V starih, nekateri nostalgiki jim radi rečejo zlatih časih avtomobilizma, je bilo na cesti vse prepuščeno vozniku. Hitre in prave reakcije so dobre voznike ločile od slabih, dobre dirkače od povprečnih. Nato se je v človeško pamet pričela vmešavati elektronska, do danes počasi in učinkovito, v bližnji prihodnosti bo celo prevzela vajeti. Do takrat pa je z elektroniko najbolje dobro sodelovati, zaradi varnosti in še tistih nekaj preostalih užitkov za volanom.
Nekdanji voznik Formule 3 in šef oplovih inštruktorjev Sascha Bert, je bil pretekli teden na zimskem treningu v avstrijskem Thomatalu zelo jasen. "Pozabite na stara pravila, ki so vam jih vcepili starši, tudi inštruktorji v avtošolah. Ko gre na snegu, ledu zares, zavirajte na polno. Avto ne bo odneslo, saj bo za stabilnost poskrbela varnostna elektronika, le z grobim zaviranjem pa boste dosegli maksimalni zavorni učinek. Nežnost pa je potrebna, ko avto drsi iz zaledenelega zavoja. Denimo pri dodajanju volana, saj bodo pnevmatike le tako zadržale stik s podlago. Ob tem ne pozabite dodajati plina, čeprav je to zadnje na kar boste takrat pomislili. Pogon, skrbno nadziran z elektronskimi možgani avtomobila, vas bo potegnil iz zavoja." Ob tem je dodal, da tudi današnja elektronika ni vsemogočna, meje postavljate sami, reakcije so prav tako vaše. Zelo dobro pa je, če znate elektroniko uporabiti v svoj prid, z njo sodelovati in kar največ potegniti iz elektronskih možganov avtomobilov. Kateri možgani so torej pametnejši, vaši ali elektronski? Pustite ego ob strani in uporabljajte oboje.
Ne enih, ne drugih pa niso uporabljali v Elektro Primorska, ko so za javni razpis za nakup devetih službenih vozil tehnične kriterije pisali oziroma kar prepisovali iz volkswagnovega, škodinega in peugeotovega kataloga. Tako si pač Primorci predstavljajo javni nakup - šolski primer kako se tega ne počne.
Podobno žalostno zgodbo piše predor Markovec, ki se spreminja v jamo brez dna.
Pravi konkurenčni boj pa se odvija med tremi nemškimi znamkami BMW, Audi in Mercedes-Benz. Da se žarišče iz Evrope seli na Kitajsko, je popolnoma nepomembno. Pozitivne učinke globalne rasti Nemcev je ob tem mogoče občutiti tudi na našem trgu.
Za uspeh Nemcev ta zaslužni tudi odlična tehnologija in tradicija. Mercedes-Benz jo neguje na več področjih, ko gre za štirikolesni pogon, to počne že 30 let.
Vse višje prodajne cilje pa zgolj s klasičnimi razredi tudi Nemci že dolgo ne morejo več dosegati, to pa je poglaviten razlog, da se je BMW spustil tudi v boj za družinske kupce s precej običajno serijo 2 gran tourer za sedem potnikov. Zelo drugačen BMW se bo na trgu za kupce boril z manj prestižnimi znamkami, med njimi tudi s Fordom, ki močno povečuje vlaganja v tovarno v Valenciji. Ford BMW že vrača rokavico s focusom RS s 320 konjiči, ki se sproščajo prek vseh štirih koles. Številke in zasnova divjega forda sta močno podobni bavarskemu 135i xDrive.
Boja Nemcev se lahko veselijo kupci avtomobilov in delničarji teh podjetij, za veselje ima razlog tudi tisoč renaultovih delavcev, ki so se pridružili velikanu z rekordnimi prodajnimi številkami. Veselje, ne strahu, pa lahko v otroško družbo prinese tudi takšen orjak, kot je citroën jumper.
Da zvezde niso večne, predvsem pa občasno izgubijo svoj sijaj, dokazuje zgodba o Tesli, ki je dobila nov epilog. Tesline, najbrž le začasne, težave pa ustvarjajo nove priložnosti za tekmece. Med njimi se je pojavil švicarski športnik quant F, ki ga napaja morska voda.
Preberite si še, kateri so najboljši, kateri najnevarnejši vozniki v Evropi in za konec preletite še značilno ameriško zgodbo o Jamesu Robertsonu, delavcu iz Detroita ki je v službo in nazaj vsak dan pešačil 33 kilometrov; danes se vozi z novim fordom taurusom. Robertson je brezplačno prišel do novega avta, Ford za ugoden denar do odlične promocije.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.