Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Nafta se je v minulem tednu dni podražila za 6,7 odstotka, kar je najvišji skok od letošnjega januarja
Krepki italijan z mnogo talenti Krepki italijan z mnogo talenti Robusten in vzdržljiv fullback je Fiatov odgovor na potrebe profesionalcev, prostoren, prilagodljiv in zmogljiv pa bo zadovoljil tudi pričakovanja običajnih uporabnikov pri njihovih vsakodnevnih opravkih, izletih v neznano in zabavi.
Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.

Kam gredo milijarde avtoindustrije

Čas branja: 3 min
03.02.2015  22:30
Volkswagen, Hyundai in Fiat Chrysler so uradno največji vlagatelji, preostali velikani ne razkrivajo vrednosti dolgoročnih naložb

Obveščaj me o novih člankih:  
Volkswagen dodaj
Toyota dodaj
Martin Winterkorn dodaj
Audi dodaj
BMW dodaj

Avtomobilski proizvajalci bodo v prihodnjih petih letih vlagali predvsem na Kitajsko, v ZDA in Mehiko, kjer bo zraslo največ novih tovarn. Pri razvoju gre največ sredstev v nizkoogljične tehnologije, elektroniko in senzoriko, ki izboljšuje varnost in vodi v avtonomno vožnjo.

023-avto.1422988262.png.o.600px.png

Avtomobilska industrija se je po udarcih gospodarske krize in naravnih katastrof med letoma 2008 in 2011 hitro pobrala in že pet let dosega rast prodaje v svetu. Povpraševanje ženejo tudi naložbe največjih proizvajalcev, ki so namenjene predvsem izboljševanju konkurenčnosti avtomobilov in vse večji navzočnosti na lokalnih trgih, kjer opažajo nove možnosti za rast. Za vlaganja je zaradi močnega trga in sicer upočasnjene rasti prodaje še vedno zanimiva Kitajska, vse bolj zanimive pa postajajo ZDA in Mehika, kjer bo v prihodnjih petih letih zraslo največ novih tovarn avtomobilov.

Volkswagen z več kot sto milijardami naložb do leta 2020

Med proizvajalci daleč največ sredstev vlaga nemški Volkswagen, ki je za petletno obdobje napovedal za 107,6 milijarde evrov naložb. Eden od ciljev je prevzeti prvo mesto v prodaji v svetu, kar mu je letos z 10,14 milijona avtomobilov že skoraj uspelo. Za vodilno Toyoto je Volkswagen zaostal za 90 tisoč avtomobilov. Volks­wagen bo 86 milijard od 107,6 milijarde evrov do leta 2020 namenil za raziskave, razvoj in gradnjo lastnih tovarn, preostalih 22 milijard pa vložil skupaj s kitajskimi partnerji. Sočasno je predsednik uprave Volkswagna Martin Winterkorn napovedal dodatne varčevalne ukrepe, predvsem združevanje osnov avtomobilov, kar naj bi izboljšalo upadajočo dobičkovno maržo krovne znamke Volks­wagen. Velik del omenjenih sredstev bo šel za znamko Audi, ki želi z dodatnimi vlaganji prehiteti svojega največjega tekmeca BMW. Do leta 2020 bo Audi v razvoj in proizvodnjo vložil 25,8 milijarde evrov oziroma dve milijardi več, kot je znamka načrtovala lani. Okoli 70 odstotkov sredstev bo nemška prestižna znamka namenila razvoju novih modelov, ponudbo vozil pa bo do leta 2020 povečala z zdajšnjih 50 na 60. Po besedah predsednika uprave Audija Ruperta Stadlerja bodo denar porabili za razvoj tehnologij na področju električne mobilnosti, povezljivosti in lahkih materialov, s katerimi bodo zmanjševali maso vozil.

Hyundai po vlaganjih sledi Volkswagnu

pogacnik-marjan-001-jm.1422988265.jpg.o.600px.jpg
Naložbe avtomobilske industrije se sicer selijo na druge celine, a glavnina razvoja ostaja v Evropi. Marjan Pogačnik, glavni direktor Iskre Mehanizmov. Foto: Jure Makovec

Na drugem mestu po razkritih vlaganjih je korejski Hyundai, ki s prodajo osmih milijonov avtomobilov na leto zaseda peto mesto med avtomobilskimi proizvajalci. Hyundaijev petletni načrt razkriva največja vlaganja tega proizvajalca v zgodovini; do leta 2020 bodo Korejci v raziskave, razvoj in gradnjo ter razširitev tovarn vložili 60 milijard evrov. Približno 40 odstotkov naložbenih sredstev bodo namenili razvoju, 60 odstotkov pa gradnji in razširitvi tovarn. Ob tem bodo v tem obdobju popolnoma prenovili ponudbo vozil in povečali proizvodne zmogljivosti, od teh dve tretjini v Koreji in tretjino v drugih državah. Nove proizvodne zmogljivosti so za korejskega velikana nujne, saj bo ta letos dosegel njihove meje, zato je napovedal le 2,5-odstotno rast proizvodnje oziroma 8,2 milijona vozil.

Fiat Chrysler želi med prvo peterico

Med največje vlagatelje se bo povzpel tudi italijansko-ameriški proizvajalec Fiat Chrysler Automobile (FCA). Predsednik uprave lani nastale skupine Sergio Marchionne bo do leta 2018 za razvoj znamk skupine ter gradnjo in razširitev tovarn v Italiji, na Poljskem, v Srbiji, ZDA in na Kitajskem zapravil 48 milijard evrov, že do konca prihodnjega leta pa bo med kupce poslal 20 novih modelov avtomobilov znamk Maserati, Ferrari, Fiat, Alfa Romeo, Chrysler in Jeep. Naložba v novo modelsko ponudbo in vnovično graditev znamke Alfa Romeo bo po Marchion­nejevih besedah omogočila 60-odstotno rast prodaje do leta 2018, ko želi proizvajalec doseči sedem milijonov vozil in se tako uvrstiti med pet največjih proizvajalcev avtomobilov.

Koliko vlagajo Toyota, BMW, Daimler?

Kje so drugi proizvajalci, ki v svoje avtomobile redno vgrajujejo inovativne rešitve in prav tako poročajo o gradnji tovarn, denimo Toyota, BMW, Daimler, Ford in drugi? Med največjimi jih nismo mogli omeniti zgolj zato, ker ne razkrivajo dolgoročnih naložbenih načrtov, ampak napovedujejo le kratkoročne naložbe, pa še to po sklopih. Nemška BMW in Daimler sta denimo lani za raziskave in razvoj namenila 4,8 milijarde evrov, BMW je ob tem sredstva namenil tudi za vlaganja v Mehiki, kjer bo v prihodnjih nekaj letih začel graditi tovarno z letno zmogljivostjo 150 tisoč vozil. Prvi avtomobili bodo izdelani leta 2019, tovarna pa bo BMW stala 700 milijonov evrov. V Mehiki, ki z letno prodajo prek milijona vozil postaja vse pomembnejši trg, hkrati pa za proizvajalce pomeni poceni vstopnico na severnoameriški trg, bodo vlagali tudi General Motors, Renault-Nissan in nekateri drugi proizvajalci. Daimler je povečal zmogljivosti na Madžarskem, del sredstev pa je posredno vložil tudi v Revoz, kjer s partnerjem Renaultom izdeluje majhna mestna avtomobila twingo in smart forfour.

Veliki tudi v primerjavi z drugimi panogami

Naložbe avtomobilskih tovarn so velike tudi, če jih primerjamo z naložbami podjetij iz drugih panog. Volkswagen je z 11 milijardami evrov vlaganj lani po absolutnem znesku prehitel tudi IT-velikane Samsung, Intel in Microsoft ter farmacevtski družbi Roche in Novartis.



Preberite tudi:

24.06.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Nasveti
Nasveti Kako se prebiti skozi labirint ponudbe avtomobilov in izbrati pravega 1

Ločnice med avtomobilskih razredi se brišejo, prava izbira je zato vse težja; pred nakupom avtomobila prevetrite širši krog...

AVTO
Posel
Posel Kakšno leto čaka BMW, bo še petič zapored povečal dobiček?

V živo poročamo iz beemvejeve poslovne konference v Münchnu, ki se prične ob deseti uri

AVTO
Novice
Novice TOP 10 - avti Ženeve, ki bodo polnili slovenske ceste

Zbrali smo deset ženevskih novosti, ki bo po naši oceni dosegla vidnejše prodajne številke na našem trgu

AVTO
Posel
Posel BMW še četrtič podira rekorde

Nemški BMW je lani prodal rekordnih 2,12 milijona vozil ter zaslužil kar 5,8 milijarde evrov dobička - letvico je višje postavil še...

MANAGER
Manager
Manager Intervju: Naš cilj ni večja proizvodnja

Anton Černih, predsednik uprave Slovenske industrije jekla, o prestrukturiranju programa, pričakovanjih ruskih lastnikov in menjavah...

FINANCE
Članki
Članki Med tekočimi trakovi največje tovarne BMW na svetu

Iz Dingolfinga, ki zaposluje 17.500 ljudi, je lani odpeljalo 369 tisoč vozil

AVTO
Posel
Posel Med tekočimi trakovi največje tovarne BMW na svetu 4

Obiskali smo bavarski Dingolfing, kjer smo se na 2,5 milijona kvadratnih metrov prepričali, da BMW resno stavi na električno prihodnost.

AVTO
Posel
Posel Intervju: Francoz, ki stavi na elektriko in računa na subvencije 20

"Pri elektromobilnosti rešujemo planet. Tega pa ne moremo brez podpore oblasti," pravi Denis le Vot, podpredsednik uprave Renaulta,...