Električno pomična stekla, daljinsko centralno zaklepanje, ABS in ESP so že vrsto let nepogrešljiv del opreme tudi najcenejših vozil, za uspeh v »cliovem« razredu pa je danes potrebno veliko več. Vsak nov model kupcu danes ponuja tako rekoč vse, kar imajo veliki - med njimi je tudi nova mazda2.
Kupci pri majhnem avtu danes pričakujejo opremo, ki jo je bilo včasih mogoče naročiti in dobiti zgolj v večjih in dražjih vozilih. Samodejna klimatska naprava, velik zaslon na dotik, navigacija, povezljivost s pametnim telefonom, velik nabor varnostno-asistenčnih sistemov, radarski tempomat, pametni ključ, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, usnje, ergonomski sedeži, sodobni avtomatski menjalnik, celo projicirni zaslon in polni LED-žarometi so si tako poiskali pot tudi v avtomobilski razred, v katerem pri nas kraljuje renault clio.
Včasih goli, danes bogato založeni
Proizvajalci številne »sladkorčke« seveda tudi zaračunajo. Tako so danes majhni avtomobili dražji, kot so bili včasih, vendar kupec za svoj denar že v osnovni različici dobi veliko opreme. Na vrata »cliovega« razreda bo tako marca z opremo dobro založena potrkala nova mazda2, ki v najvišjih stopnjah opreme ponuja skorajda vse, kar ta hip ponuja svetovna avtomobilska industrija.
Že seznam varnostnoasistenčnih sistemov pod skupnim imenom i-Activsense je dolg, vsebuje sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, zaznavanje ovir za vozilom, asistenta za dolge žaromete in speljevanje v klanec, opozorilnik pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu in zelo uporabno samodejno zaviranje v sili med štiri in 30 kilometri na uro. Kot prva v razredu ob tem ponuja tudi popolne LED-žaromete in projicirni zaslon, na seznamu opreme pa ni radarskega tempomata, ki ga poznata škoda fabia in volkswagen polo ter kamere za pomoč pri vzvratni vožnji.
Vsak četrti je »clio«
Majhni avtomobili v Sloveniji ostajajo najbolj priljubljeni. Njihov delež v prvih registracijah je lani znašal 27,6 odstotka, razredni prvak pa je bil s skoraj 3.600 primerki renault clio. Gneča v tem razredu je neznosna, letos bo odločitev kupcev še težja tudi zaradi številnih prenov (toyota yaris) in novosti (hyundai i20, mitsubishi space star, opel corsa, škoda fabia), ki se jim bo kmalu pridružila še mazda2. Sami smo jo že preizkusili, več o atraktivni japonki v članku na spletu (Najmanjša Mazda ima vse, kar premorejo veliki).
Pri nas načrtujejo prodajo 250 vozil
Japonci od svojega najmanjšega modela pričakujejo veliko, z močnimi tekmeci v razredu naj bi se mazda2 na krilih tehnologije Skyactiv bojevala tudi s privlačnim videzom oblikovanja KODO, sodobno notranjostjo in spodobnimi atmosferskimi motorji. Letno naj bi po svetu našla 200 tisoč kupcev, v Evropi 40 tisoč, pri nas je zastopnik veliko bolj zadržan. Medtem ko je prejšnja generacije mazde2 na začetku svoje prodajne poti letno prepričala prek 500 kupcev, zdajšnji načrti uvoznika znašajo le polovico te številke.
Večja in precej bolje opremljena
Nova generacija mazde2, ki je glede na predhodnico zrasla v vse smeri ter zdaj v dolžino meri 406 centimetrov, k nam prihaja sredi marca. Najbolj osnovna izpeljanka G75 brez klimatske naprave bo na voljo za 9.990 evrov, normalno opremljena pa bo dobrega tisočaka dražja. Kot pravi Dimitrij Vušnik, koordinator za poprodajo v Mazdi Slovenija, bo najbrž najbolje prodajana bencinska G90 s srednjim paketom opreme attraction in osrednjim sedempalčnim zaslonom na dotik za 13.890 evrov.
Pri nas je clio že dolgo kralj
Čeprav mazda2 s svojimi aduti napeljuje na to, da bi lahko bila poglavje zase v cliovem razredu, jo čaka težko delo. V Sloveniji pogled na lestvico največkrat registriranih vozil v B-segmentu namreč že leta ne ponuja večjih presenečenj. Na vrhu je clio, sledita volkswagen polo (2.430) in opel corsa (1.279 vozil), tukaj so še peugeot 208, dacia sandero, ford fiesta, škoda fabia, citroën C3...
Med pola in corso pa se je lani zrinil kompaktni Renaultov križanec captur s skoraj 1.400 primerki. Prav manjši športni terenci oziroma križanci so tisti, ki se vse bolj množijo, z vsestransko uporabnostjo terenskega vozila in merami ter udobjem kombilimuzin pa navdušujejo kupce. Poleg capturja sta bila lani pri nas namreč močna igralca nissan juke (909 vozil) in peugeot 2008 (450 vozil), upoštevaje razred malih športnih terencev pa tudi opel mokka s 453 vozili.