Avto

Vse prej kot mala Čehinja

Pravzaprav majhna Škoda fabia combi je pravi prostorski fenomen, saj vase sprejme toliko reči, kot jih marsikateri za številko večji tekmec ne zmore. Pri nas je že na voljo za manj kot 12 tisočakov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.01.2015 07:36
Čas branja: 4 min

FaC-exterior-022.1421993549.jpg.c.960px.jpg

Škoda fabia combi III je za dober list papirja daljša od svoje kompaktne sestre, v svoj nahrbtnik pa pospravi za 530 litrov raznorazne prtljage. V zadrego tako zlahka spravi za razred večje avtomobile, sploh v času dopustov in družinskih izletov, z njo pa boste zlahka tudi pomagali denimo prijatelju pri selitvi ali prevozu manjših kosov pohištva in bele tehnike, saj s podrtimi sedeži vase sprejme 1.395 litrov.

FaC-exterior-023.1421993635.jpg.s.960px.jpg

Osnovna prostornina je najvišja v razredu malih avtomobilov, kjer karavanski fabiji najbližjo konkurenco pomenita Renaultov clio grandtour in sorodna Seat ibiza ST. Mala Škodina velikanka je pri nas že naprodaj po dostopni ceni, za najbolj osnovno različico z litrskim trivaljnikom je treba odšteti najmanj 11.845 evrov, kar je 1.245 evrov manj kot v Nemčiji. Za najbolj prodajani model (1.2 TSI 90 Ambition) bo kupec odštel 13.849 evrov - doplačilo za prtljažno razkošje glede na kombilimuzino znaša 650 evrov.

10055

Kako velika je pravzaprav nova generacija fabie combi pove podatek, da je s svojimi merami zdaj stopila v golfove čevlje. Seveda ne v tiste povsem nove, vendar pa bo marsikoga presenetil Autobildov podatek, da je 426 centimetrov dolga, 173 široka in 147 centimetrov visoka čehinja skoraj tako dolga kot golf III variant, njen osnovni prtljažni prostor pa je za kar 64 litrov večji. Glede na predhodnico je pridobila 25 litrov, v povsem »tovorni« različici pa jih je 90 izgubila.

FabiaCombi-int-026.1421993753.jpg.n.960px.jpg

S svojo obliko fabia combi oči opazovalca znova prepriča v to, da so neatraktivni karavani stvar preteklosti. Prve tri četrtine vozila so na pogled enake kot pri kombilimuzinski različici, kupec tako dobi precej ostre linije, hišno masko in rapidu spaceback ter octaviji combi podobno oblikovan zadek. Novinka se od navadne fabie razlikuje le po podaljšani strehi in seveda konkretnem zadnjem previsu. Zadek krasijo prtljažna vrata, ki se odprejo vse do 190 cm visoko.

IMG-7686.1421994037.jpg.c.960px.jpg

Po tem, ko smo si podrobno ogledali nizek nakladalni rob (611 mm od tal), široko dno prtljažnika, njegovo zgledno obdelavo, uporabno dvojno dno (doplačilo 140 evrov) in nekaj Škodinih pametnih rešitev v njem (košara, kljukice za obešanje, širok stranski predal), smo ga založili z našo prtljago. Dva srednje velika kovčka in fotografska oprema sta se v njem povsem izgubila, brez težav bi tako vanj zložili prtljago vseh petih potnikov, kolikor jih fabia combi lahko prepelje. In še bi ostal prostor za denimo kak večji športni rekvizit, manjši ležalnik in podobno.

FaC-exterior-034.1421993851.jpg.n.960px.jpg

Škoda fabia combi se tako ponuja tudi kot dober prijatelj rekreativno zagrizenemu paru, družini z majhnimi otroki ali tistim, ki vedno radi s seboj prevažajo raznorazne stvari v slogu "nič me ne sme presenetiti".

Skoda-fabia-combi-odlagalne-povrsine.1422023259.jpg.s.960px.jpg
Da prtljaga ne bo "letela" po prostoru poskrbijo številna pritrdilna in odlagalna mesta.

10024

Na prvi vožnji vzdolž razkošne francoske riviere in dih jemajočih provansalskih vasic, smo tako spredaj kot zadaj (ravno še dovolj prostora za glave višjeraslih) skušali ugotoviti, kakšen motor bi se potencialni članici družine najbolje podal. Na voljo so tri bencinske (1.0 MPI, dvakrat 1.2 TSI z 90 oziroma 110 konji) in dve dizelski različici (dvakrat 1.4 TDI z 90 oziroma 105 konji), kupec ima pri dveh močnejsih različicah (1.2 TSI 110 in 1.4 TDI 90) tudi možnost izbire dvosklopčnega avtomatskega menjalnika DSG.

FaC-exterior-035.1421993930.jpg.s.960px.jpg

Vstopni litrski trivaljnik bo zadovoljil nezahtevne kupce, ki pri nakupu še posebej skrbno obrnejo vsak evro, 75 »konjev« pa seveda ne obljublja čudežev. Dizelski motor je po mnenju kolega iz Siola dober za lagodno vsakdanjo vožnjo in relacije, pri avtocestnih hitrostih pa ga izdaja hrup, ki prodre v potniško kabino ter takrat nekoliko previsoka poraba. Kot idealna izbira se tako kar sam ponuja 1,2-litrski bencinar z 90 »konji«, 160 Nm navora, elektronsko zaporo diferenciala XDS+ (ta izboljšuje oprijem v zavojih) in petimi prestavami (močnejši 110-konjski jih premore šest), izkazal se je kot precej odziven, z mirnim tekom, zmernim hrupom in zgledno porabo - na približno 130 radoživih kilometrih se je za ustalila pri dobrih petih litrih.

FaC-exterior-002.1421994212.jpg.c.960px.jpg

Pozna se, da je Škoda znotraj koncerna umeščena nekoliko nižje, nič kaj dosti pa ji niso odrekli, ko beseda nanese na izbrane materiale in njihovo kakovost. Počutje v potniški kabini je zelo dobro, kupec si jo lahko nekoliko popestri, po želji tudi s fotografijo iz družinskega albuma. Razlik v notranjosti v primerjavi s kombilimuzino praktično ni, v dražjem paketu si lahko kupec omisli tudi večji zaslon z navigacijo - za ta namen (poleg drugih aplikacij) je potnikom sicer na voljo povezava s pametnim telefonom s pomočjo funkcije Mirrorlink.

FabiaCombi-int-003.1421994167.jpg.c.960px.jpg

Nova Škoda fabia combi bo nadgradila uspeh, ki sta ga začrtali že prejšnji generaciji - od leta 2000 so jih namreč prodali kar 1,1 milijona. K temu bosta pomagali tudi aktivna in pasivna varnost - fabia HB je med najbolj varnimi avti lanskega leta -, ter prepričljiv seznam asistenčnih varnostnih sistemov (serijsko šest zračnih blazin in sistem za nadzor tlaka v gumah, sistem večnaletnega zaviranja, opcijski sistem za preprečevanje naleta s funkcijo samodejnega zaviranja, pomočnik pri speljevanju v klanec, opozorilnik za utrujenost voznika.')

IMG-7648.1421994322.jpg.s.960px.jpg

Škoda je brez dvoma češka zgodba o uspehu. Lani so jih izdelali rekordnih 1,04 milijona, veliko večino (okoli 700.000) izdelajo v domači Mladi Boleslavi. Od tam prihaja tudi direktor znamke pri nas Petr Podlipny, ki je s Škodo "zrasel gor". Tako mu je dobro poznan tudi delovni proces v tovarni, več let se je kalil v oddelku za financiranje nakupa vozil, od leta 2008 pa skrbi za zavidljivo rast prodaje Škodinih modelov na slovenskem trgu. Ta hip ima Podlipny sladke skrbi: s količinami le stežka dohaja povpraševanje po Škodah pri nas, odkrito tudi pove, da čakalna doba za octavio kakšnega kupca najbrž preusmeri drugam. O Škodi govori z iskrenim ponosom in brez kančka dvoma napove prodajo 1,5 milijona vozil že v bližnji prihodnosti. Tudi v uspeh fabije combi ne dvomi, saj jo po njegovo odlikujejo odlična kombinacija prostora in funkcionalnosti, vse skupaj pa podprejo preverjena tehnika in sodobna tehnologija.

Rapid-Spaceback-Monte-Carlo-004.1421994268.jpg.c.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

03.04.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)