Avto

Ste pripravljeni na elektro pustolovščino?

Marec bo mesec električnih avtomobilov, neslišno in hkrati glasno bodo zapeljali na naš trg. Smo kupci in elektroomrežje pripravljeni nanje?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.02.2015 09:21
Čas branja: 3 min

Električni avto je star že precej več kot sto let, a lahko bi rekli da je krila dobil šele v zadnjih nekaj letih. V vmesnem času pa je zaradi različnih razlogov, gospodarskih, tehničnih, menda tudi političnih, v ozadju čakal na ponovno obuditev. Resno, vsaj pri nas, se je začelo dogajati pred tremi leti in pol. Z v Francoza oblečenim Japoncem citroënom C-zero, ki je zmogel približno toliko kot osnovna fiat panda, stal pa šestkrat toliko. Baterija je v praksi zadoščala za dobrih sto kilometrov, kar je sicer več kot dovolj za mojo dnevno 26 kilometrsko pot od doma do službe z vmesnim postankov v vrtcu in šoli.

Vse ok, le kje ga polniti? Polnilnice so sicer stale, a moja najbližja na Laborah pri Kranju je bila vselej zaparkirana, v domači garažo precej sodobnega bloka pa jih preprosto ni. Projektanti so jih spregledali, čeprav so blok zgradili že v tem tisočletju. Enaka situacija v stavbi Metalke, nekdanjem domu Financ, na parkiriščih poleg polnilnic, ki jih zasedajo bencinski ali dizelski avti,... da se ti zmeša! Bil je september, temperature prijetne, pa je kabel našel pot skozi okno v domačo kopalnico. Kaj pa pri današnjih 4 stopinjah plusa, bi zračili stanovanje osem ali več ur!?

Ok, bilo je leta 2011, danes pa je leto 2015. V tem času je šel razvoj naprej, EKO sklad obljublja več denarja za subvencije, cene elektro avtov so se prepolovile, saj danes za ceno precej bazičnega citroëna C-zero iz leta 2011 dobiš tehnično prepričljiv BMW i3, tudi kaj drugega. Napredovale so tudi baterije, čeprav morda ne toliko kot smo pričakovali, saj s polno baterijo v večini sodobnih avtov ne boste naredili niti 200 kilometrov, citroen C-zero je že leta 2011 obljubljal 150,... Če pogledamo še po omrežju, je napredka še manj. Polnilnice so, razen nekaj novih hitrih, v približno takšnem stanju kot 2011. Elektro distributerji jih niso posodabljali, zato marsikateri kabel sodobnega elektro avta ne bo prijel. Utegne se vam zgoditi, da bo polnilnica preprosto ugasnjena, saj se je njen vzdrževalec odpravil na dopust.

Kdor se bo ogrel za novodobne elektro avte, ki bodo spomladi zapeljali na naš trg, naj bo torej pripravljen na pustolovščino, ki zna pregnati tudi ljubezen do okolja in elektromobilnosti. Razen, če si bo uredil polnilno mesto na svojem domu, v podjetju, vselej skrbno načrtoval poti,... potem pa utegne elektromobilnost pokazati svoj prijazen obraz. Tudi s pomočjo novih sodobnih polnilnic. Takšnega števila, kot jih imajo na Japonskem, kjer so prehitele običajne bencinske črpalke, pa vseeno ne pričakujte.

Telekomunikacije in avtoindustrija sta vse bolj povezana, v to panogo je vstopil Google, sedaj o njej resno razmišlja tudi Apple, analizirali smo kakšne možnosti ima, katerega področja se bo najbrž lotil, bo izdelal lasten avto?

V primeru Appla govorimo o letu 2020, realnost leta 2015 pa bo ponovno prikazala salonska Ženeva, ki vrata za novinarje odpre prihodnji torek. Ženeva bo tudi tokrat manj romantična kot v preteklosti, saj novosti že cel mesec kapljajo na splet. V zadnjem tednu so tančico odgrnili audi R8, robustni passat alltrack in koncept kupeja na enaki osnovi, volkswagnov družinski enoprostorec touran, audijev prelestni koncept prologue, škodina velika limuzina superb, osveženi super uspešni športni terenec range rover evoque, osveženi toyota auris, citroën berlingo in volkswagen sharan, povsem novi hyundaijev športni terenec s starim imenom tucson, osveženi peugeot 208 in močnejša škoda octavia RS in razkošni mercedes-benz za pol milijona evrov.

V Japonski Hondi ob tem menjavo predsednika uprave, aktualnega so odnesle tehnične težave in vpoklici, Ferrari je kljub blestečim novostim padel globoko na lestvici najvrednejših blagovnih znamk, na prvo mesto pa se je uvrstil proizvajalec igrač Lego.

V tem tednu je iz tovarne zapeljal še zadnji od 450 ekskluzivnih bugattijev veyron za ceno okoli dva milijona evrov. Precej manjšo, a vseeno častitljivo vrednost je dosegel citroënov protokolarni CX letnika 1989.

Za konec si preberite še izkušnje družine Žlajpah, ki se je po avto odpravila v Nemčijo. Koliko so prihranili in kakšen je postopek pridobitve avta iz druge države EU? Na preizkusu smo imeli astro GTC z najmočnejšim 1,6 litrskim turbobencinskim motorjem, kaj si Matej misli o njej?

Za konec pa si preberite še reportažo iz našega kratkega obiska divje Irske in prelistajte fotogalerijo, razumeli boste zakaj nas je navdušila. Na Irskem se vozi po levi, prav tako v Angliji, teh in še kakšnih drugih veščin se bo moral naučiti novi šofer kraljice Elizabete. Vas služba zanima? Plača je okoli 2.600 evrov.

pasica avto pismo urednika

Ste zamudili moje prejšnje pismo?

Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!

Uspešen delovni teden Vam želim

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

14.04.2015
FINANCE
Avto
Čas je za najboljše!
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše!

Teden tekmovalcev in zmagovalcev – objavljamo podroben PRIMA – primerjalni test kar 13 (!) avtomobilov B-razreda, v katerega je ekipa osmih medijev vložila veliko časa in truda. Vrstni red vas bo morda presenetil, vsaj nas je. Potem so tu finalisti PAL – 20 avtomobilov v štirih kategorijah, z opisi, cenami, podrobnostmi, čaka na vas, dragi bralci, da nam pomagate izbrati najboljše. To pa še ni vse, razburljiv teden je prinesel razkritje novega forda focusa, spremljali smo ga v Londonu, kopico novic iz Volkswagna in še marsikaj.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla 1

Avtomobilska Ženeva nam je ponovno odkrila tančico bližnje avtomobilske prihodnosti, ta je zanimiva, resda predvidljiva, a vseeno viharna

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)