Avto

Mali bavarec pred novim osvajalskim pohodom

Nemški BMW s svojo podobo, zmogljivostmi, zgodovino, pedigrejem in seveda ceno velja za statusni simbol - tudi najmanjša serija 1, ob preizkusu katere smo se razveselili že precej potrebne prenove

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.02.2015 05:30
Čas branja: 4 min

IMG-6520.1422798943.jpg.c.960px.jpg

"Bavarci" z znamenitimi ledvičkami na maski in modro-belim propelerjem na pokrovu motorja so pogosto predmet občudovanja in radovednih pogledov pri mladih in malo manj mladih, za njimi tudi rajši kot za nekaterimi drugimi pogleda nežnejši spol - četudi v bolj zrelih letih.

IMG-6457.1422801172.jpg.s.960px.jpg

Tudi z najmanjšo enko, ki ponuja vstop v svet premijskih avtomobilov, vozniških užitkov in svojevrstnega šarma, človek (nehote) pritegne pozornost in mimogrede pade v debato o avtu. Serija 1 je v drugi generaciji od 2011 splošno ugajala in razvajala s pestro paleto motorjev (skupaj 14 različic), mnenja pa so se največkrat kresala okrog drugačne geometrije luči glede na ostale modele. Ni jih bilo malo, ki so odkrito vihali nos prav nad prednjimi žarometi. Ampak...

IMG-6619.1422799038.jpg.c.960px.jpg

Tokrat smo se med testom znašli v manjši zadregi, med fotografiranjem in pogovorom z mimoidočim prav o obliki ("Sprednji žarometi mi niso všeč, tudi zadaj je preveč drugačen od ostalih.") in štirivaljnem dizelskem motorju s 85 kilovati (116 KM) v nosu testnega vozila ("Ali niso trend trivaljniki?") nas je namreč ujelo sporočilo: "BMW že razkriva prenovljeno enko - je precej lepša, vstopne različice bo poganjal trivaljnik!"

IMG-6592-1.1422803518.JPG.s.960px.jpg

Tako smo si kar takoj družno ogledali krajši napovednik in slike osveženega obraza in zadka ter slišali: "Takšen mi je pa precej bolj všeč!" Nekaj ur pozneje so uradne slike, spremno besedilo in tehnični podatki potrdili vsebino sporočila, o modernejši podobi malega Bavarca pa smo že ponoči pisali med prvimi. Zadrega se je tako kaj hitro razblinila.

bmw-series-1-Facelift.1422802472.jpg.s.960px.jpg

Prenovljeno enko - s 433 cm ostaja enako dolga, praktično enako široka (177 cm) in visoka (142 cm) - bo poslej na zunaj hitro moč ločiti od testnega predhodnika. Na novo ima zasnovane ledvičke, večje odprtine za zrak in predvsem spremenjene žaromete, ki so zdaj v slogu drugih hišnih modelov. Na pogled bo serija 1 zdaj precej lepša.

IMG-6409.1422798302.jpg.c.960px.jpg

BMW bo imel v ponudbi 13 različic najmanjšega modela, od tega šest turbobencinskih in sedem turbodizelskih. Tri različice so pri tem na voljo s štirikolesnim pogonom xDrive, k temu je treba dodati še štiri stopnje opreme, tri dodatne pakete in osemstopenjski Steptronic menjalnik. Cene so se gibale od 23.450 (114i) oziroma od 24.700 (114d) do krepkih 52.800 evrov (M 135i xDrive AT), nove lahko pričakujemo s pomladjo ob začetku prodaje.

IMG-5834.1422797638.jpg.n.960px.jpg

Naj gre za stari ali novi model, Bavarci s široko paleto motorjev, dvema vrstama pogona in odličnim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom dajejo vtis, da lahko že pri svojem vstopnem modelu vsakemu potencialnemu kupcu ponudijo prav takšen paket pogona in opreme, ki je ukrojen prav zanj. Ob tem človeku v roke ponudijo zajeten spisek dodatne opreme, ga za testno vožnjo posadijo v še prav posebej bogato opremljeno različico in posel je že skorajda sklenjen.

IMG-5865.1422797895.jpg.s.960px.jpg

V posameznih primerih lahko hitro pride do streznitve, saj BMW ponuja številne možnosti individualizacije, kljukice pri dodatni opremi pa končno ceno vozila mimogrede popeljejo v neslutene višave. Pri testnem se je tako cena iz osnovnih 26 tisočakov povzpela na kar 35 tisoč evrov. Kakšen ne tako zelo nujno potreben kos se v nadaljevanju črta, morda izbere drug motor, a najpomembneje je, da se v garaži sveti bavarski tehnološki biser.

IMG-5853.1422797942.jpg.s.960px.jpg

Tudi če se pod njegovim motornim pokrovom vrti najšibkejši agregat. Pri dizlih bo to poslej 1,5-litrski trivaljnik s 85 kilovati (116 KM), ki je s tem iz ponudbe izrinil 1,6-litrski dizel z manj kot sto konji in enako močno vstopno dvolitrsko različico, kakršno smo imeli na testu.

IMG-6957.1422800347.jpg.c.960px.jpg

Nov trivaljni dizel smo na kratko spoznali v Miniju, valja manj v prostem teku sicer ne more povsem skriti, vendar pa se poleg prepoznavnega zvoka in tehnične naprednosti ponaša z dobrimi zmogljivostmi in prikupi s prožnostjo. Z mesta do stotice bo BMW 116d pospešil v 10,3 sekunde ter dosegel okoli 200 km/h. Motor ponuja 270 Nm navora med 1750-2250 vrtljaji, ki jih dobro prenaša na podlago. Takšna različica se zdi najbolj primerna za tiste, ki v vožnji radi uživajo, obožujejo nizek položaj za volanom in hkrati ne potrebujejo kdo ve kako zmogljivega motorja, ki za seboj potegne višje stroške tankanja in servisov.

IMG-5873.1422798109.jpg.c.960px.jpg

Naša enka je bila in bo tudi po novem opremljena z različnimi dodatki BMW Efficient Dynamics za varčno vožnjo in stikalom za vozniška doživetja. Tako je v povezavi s številnimi funkcijami (motornih, volanskih, podvozje,...) na voljo program Eco Pro, ki delovanje različnih sistemov optimizira za gospodarnejšo vožnjo in manjšo porabo, vožnja je udobnejša v načinu Comfort, v načinu Sport pa tudi 116d pokaže zobe.

IMG-6980.1422799496.jpg.n.960px.jpg

Približno 1.400 kg težak model 116d naj bi tako porabil 4,1 litra goriva na sto prevoženih kilometrov, njegova predhodnik je obljubljal 4,3 litra, na testu pa je povprečje štirivaljnika znašalo šest litrov.

IMG-6829.1422799420.jpg.n.960px.jpg

Prav prenos moči na zadnja kolesa je tisto, kar serijo 1 loči od ostale konkurence v premijskem razredu. Položaj za volanom je v enki takšen kot pri močnejših modelih in večjih serijah: odličen. Kot takšno bi lahko ocenili tudi vožnjo in občutek na cesti, sploh ko najšibkejšo "enko" v načinu Sport zapelješ skozi ovinke. Lega je namreč zelo dobra, ugledu primerna pa je tudi dinamičnost.

IMG-6795.1422799342.jpg.c.960px.jpg

Elektronika bo sicer le malokrat posegla v umirjanje zadka, a kljub temu užitkov zlepa ne zmanjka, sploh ob izklopljenih pomagalih na ne ravno grobem asfaltu. Ne gre namreč pozabiti, da je takšno podvozje z zadnjim pogonom zmožno na cesto prenašati tudi brutalno moč M 135i izpeljanke s po novem 240 kW (326 KM)! Tudi v motorno trikrat bolj skromni enki pa na športni pedigre spomnita dokaj športno sedenje in nekoliko trši blažilniki.

IMG-6553.1422802977.jpg.s.960px.jpg

Ti so kljub vsemu naravnani tudi na udobje, dodatno v načinu Comfort, tako da lahko povsem zgledno potujete po raznoraznih cestah in avtocestah. Predvsem na slednjih boste cenili kvalitetno izdelavo in zelo dobro zvočno zatesnjenost. Enka s svojimi merami je sicer lahko tudi prvi družinski avtomobil, a z bolj skopo odmerjenimi merami zadaj vseeno bolj cilja na drugo vozilo pri hiši.

IMG-6933.1422799851.jpg.s.960px.jpg

V notranjosti (medosna razdalja znaša 269 cm) kljub vsemu ponuja dovolj prostora za štiri potnike, po potrebi seveda tudi za pet, v prtljažnik pa boste poleg špecerije lahko spravili tudi marsikaj drugega - ima namreč 360 litrov prostora oziroma 1.200 s podrto zadnjo klopjo.

IMG-6928.1422799690.jpg.c.960px.jpg

Prenovljena enka znotraj prinaša najsodobnejše inovacije iz sklopa BMW ConnectedDrive, pomočnika za samodejno parkiranje, aktivni tempomat in kamero za pomoč pri parkiranju. Osnovna oprema ponuja avtomatsko klimatsko napravo, senzor za dež, BMW Radio Professional in operacijski sistem iDrive, dopolnjen z visoko-ločljivim 6,5-palčnim prikazovalnikom.

IMG-5871.1422799909.jpg.n.960px.jpg

Lani je mali Bavarec prepričal 115 kupcev, prenovljenemu pa so z modernejšo podobo odprta vsa vrata, da najde še kakšnega več. Kakorkoli obrnemo, enka ne bo poceni, v različici 116d pa bo kot celota zadovoljil manj zahtevne kupce in predvsem ljubitelje statusnih simbolov - le pri dodatni opremi ne pozabite obkljukati Steptronic menjalnika.

IMG-6476.1422798587.jpg.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila 7

BMW luksuzni terenec vozi že v četrto generacijo, ki je bila razkrita danes ponoči. Novinec je nekaj večji, podobno prostoren, precej naprednejši in oblikovno predvidljiv.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Vroč in luksuzni kupe, za katerega je BMW oživil legendarno ime
Avto
AvtoUroš Božin Vroč in luksuzni kupe, za katerega je BMW oživil legendarno ime 16

Po dveh desetletjih premora ter po upokojitvi serije 6 se v ponudbo BMW vrača serija 8 kupe, ki je pomenila vrhunec športnosti in ekskluzivnosti.

FINANCE
Avto
Pregrešni dizelski objem BMW petice
Avto
AvtoJanez Kovačič Pregrešni dizelski objem BMW petice 21

BMW serije 5 touring z dizelskim šestvaljnikom v nosu, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom ter kupom dodatne in dopadljive opreme te mora navdušiti, cena pa presuniti