Avto

Mercedes z vsemi štirimi grabi že 30 let

Mineva 30 let od predstavitve koncepta 4matic, ko je Mercedes-Benz združil najnovejšo tehnologijo, vključno z elektroniko in s tem zagotovil stalen oprijem koles v vseh voznih razmerah

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.02.2015 08:24
Čas branja: 2 min

Temelje za oprijem vozila v vseh pogojih je leta 1978 postavil sistem ABS, ki je bil pozneje podlaga za sistem proti spodrsevanju koles ASR - ta je omogočal nadzor nad zdrsom pnevmatik tudi ob speljevanju. Istega leta - 1985 - kot avtomatsko zaporo diferenciala je Mercedes-Benz predstavil tudi elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon 4matic. Skupna lastnost vseh sistemov je bila, da so s pomočjo najnovejše elektronike in hidravlike izboljšali stik vozila s cestiščem v vseh razmerah.

Mercedes-Benz-4Matic-651539.1423551889.jpg.n.960px.jpg
Sistem 4matic je stalno aktiven in razdeli navor med sprednjo in zadnjo osjo glede na konfiguracijo vozila, na primer 40:60 ali 48:52 (spredaj:zadaj). To vzdržuje dinamične prednosti zadnjega pogona in v kritičnih razmerah pomaga vozniku obdržati stabilnost vozila.

V serijsko proizvodnjo je sistem 4matic prišel s serijo W124 leta 1987. Sistem je prednosti pokazal zlasti v neugodnih vremenskih razmerah, kot so mokre ceste, v ledu in snegu ter zagotavljal nenehen oprijem ob speljevanju, pospeševanju, vožnji skozi ovinek ali na zahtevnih površinah, kot je primer vožnja v klanec. Čeprav je sistem imel nekaj dodatne teže v avtomobilu, je prinesel le nekoliko višjo porabo goriva. Sistem 4matic je postal priljubljen v gorskih delih Evrope in še posebej v Severni Ameriki.

Mercedes-Benz-4Matic-726323.1423552034.jpg.s.960px.jpg
Sistem je bil kupcem sprva na voljo v šestvaljnih bencinskih in dizelskih modelih serije 124. Do modelnega leta 1989 je sistem ostal nespremenjen, čeprav so se zmogljivosti motorja zaradi katalizatorja spremenile, že od samega začetka pa je sistem na voljo samo z avtomatskim menjalnikom.

Drugo generacijo pogona 4matic je prinesel razred E serija W210, ki so ga proizvajali v Gradcu. Nov sistem je sestavljal stalni štirikolesni pogon s porazdelitvijo navora 40:60 (spredaj:zadaj). Podprli so ga z elektronskim sistemom vleke 4ETS, ki se lahko deaktivira v primeru uporabe snežnih verig, ko je omogočen zdrs enega ali več koles.

Mercedes-Benz-4Matic-726324.1423552221.jpg.s.960px.jpg

S prenovo modela E leta 1999 so prvič uvedli možnost pogona 4MATIC v športnem modelu E55 AMG (260kW/270 KM). Bil je na voljo tako za limuzino kot karavana, športne lastnosti modela AMG pa so bile ohranjene. Spremenil se je le pospešek od 0-100 km/h, ki je znašal 5,8 sekunde, kar je zaradi dodatne teže malenkost slabše od modela z zadnjim pogonom. Oba V8 modela sta imela krajša prestavna razmerja menjalnika, kot modeli s pogonom na zadnji kolesni par.

Mercedes-Benz-4Matic-726327.1423552449.jpg.s.960px.jpg

Sistem 4matic danes

Kar 66 odstotkov vozil 4matic se je prodalo v ZDA, ki so predstavljale največji trg za vsekolesno gnana vozila. Mercedes-Benz trenutno ponuja možnost štirikolesnega pogona v skoraj vseh modelnih različicah, izjema sta razred SL in SLK ter novi superšportnik AMG GT. 4atic je na voljo tudi v najbolj športnih modelih AMG, kjer prinaša boljši prenos moči in hitrejše pospeške. Za razliko od začetka je na voljo tudi s štirivaljnimi motorji in v najmanjših razredih A, B, CLA in GLA, priljubljen je pri vseh terenskih vozilih ML, GLE, GLK in v največjem GL.

14C1446-100.1423552127.jpg.s.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

11.12.2014
FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)