Avto

Vroč zmenek s prihodnostjo

Skozi prizmo tehnike v marsičem odlični BMW i8 je avtomobil, ki bo spremenil percepcijo hibridov. V čem je njegova skrivnost?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.02.2015 23:20
Čas branja: 6 min

IMG-0422-weekend.1424371435.jpg.c.960px.jpg

Hibridna tehnologija že vrsto let ni več nobena eksotika, saj se je dodobra zalezla v vse pore avtomobilizma. Za svojo so jo sprejeli skorajda vsi veliki igralci in jo sčasoma umestili v vse najpomembnejše segmente. Hibridi si pot utirajo tudi na dirkališčih - slavno vztrajnostno dirko 24 ur Le Mansa je trikrat zapored osvojil Audijev bolid, za vrat mu je dihala Toyota, letos jima bo štrene še drugič zapored poskušal mešati Porsche. Hibriden, seveda.

IMG-0220.1424371436.1424381801.jpg.s.960px.jpg

Tehnika ima preizkušeno kar nekaj odlik, v ospredju sta seveda ekologija in varčnost, ponudba modelov je vse bolj pestra in čedalje bolj vroča, saj so poleg Forda, Honde, Peugeota, Toyote, Volkswagna... zraven tudi Audi, BMW, Ferrari, Lexus, Mercedes in Porsche. Sliši se dobro in obetavno za avtomobilsko prihodnost.

IMG-9858.1424381941.jpg.e.960px.jpg

Hibridi so tako (ne)hote postali tudi poligon za razkazovanje mišic avtomobilskih proizvajalcev, njihove vizije prihodnosti in demonstracijo napredka. Pa vendar se na trenutke še vedno zdi, da ljudje v zmenek z njimi ne privolijo kar tako. V njihovi zavesti je hibridno vozilo resda tehnično napredno, dovolj zmogljivo in vsakdanje sila uporabno, vendar tudi dolgočasno in nič kaj razburljivo. Takšno, s kakršnim se praviloma družiš brez kakih posebnih čustev in zabavnih pričakovanj.

IMG-9910.1424381402.jpg.n.960px.jpg

Hibrid v človeškem svetu je danes večinoma zelo dober prijatelj, neproblematičen sopotnik ali prijeten znanec, težje pa si ga v predstavljajo nabitega z adrenalinom in prežetega z šarmom, ob katerem se ti povesi čeljust, zastane dih in pospeši utrip. Da, veliko težje si ga predstavljajo kot takšnega, do katerega lahko gojijo močna čustva.

IMG-0462.1424382067.jpg.s.960px.jpg

Nekoliko drugačen "ljubezenski" poligon s številnimi izbranimi trgovinami, raznovrstnimi oglasi in tudi bleščečimi razstavnimi prostori ponuja eno izmed največjih svetovnih letališč v Frankfurtu, kjer se letno sreča skoraj 60 milijonov ljudi.

IMG-9890.1424381508.jpg.e.960px.jpg

Na enem izmed odrov je tako zvezda atraktivni in v strupeno oranžno obarvani športni McLaren, na drugem pa temeljito ogledovanje, otipavanje, dolgo občudovanje in posledično pospešen korak na izhodna vrata sproži futuristično čudo na štirih kolesih.

mclaren-bmwi8.1424381344.jpg

Zanj se na prvi pogled zdi, kot da je pravzaprav prišel iz vesolja. Ljudje ob njem se pogovarjajo marsikaj, v nizu nerazumljivih besed z vsega sveta jih je pogosto moč prepoznati zgolj nekaj: BMW i8.

IMG-0134.1424380841.jpg.e.960px.jpg

Številni mimoidoči nikakor ne pozabijo na fotografiranje "nečesa iz prihodnosti", v svoj mobilnik, fotoaparat ali tablico skušajo ujeti celega ali pa kakšnega od številnih detajlov, mnogi se postavijo ob njega, poprosijo za pomoč in v naslednjem trenutku zadovoljni že delijo sliko na spletu. Bi ga imeli ali se zgolj popeljali z njim? Trapasto vprašanje.

IMG-0590.1424380979.jpg.e.960px.jpg

Težko je reči, kateri ima več občudovalcev, a medtem ko se pekočega McLarna da ovekovečiti brez težav, fotografiranje bavarca ne mine brez tretjih oseb na posnetku. Butični in pregrešno dragi britanski superšportnik je tudi na cestah razkošnega Dubaja sila redka zverina, BMW pa je lani po vsem svetu prodal skoraj dva milijona vozil. Narobe svet? Očitno znajo Bavarci še kako ogreti srca.

IMG-9750.1424380626.jpg.n.960px.jpg

Športni avtomobili so brez dvoma pravi magnet za poglede, če k temu dodamo še vesoljski videz, navzgor odpirajoča se vrata in na cesti ali dirkališču prav netipično neslišno premikanje, potem je recept za vzbujanje pozornosti popoln. BMW i8 je hibridni dirkalnik nove dobe, ki v tišini s pomočjo baterije naredi do 35 kilometrov, ki z mesta do stotice pospeši le v 4,4 sekunde, ki ga lahko vse do hitrosti 120 kilometrov na uro požene zgolj elektrika in ki mu blokado pri 250 kilometrih na uro zagotovita elektromotor in 1,5-litrski trivaljnik.

IMG-0289.1424380489.jpg.e.960px.jpg

Ne gre za napako, takšen motor danes najdemo v novem miniju. Nameščen je zadaj in prek šeststopenjskega samodejnega menjalnika poganja zadnji kolesi, k impresivni moči 170 kilovatov (231 konjskih moči) mu pomaga turbopuhalo in prilagodljivo krmiljenje ventilov, elektromotor zmore 96 kilovatov (131 konjskih moči) ter prek dveh prestav poganja sprednji kolesi. Ko ob do tal pohojeni stopalki za plin ali v načinu sport družno žvižgata, je vozniku na voljo skupnih 266 kilovatov (362 konjskih moči), kar 570 newtonmetrov navora ter prednosti, ki jih prinaša štirikolesni pogon. Zmogljivosti so le malenkost slabše kot pri športni ikoni, ki sliši na ime porsche 911 carrera S.

IMG-0506.1424383011.jpg.c.960px.jpg

Čeprav smo ga videli že velikokrat, nas s svojim prihodom znova osupne in že ga ovekovečimo. Nismo edini, izza grma z mobilnikom priteče mlajše dekle, s kombija osuplo škljoca kurir, pri skupini poslovnežev kovčke za trenutek zamenjajo telefoni. Zdi se nam, da se je svet za trenutek ustavil.

IMG-0628.1424379708.jpg.s.960px.jpg

Ko se z nekaj prijetnega napora zvalimo v 136 tisoč evrov vredni i8, se udobno namestimo v usnjene športne školj­kaste sedeže ter v tipično beemvejevsko okolje. V vzvratnem ogledalu na izjemnost oblikovanja opominja zadnja bočna linija z usmerjevalnikom zraka, količnik zračnega upora sicer znaša vsega 0,26.

IMG-0440.1424378571.jpg.s.960px.jpg

Ko si z ne preveč močnim potegom navzdol zapremo precej lahka dvižna vrata - karoserija je iz plastike in ojačana s karbonom -, ošvrknemo povsem digitalno instrumentno ploščo, črno prestavno ročico in pomenljivo pogledamo zasilna zadnja sedeža, gre zares. Po pritisku na gumb za zagon motorja se ne zgodi nič, le armatura, ki zna tudi slovensko, oživi kot kak igralni avtomat. Za speljevanje povsem zadostuje elektromotor in v popolni tišini ter s pomikom stikala v Eco Pro način se začne predigra.

IMG-0564.1424382408.jpg.n.960px.jpg

Prvi znaki vročice pridejo kmalu s pomikom stikala v komfortni način ter z bolj odločnim pritiskom stopalke za plin, saj se v hipu in z močnim rohnenjem oglasi bencinski motor. Zvok bi mirno pripisali kakemu osemvaljniku, za kar so pri BMW delno poskrbeli tudi z zvijačo. Ojačano rjovenje namreč prihaja iz zvočnikov, za večji vtis na publiko pa poskrbi še zunanji zvočnik, skrit pod zadnji odbijač. Učinek je kljub vsemu neverjeten, na kavni mlinček smo pomislili zgolj na postanku ob okusni italijanski kavi.

IMG-9702.1424379880.jpg.s.960px.jpg

Ker i8 kljub svoji varčni noti zlahka začne igrati v bolj poskočnem ritmu, nas kmalu začne resno ščemeti. Motor dobro vleče v nižjih vrtljajih, kjer mu s svojim navorom pomaga elektromotor. Oba povsem nezaznavno usklajuje pametna elektronika, a ker se bencinar še kako rad tudi vrti, ročico menjalnika potisnemo k sebi in s tem preklopimo na športni način. Da gre zares sporočijo tudi rdeče obarvani merilniki in še močnejše rjovenje motorja.

IMG-0634.1424379609.jpg.e.960px.jpg

Avto ob do konca pohojeni stopalki za plin tudi z izdatno pomočjo elektromotorja vleče kot nor vse do 6.500 vrtljajev. Pri tem merilniku hitrosti ne bi zmogel slediti niti sokol, ušesa pa boža simfonija osemvaljnika.

IMG-0099.1424379969.jpg.e.960px.jpg

Na avtocesti se hitro zaveš, da je najvišja hitrost vprašanje zgolj nekaj trenutkov, med ovinki pa do izraza pride tudi nizko težišče slabo tono in pol težkega bolida, saj se i8 pelje brezhibno natančno. Prestave s pomočjo obvolanskih ročic med ovinki menjujemo tako hitro, kot da bi šlo za dvosklopčni menjalnik, pri prestavljanju navzdol pa se s sovoznikovega sedeža zaradi dodajanja vmesnega plina in posledično brutalnih zvočnih efektov sliši le še nežni "Ooooh".

IMG-0326.1424382666.jpg.e.960px.jpg

V dobrih tisoč kilometrih po Sloveniji, Italiji in na Hrvaškem smo se lahko prepričali, da je z i8 možno prav vse, marsikaj pa mu je oproščeno - tudi pri policistih. Odprta usta in izbuljene oči mimoidočih, osuplost znancev, sorodnikov in prijateljev vedno in povsod spremlja fotografiranje.

kaj-dogaja.1424423788.jpg.w.960px.jpg

Kdor tega do sedaj ni bil najbolj vešč, se je naučil. Pogosto za sina, prijatelja, partnerja. Brez fotografiranja ni šlo niti med vožnjo in v najbolj neprimernih situacijah, pogosto smo se vprašali, le kdo za vraga drži volan. Na cesti ne gre brez dobronamernih provokacij, kjer si mnogi želijo videti, kaj futuristična pošast zna in zmore. Počutimo se kot v Big Brotherju in Top Gearu hkrati.

IMG-0151.1424383128.jpg.s.960px.jpg

Reakcije ljudi so že na meji verjetnega, njihove geste in številni komentarji pa brez izjeme pozitivni, polni občudovanja in dobrih želja, mimogrede so padale tudi ženitne ponudbe. Ko i8 "zažge" tudi pri poznavalcih ob robu dirkališča Grobnik, potem je jasno, da so pri BMW z njim zadeli v polno.

IMG-0180.1424382164.jpg.e.960px.jpg

IMG-0227.1424380231.jpg.e.960px.jpg

BMW i8 seveda ni popoln. Prtljažnik je bolj za okras, zadaj je prostora komaj za otroke, baterija se doma polni točno tri ure, deklarirana poraba 2,1 litra sega na področje znanstvene fantastike, vendar tudi dobrih osem litrov za vse iskrive konje ni veliko. Vrata zahtevajo več prostora, ker je precej nizek pa zlahka pridelate kako prasko ali nasedete že pri dovozu v kletno garažo. Zavore bi lahko bile zmogljivejše in v prednjem delu ni ničesar - se pa tekočina za pranje vetrobranskega stekla dolije brez zapletenega odpiranja prednjega pokrova. Zveni tole zadnje kaj znano?

IMG-0517.1424382243.jpg.n.960px.jpg

A v življenju ne velja biti preveč pikolovski. Športni BMW i8 je tako avto, ki bo dokončno spremenil pogled na hibride in dokazal, da bo prihodnost z njimi lahko še kako zabavna in zanimiva.

IMG-0361-2.1424384484.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

11.03.2015
12.03.2015
16.04.2015
FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Hiter in tehnično odličen
Avto
AvtoMatej Kačič Hiter in tehnično odličen

BMW i3: BMW znova in znova navdušuje, tudi v tem, kako vidi električno prihodnost.

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)