Avto

Kam gredo milijarde avtoindustrije

Volkswagen, Hyundai in Fiat Chrysler so uradno največji vlagatelji, preostali velikani ne razkrivajo vrednosti dolgoročnih naložb

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.02.2015 22:30
Čas branja: 3 min

Avtomobilski proizvajalci bodo v prihodnjih petih letih vlagali predvsem na Kitajsko, v ZDA in Mehiko, kjer bo zraslo največ novih tovarn. Pri razvoju gre največ sredstev v nizkoogljične tehnologije, elektroniko in senzoriko, ki izboljšuje varnost in vodi v avtonomno vožnjo.

023-avto.1422988262.png.o.600px.png

Avtomobilska industrija se je po udarcih gospodarske krize in naravnih katastrof med letoma 2008 in 2011 hitro pobrala in že pet let dosega rast prodaje v svetu. Povpraševanje ženejo tudi naložbe največjih proizvajalcev, ki so namenjene predvsem izboljševanju konkurenčnosti avtomobilov in vse večji navzočnosti na lokalnih trgih, kjer opažajo nove možnosti za rast. Za vlaganja je zaradi močnega trga in sicer upočasnjene rasti prodaje še vedno zanimiva Kitajska, vse bolj zanimive pa postajajo ZDA in Mehika, kjer bo v prihodnjih petih letih zraslo največ novih tovarn avtomobilov.

Volkswagen z več kot sto milijardami naložb do leta 2020

Med proizvajalci daleč največ sredstev vlaga nemški Volkswagen, ki je za petletno obdobje napovedal za 107,6 milijarde evrov naložb. Eden od ciljev je prevzeti prvo mesto v prodaji v svetu, kar mu je letos z 10,14 milijona avtomobilov že skoraj uspelo. Za vodilno Toyoto je Volkswagen zaostal za 90 tisoč avtomobilov. Volks­wagen bo 86 milijard od 107,6 milijarde evrov do leta 2020 namenil za raziskave, razvoj in gradnjo lastnih tovarn, preostalih 22 milijard pa vložil skupaj s kitajskimi partnerji. Sočasno je predsednik uprave Volkswagna Martin Winterkorn napovedal dodatne varčevalne ukrepe, predvsem združevanje osnov avtomobilov, kar naj bi izboljšalo upadajočo dobičkovno maržo krovne znamke Volks­wagen. Velik del omenjenih sredstev bo šel za znamko Audi, ki želi z dodatnimi vlaganji prehiteti svojega največjega tekmeca BMW. Do leta 2020 bo Audi v razvoj in proizvodnjo vložil 25,8 milijarde evrov oziroma dve milijardi več, kot je znamka načrtovala lani. Okoli 70 odstotkov sredstev bo nemška prestižna znamka namenila razvoju novih modelov, ponudbo vozil pa bo do leta 2020 povečala z zdajšnjih 50 na 60. Po besedah predsednika uprave Audija Ruperta Stadlerja bodo denar porabili za razvoj tehnologij na področju električne mobilnosti, povezljivosti in lahkih materialov, s katerimi bodo zmanjševali maso vozil.

Hyundai po vlaganjih sledi Volkswagnu

pogacnik-marjan-001-jm.1422988265.jpg.o.600px.jpg
Naložbe avtomobilske industrije se sicer selijo na druge celine, a glavnina razvoja ostaja v Evropi. Marjan Pogačnik, glavni direktor Iskre Mehanizmov. Foto: Jure Makovec

Na drugem mestu po razkritih vlaganjih je korejski Hyundai, ki s prodajo osmih milijonov avtomobilov na leto zaseda peto mesto med avtomobilskimi proizvajalci. Hyundaijev petletni načrt razkriva največja vlaganja tega proizvajalca v zgodovini; do leta 2020 bodo Korejci v raziskave, razvoj in gradnjo ter razširitev tovarn vložili 60 milijard evrov. Približno 40 odstotkov naložbenih sredstev bodo namenili razvoju, 60 odstotkov pa gradnji in razširitvi tovarn. Ob tem bodo v tem obdobju popolnoma prenovili ponudbo vozil in povečali proizvodne zmogljivosti, od teh dve tretjini v Koreji in tretjino v drugih državah. Nove proizvodne zmogljivosti so za korejskega velikana nujne, saj bo ta letos dosegel njihove meje, zato je napovedal le 2,5-odstotno rast proizvodnje oziroma 8,2 milijona vozil.

Fiat Chrysler želi med prvo peterico

Med največje vlagatelje se bo povzpel tudi italijansko-ameriški proizvajalec Fiat Chrysler Automobile (FCA). Predsednik uprave lani nastale skupine Sergio Marchionne bo do leta 2018 za razvoj znamk skupine ter gradnjo in razširitev tovarn v Italiji, na Poljskem, v Srbiji, ZDA in na Kitajskem zapravil 48 milijard evrov, že do konca prihodnjega leta pa bo med kupce poslal 20 novih modelov avtomobilov znamk Maserati, Ferrari, Fiat, Alfa Romeo, Chrysler in Jeep. Naložba v novo modelsko ponudbo in vnovično graditev znamke Alfa Romeo bo po Marchion­nejevih besedah omogočila 60-odstotno rast prodaje do leta 2018, ko želi proizvajalec doseči sedem milijonov vozil in se tako uvrstiti med pet največjih proizvajalcev avtomobilov.

Koliko vlagajo Toyota, BMW, Daimler?

Kje so drugi proizvajalci, ki v svoje avtomobile redno vgrajujejo inovativne rešitve in prav tako poročajo o gradnji tovarn, denimo Toyota, BMW, Daimler, Ford in drugi? Med največjimi jih nismo mogli omeniti zgolj zato, ker ne razkrivajo dolgoročnih naložbenih načrtov, ampak napovedujejo le kratkoročne naložbe, pa še to po sklopih. Nemška BMW in Daimler sta denimo lani za raziskave in razvoj namenila 4,8 milijarde evrov, BMW je ob tem sredstva namenil tudi za vlaganja v Mehiki, kjer bo v prihodnjih nekaj letih začel graditi tovarno z letno zmogljivostjo 150 tisoč vozil. Prvi avtomobili bodo izdelani leta 2019, tovarna pa bo BMW stala 700 milijonov evrov. V Mehiki, ki z letno prodajo prek milijona vozil postaja vse pomembnejši trg, hkrati pa za proizvajalce pomeni poceni vstopnico na severnoameriški trg, bodo vlagali tudi General Motors, Renault-Nissan in nekateri drugi proizvajalci. Daimler je povečal zmogljivosti na Madžarskem, del sredstev pa je posredno vložil tudi v Revoz, kjer s partnerjem Renaultom izdeluje majhna mestna avtomobila twingo in smart forfour.

Veliki tudi v primerjavi z drugimi panogami

Naložbe avtomobilskih tovarn so velike tudi, če jih primerjamo z naložbami podjetij iz drugih panog. Volkswagen je z 11 milijardami evrov vlaganj lani po absolutnem znesku prehitel tudi IT-velikane Samsung, Intel in Microsoft ter farmacevtski družbi Roche in Novartis.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

24.06.2015
FINANCE
Avto
Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo
Avto
AvtoAlbina Kenda Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo 2

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Avto
Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal
Avto
AvtoAlbina Kenda Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Volkswagnu težave ne pridejo do živega
FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)