Avto

Družina Žlajpah z nakupom avta v Nemčiji prihranila 2.500 evrov

Vsaka družina se na vsakih toliko let znajde pred dejstvom, da mora zamenjati avto; toda kje ga kupiti; mi smo se odločili, da gremo sami ponj kar v Nemčijo; zanimiva dogodivščina in velik prihranek.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.02.2015 11:23
Čas branja: 6 min

Članek je bil objavljen v januarski številki Mojih financ.

Naš dosedanji avto je bil star sedem let, a kljub temu zanesljiv, uporaben, prostoren in domač. Razen rednih servisov ni zahteval drugega kot točenje goriva, tu in tam pa je pregorela še kakšna žarnica. Razlog za zamenjavo avta je bil zgolj in samo eden. Odločili smo se korenito spremeniti dosedanje preživljanje dopustov po apartmajih ter hotelih in v ta namen smo kupili prikolico. Ob tem smo morali sprejeti tudi odločitev, da bo nujno potrebna zamenjava avtomobila, saj je bil dosedanji za vleko prikolice premalo močan.

zlajpah-mitja-xx.1421493893.jpg.n.960px.jpg.s.600px.jpg
Foto: osebni arhiv

Nov ali rabljen avto?

Z ženo sva bila v naslednji fazi postavljena pred resno odločitev - kupiti nov ali rabljen avto. Po temeljitem tehtanju in predvsem po finančnih izračunih sva sprejela končno odločitev, da kupimo rabljen avto. Imela sva izdelana merila, odločilni sta bili dve: da je avtomobil star približno dve do tri leta in da je manjši enoprostorec. Tema in tudi drugim merilom je najbolj ustrezal VW touran.

Tako se je začelo intenzivno spremljanje trga rabljenih avtomobilov. Prve analize sem delal na največjem slovenskem spletnem mestu z avtomobilsko ponudbo [www.avto.net] . Ena analiza je zajemala podatke o tem, kakšni avtomobili se prodajajo, z namenom, da bom, ko bom prodajal svoj avtomobil, tega kar najhitreje prodal. Druga analiza pa je zajemala ponudbo vseh vozil, za katera je bila zainteresirana naša družina. In ta druga analiza je pri meni takoj zbudila nekaj sumov. Vsi tri leta stari tourani so imeli prevoženih med 140 in 150 tisoč kilometri, kar me je malo presenetilo. Seveda govorim o touranih, ki so jih prodajali preprodajalci, in, zanimivo, večina jih daje garancijo na kilometre. Kakšna naj bi ta garancija bila in kaj naj bi garantirala, mi ni znano, saj podatki o tem niso bili preverljivi. Vozila, ki so jih prodajale fizične osebe, pa so bila večinoma z osnovno opremo brez dodatkov. Zato sem se začel nagibati k tujini in tudi končna odločitev naše družine je bila, da avto kupimo v tujini oziroma v Nemčiji. Tam je namreč ponudba rabljenih avtomobilov veliko večja in kakovostnejša kot pri nas. Večja ponudba seveda pomeni tudi veliko možnost izbire in lažjo končno odločitev.

Avtomobil smo kupili v Böblingenu, ki je približno 20 kilometrov južno od Stuttgarta.

Ponudba več kot 1,4 milijona avtomobilov

Svoje iskanje sem začel na največjem nemškem spletnem ponudniku novih in rabljenih avtomobilov [www.mobile.de] , ki ima v svoji ponudbi več kot 1,4 milijona avtomobilov. Na portalu sem se tudi registriral in shranil merila iskanja. Tako sem vsako noč dobil e-pošto z novimi oglasi, ki so izpolnjevali moje zahteve. Ob prvem iskanju je mojim merilom ustrezalo okoli 250 avtomobilov. Izmed vseh oglasov sem si približno 20 najbolj zanimivih shranil in spremljal prodajo. Izogibal sem se prodajalcem, ki so prek tega portala prodajali manj kot dve leti. Spremljal sem, kako hitro se avtomobili prodajajo. Čez mesec dni, se pravi novembra, je bilo od prvotnih 20 shranjenih na voljo le še sedem avtomobilov, kar je pomenilo, da bo treba, ko se bomo odločili za kakšen avto, ukrepati sorazmerno hitro.

Obenem sem se zavedal, da obstaja tudi mož­nost, da bo naša pot v Nemčijo zaman, če se avto izkaže za drugačnega, kot ga prikazuje prodajalec. Pomembno tveganje sem izključil tako, da sem se s pooblaščenim servisom v Sloveniji dogovoril, da za avto, ki ga bomo izbrali, na podlagi številke VIN preveri zgodovino servisnih in drugih posegov na avtomobilu. Tako smo izključili tudi možnost manipulacije s kilometri. Eno izmed pomembnejših meril je tudi bilo, da ima avto potrjeno servisno knjižico (po nemško Scheckheftgepflegt).

V vmesnem obdobju sem poklical nekaj posrednikov, ki ponujajo uvoz avtomobilov po naročilu. Ker takrat avtomobila še nisem izbral, so mi dali pavšalno oceno stroška, če bi nam uvozili določeni avto. Povprečna cena za tako storitev za recimo avto iz Frankfurta bi bila 800 evrov. Po finančnem izračunu smo ocenili, da ga lahko za to vsoto pripeljem tudi sam, zato sem se odločil za samostojen uvoz.

Prodaja prehitela nakup

Na začetku decembra 2014 smo se odločili, da poskusimo po spletu prodati naš avtomobil in da preverimo, ali so bili sklepi moje prve analize pravilni. Avto smo prodali v treh dneh, čeprav je bila cena, ki smo jo postavili, druga najvišja za ta letnik vozil. Tako smo ostali brez prevoznega sredstva in postavljeni pred neizpodbitno dejstvo, da v prakso spremenimo našo teorijo - dva meseca spremljanja in zbiranja informacij.

Po telefonu smo se s prodajalcem dogovorili za ceno, ki je bila za 450 evrov nižja od oglaševane.

Izmed takrat 25 shranjenih avtomobilov na [www.mobile.de] smo z družino naredili ožji izbor dveh avtomobilov. S prodajalcema smo vzpostavili stik po elektronski pošti oziroma prek spletne strani. Obema smo napisali enako sporočilo, da želimo izvedeti kaj več o avtomobilu - obstoj morebitnih prask, drugih poškodb, VIN-številko, prosili sem za kopijo servisne knjižice. V eni uri sem dobil odgovor prvega prodajalca z vsemi zahtevanimi informacijami, vključno z VIN-številko, ki sem jo preveril pri pooblaščenem serviserju. Ta je potrdil vse, kar je zapisal prodajalec.

Drugi prodajalec v dveh dneh ni odgovoril, zato sem ga poklical. V pogovoru je že na začetku ceno spustil za 500 evrov, čeprav do te teme sploh še nisva prišla. Na vprašanje o VIN-številki pa je odgovoril, da te številke ne more dati, ker je takšna pač njegova politika. Takšna izjava prodajalca je takoj sprožila opozorilni signal. Pogovor sva sicer prijazno, a hitro končala. Na podlagi tega smo se odločili za nakup vozila pri prvem prodajalcu, ki sem ga nato poklical po telefonu in se dogovoril za ceno, ki je bila 450 evrov nižja od oglaševane. Prodajalec je na elektronski naslov poslal zavezujočo ponudbo in v njej zapisal vse, kar sva se dogovorila po telefonu, avto pa nam je rezerviral za teden dni.

Z vlakom po avto

Pomembno tveganje pri nakupu avta v Nemčiji sem izključil tako, da sem se s pooblaščenim servisom v Sloveniji dogovoril, da na podlagi VIN-številke preveri zgodovino servisnih in drugih posegov na avtu.

Avtomobil je bil v Böblingenu, ki je približno 20 kilometrov južno od Stuttgarta. Preverili smo vse povezave s tem mestom in ugotovili, da je najbolj idealna in praktična pot do tja z vlakom. Na železniški postaji sem kupil enosmerno vozovnico z nočnim vlakom do Münchna za 39 evrov. Redna cena je sicer 79 evrov, vendar imajo na vsakem vlaku vedno tudi nekaj vozovnic po posebni ceni. Slaba stran teh vozovnic je, da jih denimo ni mogoče zamenjati, če vlak zamudiš. Prek spletne strani nemških železnic [reiseauskunft.bahn.de] sem poiskal in plačal še vozovnico od Münchna do Böblingena, ki je stala dodatnih 29 evrov. Prav tako sem prek spleta rezerviral hotelsko sobo za 56 evrov za noč. Na pot sem se odpravil v sredo ob 23.55 iz Ljubljane in v Böblingen sem s prestopanjem v Münchnu in Stuttgartu prispel ob 9.40. Ko sem prišel do prodajalca, čigar salon je bil približno 400 metrov oddaljen od postaje, mi je razkazal avto in odšla sva na testno vožnjo. Ker je avto ustrezal njegovemu predhodnemu opisu, sem poklical ženo v Slovenijo in ji sporočil, da lahko z nujnim nalogom nakaže denar na TRR prodajalca. Zakaj z nujnim nalogom? Ker banka zagotavlja, da bo denar takoj naslednji dan na TRR osebe v tujini. Sicer sem za to storitev plačal nekaj evrov, vendar je ta možnost zagotovo najbolj varna in hitra ter vsekakor finančno najugodnejša, saj bi v primeru nepravočasnega nakazila moral podaljšati svoje bivanje v Nemčiji za kakšen dan ali dva, kar bi dodatno povišalo stroške bivanja v tujini.

Uvoz v Slovenijo

Prodajalec mi je ponudil, da sam uredi začasne registrske tablice in zeleno karto, da bom avto lahko odpeljal v Slovenijo. Seveda sem se s tem strinjal in mu plačal 125 evrov za tablice in zavarovanje, veljavno pet dni. Naslednji dan ob 9. uri me je prodajalec poklical in povedal, da je denar na TRR in da me avto že čaka za prevzem. Predal mi je dvoje ključe, servisno knjižico in vse račune, originalno odjavljeno prometno dovoljenje, lastniški list, COC-dokument (potrdilo EU o skladnosti) in seveda račun. Ko sva vse to preverila, sem se usedel v avto in odpeljal proti Sloveniji. Na prvi bencinski črpalki sem seveda natočil poln rezervoar goriva in nalepil slovensko ter 10-dnevno avstrijsko vinjeto. Do Slovenije sem potem plačal še predornino 11,5 evra in pred predorom Karavanke še sedem evrov.

Ob prihodu v Slovenijo sem opravil homologacijo, ki je stala 96 evrov, in na finančni upravi oddal vlogo za odmero in hkrati še za oprostitev DMV. Ker imava z ženo tri otroke, smo morali dostaviti le potrdilo o skupnem gospodinjstvu, kar je bilo dovolj, da je pristojni finančni urad v nekaj dneh napisal odločbo, da smo oproščeni plačila DMV. S tem smo lahko avto zavarovali in registrirali v Sloveniji.

Zanimiva, poučna in finančno ugodna dogodivščina

Moja dogodivščina z nakupom novega osebnega avtomobila se je tako končala. Bila je nadvse zanimiva, poučna in predvsem finančno ugodna. Ob vnovičnem nakupu oziroma zamenjavi avtomobila bom postopek zagotovo ponovil. Razlogi so popolnoma jasni. Od tega, da je izbira avtomobilov v tujini veliko večja, da je stanje kilometrov realno v primerjavi s slovenskimi razmerami, oprema avtomobilov, ki jo dobiš za enako ali nižjo ceno, pa je neprimerljivo večja. Tisti teden, ko sem se odpravil v Nemčijo, se je na slovenskem spletu prodajal avto s podobno opremo, le motor je bil resnici na ljubo nekoliko močnejši. Oglaševana cena je bila za okoli 2.500 evrov višja od zneska, za katerega sem sam kupil avto in ga pripeljal do registracije. To pa je kar precejšen prihranek.

nakupavta-mf1.1421494664.jpg.o.600px.1421494843.jpg

Vam je bila zgodba družine Žlajpah zanimiva? Delite jo s prijatelji po Facebooku, Twitterju,... Morda zanima in koristi še komu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

17.11.2013
FINANCE
Avto
35 nasvetov, kako do pravega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač 35 nasvetov, kako do pravega avtomobila

Kakšnega sploh potrebujete, kako si izpogajati najboljšo ceno, kako je z elektriko in priključnimi hibridi in katere informacije morate pridobiti, da sestavite celotno stroškovno bilanco avtomobila

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Avto
Čas je za najboljše!
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše!

Teden tekmovalcev in zmagovalcev – objavljamo podroben PRIMA – primerjalni test kar 13 (!) avtomobilov B-razreda, v katerega je ekipa osmih medijev vložila veliko časa in truda. Vrstni red vas bo morda presenetil, vsaj nas je. Potem so tu finalisti PAL – 20 avtomobilov v štirih kategorijah, z opisi, cenami, podrobnostmi, čaka na vas, dragi bralci, da nam pomagate izbrati najboljše. To pa še ni vse, razburljiv teden je prinesel razkritje novega forda focusa, spremljali smo ga v Londonu, kopico novic iz Volkswagna in še marsikaj.

FINANCE
Avto
Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla 1

Avtomobilska Ženeva nam je ponovno odkrila tančico bližnje avtomobilske prihodnosti, ta je zanimiva, resda predvidljiva, a vseeno viharna

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)