Avto

Najbolj slovenski mercedes-benz A

TEST: Mercedes-Benz A 200 CDI 4matic; takšen A zna biti eleganten, športen, zaradi pogona vsestransko uporaben in z AMG paketom še postavljaški

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.02.2015 07:44
Čas branja: 4 min

Mercedes-Benzova serija A je svetovni novinarski krst doživela v Sloveniji, po cestah Gorenjske, prek avtoceste do Logatca, prek Cola, do Vipave in obale smo julija 2012 krožili z A 180 CDI, A 200 CDI, A 200 in A 250. Mali in po dveh generacijah drugačni A je pred slabimi tremi leti prinesel dober posel tudi številnim slovenskim podjetjem, od takrat pa je po svetu navdušil nekaj stotisoč kupcev, med njimi tudi Slovence.

PC250229.1424153049.JPG.e.600px.jpg
Mercedes-Benz A je leta 2012 postal po zasnovi običajen, ne več mali enoprostorski avto z dvignjenim dnom. Takšen je precej večji, a ne bistveno bolj prostoren. Obenem pa je bolj športen, še zlasti paket AMG mu odlično pristoji.

Prav na naše kupce pa sem se spomnil, ko sem prevzemal preizkusni A 200 CDI 4matic. Na prvi pogled hudo nenavadna kombinacija zmogljivega štirikolesnega pogona, postavnega AMG paketa in razmeroma skromnega 2,1 litrskega turbodizelskega motorja s 100 kilovati, ki je ob tem že serijsko povezan še s sedemstopenjsko avtomatiko. Sam bi se pri razredu A, če bi proračun dopuščal, v hipu odločil za A 250. Večina Slovencev pa je doslej posegala po osnovnem A 180 CDI, ki roko na srce ponuja dovolj vsega za še razmeroma razumno ceno med 20 in 25 tisočaki.

PC250251.1424153007.JPG.e.600px.jpg
Razmeroma običajna, zaradi štirikolesnega pogona zelo zmogljiva različica razreda A je opazna predvsem zaradi paketa AMG line. Skesi napihnjeni zadek z dvema zaključkom aizpušne cevi, stranske obrobe, 18 palčna kolesa, športni sedeži,... vas bodo stali 3.315 evrov.

Če pa združimo želje slovenskih kupcev, ki imajo vselej v mislih dizelski motor s skromno porabo in zadostno, niti ne nujno prav visoko zalogo konjenice, je stroj v A 200 CDI ravno pravšnji. Slovenci imamo radi lepe, tudi postavljaške avte - te želje več kot izpolnjuje paket AMG s športno obrobljenimi odbijači, pregrešno širokim zadnjim odbijačem s pokončnimi vstopniki zraka ob straneh in dvema zaključkoma izpušne cevi, pa z odličnimi sedeži z integriranimi vzglavniki, rdečimi šivi na njih, aluminijastimi stopalkami,... Deluje kot pravi AMG, tisti s s 360 turbo konji, a je za 20 tisoč evrov cenejši.

PC250277.1424154714.JPG.e.600px.jpg
V blatu, snegu in na razritih podlagah se štirikolesno gnani A dobro znajde. V osnovi motor poganja prednja kolesa, ob njihovem zdrsu pa elektronska sklopka do 50 odstotkov moči prenese na zadnji kolesni par in tako izboljša oprijem. Pogon k masi avta doda le 50 kilogramov, prirastek pri porabi je majhen, A je v povprečju spil le 6,3 litra,...

Takšen A je slovenski tudi, ker zna ustreči skoraj vsem željam. Slovenci se namreč s svojim avtom radi zapeljemo povsod, v mesto, na družinski izlet, na smučanje na Krvavec in na vikend na odročnem kraju. Tu seveda zelo prav pride štirikolesni pogon. Takšen kot je v razredu A kjer v osnovi motor poganja prednja kolesa, v primeru izgube stika koles s cesto pa se v razmerju do 50:50 moč prek elektronske sklopke prenaša tudi na zadnja, je dober na večini podlagah, vselej skrbi za oprijem, je ob tem še lahek in kompakten, saj A 4matic v primerjavi z le prednje gnanim obteži le za dodatnih 50 kilogramov in komajda kaj poveča porabo goriva.

Ob tem pa je štirikolesno gnani A na snegu, v blatu in na lažjih, ne preveč razritih terenih bolj zmogljiv kot večina športnih terencev, ki so gnani le prek prednjih koles. Le višina karoserije je tista, ki postavlja precej nizke meje, tudi prelepa petkraka kolesa, ki bi jih bilo škoda podrsati.

PC270348.1424154926.JPG.e.600px.jpg
Konkretno spremenjena kabina z AMG sedeži z integriranimi vzglavniki, dobro bočno oporo in rdečimi šivi, aluminijastimi stopalkami,... V vsakem primeru pa A ponuja prestižno vzdušje, kakovostne materiale, dobro ergonomijo, ne prav izrazito prostornost, zgledno povezljivost, lahkotno rokovanje s stikali in vrtljivim gumbom na sredinski konzoli s katerim ukazujete funkcijam na zaslonu,...

Oznaka AMG vsaj načeloma prinaša tudi športnost, v primeru preizkusnega pa je ta serijsko vgrajena že v samo zasnovo avtomobila. Čvrsto, a ne neprijazno vzmetenje, natančen volan, prožen motor in odlični sedeži lahko poskrbijo za veliko zabave. V hitro voženih zavojih se A obnaša kot prednje gnana različica, z nekoliko težkim nosom in rahlim podkrmarjenjem. Že ob prvem zdrsu pa pogon poskrbi za oprijem zadnjih koles s cesto in še višje hitrosti, posledično tudi kasnejše vmešavanje elektronike v uravnavanje stabilnosti. Sedemstopenjska avtomatika z dvojno sklopko se v vsaki situaciji dobro znajde, pretika mehko in skoraj nezaznavno, resda nikoli ne prav hitro.

Zmogljiv, robat, varčen in prožen turbodizel

Le od 2,1 litrskega turbodizla ne smete pričakovati preveč iskrosti, tudi ne uglajenosti, saj dizelsko zasnovo ves čas oznanja precej zdravo. Zmogljivosti so solidne, do stotice A 200 CDI 4matic skoči v 9,2 sekunde in zmore doseči največjo hitrost 210 kilometrov na uro. Predvsem prožnost stroja obdarjenega s 300 newtonmetri navora je zelo dobra, zato boste lahko precej hitro krožili brez nepotrebnega vrtenja v višje vrtljaje, kar pomeni manj motornega trušča in ugodnejšo porabo. Ta se je na preizkusu gibala med pet in 7,8 litra, v povprečju pa je A 200 CDI 4matic spil 6,3 litre plinskega olja na sto kilometrov, kar je spodoben rezultat.

Slabih 31 tisočakov za vsestranski A

Še cena? Ta nikakor ni nizka, a je pričakovana glede na vse sladkorčke, ki jih ponuja elegantni in zmogljivi A. V osnovi s štirikolesnim pogonom in serijsko avtomatiko stane 30.900 evrov, s številnimi dodatki pa dobrih 39 tisočakov. Res je, s tega vidika tale A ni prav slovenski, to bolj velja za klasični A 180 CDI, je pa kombinacija vseeno posrečena in vsakdanje zelo uporabna.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

27.06.2015
FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Osvajalski napad na čustva in razum
Avto
AvtoMatej Kačič Osvajalski napad na čustva in razum 4

Mercedes-Benz A je najcenejša vstopnica v svet avtomobilskega prestiža, vendar športno navdahnjen, polno opremljen, moderen, tehnično napreden in predvsem nabit z varnostno-asistenčnimi sistemi v nekaterih pogledih celo presega najbolj prestižen S. Tak seveda ni poceni, a boste na zapravljen denar hitro pozabili.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!