Opel astra je zvezda stalnica na slovenskem avtomobilskem trgu že vrsto let, pri čemer se z različnimi karoserijskimi oblikami in širokim naborom motorjev trudi zadovoljiti kar najbolj širok krog kupcev, iz voznika pa izvabiti emocije.
Slovenske garaže, parkirišča in seveda številne ceste daleč najbolj popestri športna in dinamična različica GTC, ki ima s svojo petvratno sestro veliko manj skupnega kot se morda zdi, pred kratkim pa je dobila sodoben in zmogljiv 1,6-litrski turbobencinski motor z oznako SIDI. Ta zmore kar 147 kilovatov (200 konjskih moči) pri 5.500 vrtljajev v minuti in 280 Nm navora (do 300 Nm s povečanjem polnilnega tlaka) med 1.650-3.500 vrtljajev v minuti. Z njim astra GTC do stotice pospeši v 7,9 sekunde in doseže končno hitrost 230 km/h.
Nad njim je tako po moči zgolj ekstremno razgrajaška OPC z 280 konji, ki pa lahko nekaj svojih športno-šminkerskih genov običajni različici vdahne skozi všečno dodatno opremo OPC line - tako zunaj (zadnji spojler, spodnja obroba zadnjega odbijača, prednji meglenki, maska hladilnika v črni barvi,... za 1.390 evrov) kot znotraj (športne stopalke iz lahkih kovin, športna usnjena ročica menjalnika, trikraki športen usnjen volanski obroč,... za 250 evrov).
Zadovoljivo kombinacijo udobja in športnosti pri tem vozniku in sopotniku ponujajo še odlični ergonomski sedeži s prilagodljivo dolžino sedalnega dela (600 evrov), ki v hitreje odpeljanih ovinkih telesu nudijo dober oprijem v bočnem in ledvenem predelu, pri običajni vožnji pa ponujajo pravšnjo mero udobja.
Na koga že sam po sebi meri takšen drzen in nastopaški trivratni kupejevski astrin model GTC je jasno. Poželjivost pri mimoidočih namreč dvigujejo atraktiven in seksi zadek z lučmi v LED tehniki, usmerjevalnik zraka in agresivna bočna linija, dodatno poglede nase vlečejo še živa barva (testna sunny melon), črna streha in ogledala ter zadnji spojler.
Privlačnost kupejevskih oblin, nizko sedenje, dober občutek za volanom, predvidljivo obnašanje in solidne športne užitke za zmerno ceno (od 18.550 evrov za 1.4 ecotec 74kW) so pri Oplu tako nadgradili z 200-konjskim bencinarjem (redna cena 24.460 evrov, trenutna akcijska 21.260 evrov) s šeststopenjskim ročnim menjalnikom - testna s popustom je sicer stala 26.600 evrov.
Ta na papirju sicer ponuja veliko, s takšno zmogljivo konjenico se denimo hvalijo žepne rakete (Ford fiesta ST, Renault clio RS, Peugeot 208 GTi), vendar v praksi navdušuje z uglajenostjo, manj pa s športnostjo, k čemur botruje tudi teža. Ta s 1.430 kilogrami (blizu 150 kg več od golfa) na koncu davek vzame tudi pri porabi, saj se je testno povprečje na koncu sukalo blizu desetih litrov na sto prevoženih kilometrov. Zmerna noga bo porabo spravila na dobrih osem litrov, priganjanje pa jo gladko potisne prek številke deset, kar je precej nad deklarirano kombinirano porabo 6,6 litra.
Motorju sicer ni kaj očitati, je tih in uglajen, nadpovprečno zmogljiv, vleče precej zvezno. Do 2.000 vrtljajev je morda preveč anemičen, sploh ker konkurenca takrat že diha s polnimi pljuči, nato se razživi. Ušesa blagodejno boža žvižganje turbine, vendar celotnemu paketu primanjkuje eksplozivnosti in emocij. Kakor takšna pikantna astra GTC nagradi nešteto oči in pri vozniku vzbudi visoka pričakovanja, se dirkaški apetiti hitro poležejo - zanje bo pač treba poseči po brezkompromisni astri OPC, ki nase opozori z rjovenjem motorja in sikanjem iz trikotne izpušne cevi.
Z 200-konjsko astro GTC seveda nikoli in nikjer na cesti ne boste ovira, tudi po zaslugi čvrstega in uravnovešenega podvozja ter natančnega volana. Avto tako brez težav sledi željam voznika tudi med hitreje odpeljanimi ovinki, natančen menjalnik bi sicer lahko imel krajše hode. Vožnja po slabih cestah in na avtocesti mine netipično kupejevsko udobno ter brez neprijetnega poskakovanja, vseeno smo na trenutke pogrešili Oplov sistem Flexride - slednji ob pritisku na gumb Sport ponudi še bolj direkten volanski obroč, izboljša odzivnost stopalke za plin ter učvrsti vzmetenje.
V notranjosti je astra GTC takšna kot ostale sestre, prinaša kvalitetno izdelavo in na otip prijetne materiale, spredaj se sedi udobno, tudi na zadnji klopi je prostora za glavo in kolena več kot pri nekaterih konkurentih. Multimedijskemu sistemu se nekoliko že poznajo leta, še bolj očitno je to na sredinski konzoli, kjer mrgoli (pre)številnih gumbov. Merilniki so pregledni, grafika vmes dobro berljiva, a je počasi že potrebna prenove.
Pri Oplu so z astro GTC naredili enega najlepših kupejev v razredu, atraktiven videz pa je poslej podkrepljen še z zmogljivim motorjem in dobro opremo. Na trgu ni prav veliko avtomobilov, ki bi lahko za dobrih 21 tisočakov ponudili toliko športnih užitkov.
Foto: Matej Kačič