Mazda2 je bila v prejšnji generaciji (skoraj) vse - dovolj prostorna, privlačna in napredna, da je s svojimi odlikami prepričala tako strokovnjake kot tudi kupce. Požela je vrsto laskavih nazivov - med drugim bila svetovni avto leta - in dosegla zavidljive prodajne številke. Tudi pri nas, kjer je zastopnik sprva prodajal več kot 500 primerkov na leto.
Z leti je njena prednost tudi na račun zelo močne konkurence v razredu malih avtov začela kopneti in tekmeci so jo kljub nespornim vrlinam začeli korenito prehitevati - delno tudi na račun močnega jena. Tako se je prodaja pri nas v zadnjih letih konkretno znižala, lani na le nekaj deset primerkov.
Že sredi marca prihaja k nam nova generacija Mazde2, ki je glede na predhodnico zrasla v vse smeri in že požela simpatije strokovne javnosti. Ta jo je tako že nagradila z nekaj nagradami (avto leta na Japonskem, zlati volani, nagrade za dizajn) sami pa smo jo dva dni preskušali v okolici Barcelone.
Nova dvojka tako lahko na račun zunanjosti (oblikovalski jezik Kodo), vozne dinamike (spodobne zmogljivosti in zelo dobra lega), prostornosti (z dolžino 406 cm je v zgornjem delu segmenta), tehnologije (vse kar ima šestica, tudi polni LED žarometi), lahke gradnje (tehta zgolj 1.000 kg), štirih različic sodobnih in varčnih 1,5-litrskih atmosferskih motorjev iz družine Skyactive (G75, G90, G110, D105), varnostno-asistenčnih sistemov (i-Activsense) , povezljivosti (MZD connect) in veliko opreme (kar sedem nivojev) zaigra v delu Verdijeve slovite opere Aida, ki opeva zmagoslavno vrnitev Radamesa.
Zmagovalno je resda že Mazdino ime, kar se zadnja leta znova pozna tudi na trgu, lansko leto pa je bilo sploh rekordno. Prodaja se je okrepila za 20 odstotkov, v Evropi so prodali več kot 175 tisoč vozil. Kenichiro Saruwatari, podpredsednik Mazdinega razvojnega oddelka v Evropi, je tudi zato v značilnem japonskem slogu ponosno žarel ob mednarodni premieri nove dvojke.
Letno želijo po svetu prodati 200 tisoč vozil s številko 2, 40 tisoč v Evropi, zastopnik v Sloveniji pa že letos okoli 250 primerkov. To je več kot tretjina lanske skupne prodaje, v B segmentu bi si tako odrezali 1,7-odstotni tržni delež.
Najbolje prodajana bo bencinska G90 s srednjim paketom opreme Attraction in osrednjim 7-palčnim zaslonom na dotik za 13.890 evrov, verjamemo pa da bo marsikdo posegel tudi po bogato založenih Revolution in Revolution Top, ki v razred malih avtomobilov prinašata že konkretno mero luksuza - tudi usnje, navigacijo, projicirni zaslon,... "Opažamo, da si kupci vse pogosteje izberejo bogato opremljen avto," je povedal Dimitrij Vušnik iz Mazda Slovenije. Z raznimi originalnimi dodatki je dvojko možno tudi športno »našpičiti«, zato se bo gotovo uvrstila na spisek želja pri mlajših.
Mazda2 nas ob prvem stiku pred El Pratom resda ni povsem presenetila, nasprotno, zazdela se nam je že prava in sila všečna znanka. Spredaj namreč (namerno) ne skriva podobnosti z večjima sestrama, vendar pa je predvsem zadaj toliko samosvoja in med kopico avtomobilske pločevine dovolj prepoznavna, da je požela simpatije in občudovanje - tudi pozneje pri mimoidočih na sloviti ulici La Rambla in vzdolž La Barcelonete ter pri naključnih voznikih po katalonskih cestah.
Oblikovalski jezik Kodo je dobro prišel do izraza, dobre štiri metre dolga petvratna kombilimuzina za pet potnikov narejena na povsem novi Skyactive platformi za mala vozila pa nas je razvajala tudi s prostornostjo. Njene mere sicer kažejo, da je zgolj 20 centimetrov krajša od golfa iz razreda višje, po dolžini prekaša praktično vse tekmece. Glede na predhodnico se je razpotegnila za kar 14 cm, ostala enako široka (170 cm), izgubila dva centimetra višine (150 cm) ter veliko pridobila v notranjosti.
Notranjost je ukrojena po vzoru večje trojke, minimalistično, kar je lahko zgolj dobro. Armaturka je sodobna, instrumentna plošča pregledna, volan všečen in dobro sede v roke. Stikala so logično in intuitivno razporejena, volan nastavljiv po globini in višini, podobno dobro nastavljiv je tudi vozniški sedež, tako da se voznik v avtu hitro znajde.
Nižje stopnje opreme sicer prinašajo več trde plastike, vendar sta kakovost vgrajenih materialov in izdelava na visoki ravni za ta razred, monotonost preženejo večbarvni odtenki tkanine na sedežih ter dekorativni vložki. Usnjena volan in prestavna ročica ter na armaturko nasajeni 7-palčni zaslon na dotik in z vrtljivim stikalom med sedežema ter MZD Connect v višjih stopnjah opreme Mazdo2 počutje popeljejo na višjo raven, usnje in kontrastni šivi v najboljši opremi pa potnike zlahka prepričajo, da sedijo v precej dražjem vozilu.
Ker so kupcem ABS, DSC, TCS, EBD, EBA in podobne oznake že samoumevne, skuša Mazda2 prepričati tudi z nekaterimi varnostno-asistenčnimi sistemi pod skupnim imenom i-Activsense, ki jih v tem razredu prav pogosto ne najdemo v ponudbi. Spisek je dolg, vsebuje sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, zaznavanje ovir za vozilom, asistenta za dolge žaromete in speljevanje v klanec, opozorilnik pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu in sila uporabno samodejno zaviranje v sili med štiri in 30 km/h. Kot prva v razredu ob tem ponuja tudi popolne LED žaromete.
Z novo dvojko smo prevozili približno 300 kilometrov, najprej smo se pobliže spoznali z zanimivo kombinacijo 90-konjskega motorja z avtomatskim menjalnikom in vstopnim 75-konjskim motorjem s petstopenjskim ročnim menjalnik, v svet prestiža pa nas je popeljala Revolution Top s 110-konjskim motorjem, dvobarvno usnjeno kombinacijo, projicirnim zaslonom, LED prednjimi žarometi in še čim, kar bi lahko zaman iskali tudi pri precej dražjih vozilih.
Vsi bencinski motorji so izredno tihi in kultivirani, čeprav brez turbo polnilnika ponujajo dovolj navora (G90 denimo 148 Nm pri 4000 vrtljajih), vožnja je lahkotna in udobna tudi pri nižjih vrtljajih, potniki pa se lahko normalno pogovarjajo pri avtocestnih hitrostih. Pod črto ugodna je tudi poraba, tako najšibkejši kot najmočnejši sta na testu porabila dobrih šest litrov goriva na sto kilometrov, srednja opcija s samodejnim menjalnikom pa slab liter več.
Na koncu smo ugotovili, da ima Mazda2 pravzaprav vse, kar imajo in ponujajo veliki. Zveni znano? Seveda, s takšnim reklamnim sloganom se je pred leti hvalil slovenski razredni prvak Renault clio. Japonka, ki sicer nastaja v Mehiki, ga pri nas seveda ne bo ogrozila, kot najbrž ne bo opazneje načela priljubljenosti pola, corse, 208, fieste, fabie, i20,...a morda se bo po njej zdaj ozrl tudi kdo, ki razmišlja o kakem za številko večjem avtu.
Foto: Matej Kačič