko kvadratne poteze. Na zadku pa še orjaško steklo, ki izboljšuje preglednost. Če je V odet v elegantno modro barvo, se bo dobro počutil tudi zraven mercedes-benzovih limuzin, njegov voznik in potniki pa tudi. Še posebej glede na vse sladkorčke, ki ga čakajo v potniški kabini.

PC020090.1425255898.JPG.w.600px.jpg
Razkošje materialov, barv in ergonomije, tudi dodatkov kot so dizajnerski krmilni gumb, les in aluminij. Razred V je v prednjem delu kabine bolj prestižen od marsikatere limuzine višjega srednjega razreda. Brezhibna je tudi ergonomija, položaj za volanom je dober, sedež je za to zasnovo nizek, volan pokončen, brez težav je tudi rokovanje z levo obvolansko ročico s klasičnimi ukazi in desno, ki ukazuje samodejnemu menjalniku. Pogrešali smo le bolj dostopne in številčnejše predale.

Prestižno okolje, ki bi pristajalo tudi limuzini

Ta je kombijevsko dvignjena, a do sedeža 1,88 metra visokega kombija vseeno ne vodijo klini. Če ima V opremo avantgarde, je lahko opremljen s kombinacijo črne in bele plastike, klavirskega laka na sredinski konzoli, velikega kosa lesa, ki natančno obkroža okrogle zračnike, dizajnerskim touchpadom in krmilnim gumbom pod njim, ki bi ga z lahkoto postavili v vitrino in še svetlim usnje na sedežih. V takšnem okolju na njegovo kombijevsko poreklo pozabite v hipu. Ozračje v kabini razreda V, ki z dodatno opremo sicer preseže ceno 62 tisoč evrov, je namreč bolj prestižno kot v marsikateri limuzini višjega srednjega razreda, tudi mercedes-benzovi, oprema pa prav tako skoraj v ničemer ne zaostaja za svetom osebnih vozil. V razredu V si lahko omislite radarski tempomat, parkirnega asistenta ki zna parkirati bočno in čelno in podobno. Škoda le, da oblikovalci v prednji del kabine niso vključili več odlagalnih mest, ki bi bili bližje rokam kot oddaljeni predali v vratih in pod sredinsko konzolo.

PC020083.1425257149.JPG.e.600px.jpg
Dizajnerski touch pad bi z lahkoto postavili in ga občudovali v vitrini. Zgornji del se odziva na drsenje prstov, vrtljivi gumb pod njim pa ga dopolnjuje. Z obema ukazujete velikem prostostoječem zaslonu na sredinski konzoli.

Dizel, ki se je naučil lepega vedenja

Podobno zadovoljstvo dajejo tudi druga področja, od udobnih in dovolj dolgih sedežev, mehkega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, izdelave, materialov,... Precej avtomobilske lastnosti pa V ponudi tudi v vožnji, kljub vsaj navidezni podhranjenosti le 2,1 litrskega turbodizla s 120 kilovati in 380 newtonmetri navora. Ta je star znanec, za vgradnjo v razred V pa je bil temeljito dodelan v prid varčnosti in tišjemu teku.

Obe obljubi tokrat nista ostali le na papirju, V 220 CDI kljub povprečnemu bremenu okoli 2,5 tone skupaj s potniki živahno pospešuje in tudi na avtocesti hitro doseže najvišjo dovoljeno hitrost. Motor se dobro počuti v širokem območju med 1.500 in skoraj štiri tisoč vrtljajev, predvsem pa ga je tudi veselje zavrteti, ker svojega porekla ne razglaša tako naglas kot smo tega vajeni iz starejših avtomobilov te znamke. Razveseljiva je tudi poraba, ki se je na preizkusu ustavila na 8,4 litra, z nekaj nežnosti na plinu pa je padla na sedem litrov.

Velikan, ki se ne boji zavojev

Vozne lastnosti pa so, upoštevaje težo in zasnovo, več kot dobre. Bočna opora sedežev, ki so za kombi precej nizko nameščeni, natančen volan, odziven motor in čvrsto, a še dovolj udobno vzmetenje, omogočajo celo nekaj vozniških užitkov. V se namreč ne ustraši zavojev, spelje jih mirno in suvereno, ESP v zelo redkih trenutkih poseže v vrtenje zadnjih koles, ob tem pa velikan še dovolj zgledno zavira. Užitki pa skoraj nikoli niso povezani s programi menjalnika, ki jih nastavljamo prek ličnega gumba agility na sredinski konzoli. Program sport motor drži v previsokih vrtljajih, eko v prenizkih, ob tem se predolgo obotavlja, zato je pravi program vselej srednji. Lahko tudi sami pretikate z obvolanskimi uhlji, a v športne namene po njih ne boste posegali.

Mercedes-V.1425257797.JPG.n.600px.jpg
Mercedes-Benz V 220 CDI v tem tednu čaka prava preizkušnja, polno naložen nas bo zapeljal na avtosalon v Ženevi, ki se za novinarje odpre jutri.

Potovalnost bo dokazoval na poti v Ženevo

Prostor pa je tisti presežek, ki razred V dviguje nad osebne avtomobile. Na 5,14 metrih zunanje dolžine (v srednji medosni razdalji), ponuja osem enakovrednih sedežev, na njih pa dobro sedi osem potnikov, tudi v zadnji vrsti ki je v enoprostorcih ponavadi bolj za okras. Za zadnjo vrsto je še dobrih tisoč litrov prostora, če zadržite le pet sedežev, dobite majhno sobico veliko 4.630 litrov,... Kakšna je bivalnost v praksi, kako se V izkaže pri polni obtežitvi s sedmimi potniki in prtljago, pa bomo z nekoliko bolj skromno opremljenem V 220 CDI preizkusili v naslednjih treh dneh na dvatisočkilometrski preizkušnji do salonske Ženeve in nazaj.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

10.04.2014
12.09.2014
31.01.2014
FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Zakaj so velikani z dostavnimi koreninami najboljša rešitev za prostorske izzive
Avto
AvtoMiloš Milač Zakaj so velikani z dostavnimi koreninami najboljša rešitev za prostorske izzive

V osnovi delavci, s pravo opremo pa udobni, dovolj hitri in predvsem dostopni partnerji na družinskih popotovanjih. Veliki potniški kombiji tudi po prodaji izrivajo velike enoprostorce, v ta razred se je po dolgih letih znova naselila racionalnost.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu 40

Ne tako majhen, precej drag, a vsebinsko zelo bogat in očitno zelo trendovski volkswagen T-roc se je postavil nad tekmece. Že letos želi na sam prodajni vrh, prepričal naj bi 1.800 Slovencev.

FINANCE
Avto
Zapeljali smo v digitalni svet audija A6
Avto
AvtoJanez Kovačič Zapeljali smo v digitalni svet audija A6 1

Nova Audijeva šestica se očitno spogleduje z večjo in še prestižnejšo osmico, se dokazuje s supermodernim kokpitom in štirikolesnim krmiljenjem ter maha v slovo ročnemu menjalniku. Novinca smo preizkušali na jugu Portugalske.

IZVOZNIKI
Novice
Kako 50-krat peljati okoli Zemlje in ostati čil