Volkswagen caddy je tudi v svoji četrti generaciji ohranil svoj raznoliki značaj: dve izvedenki (potniška in gospodarska) in s tem dve različni dolžini, sedem motorjev (trije bencinski, štirje dizelski in varianta na stisnjen zemeljski plin), dve vrsti pogona (na prednji kolesi ali štirikolesni 4Motion), štirje menjalniki (dva ročna in dva samodejna), pa številne opremske in posebne različice. Toda tudi tokratna generacija, ki bo pri nas na voljo septembra, želi ostati na evropskem, nemškem in tudi slovenskem tržnem Olimpu.
Caddy, ki nastaja tudi v tovarni v poljskem Poznanu (v tej največji slovanski državi znotraj EU ima Volkswagen (VW) tri tovarne, četrto gradijo in bo začela velikega crafterja izdelovati prihodnje leto), je v zadnji generaciji doživel kar 1,5 milijona ponovitev, kar je nedvomno ugodna številka. Še bolj ugoden je podatek o lanskem poslu doma, torej v Nemčiji, kjer si je odrezal kar 42,9-odstotni tržni delež v svojem razredu.
Tudi v evropskem merilu šteje med razveseljivo uspešne (19,4-odsotni tržni delež), na slovenskem trgu pa si je lani novega caddyja v tej ali oni karoserijski varianti omislilo nič manj kot 900 kupcev (približno 600 se jih je odločilo za gospodarsko, dobrih 300 za potniško verzijo). Glede na bistveno pomanjkljivost - vsaj na slovenskem tržnem prostoru - ki se kaže v censki nekonkurenčnosti, je caddyjev dosežek presenetljiv, za konkurenco pa (morda) premisleka vreden.
Caddy se navzven kaže s karoserijskimi potezami, ki jih imajo tudi drugi avtomobili tega koncerna - lani je koncern VW v globalnem pogledu naredil oziroma prodal 10,1 milijona vozil in za dobrih 90 tisoč zaostal za japonsko Toyoto, ki je ohranila lovoriko največje avtomobilske hiše na obli - toda pri tem avtomobilu bi smele in celo morale biti malenkost bolj v ospredju nekatere druge lastnosti.
Ker je bila tokrat na vrsti nekakšna predpremiera in smo si ga imeli priložnost zgolj ogledati in (še) nič voziti, je smiselno zapisati še marsikaj drugega. Dimenzijsko se nič spremenil, saj se v osnovni dolžinski varianti potegne do dobrih 4.405 milimetrov. V izvedbi maxi pridobi velikih 470 milimetrov, pri čemer se medosna razdalja poveča z običajnih 2.681 milimetrov na 3.006 milimetrov.
V potniški izvedbi je mogoča kombinacija s petimi ali sedmimi sedeži, vedno ima drsna vrata (z udobno širino 700 milimetrov) na desni strani, kar velja tudi za gospodarsko različico. Pri tej je na voljo najmanj 3,2 kubičnega metra tovornega prostora, pri potniški varianta je prtljažnik odvisen od števila sedežev: najmanj 2.850 litrov (petsedežnik, krajša medosna razdalja) ali družinsko in dopustniško uporabnih 3.700 litrov pri petsedežni maxi izvedbi.
Pri motorjih, menjalnikih in pogonu je izbira pestra, kar ne bi smelo biti vesoljno presenečenje. Pod črto je na voljo skupaj osem pogonskih agregatov, ki vsi ustrezajo okoljskemu normativu euro 6 in so zato serijsko opremljeni s sistemom start/stop. Malenkost bolj so glede na naravo caddyja v ospredju dizli, ki so štirje, vsi iz znane serije TDI, pri čemer ponujajo moč v razponu od najmanj 55kW/75 KM do največ 110 kW/150 KM.
Bencinski motorji so trije, vsi TSI, vmes je tudi trivaljnik z gibno prostornino 1,0-litra, sicer pa je moči od najmanj 62 kW/84 KM do največ 92 kW/125 KM. K tej druščini tovarna prišteva tudi novi agregat na stisnjen zemeljski plin TGI. Ta ima po novem 1,4, prej pa 2,0-litra ghibne prostornine. Do 81 kW/110 KM mu pomaga turbinski polnilnik, tovarna napoveduje prihranek 1,7 kilograma plina na sto kilometrov v primerjavi s prejšnjim motorjem. Prijazno za žep, še bolj za okolje.
Pogon gre, tako kot prej, na prednji kolesni par, seveda je oziroma bo na voljo tudi štirikolesni 4Motion. Pestrosti motorne ponudbe se pridružuje tudi pestra ponudba menjalnikov: tistim, ki prisegajo na klasiko, bodo ponudili 5 ali 6-stopenski ročni menjalnik, drugim sedaj dovolj znani DSG z dvojno sklopko in 6 ali sedmimi stopnjami. 4Motion je mogoče kombinirati s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in TDI motorjem s 90 kW, DSG si je mogoče omisliti pri najmočnejši dizelski varianti s 110 kW.
Ponudba opreme je pri potniški izvedenki razvrščena v bolj ali manj znane pakete: conceptline (ta nadomešča prejšnjega startline), pa trendline, comfortline in povsem na vrhu skoraj butični highline. Tudi v četrti generaciji bo naprodaj caddy kot avtodom, le da se bo po novem imenoval beach (prej tramper), za konec leta je napovedan bolj terensko orientirana različica cross. Za začetek in večje navdušenje bodo ob začetku prodaje četrte generacije ponudili posebno izvedenko z oznako Generation Four, ki se kaže očem z vrsto dopadljivih dodatkov (lahka kolesna platišča, kromirani dodatki ipd.).
Seveda so že bolj ali manj pozabljena zgodovina časi, ko so bili avtomobili kot je caddy, opremsko in sicer oskubljeni do te mere, da je bilo na voljo res najnujnejše. Asistenčni dodatkivseh vrst in namena imajo že nekaj časa domovinsko pravico tudi v caddyju. ABS, ESC so razumljivi sami po sebi, a ima avto tudi številne druge elektronske dodatke: front assist skrbi za ustrezno razdaljo do spredaj vozečega vozila, elektronika pomaga zavirati v sili (pri hitrosti nižji od 30 km/h), ob pomoči aktivnega tempomata vzdrževati nastavljeno hitrost in tudi varnostno razdaljo ipd.
Jasno je, da tudi pasivna varnost ni več omejena zgolj na zračno blazino za voznika ali morda še sovoznika, kajti že od druge stopnje opreme (trendline) ima potniška verzija stranski zračni blazini in zračni zavesi ipd. Brez infotainmenta tudi ne gre, pri čemer je mogoče številnim sistemom (navigaciji, radijskemu sprejemniku) ukazovati tudi preko pet ali 6,3-palčnega zaslona na dotik. Vse to dokazuje, da se caddy (in tudi konkurenca) avtomobilsko civilizira, modernizira in se v vsaki izvedbi veliko bolj kot prej spogleduje z osebnimi avtomobili.
Za konec še o letošnjih prodajnih načrtih na slovenskem trgu: za caddyja naj bi se ogrelo vsaj 400 kupcev, kar je glede na lansko prodajo verjetno uresničljivo. Morda bi bilo še nekaj bolj, če se napoved, da bo v svoji četrti izvedbi malenkostno dražji, ne bo uresničila.
Foto: Janez Kovačič, Volkswagen