Avto

Še ena lepo ohranjena dama

Test: opel meriva 1.6 CDTi cosmo; enoprostorec z zanimivim konceptom stranskih vrat, odličnim 1,6 litrskim turbodizlom in razredno neuvrščenostjo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.01.2015 07:45
Čas branja: 4 min

Pretekli teden smo zapisali, kako dobro se po šestih letih drži ford fiesta, popolnoma enako pa velja za opel merivo s petimi leti na ramenih. Razlog za dobro kondicijo je pri obema Nemkama enak, močno osvežena tehnika ter v osnovi dobra zasnova.

P6290671.1422214920.JPG.c.600px.jpg
Mali enoprostorci se sicer umikajo športnim terencem, a meriva zna prepričati kupce predvsem s posebno zasnovo in razgibano obliko.

Razred ni več trendi, njena zasnova še vedno

Meriva se je v teh petih letih vsaj na prvi pogled znašla v nezavidljivem položaju, obkrožili so jo namreč mali športni terenci ki počasi prevzemajo vlogo majhnih enoprostorcev. Meriva je kljub temu zadržala dobro formo zaradi številnih podrobnosti, ki jo delajo posebno in po lanski prenovi tudi s precej sodobnejšo tehniko, v manjši meri tudi s skromno oblikovno prenovo.

Odpiranje vrat kot pri razkošnem rolls roycu

Če ponovimo osnove, meriva izstopa iz kroga tekmecev po široko odpirajočih se stranskih vratih pod kotom 84 stopinj, zadnji par se ob tem odpira v smeri vožnje, koncept pa omogoča lažji dostop do sedežev in dobršno mero ekskluzivnosti, podobno zasnovo ima denimo tudi 20 krat dražji rolls royce phantom. Posebnost merive so tudi njene mere, predvsem dolžina 4,3 metra jo uvršča na sredino med majhnimi in kompaktnimi enoprostorci. Njene notranje mere pa nakazujejo, da je meriva bližje manjšim, velik del karoserijskih centimetrov se namreč izgubi na bohotnem prednjem delu. Razkošna oblika pa nima le estetskega učinka, ampak svoj davek pobere na tehtnici, ki pri merivi 1.6 CDTi pokaže 1.518 kilogramov. S tem podatkom meriva vsekakor sodi med razred večje enoprostorce.

P6290602.1422214977.JPG.c.600px.jpg
Pri kotu odpiranja lovi smarta forfour, pri zasnovi vrat pa je v tem razredu še vedno posebna.

Sivina barv in svežine tehnike

Ostale njene lastnosti so vsaj solidne ali celo nadpovprečne. Prostornost kabine je solidna na prednjih sedežih in na zadnji klopi, prednja potnika pa bosta zelo zadovoljna z udobjem in oprijemom sedežev. Voznikovo okolje je preprosto, dobro izdelano in ergonomsko zelo dobro, zmotila vas bo le groba plastika in z gumbi posejana sredinska konzola. Ob prenovi ša je dobila sistem povezljivosti intellilink, ki omogoča popolno komunikacijo pametnega telefona z vozilom. Sestavljajo ga barvni zaslon velike ločljivosti, povezava Bluetooth za prostoročno upravljanje telefona, povezava za pretok avdio vsebin in dodatne možnosti povezave s priključkom USB.

P6290666.1422215122.JPG.o.600px.jpg
Dobra ergonomija, velik zaslon in še vedno preveč gumbov na sredinski konzoli.

Prilagodljivost v razmeroma majhni merivi

Zadnja klop kljub razmeroma skromni prostorski odmerjenosti razkriva zelo dobro prilagodljivost. Trije neenaki sedeži, srednji je ožji, omogočajo vzdolžni pomik in ločeno podiranje. Ko so zloženi skupaj s prtljažnikom tvorijo ravno dno, v osnovi skromnih 400 litrov prostornine pa povečajo na solidnih 1.500 litrov. Srednji sedež lahko služi tudi kot naslon za roke ali pa držalo za pločevinke. Kljub navidezno dobrem konceptu, pa naslon za roke ki je hkrati tudi predalnik moti s svojo masivnostjo, ki jemlje prostor.

P6290605.1422215271.JPG.o.600px.jpg
Kombinatorika sedežev omogoča veliko prilagodljivosti, moteč pa je zajeten sredinski naslon zadnje klopi.

Katere rešitve prinaša novi dizel

Ključna novost pa se nahaja pod motornim pokrovom, to je povsem novi 1,6 litrski turbodizel s sto kilovati, 320 newtonmetri največjega navora in tovarniško povprečno porabo 4,4 litra. Ponaša se s turbo polnilnikom z variabilno geometrijo (VGT) in visokotlačnim vbrizgom goriva preko skupnega voda. Injektorji zmorejo vbrizg goriva s tlakom do 2000 barov in 10 vbrizgov na delovni takt motorja. Vse to zagotavlja veliko moč, izboljšano razpršitev goriva in učinkovito mešanje hlapov goriva z zrakom. Izpušni sistem je opremljen s sistemom za prestrezanje dušikovih oksidov (NOx), ki z naknadnih čiščenjem izpušnih plinov prestreza in odstranjuje NOx brez aditivov.

P6290680.1422215748.JPG.o.600px.jpg
Nove zadnje luči in še vedno znane poteze najmanjšega enoprostorskega opla, ki bi rad tekmoval v dveh razredih hkrati, delno mu to tudi uspeva.

Močan in uglajen motor, dober menjalnik

V vožnji meriva sprva zmoti z majhno turbo luknjo, malo nad 1.500 vrtljaji pa že dobrovoljno in odločno vleče ter se z veseljem zavrti tudi prek štiri tisoč vrtljajev. Ko se ogreje, za ta razred deluje tiho in uglajeno, tudi v višjih prestavah ima dovolj moči, da je za dinamično vožnjo ni potrebno vrteti v višje vrtljaje, čeprav je rokovanje z novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom hitro in natančno. Velika zaloga moči omogoča sprotno izkoriščanje navora v nizkih vrtljajih in porabo le dobrih pet litrov na sto kilometrov, ob bolj težki desni nogi pa se bo žeja povzpela proti sedmim litrom.

Nemka od koles do strehe

Druge tehnične lastnosti merivo označujejo kot soliden in predvsem vozniški avto, kljub enoprostorski zasnovi in posledično nekaj višji karoseriji. Volan se dovolj natančno odziva na voznikov ukaze, podvozje dobro sprejema izzive med zavoji, na ostrino reagira z rahlim nagibanjem in zanesljivostjo, ob popuščanju plina tudi z nagajivim zadkom, ki ga hitro umiri stabilizacijski sistem. A meriva je v prvi vrsti enoprostorec, zaradi kompaktnih mer in močnega motorja sicer precej zabaven, a tudi čvrsto vzmeten in zato manj udoben kot bi od nje pričakovali.

P6290661.1422217668.JPG.c.600px.jpg

Če prostor ni najvišje na seznamu, je takšna meriva dobra izbira

Ni za ljubitelje francoske mehkobe torej, njen nemški značaj pa zna marsikumu ustrezati. Še cena, po ceniku meriva 1.6 CDTI z najgbogatejšo opremo seže do visokih 19.648 evrov, gotovinski popust v višini 2.250 evrov pa jo zniža na bolj razumnih 17.398 evrov. Kar veliko denarja za enoprostorec nižjega razreda, saj za podobno ceno dobite že razred večjega. Upoštevaje močan motor in preseganje povprečja z merami, zasnovo in opremo, je ponudba zanimiva. Njena majhnost je lahko tudi prednost za nekoga, ki išče ravno prav velik, a močan in bolje opremljen enoprostorec.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

24.06.2015
FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.

FINANCE
Manager
Znanilci pomladi tudi v Nemčiji
Manager
Bojan Ivanc
ManagerBojan Ivanc, CFA, CAIA Znanilci pomladi tudi v Nemčiji

Verjetnost gospodarske rasti za Nemčijo se je marca povečala na 80 odstotkov.

FINANCE
Topjob
Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem
Topjob
PLAČE
TopjobLana Dakić Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem

V gospodarstvu slabi dve tretjini zaposlenih prejemata plačo, nižjo od povprečne plače tega sektorja, medtem ko je v javnem sektorju takšnih dobra polovica.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Manager
Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom
Manager
Michael J. Boskin
ManagerMichael J. Boskin Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom

Pri bližajočem se spopadu med nekdanjim predsednikom Donaldom Trumpom in trenutnim predsednikom Joejem Bidnom bo za volivce najpomembnejša tema gospodarstvo, pred nezakonitim priseljevanjem in splavom.

FINANCE
Avto
Zakaj je superb (lahko) boljši od passata
Avto
AVTOPORTRET
AvtoJure Šujica Zakaj je superb (lahko) boljši od passata

Vozili smo škodo superb, četrto generacijo največjega Škodinega modela. Je tehnično enak Volkswagnovemu passatu, a ohranja pravi Škodin karakter.

FINANCE
Manager
Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine
Manager
Reportaža
ManagerIgor Fabjan Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine

O vulkanski preteklosti te gričevnate pokrajine, prepredene z vinogradi in sadovnjaki, pričajo številni termalni vrelci, ob katerih so že stari Rimljani uredili kopališča.