Avto

Natanko to, kar je Opel potreboval

Opel je tokrat sam razvil popolnoma nova turbodizelska motorja, ki sodita v sam vrh tovrstnih motorjev; na Irskem smo preizkusili 1,6 in dvolitrski CDTI

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.02.2015 09:19
Čas branja: 5 min

Nacionalni park Wicklov južno od Dublina je leta 1996 že gostil oplovo ekipo in avtomobilske novinarje. Takrat je idilo pravljičnega irskega podeželja, ki ga prebadajo potoki, prerašča mah in riše skalno gorovje polno poseljeno s kozami in ovcami, zmotil ropot dvolitrskega turbodizla v vectri caravan. V začetku tega tedna pa smo se po istih cestah vozili tiho, skoraj neslišno z novima dizelskima motorjema 1.6 CDTI v mokki in 2.0 CDTI v insignii. Stroja sta natanko tisto, kar je Opel potreboval in kot kaže je do dobrih strojev znal priti le z lastnim znanjem.

P2170358.1424330408.JPG.e.600px.jpg
Insignia je dobila nov stroj 2.0 CDTI v sredini ponudbe, tam kjer se ustavi največ kupcev. Novi motor s 125 kilovati namreč zamenjuje najbolje prodajanega predhodnika 2.0 CDTI s 121 kilovati, njegova ključna prednost pa je tih in miren tek, zelo konkurenčna je tudi cena pod 24 tisoč evrov z odštetimi popusti. Ostale različice tega motorja sledijo, z manjšo in večjo močjo.

V preteklosti se je Opel namreč rad naslonil na partnerje, pri insigniinem starem motorju 2.0 CDTI denimo na nekdanjega partnerja Fiat. Rezultat sodelovanja je bil jasno pozitiven z vidika prihrankov, negativne posledice pa je prinesla zasnova stroja, ki je v poslovni družbi sodil med največje razgrajače. Opel ga je sicer za vgradnjo v osveženo različico insignie leta 2013 precej osvežil, porabo šibkejših različic s 88 in 103 kilovati je spravil pod štiri litre, motorni hrup in tresljaje pa na bolj sprejemljivo raven. A vseeno, stroja sta bila zgolj povprečna, nič več. Za prodor v poslovno elito kamor insignia cilja in ji to tudi uspeva, lani se je s prodajo 92 tisoč vozil v Evropi uvrstila na drugo mesto v prodaji, takoj za passatom, je potrebovala boljši, kar najboljši stroj na trgu.

Kateri tehnični prijemi so jima skupni

Kaj obljubljata nova motorja in kako so inženirji dosegli prevej ugodnejšo porabo in tišji tek? Pri Oplu so zapisali, da imata stroja turbo polnilnik variabilne geometrije (VGT) in visokotlačni vbrizg goriva preko skupnega voda. Injektorji zmorejo vbrizg goriva s tlakom do 2000 barov in 10 vbrizgov na delovni takt motorja. Vse to zagotavlja veliko moč, izboljšano razpršitev goriva in učinkovito mešanje hlapov goriva z zrakom.

P2170374.1424331548.JPG.s.600px.jpg
Tih, uglajen, varčen in zelo živahen - dvolitrski turbodizel v insignii je vzoren. Njegov huliganski predhodnik iz leta 2008 pa je le še bled spomin.

P2170370.1424335025.JPG.w.600px.jpg
Ne le pod pokrovom, insignia je v svoji že šest in pol letni karieri pridobila tudi na drugih delih. V kabini ima od leta 2013 denimo precej mehkejšo plastiko armaturne plošče, kopica gumbov na sredinski konzoli je izginila, ukazi pa so svoje mesto dobili v osempalčnem informacijskem zaslonu na vrhu konzole. Merilniki so lahko, za doplačilo, tudi elektronski, podatki na njih pa lažje berljivi.

Tako tih, da smo pozabili prestaviti

To je inženirjem kot kaže uspelo, saj je novi motor 2.0 CDTI natanko takšen, kot smo ga v zreli poslovni limuzini pričakovali. Kljub le enemu turbo polnilniku, se krivulja navora, ki seže do 400 newtonmetrov, dviga natanko tako strmo in tudi v višjih vrtljajih ostane visoko kot pri motorju 2.0 CDTI z dvema turbo polnilnikoma. To pomeni, da motor živahno vleče že od 1.500 vrtljajev, ima največ energije med dva in štiri tisočaki in se z lahkoto in brez obotavljanja zavrti tudi blizu pet tisoč vrtljajev. V praksi je njegova prožnost tako izrazita in zvezna, da je novinarski kolega del preizkusne poti pozabil na menjalnik in se vozil v tretji prestavi s 3.200 vrtljaji. Delovanje motorja ni zmotilo ne njega, ne mene, tako tih je novi motor. Uporabna krivulja navora pride do izraza tudi pri morebitnem priganjanju, dizel se rad odzove na poln plin. S takšnim načinom vožnje pa se strinjajo tudi volanski mehanizem in podvozje dobro uravnotežene, čeprav precej težke, insignie.

P2160415.1424333600.JPG.e.600px.jpg
Novi 1.6 litrski CDTI je ravno pravšnjega formata za 1.5 tone težko mokko. Ponuja ravno dovolj moči, da bo zadovoljil tudi nekaj zahtevnejše kupce in ne bo klecnil pod polno obremenitvijo in zmogljivostjo štirikolesnega pogona. Dovolj močan je bil sicer že 1,7 litrski turbodizel s 96 kilovati, a njuna zvočna kulisa je neprimerljiva.

Mokkin dizel ponuja najboljše iz obeh svetov

Stroj 1.6 CDTI v mokki ob tem že zelo dobro poznamo, prvič smo ga preizkusili septembra 2013 na prvi predstavitvi, drugič pod pokrovom zafire tourer in tretjič pod pokrovom manjše merive 1.6 CDTI. Novi motor je bil tudi ključen igralec v našem projektu Najboljši poslovni vozniki, tekmovalci so z njim dosegali rekordno nizke porabe goriva, nekateri le okoli štiri litre. Zaradi že v preteklosti dokazanih dobrih lastnosti je bilo logično, da bo slej ko prej našel prostor tudi v mokki.

Oplov zelo uspešni športni terenec, v zadnjih dveh letih je našel že prek 340 tisoč kupcev, pa ga je morda potreboval še toliko bolj kot ostali oplovi modeli. Mokka je doslej imela le dober 1.4 litrski turbo bencinar, ki pa seveda ni mogel ustreči željam dizelskih motorjev lačnih evropskih kupcev in 1.7 litrski turbodizel isuzujevega porekla, ki se je že v prostem teku, kaj šele ob dodajanju plina, kregal na ves glas. Novi motor pa v mokki ponuja najboljše iz obeh svetov, uglajenost in mirnost bencinskega in skromno porabo in odločen navor dizelskega stroja. Moč sto kilovatov in 320 nevtonmetrov navora se ob tem zdi ravno pravšnja zaloga moči, da mokka nikoli ni podhranjena, tudi ko je bolj obtežena, obenem celo omogoča dovolj živahnosti tudi za bolj dinamično vožnjo. Do stotice skoči v manj kot desetih sekundah, živahno pospešuje že od približno 1.500 vrtljajev in vseskozi deluje prožno, mirno in tiho.

P2160474.1424333775.JPG.e.600px.jpg
Mokka 1.6 CDTI pri nas z odštetim popustom stane 21 tisoč evrov, podobno kot prej 1.7 litrski motor.

Posebnosti insigniinega motorja 2.0 CDTI s 125 kilovati,...

VGT v motorju Insignie je opremljen z elektronsko vodenim sistemom spreminjanja geometrije turbine, s čemer je njegova odzivnost povečana za 20 odstotkov, v primerjavi turbinskim polnilnikom z vakuumskim sistemom za spreminjanje geometrije. V izpušni sistem Insignie pa je za odstranjevanje dušikovih oksidov vstavljen oplov selektivni redukcijski katalizator SCR BlueInjection, ki zmanjša izpuste NOx s pomočjo dodajanja amonijaka. Insignia 2.0 CDTI je v prostem teku za pet decibelov tišja od prejšnje, so obema strojema zagotovile izboljšave pokrova odmičnih gredi nad glavami motorja iz aluminija in na novo zasnovanega oljnega korita ter gredi za izravnavo prostih sil pri dvolitrskem dizelskem motorju. Dvolitrski turbodizel v insignii s 125 kilovati zamenjuje enako velik stroj s 120 kilovati moči, na vrhu ponudbe pa ostaja že znani motor 2.0 CDTI biturbo s 142 kilovati. Nov stroj poleg visoke moči ponuja največji navor 400 newtonmetrov med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto, poraba je ostala enaka - 4,3 litre, največja hitrost se je povečala na 225 kilometrov na uro, pospešek do stotice pa traja devet sekund. Cena osnovne insignie s tem motorjem pa je od 23.710 evrov. V tej ceni je že upoštevan popust 2.700 evrov, pogoj zanj pa je izbira dodatne opreme.

... in mokkinega motorja 1.6 CDTI s 100 kilovati,...

Izpušni sistem mokkinega motorja 1.6 CDTI je opremljen s sistemom za prestrezanje dušikovih oksidov (NOx), ki z naknadnih čiščenjem izpušnih plinov, prestreža in odstranjuje (NOx) brez aditivov. Mokkin novi turbodizel zamenjuje ostareli 1,7 litrski, novinec zmore največjo močjo 100 kilovatov oziroma 136 konjskih moči, do stotice pa mokka 1.6 CDTI pospeši v 9,9 sekundah in doseže največjo hitrost 191 kilometrov na uro. Povprečna poraba goriva je 4,1 litra, kar je za pet decilitre manj kot pri starem motorju, cena mokke s tem motorjem pa je 21 tisoč evrov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

22.01.2015
22.02.2015
FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov

Mokka X torej sodi v zgornji del Oplove ponudbe B SUV, poleg tega je zadnji SUV Oplove zasnove s karoserijo, motorji in drugimi deli vred. Različica 1.4 turbo innovation s samodejnim menjalnikom tekmece išče razred višje.

FINANCE
Avto
S poslovno/terenskim oplom insignio po gozdnih poteh Velebita
Avto
AvtoMiloš Milač S poslovno/terenskim oplom insignio po gozdnih poteh Velebita 3

Test: opel insignia country tourer 2.0 TDCI biturbo 4 x 4. Z najmočnejšo dizelsko pustolovsko insignio smo v dobrih osmih urah prevozili 800 kilometrov do Knina in nazaj prek Velebita v Slovenijo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike
Avto
AvtoUroš Božin Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike 17

Insignia je privlačna in nevsiljiva avtocestna limuzina, ki v marsikaterem pogledu preseneti. Z 1,6 litrskim turbobencinskim motorjem s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) ponuja romantično kombinacijo, ki jo danes na žalost kupci prepogosto spregledajo.

FINANCE
Avto
Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu… 27

To je pred odprtjem ženevskega avtosalona napovedal Matthias Müller, predsednik uprave Volkswagna, ki je jeseni 2015 zagrešil prevaro z dizelskimi motorji in za odpravo posledic afere plačal že prek 30 milijard evrov

FINANCE
Avto
Tudi mala corsa obuja oznako GSI
Avto
AvtoMiloš Milač Tudi mala corsa obuja oznako GSI

Oznaka, ki je proslavila športne ople in se v spomin vtisnila še precej bolj oznaka OPC na zadkih najbolj divjih oplov

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji