Gašper Podbregar, Gregor Jordan, Tjaša Deu in Dorjan Krapše so novi, sila drugačni prodajalci smartovih avtomobilov, ki jih je ljubljanski Autocommerce izbral med 790 kandidati prijavljenimi na zaposlitveni oglas na mojedelo.com. Kupcev ne bodo čakali v salonu, ampak jim bodo sledili, jih zabavali in tako pritegnili pozornost na družabnih omrežjih, na dogodkih in jih tudi obiskali na domu, če bo potrebno. Pred nekaj dnevi so za pol leta odpeljali vsak svojega službenega smarta in tako zagnali inovativni prodajni proces, ki je bil deležen pozornosti tudi pri tujih distributerjih Smarta.
"Gre za prvi tovrstni projekt v Evropi in z zanimanjem ga opazujejo tudi vodilni na področju oglaševanja blagovne znamke smart. Prav lahko se zgodi, da bo prav Slovenija s svojim inovativnim načinom prodaje, postavila nove temelje za celotno blagovno znamko," je poudaril direktor Autocommerca Rasto Oderlap.
Časi, ko ste se odločili za nakup novega avta, se v prvi fazi napotili v nekaj salonov, prelistali kataloge, se pomenili s prodajalcem in se morda odpravili še na kratko preizkusno vožnjo, rekli še besedo ali dve o popustu in se na koncu odločili za avto, morda isti dan ali pa šele po mesecu ali dveh, so dokončno mimo. Saloni sicer še vedno stojijo, v njih so prodajalci, ki stranke čakajo z nasmeškov in kavo, a stranke v salone pridejo oborožene s podatki, ki jih priklikajo na spletu. V tem virtualnem okolju zberejo vse podatke, o moči, merah, opremi, barvi, ceni, popustu, tudi konkurenci,... in se pridejo le še pogajati za boljšo ceno.
Tovarne se zavedajo pomena spleta, pa ga obvladajo?
Avtomobilske tovarne se tega zavedajo, zato se podajajo vse globlje v svet spleta, s kupci komunicirajo prek zgoraj omenjenih omrežij in jih v končni fazi zvabijo v salon, še vedno pravi, ne virtualni, kjer zaključijo posel. To so dejstva, ki veljajo predvsem za mlajšo generacijo kupcev, zahtevajo pa tudi krepko spremenjen prodajni proces. Pri Autocommercu so si upali iti najdlje. Že sam razpis za nove prodajalce je bila marketinška kampanja, saj so kandidati med dokazovanjem svoje izvirnosti in primernosti za prodajalca smartov zganjali vse mogoče norčije na spletu, celo obcestnih plakatih in radijskih postajah. Ob tem so že pred zaključkom razpisa promovirali znamko Smart. Z izborom štirih prodajalcev v preteklem tednu, pa se začenja inovativni prodajni proces. Lahko ta četverica danes komaj opaznega Smarta uvrsti na nakupni seznam Slovencev?
Kako bodo delovali sodobni prodajalci, kje bodo našli kupce
Foto: Miloš Milač