Slovenski Audi je v februar vstopil z dvema novostima. Audi A6, ki smo ga lani preizkušali tudi pri najvišji hitrosti, je pomembnejši ko gre za posel, novinec z letnico 2015 bo letos v Sloveniji našel 137 kupcev, načrtujejo pri Porscheju Slovenija.Dvosedežni kupe TT, ki smo ga septembra lani zapeljali po dirkališču Ascari in njegovo odprta različica roadster pa 20 navdušencev nad športnimi avtomobili in tudi avtomobilskimi ikonami - TT si je namreč ta sloves prislužil s prvima dvema generacijama.
Pri audiju A6, velja za limuzino, avant pustolovski allroad quattro, vsaj na prvi pogled ni veliko novega. Spremenjene so prednje luči, serijske so ksenonske, doplačilno pa LED ali matrix LED, ki smo jih spoznali že v audiju A8. Ko pa Nemcu podrobneje pogledaš pod kožo, pa je tradicionalno novega veliko več, kot ujame oko. V kabini boste A6 z letnico 2015 prepoznali po novih barvah, prednjih sedežih ki za doplačilo lahko hladita ali masirata potnika, spletna povezava je mogoča prek LTE omrežja, novost pa je tudi spremljanje voznih redov letal, vlakov prek aplikacije, a le v državah, kjer ponudniki storitev to omogočajo. Slovenske Železnice denimo tega ne znajo.
Za 22 odstotkov varčnejši motorji
Motorji so pridobili na moči in postali še varčnejši, v povprečju kar 22 odtsotkov. Dvolitrski turbodizel z oznako ultra, ki označuje najbolj varčno različico, sedaj zmore 110 oziroma 140 kilovatov, povprečna poraba pa je le 4,2 litra. Posebnost modelov ultra so med drugim kompozitne vzmeti, ki zamenjujejo jeklene, njihova prednost je za 40 odstotkov manjša masa, ki prinaša 0,3 grama ogljikovega dioksida na sto kilometrov manjše izpuste. V teoriji je zelo varčen tudi bencinski stroj 1.8 TFSI s 140 kilovati in porabo 5,3 litre. Stopničko višje so osveženi trilitrski turbodizli z močjo 160, 200 ali 235 oziroma 240 kilovati moči v različici 3.0 TDI clean diesel competition quattro. Ta bo lastnikovo denarnico osušila za 75.850 evrov. Osnovni modeli pa so precej dostopnejši, 2.0 TDI s 140 kilovati stane 43.500 evrov, bencinar 1.8 TFSI pa 400 evrov več. Varčna različica 1.8 TFSI ultra je ob enakih zmogljivostih ob te za 2.650 evrov dražja.
Audi TT pa je povsem drugačen avto kot A6, v prvi vrsti je namenjen individualistom, ki z avtomobilom izražajo svoj, v tem primeru zelo dinamičen, slog. V drugi vrsti paljubiteljem športnih avtomobilov, tem pa bo novi TT vsekakor všeč, saj še v precej večji meri kot njegova predhodnika stavi na vozne lastnosti. Novi audi TT je lahek, zmogljiv, varčen ter uživaški, ob tem prinaša najsodobnejše voznikovo okolje, interaktivno armaturno ploščo in napreden sistem za prepoznavo govora, na trgu.
Zaslon je poseben po nepravilnih oblikah in 12,3 palcih premera, zumenjal pa je klasične merilnike. Popolnoma prilagodljiv zaslon lahko napolnite z orjaškim zemljevidom navigacije, elektronska merilnika hitrosti in vrtljajev pa potisnete v skrajna kota zaslona, velikost katerega je možno prilagajati s tipko view. Vse funkcije je mogoče upravljati z gumbi na volanu, delno tudi z vmesnikom MMI na sredinski konzoli, kljub kopici ukazov pa privajanje nanje ne traja predolgo.
50 kilogramov lažji od predhodnika
Ko gre za zunanjost, je dvovratni kupe je zadržal zunanje mere skromnih 4,18 metra dolžine, le v medosju je zrasel za dobre tri centimetre na 2,5 metra. Prilagodljiva platforma MQB in lahka gradnja karoserije in drugih delov iz aluminija in jekel visoke trdnosti pa je novemu TT prinesla do 90 kilogramov skromnejšo težo, najlažji TT 2.0 TFSI tehta le 1.230 kilogramov, 50 manj kot njegov predhodnik.
Majhni, a siloviti mototji
Motorji so v tem hipu trije dvolitrski, glede na zmanjšano maso in večjo moč, pa vsi po vrsti ponujajo zelo dobre zmogljivosti. Dvolitrski turbodizel ima 135 kilovatov, v povprečju porabi 4,2 litra plinskega olja na sto kilometrov, do stotice pa skoči v 7,1 sekunde. Še več veselja ponudita dvolitra turbo bencinarja, prvi ima 169, drugi v audiju TTS pa kar 228 kilovatov, ki ga do stotice poženejo v 4,6 sekunde.
Cena osnovnega TT 2.0 TFSI je 38.020 evrov, za dizelski 2.0 TDI pa boste odšteli 170 evrov več.
Foto: Miha Pečoler