Avto

Velikan, ki izvablja smeh otrok in veselje uporabnikov

Test: citroën jumper 33 L2H2 HDi 150 seduction, velikoprostorec je dobil nekaj uglajenosti in sodobnih sistemov, glavni prednosti še naprej prostornost in cena

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.02.2015 06:39
Čas branja: 3 min

Veliki in okorni avtomobili ponavadi na otroška usta narišejo šobice, tudi iskreno otroško zgražanje, kakšnim pa uspe doseči povsem drugačen učinek. Denimo slovitemu, danes že izginulemu hummerju H2, v zadnjem letu pa citroënovemu jumperju, ki simpatičnost lovi z nasmehom prednjega dela ozaljšanega z LED dnevnimi lučmi. Ko smo ga pripeljali domov, je ta kot kaže raznežil moje in sosedove otroke, saj so nemudoma poskakali v njegovo orjaško kabino in pričeli stikati po različnim malih in velikih predalih, podirati sedeže,... Prijaznost pa je seveda le ena lastnost novega jumperja. Brez klasičnih dobrot, uporabnosti, trpežnosti in ugodne cene, pa bi se mu na trgu vseeno slabo pisalo.

PA040788.1423384218.JPG.o.600px.jpg
Pločevinasti orjaki ponavadi strašijo otroke, testni jumper pa jih je v svoje "sobane" vlekel kot magnet. V orjaški kabini z osmimi sedeži so se skoraj izgubili.

Na zadnjem preizkusu je jumperju na prvi pogled sicer skoraj spodletelo, cenovna politika Citroëna, tudi drugih znamk tovornih in potniških dostavnikov, je namreč sila nenavadna. Visoko ceno na ceniku vselej spremlja popust, ki gre v nerazumljive višave. Pri jumperju denimo do 37,5 odstotka pri gotovinskem plačilu, kar visoko ceno testnega jumperja zniža iz 34.530 na 21.581 evrov, z dodatno opremo pa že kar 27.411 evrov.

P9280340.1423391150.JPG.c.600px.jpg
Velikokategornik z 5,41 metra dolžine in 2,25 metra višine od lanske jeseni ponuja prijaznejši videz, varčnejše motorje in več asistenčnih sistemov, ki so značilni predvsem za osebne avtomobile.

Kupci bodo verjetno bližje zadnji ceni, ki je veljala za testni avto. Veliki potniški kombiji, jumper pri tem ni nobega izjema, se namreč sestavljajo kot lego kocke. V osnovi so opremsko zelo skromni, za večino kosov opreme ki so za osebne potniške avte samoumevni, je namreč potrebno doplačati. Pri testnem jumperju z opremo seduction iz skoraj samega vrha ponudbe, je bilo namreč potrebno za klimatsko napravo doplačati 1.618 evrov, za priporočljivo pnevmatsko vzmetenje zadaj 1.461 evrov, za navigacijski sistem in vzvratno kamero 960 evrov in za petpalčni zaslon 305 evrov. Ko boste listali cenik dodatne opreme, boste sicer opazili višje številke. Mi smo pri dodatkih že upoštevali 37,5 odstotni popust.

Prek 27 tisočakov je sicer veliko za kombi, a Francoz ima toliko dobre vsebine, da se cena, vsaj ko pogledamo resnično orjaško potniško kabino 5,41 metra dolgega in 2,25 metra visokega jumperja s podaljšano in povišano kabino, zdi ugodna. Pravzaprav je takšen kombi edina možnost za res velik družine, s 4 in več otroki, enako velja za podjetja za prevoz potnikov, šole, vrtce,... jumperja lahko naložite s 1.125 kilogrami potnikov in prtljage. Morda so velikana v Citroënu zato naredili tako simpatičnega, da ne bi s svojo pojavo že prvi hip prestrašil svojih malih potnikov.

P9280328.1423391455.JPG.n.600px.jpg

Jumper z letnico 2015 ni povsem nov, je le temeljito osvežen in opremljen s sodobnejšimi sistemi. Turbodizel 2.2 HDi denimo zmore 110 kilovatov in s pomočjo kratko stopnjevanega šeststopenjskega menjalnika prav živahno poganja skoraj 2,4 tone težak kombi, ob tem, resda za kombijevske razmere, zganja dokaj znosen hrup in v povprečju spije 10,5 litra plinskega olja na sto kilometrov. Motorne sape je dovolj tudi za hitrosti, ki na avtocesti močno presegajo najvišjo dovoljeno, jumper po tovarniških podatkih potegne do 160 kilometrov na uro. Vozne lastnosti pa so primerne temu razredu, zanesljive tudi po zaslugi sistemov ESP in ASR, kakšnih posebnih užitkov izza volana pa ne pričakujte. Tehnika iz avtomobilov počasi prehaja tudi v velike kombije. V jumperju je tako moč dobiti še sistem Hill Descent Control (nadzor hitrosti med vožnjo po klancu navzdol), programsko nastavljivi tempomat-omejevalnik hitrosti, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu ter zaznavanje prenizkega tlaka v pnevmatikah, ki skrbijo za mirnejšo vožnjo.

P9280373.1423391304.JPG.o.600px.jpg
Oglata in še vedno groba armaturna plošča, razmeroma majhen zaslon na dotik USB in bluetoothom, veliki in preveč oddaljeni predali.

Pravzaprav je pravi užitek njegova prostornost in preglednost, saj jumper iz visokih sedežev ponuja odlično preglednost, ob tem so sedeži udobni in dobro vzemteni, sicer nekoliko kratki, in tudi na daljših poteh ponujajo dobro oporo hrbtenice in dober položaj. Armaturna plošča ima nov petpalčni zaslon na dotik z USB vhodom in bluetooth povezavo, lahko dosegljiva stikala, razumljivo precej trdo plastiko in velike, a od rok oddaljene predale. Jumper je s tega vidika še vedno potniški dostavnik, prijaznejši kot v preteklosti, a oznake osebni avto nu vseeno ne moremo prilepiti.

P9280355.1423393174.JPG.o.600px.jpg
Visok vstop do treh sedežev polne velikosti. Prostora in zračnosti v jumperju ne manjka.

V jumper boste seveda plezali, drugače ne gre pri tej zasnovi. Enako velja za dostop do zadnjih dveh sedežnih vrst, ki sta prav tak prostorsko razkošni, za premik oziroma podiranje sedežnih naslonjal pa je potrebno kar pošteno poprijeti. V drugi vrsti boste lahko odprli le skromno okence, a za dobro zračnost in klimo se ni bati, saj klimatska naprava dovolj hitro ohladi veliko kabino. Za tretjo vrsto sedežev pa boste še vedno lahko predvsem v višino naložili tudi osem kovčkov, takšen jumper v srednji medosni razdalji je torej dejansko kombi za osem oseb in njihovo prtljago.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
PMM
Nadaljevanje elektrifikacije kombijev: to je Citroënov jumper s 340 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Nadaljevanje elektrifikacije kombijev: to je Citroënov jumper s 340 kilometri dosega

Ponudbo električnih vozil bo spomladi dopolnil Citroënov največji dostavnik ë-jumper z dosegom do 340 kilometrov in tovornim prostorom do 17 kubičnih metrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu 6

Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

IZVOZNIKI
Novice
Kako 50-krat peljati okoli Zemlje in ostati čil