Avto

Čez Vršič z BMW xDrive kot bi bil grič

Na zasneženi in delno poledeneli Vršič do izvira Soče smo se s pomočjo BMW inteligentnega štirikolesnega pogona xDrive popeljali lahkotno in brezskrbno - med prvimi tudi s tako opremljeno serijo 2 Active Tourer

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.01.2015 20:50
Čas branja: 5 min

BMW-xDrive-KG-2015-Photo-Ziga-Intihar-101.1422127605.jpg.s.960px.jpg

Veliko snega, temperature pod lediščem in močan veter so pozimi in pogosto še v zgodnji pomladi stalni spremljevalci najvišjega slovenskega cestnega prelaza Vršič. Čez 1.611 metrov visoki prelaz vodi naša edina povezovalna gorska cesta, ki povezuje Gorenjsko s Trento, njegovih 24 serpentin je v najtežjih razmerah povsem zaprtih, v težjih razmerah pa prevoznih zgolj z verigami ali zmogljivim štirikolesnim pogonom.

20150123-095648

Nemški premijski izdelovalec vozil BMW ima takšnega v ponudbi, poimenoval ga je xDrive. V Kranjski gori smo tako za naskok na Vršič in demonstracijo zmogljivosti njihovega štirikolesnega pogona v težjih razmerah na preizkus dobili široko paleto modelov z oznako xDrive. Slednjega si je moč omisliti pri dveh tretjinah avtov in vseh modelih - z izjemo roadsterja Z4 -, v prihodnosti ga dobi celo slavni M5.

BMW-xDrive-KG-2015-Photo-Ziga-Intihar-104.1422127774.jpg.c.960px.jpg

Če je BMW v preteklosti stavil izključno na zadnji pogon, so konec 90. let - tudi s pomočjo znanja iz Land Roverja - močno pljunili v roke in se podali v lov za Audijevim quattrom, sploh ker je v ta segment resno vstopil tudi Mercedes s svojim 4maticom.

P1230046.1422127265.JPG.s.960px.jpg

Rezultat delovanja malih sivih celic, garanja pozno v noč in neskončno prevoženih kilometrov v težkih razmerah je že več kot tri milijone prodanih Bavarcev s pogonom xDrive. Ta se še posebej odlično obnese na mokrih in spolzkih cestah, brez težav si podredi tudi strme klančine ter zasnežene in poledenele cestne prelaze - ob tem pa omogoča tudi precej zabave, saj je 60 odstotkov moči v običajnih voznih razmerah speljanih na zadnji kolesni par.

BMW-xDrive-KG-2015-Photo-Ziga-Intihar-103.1422127656.jpg.s.960px.jpg

Na parkirišču polnem imenitnih Bavarcev s štirikolesnim pogonom je kljub številnim oblikovnim podobnostim eden vendarle odstopal. Tako s proporci, kot tudi z vendarle samosvojim videzom, ki je bila še do lanskega leta povsem netipična za vozila z znamenito ledvičko na nosu. Novinarski kolegi so se kljub temu zapodili mimo njega v že znane in mišičaste X4, X5 in X6, kolegica razumljivo v ženskam precej prijaznega X3, edini netipični BMW med vsemi pa kot da nikogar ne zanima. Kakšna napaka, smo ugotovili že čez nekaj kilometrov, ko smo se z njim začeli vzpenjati proti Vršiču.

BMW-xDrive-KG-2015-Photo-Ziga-Intihar-102.1422128525.jpg.n.960px.jpg

Kar najboljši oprijem koles v različnih razmerah bavarskim modelom xDrive omogoča elektronika, ki zaznava dogajanje na cesti in se z razporeditvijo moči med sprednji in zadnji kolesni par odzove, še preden se vklopita sistem za nadzor zdrsa in uravnavanje stabilnosti. V kritičnih položajih, denimo pri podkrmarjenju, zna povsem odvzeti moč sprednjim kolesom in nasprotno, je pred časom na zasneženem poligonu ugotavljal sodelavec Marko Čopi.

20150123-105611

Netipični BMW med vsemi je bila serija 2 Active Tourer in čeprav se je okornež med brati in BMW med enoprostorci v našem prvem skupnem druženju pokazal kot posrečen kompromis med prostorom, uporabnostjo, dinamiko in užitki za volanom, model predvsem zaradi prednjega pogona še danes goreče pripadnike in številne ljubitelje znamke spravlja ob živce. Bavarci so za takšne priskrbeli Persen, saj so 2 Active Tourer opremili s pogonom xDrive, ki si ga je moč omisliti pri modelih 225i in 220d. K temu gre serijsko tudi odlični 8-stopenjski samodejni menjalnik Steptronic.

P1230007.1422127965.JPG.c.960px.jpg

Razporeditev moči pri xDrive uravnava sklopka, ki v ovinkih avtomatsko izklopi sprednji pogon, in sicer zaradi boljše vodljivosti. Prav tako sistem sam prepozna, kdaj avto parkiramo ali ostro zavijamo, takrat deluje le sprednji pogon. Podobno se dogaja pri hitrostih nad 200 kilometrov na uro, ko se začne sistem pregrevati. Sklopka samodejno preklopi na zadnji kolesni par, da se hidravlično olje v sklopki spet zadosti ohladi. Vnovičen vklop pogona vseh štirih koles je samodejen in nezaznaven.

P1230008.1422127474.JPG.s.960px.jpg

BMW 220d Active Tourer s pogonom xDrive je na spolzki in ponekod dodobra uničeni in izjemno slabi cesti večjim bratom brez težav sledil v breg na Vršič. Tudi ko sta moker asfalt in granitne kocke prekrila led in sneg, se je pogon izkazal odlično, z 2AT xDrive pa smo se brez kančka oklevanja prebijali proti vmesnim postajam. Oranžna lučka, ki sicer z utripanjem v instrumentni plošči razkriva poseganje elektronike v delovanje motorja in prenos moči, je ostala nema.

P1230012.1422128027.JPG.c.960px.jpg

Za odločno premagovanje kilometrov v težjih razmerah seveda ni dovolj le dober pogon, veliko pomagajo še nastavitve elektronike in delovanja menjalnika. Tukaj je še kilogramski prirast, vendar dodatna masa celotne štirikolesne pogonske tehnologije znaša le okoli 61 kilogramov.

P1230048.1422127512.JPG.s.960px.jpg

Senzorji pri pogonu xDrive nenehno merijo zdrsavanje koles na prednji in zadnji osi, sistem pa lahko v delčku sekunde spremeni razmerje porazdelitve moči. Pogon se odziva tudi vnaprej, ne da bi čakal, da kolo dejansko začne zdrsavati. Vozilo se tako stabilizira, še preden voznik začuti potrebo po poseganju v vožnjo. Za še natančnejši nadzor poskrbi računalniška enota sistema reguliranja stabilnosti vožnje, Dynamic Stability Control (DSC).

P1230082.1422128056.JPG.s.960px.jpg

Varna in suverena vožnja na Vršič je bila možna tudi ob izklopljenem sistemu DSC, ki sicer skrbi za nadzor stabilnosti. V osnovni nastavitvi DSC (ta prinaša maksimalno stabilnost avtomobila) elektronika še vedno dovoljuje manjše zdrse, s postopnim izklapljanjem pa je teh seveda še več.

20150123-100413

Pohod na Vršič se je tik pod vrhom prelevil v pravo zabavo, dokončno potrditev pa dočakal v zadnjem kilometru, ko smo bili s polovico vozila delno na že utrjeni sneženi podlagi, delno pa na neutrjeni in ledeni. Z xDrive opremljena serija 2AT je ob polnem plinu vlekla lahkotno in predvsem povsem naravnost, brez zanašanja ali vlečenja vozila v eno ali drugo stran. Velik nasmešek pri izstopu je zbranim dokazal, da gre brez dvoma za pravi BMW.

P1230083.1422128066.JPG.s.960px.jpg

V običajnih voznih razmerah BMW xDrive porazdeli navor med prednjo in zadnjo os v razmerju 40:60, v težjih pa moč vedno usmeri na tisto os, katere kolesa imajo najboljši stik s cestno površino (tudi do 100 odstotkov), in sicer s pomočjo razdelilnega menjalnika z elektronsko krmiljeno večplastno sklopko, ki deluje natančno v skladu s prevladujočimi razmerami. Sistem se natančno in hitro odzove na vsak izziv v trenutnih razmerah vožnje.

P1230041.1422126712.JPG.s.960px.jpg

Na Vršiču smo se presedli v model X3, ki se je izkazal za suverenega na strmem spustu proti Trenti. Tukaj je bilo zaradi mase vozila potrebno več previdnosti, kljub temu pa skozi hitreje odpeljane ovinke ni bilo prav nobene nevarnosti, da bi nas nos povlekel s cestišča, k čemur so pripomogle tudi učinkovite zavore. Model se je pokazal kot dovolj uravnotežen in vreden zaupanja na spolzki cesti v dolino, tako ne čudi, da ga neredko volijo dame.

20150123-104749

Pri izviru Soče smo izmenjali še nekaj besed z ostalimi glede modelov X5 in X6, kjer tudi pri izklopljeni elektroniki deluje sistem »tilt protection«, ki zaznava nevarnost prevračanja. V tem primeru samodejno zavira, da stabilizira in prepreči prevračanje avtomobila.

20150123-104733

Pri vračanju iz doline na Vršič je X3 ob izklopljeni elektroniki pokazal igrivost, ki jo prinaša hiter prenos moči na kolesa z večjim oprijemom. Iz ovinkov nas je dobesedno izstrelilo, z vklopljeno elektroniko pa smo bili tik pod zasneženim vrhom zelo daleč od kakega bližnjega srečanja z ograjo. Elektronika je dodobra ukrotila moč in kljub izdatnim pritiskom na plin poskrbela za varno prečkanje prelaza.

BMW-xDrive-KG-2015-Photo-Ziga-Intihar-105.1422127691.jpg.s.960px.jpg

V dolino smo se spustili z modelom X4, čeprav sloni na enaki osnovi kot X3, ima povsem drugačen karakter. Težišče je nižje, vzmetenje trše, na ukaz tudi raje pomiga z zadkom, zato je kot nalašč za tiste, ki radi nastopajo in bolj prisegajo na športnost, model X6 pa jim je prevelik.

P1230124.1422127297.JPG.c.960px.jpg

Elektronsko nadzorovana in spremenljiva porazdelitev moči med prednja in zadnja kolesa se je v preizkusnih BMW vozilih s pogonom xDrive izkazala tako na težavnem terenu kot na cestnih površinah, svojo moč pa za konec pokazala tudi na klančini v nadzorovanem okolju.

P1230114.1422127917.JPG.s.960px.jpg

Pogon xDrive je znova prepričal, da je učinkovit in zanesljiv, več kot tri milijone kupcev do zdaj pa si ga je omislilo s pravim razlogom - priti varno na cilj tudi v težkih razmerah.

P1230076.1422126630.JPG.c.960px.jpg

BMW-xDrive-KG-2015-Photo-Ziga-Intihar-115.1422127835.jpg.s.960px.jpg

Foto: Žiga Intihar, Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Vlagatelj Maks
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 2

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 3

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)