Veliki in okorni avtomobili ponavadi na otroška usta narišejo šobice, tudi iskreno otroško zgražanje, kakšnim pa uspe doseči povsem drugačen učinek. Denimo slovitemu, danes že izginulemu hummerju H2, v zadnjem letu pa citroënovemu jumperju, ki simpatičnost lovi z nasmehom prednjega dela ozaljšanega z LED dnevnimi lučmi. Ko smo ga pripeljali domov, je ta kot kaže raznežil moje in sosedove otroke, saj so nemudoma poskakali v njegovo orjaško kabino in pričeli stikati po različnim malih in velikih predalih, podirati sedeže,... Prijaznost pa je seveda le ena lastnost novega jumperja. Brez klasičnih dobrot, uporabnosti, trpežnosti in ugodne cene, pa bi se mu na trgu vseeno slabo pisalo.
Na zadnjem preizkusu je jumperju na prvi pogled sicer skoraj spodletelo, cenovna politika Citroëna, tudi drugih znamk tovornih in potniških dostavnikov, je namreč sila nenavadna. Visoko ceno na ceniku vselej spremlja popust, ki gre v nerazumljive višave. Pri jumperju denimo do 37,5 odstotka pri gotovinskem plačilu, kar visoko ceno testnega jumperja zniža iz 34.530 na 21.581 evrov, z dodatno opremo pa že kar 27.411 evrov.
Kupci bodo verjetno bližje zadnji ceni, ki je veljala za testni avto. Veliki potniški kombiji, jumper pri tem ni nobega izjema, se namreč sestavljajo kot lego kocke. V osnovi so opremsko zelo skromni, za večino kosov opreme ki so za osebne potniške avte samoumevni, je namreč potrebno doplačati. Pri testnem jumperju z opremo seduction iz skoraj samega vrha ponudbe, je bilo namreč potrebno za klimatsko napravo doplačati 1.618 evrov, za priporočljivo pnevmatsko vzmetenje zadaj 1.461 evrov, za navigacijski sistem in vzvratno kamero 960 evrov in za petpalčni zaslon 305 evrov. Ko boste listali cenik dodatne opreme, boste sicer opazili višje številke. Mi smo pri dodatkih že upoštevali 37,5 odstotni popust.
Prek 27 tisočakov je sicer veliko za kombi, a Francoz ima toliko dobre vsebine, da se cena, vsaj ko pogledamo resnično orjaško potniško kabino 5,41 metra dolgega in 2,25 metra visokega jumperja s podaljšano in povišano kabino, zdi ugodna. Pravzaprav je takšen kombi edina možnost za res velik družine, s 4 in več otroki, enako velja za podjetja za prevoz potnikov, šole, vrtce,... jumperja lahko naložite s 1.125 kilogrami potnikov in prtljage. Morda so velikana v Citroënu zato naredili tako simpatičnega, da ne bi s svojo pojavo že prvi hip prestrašil svojih malih potnikov.
Jumper z letnico 2015 ni povsem nov, je le temeljito osvežen in opremljen s sodobnejšimi sistemi. Turbodizel 2.2 HDi denimo zmore 110 kilovatov in s pomočjo kratko stopnjevanega šeststopenjskega menjalnika prav živahno poganja skoraj 2,4 tone težak kombi, ob tem, resda za kombijevske razmere, zganja dokaj znosen hrup in v povprečju spije 10,5 litra plinskega olja na sto kilometrov. Motorne sape je dovolj tudi za hitrosti, ki na avtocesti močno presegajo najvišjo dovoljeno, jumper po tovarniških podatkih potegne do 160 kilometrov na uro. Vozne lastnosti pa so primerne temu razredu, zanesljive tudi po zaslugi sistemov ESP in ASR, kakšnih posebnih užitkov izza volana pa ne pričakujte. Tehnika iz avtomobilov počasi prehaja tudi v velike kombije. V jumperju je tako moč dobiti še sistem Hill Descent Control (nadzor hitrosti med vožnjo po klancu navzdol), programsko nastavljivi tempomat-omejevalnik hitrosti, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu ter zaznavanje prenizkega tlaka v pnevmatikah, ki skrbijo za mirnejšo vožnjo.
Pravzaprav je pravi užitek njegova prostornost in preglednost, saj jumper iz visokih sedežev ponuja odlično preglednost, ob tem so sedeži udobni in dobro vzemteni, sicer nekoliko kratki, in tudi na daljših poteh ponujajo dobro oporo hrbtenice in dober položaj. Armaturna plošča ima nov petpalčni zaslon na dotik z USB vhodom in bluetooth povezavo, lahko dosegljiva stikala, razumljivo precej trdo plastiko in velike, a od rok oddaljene predale. Jumper je s tega vidika še vedno potniški dostavnik, prijaznejši kot v preteklosti, a oznake osebni avto nu vseeno ne moremo prilepiti.
V jumper boste seveda plezali, drugače ne gre pri tej zasnovi. Enako velja za dostop do zadnjih dveh sedežnih vrst, ki sta prav tak prostorsko razkošni, za premik oziroma podiranje sedežnih naslonjal pa je potrebno kar pošteno poprijeti. V drugi vrsti boste lahko odprli le skromno okence, a za dobro zračnost in klimo se ni bati, saj klimatska naprava dovolj hitro ohladi veliko kabino. Za tretjo vrsto sedežev pa boste še vedno lahko predvsem v višino naložili tudi osem kovčkov, takšen jumper v srednji medosni razdalji je torej dejansko kombi za osem oseb in njihovo prtljago.
Foto: Miloš Milač