Avto

Zakaj Apple gradi avtomobilske sanje

Avtoindustrija kot magnet privlači vlagatelje in telekomunikacijske velikane, zadnji med njimi se za to panogo ogreva Apple. Bo vstopil zgolj v elektroniko in multimedijo ali bo zgradil lasten avto?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.02.2015 22:30
Dopolnjeno: 26.02.2015 23:22
Čas branja: 3 min

avto-apple.1424976337.jpg.o.600px.jpg
Leta 2020 bo na ceste zapeljal prvi Applov avtomobil, namigujejo mediji. Analitiki so zadržani, a verjamejo, da utegne Apple močno krojiti avtoindustrijo. Foto: LuminaStock

»Glede na to, kako je organiziral dobaviteljsko verigo v poslu s tablicami in telefoni, verjamem, da bi tudi v avtoposlu lahko premikal meje možnega,« o Applu razmišlja veteran avtomobilske industrije Bob Lutz.

Apple po pisanju Wall ­Street­ Journala sestavlja ekipo več sto strokovnjakov za izvedbo projekta Titan, ki pomeni vstop velikana v avtoindustrijo. V Applu skrivnega projekta, ki naj bi leta 2020 splavil prvi avto, niso komentirali, mediji pa so polni velikopoteznih scenarijev. Prvi človek Appla Tim Cook je govorice dodatno razpihal z izjavo na investicijski konferenci v San Franciscu, da Apple nadgrajuje platformo iOS, s katero bo vstopil še globlje v naša življenja, v domove, zdravje in avtomobile. Mediji so pripravili številne scenarije in analize, zakaj bi se Apple sploh odpravil v nove vode, na trg, ki je dobro razvit in precej drugačen od telekomunikacijskega. Trenutno so omejeni na povezljivost pametnih telefonov iphone z multimedijskimi informacijskimi zasloni v avtomobilih in na sistem Carplay, ki na zaslone prenaša podatke navigacijskega sistema, glasbo in tekstovna sporočila. Apple tako počasi prodira v nove modele avtomobilov, ob tem se za posel bojuje z množico drugih proizvajalcev mobilnih telefonov, ki delujejo na platformi Android.

Denarja ima več kot dovolj

Glede na dozdajšnjo velikopoteznost Apple ne bo zadovoljen z drobtinami v avtoposlu, menijo analitiki. Nekateri namigujejo, da se je velikan lotil razvoja avtonomnega avtomobila, da bi tekmoval z Googlom in Teslo, to povezujejo z zaposlitvijo strokovnjakov, ki jih je Apple ukradel proizvajalcu baterij A123 Systems. Drugi verjamejo, da želi imperij širiti prek naprednih multimedijskih sistemov, ki bodo postali nepogrešljivi v avtomobilih. Ker bi uporabnike vezal na lastno, v primerjavi z Androidom še vedno edinstveno platformo, bo povečal tudi prodajo drugih izdelkov - od tablic, telefonov do ur. Denarja za dolgoročne naložbe ima dovolj, s 160 milijardami evrov in tržno kapitalizacijo, trikrat večjo od Toyote, si lahko privošči tudi polom. Mnenja strokovnjakov o načrtih so različna, nobeden pa ni pesimističen.

Se bo ujel v tirnice avtopanoge ...

»Apple se ne bi vezal na izdelke z življenjsko dobo od tri do pet let, ki velja za avtomobile,« je za Autonews komentiral nekdanji Applov podpredsednik, odgovoren za trženje, Steve Wilhite. »Domišljija podjetja je preveč bujna, ideje preveč rodovitne za kaj takega. Apple bi moral najti pravega avtomobilskega partnerja za nadaljnji razvoj, a v tem hipu ne vidim nobenega primernega,« je dodal. Nekdanji šef razvoja v General Motorsu Bob Lutz ne verjame, da bo Apple dejansko izdelal lasten av to. Meni, da je panoga preveč kompleksna.

... ali jo bo popolnoma spremenil?

Apple bi po njegovih besedah moral osvojiti znanje, ki ga imajo avtomobilski proizvajalci, šele nato bi lahko ustvaril revolucijo. »Glede na to, kako je organiziral dobaviteljsko verigo v poslu s tablicami in telefoni, bi tudi v avtoposlu lahko premikal meje možnega,« razmišlja veteran avtomobilske industrije Bob Lutz, ki se je kalil pri BMW, in dodaja, da se mu vseeno bolj verjeten scenarij zdi Applov vstop na področ­je avtomobilske elektronike in senzorike, ki bosta omogočali avtonomno vožnjo. Ob tem utegne razviti sisteme za prepoznavo glasu, omogočiti stalno povezavo s spletom in povezljivost vseh Applovih naprav - od telefona do multimedijskega sistema v avtomobilu. Nekdanji predsednik uprave proizvajalca električnih avtomobilov Fisker Tony Posawatz meni, da bi Apple lahko izdelal manjši električni avto zgolj z namenom preizkušanja različnih tehnologij, gotovo pa bo šel v posel korak za korakom. Ustanovitelj Fiskerja Henrik Fisker pa je prepričan, da bi Applov avto pomenil velik izziv predvsem za šefa oblikovanja Jona­thana Iva, ki mu je s telefoni in tablicami uspelo ustvariti izdelke, ki so všeč vsemu svetu. To pa je eden največjih izzivov tudi v avtoindustriji.

Googlov primer potrjuje verjetnost načrtov

Praksa kaže, da Američani kljub stalnemu tehničnem zaostanku za avtomobilsko Evropo, tudi Japonsko in v zadnjem času Korejo, znajo presenetiti in preseči preostale, uspeti tako rekoč čez noč in hkrati pokoriti tehnološke velikane - tudi Nemce in Japonce. Tako je z Goo­glom, telekomunikacijskim gigantom, ki je v bližnji preteklosti deloval zgolj kot spletni iskalnik, nabiral klike in jih tržil. Delovanje je razširil z izdelavo interaktivnih zemljevidov na podlagi živih posnetkov in zavil še v avtoindustrijo s tehnologijo, ki omogoča avtonomno vož­njo, pri kateri je voznik le opazovalec. To je Googlu uspelo hitreje kot velikanom avtomobilske industrije. Hkrati je v avtomobile prodrl z aplikacijami, interaktivnim zemljevidom Google Earth, uporabniško izkušnjo iz računalnikov, tablic in telefonov je prenesel v avto, kjer ljudje po raziskavah preživimo kar četrtino življenja.

Nato je tu Tesla, avtomobilska znamka, ki jo je ustvaril vizionar Elon Musk in uspel na trgu, kjer imajo še poslovno izjemni Nemci težave, kaj šele Japonci in drugi. V panogi, kjer so bili Američani vselej sledilci, je položaj obrnil na glavo. Danes je pojem odličnega elek­tričnega avtomobila z zmogljivostjo športnega kupeja, udobjem in prostornostjo limuzine, voznimi lastnostmi nemških znamk in dosegom baterije, ki je primerljiv bencinskim avtom. Baterije je mogoče hitro napolniti, tudi v Sloveniji. Tesla torej skoraj nima pomanjkljivosti, ki so značilne za druge električne avtomobile iz zibelke avtomobilske industrije Nemčije. Okoli Tesle se zbira veliko skeptikov, avtomobili pa se medtem množijo tudi na evropskih cestah, polnijo garaže kupcev, ki so vselej zavračali vse, kar nima evropske značke. V Evropi je bilo lani prodanih prek 8.800 tesel, v Sloveniji jih je 20 oziroma precej več od kateregakoli drugega, čeprav precej cenejšega električnega avta evropske ali japonske znamke.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

31.07.2015
FINANCE
Slovenija
Apple odlično začel leto
Slovenija
SlovenijaMatej Kačič Apple odlično začel leto 1
FINANCE
Članki
Kako so v Applu vrednost družbe zvišali prek tisoč milijard dolarjev in komu se smeji
Finance
FinanceAlbina Kenda Kako so v Applu vrednost družbe zvišali prek tisoč milijard dolarjev in komu se smeji

Ameriški Apple ni prva, temveč druga družba, ki je preskočila bilijonsko mejo tržne kapitalizacije, je pa njen preskok - k temu so pripomogli odkupi lastnih delnic - gotovo najodmevnejši

FINANCE
Manager
Kaj novega so pripravili pri Applu
Manager
ManagerMiran Varga Kaj novega so pripravili pri Applu 2

Prejšnji teden je bil v ZDA »dan Appla«, tako ga vsaj imenujejo privrženci znamke z logotipom odgriznjenega jabolka. Priča smo bili novim mobilnikom in pametni uri.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Okolje & energija
Apple in Volkswagen skupaj v samovozeče avte
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Apple in Volkswagen skupaj v samovozeče avte

Volkswagen bo izdeloval samovozečo različico modela T6 Transporter za Apple, kjer ga bodo uporabljali kot shuttle za svoje zaposlene.

FINANCE
Članki
(graf) Huawei je prehitel Apple, da se kadi. Kako pa je sicer šlo Applu v drugem četrtletju?
Finance
FinanceAlbina Kenda (graf) Huawei je prehitel Apple, da se kadi. Kako pa je sicer šlo Applu v drugem četrtletju? 4

V več kategorijah je presegel pričakovanja analitikov, zato so njegove poslovne rezultate na trgu sprejeli zelo pozitivno – z rastjo tečaja delnice.

FINANCE
IKT
Prvi upad prodaje pametnih telefonov v zgodovini
IKT
IKTEsad Jakupović Prvi upad prodaje pametnih telefonov v zgodovini 5

Prodaja pametnih telefonov je od leta 2007, ko je Apple predstavil prvi iPhone, zgolj rasla, v zadnjem lanskem trimesečju pa je prvič upadla, poročata Gartner in Business Insider.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)