Mercedes-Benzova serija A je svetovni novinarski krst doživela v Sloveniji, po cestah Gorenjske, prek avtoceste do Logatca, prek Cola, do Vipave in obale smo julija 2012 krožili z A 180 CDI, A 200 CDI, A 200 in A 250. Mali in po dveh generacijah drugačni A je pred slabimi tremi leti prinesel dober posel tudi številnim slovenskim podjetjem, od takrat pa je po svetu navdušil nekaj stotisoč kupcev, med njimi tudi Slovence.
Prav na naše kupce pa sem se spomnil, ko sem prevzemal preizkusni A 200 CDI 4matic. Na prvi pogled hudo nenavadna kombinacija zmogljivega štirikolesnega pogona, postavnega AMG paketa in razmeroma skromnega 2,1 litrskega turbodizelskega motorja s 100 kilovati, ki je ob tem že serijsko povezan še s sedemstopenjsko avtomatiko. Sam bi se pri razredu A, če bi proračun dopuščal, v hipu odločil za A 250. Večina Slovencev pa je doslej posegala po osnovnem A 180 CDI, ki roko na srce ponuja dovolj vsega za še razmeroma razumno ceno med 20 in 25 tisočaki.
Če pa združimo želje slovenskih kupcev, ki imajo vselej v mislih dizelski motor s skromno porabo in zadostno, niti ne nujno prav visoko zalogo konjenice, je stroj v A 200 CDI ravno pravšnji. Slovenci imamo radi lepe, tudi postavljaške avte - te želje več kot izpolnjuje paket AMG s športno obrobljenimi odbijači, pregrešno širokim zadnjim odbijačem s pokončnimi vstopniki zraka ob straneh in dvema zaključkoma izpušne cevi, pa z odličnimi sedeži z integriranimi vzglavniki, rdečimi šivi na njih, aluminijastimi stopalkami,... Deluje kot pravi AMG, tisti s s 360 turbo konji, a je za 20 tisoč evrov cenejši.
Takšen A je slovenski tudi, ker zna ustreči skoraj vsem željam. Slovenci se namreč s svojim avtom radi zapeljemo povsod, v mesto, na družinski izlet, na smučanje na Krvavec in na vikend na odročnem kraju. Tu seveda zelo prav pride štirikolesni pogon. Takšen kot je v razredu A kjer v osnovi motor poganja prednja kolesa, v primeru izgube stika koles s cesto pa se v razmerju do 50:50 moč prek elektronske sklopke prenaša tudi na zadnja, je dober na večini podlagah, vselej skrbi za oprijem, je ob tem še lahek in kompakten, saj A 4matic v primerjavi z le prednje gnanim obteži le za dodatnih 50 kilogramov in komajda kaj poveča porabo goriva.
Ob tem pa je štirikolesno gnani A na snegu, v blatu in na lažjih, ne preveč razritih terenih bolj zmogljiv kot večina športnih terencev, ki so gnani le prek prednjih koles. Le višina karoserije je tista, ki postavlja precej nizke meje, tudi prelepa petkraka kolesa, ki bi jih bilo škoda podrsati.
Oznaka AMG vsaj načeloma prinaša tudi športnost, v primeru preizkusnega pa je ta serijsko vgrajena že v samo zasnovo avtomobila. Čvrsto, a ne neprijazno vzmetenje, natančen volan, prožen motor in odlični sedeži lahko poskrbijo za veliko zabave. V hitro voženih zavojih se A obnaša kot prednje gnana različica, z nekoliko težkim nosom in rahlim podkrmarjenjem. Že ob prvem zdrsu pa pogon poskrbi za oprijem zadnjih koles s cesto in še višje hitrosti, posledično tudi kasnejše vmešavanje elektronike v uravnavanje stabilnosti. Sedemstopenjska avtomatika z dvojno sklopko se v vsaki situaciji dobro znajde, pretika mehko in skoraj nezaznavno, resda nikoli ne prav hitro.
Zmogljiv, robat, varčen in prožen turbodizel
Le od 2,1 litrskega turbodizla ne smete pričakovati preveč iskrosti, tudi ne uglajenosti, saj dizelsko zasnovo ves čas oznanja precej zdravo. Zmogljivosti so solidne, do stotice A 200 CDI 4matic skoči v 9,2 sekunde in zmore doseči največjo hitrost 210 kilometrov na uro. Predvsem prožnost stroja obdarjenega s 300 newtonmetri navora je zelo dobra, zato boste lahko precej hitro krožili brez nepotrebnega vrtenja v višje vrtljaje, kar pomeni manj motornega trušča in ugodnejšo porabo. Ta se je na preizkusu gibala med pet in 7,8 litra, v povprečju pa je A 200 CDI 4matic spil 6,3 litre plinskega olja na sto kilometrov, kar je spodoben rezultat.
Slabih 31 tisočakov za vsestranski A
Še cena? Ta nikakor ni nizka, a je pričakovana glede na vse sladkorčke, ki jih ponuja elegantni in zmogljivi A. V osnovi s štirikolesnim pogonom in serijsko avtomatiko stane 30.900 evrov, s številnimi dodatki pa dobrih 39 tisočakov. Res je, s tega vidika tale A ni prav slovenski, to bolj velja za klasični A 180 CDI, je pa kombinacija vseeno posrečena in vsakdanje zelo uporabna.
Foto: Miloš Milač