Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, ki združuje slovenske distributerje avtomobilov, je predstavila program, ki vključuje tudi pomoč države na področju subvencioniranja nakupa električnih vozil in na nekaterih drugih področjih.
- Ob začetku prodaje električnih avtomobilov, ti spomladi na trgu prihajajo v večjem številu kot doslej, potrebujejo subvencije za najmanj 400 osebnih vozil. Računajo, da bo približno 60 odstotkov subvencij porabljenih za električna vozila in 40 odstotkov za priključne hibride, kar skupaj znaša vsaj 1,2 milijona evrov za popolnoma električna vozila in 640 tisoč evrov za hibride z zunanjih polnjenjem.
- V tej masi ne želijo subvencij za rent a car izposojevalnice in ostalih prodajalcev, ki niso vključeni v Sekcijo za osebna motorna vozila.
- "Subvencija naj znaša vsaj pet evrov, saj drugače do večje prodaje električnih vozil ne bo prišlo," pravijo. Za priključne hibride naj se subvencija poveča iz tri na štiri tisoč evrov.
- Sporno se jim zdi, da pravna oseba lahko v naprej rezervira sredstva za subvencije, kot se je to zgodilo v letošnjem letu zato predlagajo spremembo pravilnika EKO Sklada.
Gre za primer podjetja Avantcar, ki je lani črpalo subvencije na podlagi poprejšnje rezervacije.
- V pravilniku EKO Sklada je potrebno odpraviti pogoj, da električno vozilo pravna oseba ne more kupiti preko leasing hiše na poslovni najem.
- Odpraviti je potrebno tudi pogoj, da se vozila pri nakupu ne smejo po nakupu odtujiti v roku treh let. Avtosaloni tudi sedaj kupujejo testna vozila za največ šest mesecev in je nesmiselno, da se jih omejuje za tako dolgo dobo. Ravno tako si s to klavzulo zaprejo vrata pri večini rent-a car podjetjih, kakor tudi vseh podjetjih, ki vozila financirajo s pomočjo poslovnega najema.
- Eko sklad naj pri pripravi pravilnika omogoči poenostavitev pridobitve subvencije. Predlagajo, da se sistem uredi tako, da bi lahko v salonih kupci enostavno vse zadeve za pridobitev subvencije uredili na prodajnem mestu in, da jim Eko sklad v danem trenutku, ko so se odločili za nakup električnega vozila, da informacijo, če je subvencija še na voljo.
- Predlagajo tudi ustanovitev delovnega organa za usklajevanje dolgoročne strategije za področje EV.
- Predlagajo predlog novega zakona o dohodnini (obračunu bonitete) za službena vozila kot plačilo pavšalnega zneska, ker menijo, da bi bil takšen predlog bolj učinkovit kot je sedanji in obenem bolj enostaven, v proračun pa bi priteklo veliko več denarja kot sedaj.
- Predlagajo zmanjšanje velikosti oglasnega prostora namenjenega izpustom ogljikovega dioksida iz 20 na deset odstotkov.
- Radi bi zaračunali izjavo o lokaciji izrabljenih motornih vozil po določenem časovnem obdobju in izterjavo, za to pa je potrebna sprememba zakona o motornih vozilih. Menijo, da bi sprememba bistveno vplivala na težave z evidencami izrabljenih vozil, saj bi lastniki v tem primeru morali poskrbeti za razgradnjo vozil.
- Menijo, da stvarne napake za rabljeno blago druge države EU ne poznajo. Zato bi radi ukinili spremenili zakon o varstvu potrošnikov v tej smeri, da poenoti garancijo in stvarno napako, obvezno garancijo za rabljena vozila pa ukine.
- Želijo ponovno prejemanje podatkov o odjavljenih novih avtomobilih - pojav enodnevnih registracij z namenom izdelave bolj natančne analize prodaje avtov v Sloveniji.
Podrobneje o električnih avtih, subvencijah in infrastrukturi jutri v rubriki avto in na portalu avto.finance.si