Češka Škoda je pod lastništvom Volkswagna zrasla v velikega proizvajalca avtomobilov - lani se je približala meji milijon vozil. Uspehe dosega z avtomobili s sodobno koncernsko tehniko, nižjimi cenami od primerljivih volkswagnov in več prostora. Novi superb se zdi ob tem še bolj prepričljiv, bo kupce kradel tudi Volkswagnu ali Audiju?
Na premieri novega superba minuli teden v Pragi vodilni na to vprašanje niso želeli odgovoriti. S superbom, ki je sicer narejen na enaki osnovi kot passat in golf, a ju z medosjem 2,84 metra in dolžino 4,86 pošteno presega, želijo tekmovati z drugimi znamkami zunaj skupine Volkswagen. Škodin cilj je drugo mesto v prodaji poslovnih limuzin v Evropi, ki ga trenutno zavzema opel insignia z 92.914 prodanimi vozili v minulem letu; stari superb je v istem obdobju prepričal le dobrih 46 tisoč kupcev, volkswagen passat pa 152654.
To so želje Škode, sodeč po prodajnih številkah v Sloveniji, pa je lahko realnost drugačna. Škoda superb je v Sloveniji v času krize več kot podvojila prodajo, leta 2011 je našla 352 kupcev, medtem ko so druge poslovne limuzine in karavani kupce izgubljali, skrčil se je tudi razred poslovnih limuzin.
Četrtino več kupcev kot druga generacija
Z novim superbom ima Škoda še večje načrte, prodaja tretje generacije naj bi za 25 odstotkov presegla prodajo druge, v svetu in tudi pri nas. Ob tem se zdi logično, da se bodo za superba, ki po merah presega svoje najbližje tekmece, ogreli tudi kupci volkswagna passata, peugeota 508 in opla insignie. Po dozdajšnjih napovedih in nemških cenah bo imel superb podobno ceno od približno 23 tisoč evrov za 1,6-litrskega turbodizla. Zaradi prostornosti in sodobne tehnike bo v bolje opremljenih različicah, denimo 2.0 TDI s 140 kilovati in bogatejšo opremo, superb stal okoli 30 tisoč evrov oziroma toliko kot prestižni tekmeci BMW serije 3, audi A4 in mercedes-benz razreda C v osnovnih različicah. Glavno bo dojemanje ugleda superba pri teh kupcih, menijo v Škodi.
Večji in lažji
In kaj ponuja novi superb? Kljub izdatnejšim karoserijskim meram ter boljši aktivni in pasivni varnosti je novi superb zaradi uporabe lažjih materialov do 75 kilogramov lažji od predhodnika. Rezultat podaljšanega medosja je razkošna prostornost na zadnji klopi, ki je primerljiva s tisto v prestižnih limuzinah višjih razredov. Po uradnih podatkih prostor za kolena na zadnji klopi meri 15,7 centimetra oziroma kar 5,9 centimetra več kot pri najbližjem tekmecu. V prtljažnik boste spravili 625 litrov prtljage, 30 več kot v prejšnjem modelu. Zadnja vrata pa se spet odpirajo skupaj s steklom, superb je torej ostal kombilimuzina z obliko limuzine.
Preprosta kabina, okrnjena motorna ponudba
Preprosta, urejena, bogateje opremljena, a še vedno zadržana je armaturna plošča največje škode. V kabini je novinec dobil velik zaslon na dotik, ličneje oblikovana stikala, mehkejšo plastiko pa tudi več serijske in dodatne opreme, a zadržanost je ostala celo v večjem obsegu kot v novem passatu, to dokazujejo tudi klasični merilniki vrtljajev. Motorna paleta je enaka kot pri passatu, stroji pa so do 34 odstotkov varčnejši kot prej. Dizelske vrste zastopata 1,6-litrski TDI z 88 kilovati in dvolitrska s 110 in 140 kilovati, manjka le najmočnejši 2.0 TDI s 176 kilovati. Bencinski motorji s prostornino od 1,4 do dva litra zmorejo od 92 do 206 kilovatov.
Več o novem superbu si preberite v članku iz svetovne premiere v Pragi.