Avto

(foto) Kako vam dirkaško znanje pomaga na cesti

Elektronika rešuje življenja, a je voznikom tudi v potuho; nabiranje znanja pa se začne, ko avto obvladuješ brez elektronskih možganov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.02.2015 22:30
Dopolnjeno: 10.02.2015 23:13
Čas branja: 5 min

Najboljši dirkači izvrstno obvladujejo avto in znajo dobro oceniti vozne razmere, zato so tudi varnejši vozniki od drugih. V mejnih voznih razmerah na asfaltu, snegu ali ledu pridejo do izraza vse izkušnje, ki so si jih pridobili v številnih bojih za stotinke na dirkališčih in relijih.

Zato je nemški Opel za inštruktorje na treningu zimske vožnje v avstrijskem Thomatalu postavil slovita imena iz avtomobilskega športa. Sascha Bert je kariero začel v kartingu, nadaljeval pri formuli 3, 24 ur Nurburgringu in v DTM, Tom Schwister se je kalil v formuli BMW ADAC ju­nior, formuli 3, seriji V8 star in porsche carrera cupu, Günter Bernhard pa si je v zadnjih 20 letih nabral licence za inštruktorja za osebne in dirkalne avtomobile, tovornjake, kombije, avtobuse in motocikle.

5D3-2225.1423605949.jpg.o.600px.jpg
Opel insignia OPC z iskrimi 325 konjiči je v četrtek in petek pretekli teden kot za stavo drsela skozi zavoje ledene steze v Thomatalu. Ključen za stabilnost in zabavo pa je bil štirikolesni pogon s sklopko haldex in hitrim prerazporeranjem navora med kolesi.

Najboljši vozniki pred najtežjo preizkušnjo

Strokovna trojica nas je minuli četrtek in petek na Oplovem zimskem treningu v avstrijskem Thomatalu učila veščin varne in dirkaške vož­nje, ki se med seboj prepletata bolj, kot si marsikdo misli. Na dogodek smo se odpravili z zmagovalci našega projekta Najboljši poslovni vozniki, ekipo Unicredit banke, ki je v vozniških veščinah in teoretičnem znanju premagala preostalih 24 podjetij na tekmovanju. Aleš Merkač, Darko Hlupič, Sebastian Košir in Tadej Jurca so na poledeneli stezi za volanom oplov insignia in mokka s štirikolesnim pogonom svoje vozniške veščine še utrdili, predvsem pa so se naučili marsikaj novega v okolju, kjer je mogoče varno drseti skozi zavoje, pospeševati in zavirati na polno ter tudi skakati.

Naj vas sneg ne prestraši - zavirajte na polno!

»Led in sneg na cesti marsikoga prestrašita. Če to pomeni, da voznik zato vozi počasneje, je to dobro, Ni pa dobro, če strah upočasni njegove reakcije,« je povedal inštruktor Sascha Bert, ko smo se z insigniami 4x4 pognali med stožce in se na določenem delu proge izogibali oviri. »Pred oviro je treba zavirati na polno kljub drseči podlagi, zavore bodo le tako opravile svojo nalogo, elektronika za nadzor zdrsa koles in stabilizacijo pa bo tudi naredila svoj del,« je pojasnil Bert. Pri tej vaji smo zavirali na polno, z desno nogo smo se vsakič »obesili« na zavoro in hip zatem z nežnim sukanjem volana obvozili oviro pred nami. »Sunkovito sukanje volana bi avto spravilo v drsenje, tako izgubite stik s podlago, tudi elektronika pa vam na takšni podlagi ne pomaga kaj dosti, avto le stabilizira, oviro pa boste vseeno zadeli,« je dodal inštruktor.

Driftanje po zaledeneli progi

Vaja drsenja po zaledenelem poligonu je na prvi pogled delovala kot uživaško in enostavno »drif­tanje«, po uvodni vožnji na sopotniškem sedežu insignie OPC, obute v ježevke - pnevmatike s kovinskimi bodicami, se je zdelo, da je Bert vozil po asfaltu, tako dobro so se držale pnevmatike in tako dobro je deloval insignijin štirikolesni pogon s sklopko haldex, ki zmore bliskovito hitro prerazporejati navor med kolesi. Preizkus na običajnih zimskih pnevmatikah pa je pokazal, da avto ni tako enostavno spraviti v zavoj in ovinek v celoti odpeljati v kontrolirano drsečem položaju. Z vklopljeno elektroniko gre laže, takrat pogon in elektronski možgani delujejo v sožitju ter poskrbijo za pravšnji oprijem in stabilnost avtomobila. Ko pa elektroniko izklopiš, si prepuščen lastnim možganom in reakcijam; takrat šele začneš nabirati vozniške veščine, ki so v prometu zlata vredne.

Nežne reakcije prinašajo dobre čase

»Zavoj vzemite z zunanje strani, rahlo zavirajte in zanihajte avto v drsenje, nato pa ga z nežnim dodajanjem plina in sukanjem volana držite v stalnem drsenju,« nam je dal navodilo inštruktor Tom Schwister in po nekaj krogih smo z ekipo Unicredit banke že drseli s 60 do 70 kilometri na uro. Bolj nežne so bile reakcije na plinu in volanu, laže je bila obvladljiva insignia, v teh razmerah pa se je zelo dobro pokazalo tudi delovanje štirikolesnega pogona, katerega lastnosti v običajni situaciji le redko tako nazorno izkusimo.

Kaj zmorejo sodobni avti, pokaže šele poligon

»Dokončno sem potrdil tezo inštruktorja Braneta Legana, ko je dejal, da si še misliti ne moremo, kaj vse zmorejo avtomobili, če jih pravilno upravljamo in izkoristimo vse varnostne pripomočke, ki so nameščeni v njih (ESP, DSC ...). Vse zmogljivosti varnostnih pripomočkov so se nam razkrile na zadnji vaji, ko smo morali prav vse izklopiti in se zanašati zgolj na znanje, pridobljeno v predhodnem treningu. Razlika je bila očitna,« je komentiral Darko Hlupič iz Unicredit banke, ki je konec dneva odnesel tudi priznanje za drugo mesto v tekmi na poligonu.

P2061665.1423595491.jpg.o.600px.jpg
Test: Oddrseti skozi zavoje poledenele proge

Tekmovalci so morali z izklopljenimi elektronskimi pomagali speljati poledenelo progo, pred vsakim zavojem avto zanihati v drsenje in zavoj oddrseti vse do ravnine. Opel insignia OPC (na fotografiji) je bila opremljena še z ježevkami, kovinskimi bodicami, ki se dobesedno zagrizejo v ledeno podlago, zato je na ledu plesala hitro in lahko nadzirljivo.

P2061578.1423595492.jpg.o.600px.jpg

P2061412.1423595494.jpg.o.600px.jpg
To je bil dober izziv. Naučil sem se, da je najpomembneje ohraniti mirno roko, in ne panično vrteti volana. Torej, obvezno moraš začutiti avto v svojih rokah, kar pa lahko dosežeš zgolj z večkratnim treningom, saj se vsak avto malce drugače odzove. Aleš Merkač (levo), poleg njega Tadej Jurca, oba iz Unicredita

P2061467.1423595493.jpg.o.600px.jpg
Inštruktor Tom Schwister o pravi taktiki:

V prometu se boste velikokrat znašli v situaciji, ko bo avto začel7 nenadzorovano drseti. V tem primeru potrebujete zbranost in hitre, a nežne reakcije na volanu in zavori. V večini primerov se boste trku lahko izognili z dodajanjem plina, zato je pomembno, da veste, kako se avto vede na zasneženi ali ledeni podlagi. Varnostna elektronika rešuje življenja, obvladovanja avta pa se precej laže naučite, če je ta izklopljena. Na poledeneli in zasneženi stezi morajo delovati vaši, ne elektronski možgani, prava umetnost pa je v teh razmerah oddrseti cel ovinek. Štirikolesni pogon, ki stalno prerazporeja navor med kolesi, je pri tem v veliko pomoč.

P2061713.1423595498.jpg.o.600px.jpg
Test: Leseno klančino zanihati v vodoraven položaj

Tekmovalci so morali z oplom antaro zapeljati na široko klančino oziroma tako imenovano rampo, zbito iz lesenih debel, ter jo zanihati in vsaj deset sekund obdržati v vodoravnem položaju. Avto je bil opremljen s štirikolesnim pogonom, da je lahko plezal po delno drseči površini, in samodejnim menjalnikom, pri ročnem bi sklopka po večkratnih preizkusih že pošteno dišala.

P2061404.1423595495.jpg.o.600px.jpg
Zelo zahtevna vaja, vsak dodatni prevoženi centimeter je namreč lahko usoden za uspešno izpeljavo. Upoštevati moraš, kje v avtomobilu je nameščen motor, ker to zelo vpliva na ravnotežje. Zato se je lovljenje ravnotežja pri vzvratni vožnji zelo razlikovalo od vožnje naprej. Darko Hlupič (levo) in Sebastian Košir, oba iz Unicredita

P2061561.1423595494.jpg.o.600px.jpg
Inštruktor Günter Bernhard o pravi taktiki:

Pri tej vaji je izjemno pomembna natančnost pri dodajanju plina. Avto mo­rate v odločilnem trenutku, ko se rampa začne prevešati na drugo stran, dejansko pomikati po milimetrih. V prometu vam te veščine pridejo prav pri speljevanju, pri parkiranju na »milimetre« in tudi pri drugih manevrih, kjer je potrebna natančnost. Prednost je, če voznik dobro pozna svoj avto. Za tekmovalce je bila vaja zato še bolj zahtevna, saj so se morali privajati še na tehnične lastnosti avta, na to, kdaj primejo plin, zavore, kako se odzove štirikolesni pogon...

P2061312.1423595496.jpg.o.600px.jpg
Opel insignia OPC z razigranimi 325 konjiči je po zaledeneli progi plesala kot baletka. Ob izklopljeni elektroniki smo se morali zanesti na učinkovit štirikolesni pogon, ki je vsak hip poskrbel za dober oprijem vsakega od štirih koles, in seveda na lastno presojo.

P2061797.1423595497.jpg.o.600px.jpg
Štirimetrski skok z adamom iz ADAC Opel rally cupa je edini izziv, ki so ga opravljali le inštruktorji.

P2061173.1423595499.jpg.o.600px.jpg
Običajen travnik v avstrijskem Thomatalu se pozimi prelevi v poledenel dirkaški poligon, na njem pa Opel prikazuje sposobnosti štirikolesno gnanih modelov.

P2061180.1423595500.jpg.o.600px.jpg
Tadej Jurca, Darko Hlupič, Aleš Merkač in Sebastian Košir so znanje z Vranskega nadgradili še z Oplovim treningom zimske vožnje, desno Aleksandar Stanković iz slovenskega Opla.

Foto: Miloš Milač in Julian Kasseckert

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Avto
AvtoMiloš Milač Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Tudi mala corsa obuja oznako GSI
Avto
AvtoMiloš Milač Tudi mala corsa obuja oznako GSI

Oznaka, ki je proslavila športne ople in se v spomin vtisnila še precej bolj oznaka OPC na zadkih najbolj divjih oplov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.