Zavod za gozdove je v okviru demonstracijskega projekta električne mobilnosti pri delu poskusno začel uporabljati električno gospodarsko vozilo renault kangoo Z. E., saj želi preveriti možnosti uporabe električnih vozil pri svojih nalogahna terenu, in to v najbolj zaostrenih razmerah. Pobuda je nastala na podlagi treh ključnih dejavnikov - pomanjkanja službenih vozil, napovedi prihoda Renaultovih električnih vozil v Slovenijo in prejetega naziva Ljubljana - zelena prestolnica Evrope 2016.
Iz gozda v gozd - čisto in tiho
Avto so v sodelovanju s Centrom odličnosti nizkoogljičnih tehnologij (CONOT) namenili revirnemu gozdarju za delo na terenu na območju Ljubljane. Gozd v urbani regiji številnim obiskovalcem pomeni prostor za rekreacijo, sprostitev in doživljanje narave, hkrati pa gre za območje krajinskega parka, kjer je še bolj pomembno, da ni škodljivih izpustov in hrupa.
Električni kangoo zadovoljil potrebe gozdarjev
Prvi vtisi testiranja na delovnem krogu gozdarja, ki dnevno naredi okoli 60 kilometrov, so zelo spodbudni. Doseg vozila (do 100 kilometrov) namreč povsem zadošča za vsakdanje delo revirnega gozdarja, vožnja je prijetna, ekonomična in prijazna tako do okolja kot do družbe. Vozilo je ob tem presenetilo tudi s svojimi zmogljivostmi, saj je brez večjih težav premagalo globoke jarke na gozdnih cestah in strm vzpon na vrh Šmarne gore, ob tem se je izkazalo tudi v nizkih temperaturah.
Ekonomsko se splača po osmih letih uporabe
Dodatno vlogo za smiselnost uporabe električnega vozila med gozdarji imajo tudi izračuni CONOT. V dveh tednih preizkušanja se je tako pokazalo, da je električno vozilo za približno 60 odstotkov energetsko učinkovitejše od vozil, ki jih trenutno uporabljajo ljubljanski gozdarji. Takšen kangoo Z. E. bi bil, upoštevaje stroške nakupa in uporabe ter prevoženih 1.500 kilometrov na mesec, ekonomsko upravičljiv v osmih letih. Če bi vozni park gozdarjev dopolnilo eno električno vozilo, bi se stroški obratovanja v težjih razmerah znižali za okoli 40 odstotkov.