Avtomobilski proizvajalci bodo v prihodnjih petih letih vlagali predvsem na Kitajsko, v ZDA in Mehiko, kjer bo zraslo največ novih tovarn. Pri razvoju gre največ sredstev v nizkoogljične tehnologije, elektroniko in senzoriko, ki izboljšuje varnost in vodi v avtonomno vožnjo.
Avtomobilska industrija se je po udarcih gospodarske krize in naravnih katastrof med letoma 2008 in 2011 hitro pobrala in že pet let dosega rast prodaje v svetu. Povpraševanje ženejo tudi naložbe največjih proizvajalcev, ki so namenjene predvsem izboljševanju konkurenčnosti avtomobilov in vse večji navzočnosti na lokalnih trgih, kjer opažajo nove možnosti za rast. Za vlaganja je zaradi močnega trga in sicer upočasnjene rasti prodaje še vedno zanimiva Kitajska, vse bolj zanimive pa postajajo ZDA in Mehika, kjer bo v prihodnjih petih letih zraslo največ novih tovarn avtomobilov.
Volkswagen z več kot sto milijardami naložb do leta 2020
Med proizvajalci daleč največ sredstev vlaga nemški Volkswagen, ki je za petletno obdobje napovedal za 107,6 milijarde evrov naložb. Eden od ciljev je prevzeti prvo mesto v prodaji v svetu, kar mu je letos z 10,14 milijona avtomobilov že skoraj uspelo. Za vodilno Toyoto je Volkswagen zaostal za 90 tisoč avtomobilov. Volkswagen bo 86 milijard od 107,6 milijarde evrov do leta 2020 namenil za raziskave, razvoj in gradnjo lastnih tovarn, preostalih 22 milijard pa vložil skupaj s kitajskimi partnerji. Sočasno je predsednik uprave Volkswagna Martin Winterkorn napovedal dodatne varčevalne ukrepe, predvsem združevanje osnov avtomobilov, kar naj bi izboljšalo upadajočo dobičkovno maržo krovne znamke Volkswagen. Velik del omenjenih sredstev bo šel za znamko Audi, ki želi z dodatnimi vlaganji prehiteti svojega največjega tekmeca BMW. Do leta 2020 bo Audi v razvoj in proizvodnjo vložil 25,8 milijarde evrov oziroma dve milijardi več, kot je znamka načrtovala lani. Okoli 70 odstotkov sredstev bo nemška prestižna znamka namenila razvoju novih modelov, ponudbo vozil pa bo do leta 2020 povečala z zdajšnjih 50 na 60. Po besedah predsednika uprave Audija Ruperta Stadlerja bodo denar porabili za razvoj tehnologij na področju električne mobilnosti, povezljivosti in lahkih materialov, s katerimi bodo zmanjševali maso vozil.
Hyundai po vlaganjih sledi Volkswagnu
Na drugem mestu po razkritih vlaganjih je korejski Hyundai, ki s prodajo osmih milijonov avtomobilov na leto zaseda peto mesto med avtomobilskimi proizvajalci. Hyundaijev petletni načrt razkriva največja vlaganja tega proizvajalca v zgodovini; do leta 2020 bodo Korejci v raziskave, razvoj in gradnjo ter razširitev tovarn vložili 60 milijard evrov. Približno 40 odstotkov naložbenih sredstev bodo namenili razvoju, 60 odstotkov pa gradnji in razširitvi tovarn. Ob tem bodo v tem obdobju popolnoma prenovili ponudbo vozil in povečali proizvodne zmogljivosti, od teh dve tretjini v Koreji in tretjino v drugih državah. Nove proizvodne zmogljivosti so za korejskega velikana nujne, saj bo ta letos dosegel njihove meje, zato je napovedal le 2,5-odstotno rast proizvodnje oziroma 8,2 milijona vozil.
Fiat Chrysler želi med prvo peterico
Med največje vlagatelje se bo povzpel tudi italijansko-ameriški proizvajalec Fiat Chrysler Automobile (FCA). Predsednik uprave lani nastale skupine Sergio Marchionne bo do leta 2018 za razvoj znamk skupine ter gradnjo in razširitev tovarn v Italiji, na Poljskem, v Srbiji, ZDA in na Kitajskem zapravil 48 milijard evrov, že do konca prihodnjega leta pa bo med kupce poslal 20 novih modelov avtomobilov znamk Maserati, Ferrari, Fiat, Alfa Romeo, Chrysler in Jeep. Naložba v novo modelsko ponudbo in vnovično graditev znamke Alfa Romeo bo po Marchionnejevih besedah omogočila 60-odstotno rast prodaje do leta 2018, ko želi proizvajalec doseči sedem milijonov vozil in se tako uvrstiti med pet največjih proizvajalcev avtomobilov.
Koliko vlagajo Toyota, BMW, Daimler?
Kje so drugi proizvajalci, ki v svoje avtomobile redno vgrajujejo inovativne rešitve in prav tako poročajo o gradnji tovarn, denimo Toyota, BMW, Daimler, Ford in drugi? Med največjimi jih nismo mogli omeniti zgolj zato, ker ne razkrivajo dolgoročnih naložbenih načrtov, ampak napovedujejo le kratkoročne naložbe, pa še to po sklopih. Nemška BMW in Daimler sta denimo lani za raziskave in razvoj namenila 4,8 milijarde evrov, BMW je ob tem sredstva namenil tudi za vlaganja v Mehiki, kjer bo v prihodnjih nekaj letih začel graditi tovarno z letno zmogljivostjo 150 tisoč vozil. Prvi avtomobili bodo izdelani leta 2019, tovarna pa bo BMW stala 700 milijonov evrov. V Mehiki, ki z letno prodajo prek milijona vozil postaja vse pomembnejši trg, hkrati pa za proizvajalce pomeni poceni vstopnico na severnoameriški trg, bodo vlagali tudi General Motors, Renault-Nissan in nekateri drugi proizvajalci. Daimler je povečal zmogljivosti na Madžarskem, del sredstev pa je posredno vložil tudi v Revoz, kjer s partnerjem Renaultom izdeluje majhna mestna avtomobila twingo in smart forfour.
Veliki tudi v primerjavi z drugimi panogami
Naložbe avtomobilskih tovarn so velike tudi, če jih primerjamo z naložbami podjetij iz drugih panog. Volkswagen je z 11 milijardami evrov vlaganj lani po absolutnem znesku prehitel tudi IT-velikane Samsung, Intel in Microsoft ter farmacevtski družbi Roche in Novartis.