Temelje za oprijem vozila v vseh pogojih je leta 1978 postavil sistem ABS, ki je bil pozneje podlaga za sistem proti spodrsevanju koles ASR - ta je omogočal nadzor nad zdrsom pnevmatik tudi ob speljevanju. Istega leta - 1985 - kot avtomatsko zaporo diferenciala je Mercedes-Benz predstavil tudi elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon 4matic. Skupna lastnost vseh sistemov je bila, da so s pomočjo najnovejše elektronike in hidravlike izboljšali stik vozila s cestiščem v vseh razmerah.
V serijsko proizvodnjo je sistem 4matic prišel s serijo W124 leta 1987. Sistem je prednosti pokazal zlasti v neugodnih vremenskih razmerah, kot so mokre ceste, v ledu in snegu ter zagotavljal nenehen oprijem ob speljevanju, pospeševanju, vožnji skozi ovinek ali na zahtevnih površinah, kot je primer vožnja v klanec. Čeprav je sistem imel nekaj dodatne teže v avtomobilu, je prinesel le nekoliko višjo porabo goriva. Sistem 4matic je postal priljubljen v gorskih delih Evrope in še posebej v Severni Ameriki.
Drugo generacijo pogona 4matic je prinesel razred E serija W210, ki so ga proizvajali v Gradcu. Nov sistem je sestavljal stalni štirikolesni pogon s porazdelitvijo navora 40:60 (spredaj:zadaj). Podprli so ga z elektronskim sistemom vleke 4ETS, ki se lahko deaktivira v primeru uporabe snežnih verig, ko je omogočen zdrs enega ali več koles.
S prenovo modela E leta 1999 so prvič uvedli možnost pogona 4MATIC v športnem modelu E55 AMG (260kW/270 KM). Bil je na voljo tako za limuzino kot karavana, športne lastnosti modela AMG pa so bile ohranjene. Spremenil se je le pospešek od 0-100 km/h, ki je znašal 5,8 sekunde, kar je zaradi dodatne teže malenkost slabše od modela z zadnjim pogonom. Oba V8 modela sta imela krajša prestavna razmerja menjalnika, kot modeli s pogonom na zadnji kolesni par.
Sistem 4matic danes
Kar 66 odstotkov vozil 4matic se je prodalo v ZDA, ki so predstavljale največji trg za vsekolesno gnana vozila. Mercedes-Benz trenutno ponuja možnost štirikolesnega pogona v skoraj vseh modelnih različicah, izjema sta razred SL in SLK ter novi superšportnik AMG GT. 4atic je na voljo tudi v najbolj športnih modelih AMG, kjer prinaša boljši prenos moči in hitrejše pospeške. Za razliko od začetka je na voljo tudi s štirivaljnimi motorji in v najmanjših razredih A, B, CLA in GLA, priljubljen je pri vseh terenskih vozilih ML, GLE, GLK in v največjem GL.