Renault si skorajda ni mogel izbrati boljšega mesta za premiero svojega novega zvezdnika v razredu kompaktnih križancev in večjega brata uspešnega capturja.
Model z nenavadnim imenom "kadjar" je prvi mož zveze Renault-Nissan Carlos Ghosn namreč predstavil v pravem križišču evropske filmske industrije, pariškem Cité du Cinéma, ki se ga je prijelo tudi ime Hollywood ob Seni - pod filmski kompleks se je podpisal sloviti režiser Luc Besson, tam se kalijo številni bodoči umetniki in snemajo filmske uspešnice.
Prav takšna mednarodna uspešnica si želi biti tudi novi Renault kadjar, ki bo prvič predstavljen marca na avtosalonu v Ženevi, od poletja dalje pa bo z izrazito zapeljivo noto pri kupcih skušal pokazati vse odlike crossoverja, nadgraditi tržni uspeh manjšega capturja (lani so jih registrirali 178 tisoč, pri nas skoraj 1.400), hkrati pa popraviti slabši vtis s koleosom (v dveh letih so pri nas registrirali vsega dva).
Renault koleos za videz tudi po prenovi ni dobil kakih visokih ocen, tudi kakovost izdelave je občasno šepala, kot tesen sorodnik Nissanovega modela x-trail pa se je vseeno izkazal kot soliden in vsestransko uporaben izdelek. Po prihodu manjšega in atraktivnega capturja pred dvema letoma je bilo jasno, da so "spaki" počasi že šteti dnevi, predčasno potiskanje v ozadje pred njegovo skorajšnjo zamenjavo pa je lani pospešil novi Nissan qashqai, zgrajen okoli Renault-Nissanove skupne konstrukcijske osnove CMF C/D za večja vozila.
Zdaj je tu kadjar, srednje veliki križanec z mednarodnimi ambicijami - kot prvi Renault bo namreč nastajal tudi na Kitajskem -, ki se na pot uspeha podaja v hitro rastočem avtomobilskem razredu. Pri crossoverjih, ki združujejo značilnosti športnih terencev ter kombilimuzin, so ključna merila pri odločanju kupcev sicer oblika, cena in nato ugled, zato je bil kadjar deležen posebno skrbnih priprav in razvoja, da bi kar najbolje ustrezal željam kupcev v tem segmentu. S qashqaijem si sicer deli 30-40 odstotkov sestavnih delov, kar pomeni manj stroškov in nižjo ceno za kupca.
Kadjar se bo za osvajanje novih trgov (Renault izven Evrope proda že 46 odstotkov vozil) in novih kupcev poleg nepogrešljivih in značilnih potez križancev, kompaktnih zunanjih mer (dolg je 4,45 metra, širok 1,84 metra in visok 1,6 metra) ter opcijskega štirikolesnega pogona naslonil predvsem na čutno privlačnost, paleto učinkovitih in varčnih motorjev,izbrane materiale, kakovostno in natančno izdelavo, povezljivost (R-Link 2), praktičnost, vsestransko uporabnost in najnovejše vozne pripomočke.
Prvi vtis in spoznavanje z ognjeno rdečim elegantnim kadjarjem na St. Denisu so potrdili odločen značaj in močno privlačnost, ki jo je povzročil že captur, spontan aplavz zbrane množice in noro fotografiranje dveh ognjeno rdečih križancev pa je že spominjal na kako strastno razmerje. Gensko zasnovo si kadjar sicer deli z oblikovalsko študijo captur in povzema podrobnosti oblikovalske študije dezir - prva uteleša dinamičnost, čvrstost in pustolovščine, druga močno igra na čustva.
Poleg čutne privlačnosti ima kadjar tudi značilne poteze crossoverjev in lastnosti športnih terencev, zaradi katerih bo lahko domač na vseh cestah, obenem povzema vsestranskost in praktičnost kombilimuzin ter obljublja prijetno in udobno vožnjo na ravni limuzin. Tu sta še kakovostna oprema za vožnjo po meri posameznika in povezljivost.
Kot tak bo kadjar pisan na kožo tistim, ki hrepenijo po pobegu iz mestne gneče in se radi podajo tudi izven utrjenih poti. Pustolovstvo kadjarju omogočajo večji odmik od tal (19 centimetrov) ter 18-stopinjski vstopni in 25-stopinjski sestopni kot.
V izvedenki s štirikolesnim pogonom zagotavlja izboljšan prenos moči s pomočjo treh nastavitev delovanja (Auto, Lock in 2WD - poznano iz qashqaija in x-traila), ki omogočajo izbiro najprimernejšega programa za prenos moči. V izvedenki s pogonom na prednji kolesi je opremljen s funkcijo Extended Grip, s katero smo se pobliže spoznali pri šminkerskem capturju Helly Hansen in učinkovito izboljšuje oprijem cestišča v zahtevnejših pogojih. Oblogi pod odbijačema spredaj in zadaj pri tem ščitita podvozje avtomobila, obroba praga prtljažnika iz nerjavečega jekla pa ga ščiti pred poškodbami in umazanijo.
Kadjar v notranjosti prinaša družinsko prostornost za vrh segmenta (ob tem 472 litrov prtljažnika, ravno dno, možnost pregrajevanja), uporabnost (30 litrov odlagalnih mest v kabini, po tretjinah deljiva zadnja klop, preklopen naslon sovoznikovega sedeža), okretnost (obračalni krog 10,72 metra) in udobje na ravni limuzin (prefinjena notranjost, oprijemljivi in kakovostni sedeži, nepomična steklena streha s površino 1,4 kvadratnega metra).
Splošni pozitivni vtis izboljšajo še na otip prijetna armaturna plošča, k čemur prispeva uporaba penasto podloženih oblog, zasnova armaturne plošče s poudarjenimi vodoravnimi potezami, izrazna prestavna ročica ter dvojni okrasni šivi na prevlekah sedežev, ročic na vratih in senčniku nad merilniki. Za kakovost se zdi, da je na visoki ravni in poudarjena z natančno obdelavo.
K temu lahko dodamo še niz uporabnih tehnologij, ki zagotavljajo učinkovito in sproščeno vožnjo (pomoč pri zaviranju v sili, opozorilnik za prehajanje oznak voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov z opozarjanjem na prekoračitev hitrosti, prostoročno parkiranje in kamera za vzvratno vožnjo). Ponoči so vozniku v pomoč dvojni Full-LED žarometi, ki za boljšo varnost poskrbijo z natančnejšim snopom bolj intenzivne svetlobe.
Renault Kadjar s svojim oblikovnim slogom izpolnjuje želje kupcev v razredu križancev, z vsestranskostjo pa lahko ustreza tudi družinskim potrebam, ki terjajo praktičnost in prilagodljivost. K nam prihaja poleti, njegov sorodnik Nissan qashqai naj ne bi bil neposredno ogrožen, povsem drugače je z najbolj naravnim konkurentom Peugeotom 3008, verjetno pa bo smelo napadel tudi podobno velike športne terence oziroma križance, ki slišijo na ime Kia sportage, Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, Mazda CX-5, Suzuki SX4 S-cross, Škoda yeti in tudi VW tiguan ter novi Fiat 500X. Kaj pa cena? Renaultovci so se zgolj nasmihali in nam podali nekaj izhodišč, o katerih bomo kmalu pisali na Avto Finance
Foto: Matej Kačič, Renault
Svetovna premiera Renaultovega kadjarja