Za avtomobilski razred križancev se zdi, kot da ga je gospodarska kriza povsem zaobšla, pretresi na valutnih trgih, visoka splošna stopnja brezposelnosti in upočasnjena rast prodaje pa kot da so iz nekega povsem drugega sveta. Poleti bo križance obogatil še renault kadjar, ki smo ga v živo spoznali med prvimi.
Lani je bilo vsako peto prodano vozilo na svetu crossover - njihov delež je v Evropi znašal 23 odstotkov in na Kitajskem 26 odstotkov. Da ponudbo sestavlja pestra paleta precej novih modelov, govori podatek, da se je povprečna starost modelov s 4,8 leta v letu 2012 spustila na lanskih 4,2 leta, ob koncu tega leta pa bo 3,7 leta.
Vstopnica na rastoče trge
Tržna uspešnost križancev je globalen pojav, povpraševanje je podobno po vsem svetu, glavna merila pri odločanju kupcev pa so oblika, cena in nato ugled. Razred križancev zato pomeni vstopna vrata za poglavitne rastoče trge, na katere cilja zveza Renault-Nissan, vanj pa Francozi prinašajo svojo vizijo takšnega vozila - torej mešanico športnega terenca, karavana in klasične kombilimuzine.
Ni prvi, a nič ni zamujeno
Renault s kadjarjem sicer ne orje ledine pri križancih. Modelu koleos iz leta 2008 kot plodu sodelovanja med Nissanom in Samsungom je predlanskim kot drugi model v njihovi ponudbi crossoverjev sledil captur, ki je dosegel precejšen uspeh. Ta mestni križanec se je z nekaj več kot 178 tisoč novimi registracijami lani zavihtel na prvo mesto med kompaktnimi crossoverji v Evropi. Tudi v Sloveniji je bil captur s skoraj 1.400 prodanimi primerki na vrhu s svojem razredu, s precej manjšimi številkami sta mu sledila nissan juke in peugeot 2008.
Zdaj na sceno prihaja capturjev veliki brat kadjar, ki se ponaša s privlačnim videzom, kakovostno izdelavo, vsestransko uporabnostjo, prostornostjo, bogato opremo, možnostjo štirikolesnega pogona, široko paleto učinkovitih in varčnih motorjev, povezljivostjo in uporabno tehnologijo. Osnovo si deli z novim Nissanovim qashqaiem, z dolžino 4,45 metra pa se bo za svoj kos pogače bojeval s peugeotom 3008, hyundaiem ix35, kio sportage, mazdo Cx-5, suzukijem SX4 S-cross in drugimi. Kot tak naj bi kar najbolje ustrezal željam kupcev, širil prepoznavnost francoske znamke in njen ugled daleč od oblikovalskega centra v Parizu.
Renault je namreč dobro uveljavljen v Evropi, kjer je bil lani na tretjem mestu po prodaji osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, navzoč pa je v 128 državah po svetu, kjer so lani skupno prodali 2,7 milijona vozil. Po zaslugi mednarodne strategije je lani Renault zunaj Evrope prodal 46 odstotkov vozil - leta 2010 denimo 37 odstotkov.
Poganjal bo prodajo znamke, tudi na Kitajskem
Kadjar za Francoze pomeni tudi prelomnico. Od poletja bo sprva naprodaj v Evropi, kmalu zatem še v večini sredozemskih držav in Afriki. Prihodnje leto sledi ofenziva na največjem avtomobilskem trgu na svetu, kjer so proizvajalci lani prodali več kot 20 milijonov vozil. Križanec nenavadnega imena bo namreč prvi avtomobil znamke Renault, ki ga bodo izdelovali na Kitajskem, in bo tako pomemben poslanik za razvoj znamke. Srednjeročni načrti Renaulta pa so, da na Kitajskem osvoji 3,5-odstotni tržni delež, kar pomeni prodajo 750 tisoč vozil na leto.
Kadjar ima za Renault velik pomen, za uveljavitev znamke na svetovnih trgih pa bo seveda moral prepričati neke povsem nove kupce. Bratranec nissan qashqai po besedah predstavnikov Renaulta naj ne bi bil ogrožen, saj nagovarja drugačen tip kupcev, v povsem drugačnem položaju naj bi bil najbolj naravni konkurent peugeot 3008. A ta v ponudbi denimo nima štirikolesnega pogona, zato se bo Renault kadjar poskušal prikupiti tistim, ki si ogledujejo kio sportage, hyundai ix35, mazdo CX-5... Med glavnimi dejavniki za uspeh bo poleg videza tudi cena.
Thomas Brient z oddelka trženja pri Renaultu nam cen ni razkril, je pa povedal, da bo kadjar nagovarjal predvsem aktivno prebivalstvo, staro okoli 40 let, ki si konca tedna ne zna zamišljati brez izletov v naravo in adrenalinskih podvigov ter iz urbane džungle pogosto rado pobegne v objem narave. Poleg zgoraj omenjenih je Brient kot konkurenco poudaril tudi Volkswagnovega tiguana: »Pričakujemo, da bo dobro opremljeni kadjar stal približno toliko, kot danes stane vstopni model tiguana.« To pomeni, da bo novi Renaultov križanec dražji od capturja z vrha ponudbe in bi svoj pohod lahko začel pri ceni približno 25 tisoč evrov. V motorni ponudbi naj bi se znašli podobni motorji, kot so v qashqaiu, torej 1,2-litrski turbobencinar, 1,5-litrski turbodizel in seveda tehnična poslastica, 160-konjski 1,6-litrski biturbo dizel. Več o kadjarju bo znanega na ženevskem avtomobilskem salonu, pri nas ga pričakujemo pred poletjem.