Audi je leta 2010 z modelom A1 vstopil na trg malih premijskih vozil, do zdaj pa so jih prodali več kot pol milijona. Tudi pri nas je bil najmanjši Audi dobro sprejet, skupaj so jih prodali 600, večino v petvratni različici.
Tudi to je vzrok, da bodo pri Porsche Slovenija s prenovljenim modelom kupcem ponudili zgolj petvratno različico, ki naj bi letos pritegnila 150 kupcev. Pri nas bi to pomenilo osemodstotni delež v skupni Audijevi prodaji, zato se zastopniku z njim splača ukvarjati. Glavna novost je bencinski trivaljni motor, prvič v Audijevi zgodovini.
Audijeva kompaktna modela sta po prenovi še bolj privlačna, oblikovalci so se dotaknili tako notranjosti kot zunanjosti - v dolžino sta zaradi nove oblikovne zasnove odbijačev zrasla za dva centimetra, na 3,98 metra. K bolj športni podobi vozila prispevajo osveženi dekorativni elementi in barve lakov, vozne lastnosti pa so podobne avtomobilom srednjega razreda. Zaradi toge karoserije in kratke medosne razdalje sta živahna in okretna.
Kaj je novega pri prenovljenem A1? Spredaj opazimo novo obliko žarometov in meglenk, spremenjeni sta zunanji ogledali, odbijači so robustnejši, rešetka hladilnika je bolj ploščata. Na voljo je osem novih platišč, zadnje luči v LED tehnologiji imajo novo obliko, zadnji difuzor je nekoliko preoblikovan.
Več novosti je "pod kožo". Šest motorjev - bencinskih in dizelskih - je novih ali pa so izpopolnjeni. Pri večini se je moč povečala, obenem pa se je poraba goriva zmanjšala za do deset odstotkov. Razpon moči tako sega od 66 kW (90 KM) do 141 kW (192 KM). Vse motorje je mogoče kombinirati s 7-stopenjskim menjalnikom S tronic. Audi ima v ponudbi prvič dva povsem nova trivaljna agregata, in sicer 1.0 TFSI in 1.4 TDI.
Na vrhu ponudbe je Audi S1 Sportback, motor 2.0 TFSI razvije moč 170 kilovatov (231 KM) in navor 370 Nm. S-model lahko od 0 do 100 km/h pospeši v 5,9 sekunde ter naprej do končne hitrosti 250 km/h. Za prenos moči skrbi quattro, platišča so 17-palčna, v bogato serijsko opremo so vključeni tudi Audi drive select in nastavljivi blažilniki. Takšen stane 32.880 evrov.
Model A1 Sportback ostaja športen in živahen. Novo elektromehansko servokrmiljenje je energijsko varčno in vozniku vedno zagotavlja optimalno podporo. Pri liniji opreme sport je nastavitev bolj čvrsta, vendar udobnejša kot pri predhodniku. Še več dinamike zagotavlja športno podvozje S line. Novost je tudi sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select: z njim lahko voznik nastavi karakteristike motorja, opcijskega menjalnika S tronic in nastavljivih blažilnikov - ti so še ena od opcij - na enega od treh profilov delovanja: auto, efficiency in dynamic.
Ponudba opreme je na novo strukturirana, liniji design in sport kupcem omogočata, da si A1 individualno prilagodijo. Poleg njiju so na voljo paket design selection in športni paket S line ter druge možnosti za individualno zasnovo vozila - od barvnih prezračevalnih šob do dekorativnih folij za karoserijo
Ponudba multimedijskih sistemov je v prvi vrsti zasnovana za potrebe mlajših kupcev. Na vrhu je MMI navigacija plus z modulom Audi connect, vključno s telefonom. S tem modulom je mogoče iz vozila dostopati do storitev iz nabora Audi connect, vključuje pa tudi dostopno točko za WLAN. Multimedijsko ponudbo zaokrožajo vrhunske komponente, kot je avdiosistem Bose Surround Sound System.