Avto

20 let športne limuzine: od požrešnih do supervarčnih

Okoljska naravnanost avtomobilskih proizvajalcev šele v zadnjih nekaj letih ugaša velike motorje, nadomešča jih z majhnimi, ki jim pri pogonu in varčevanju pomaga električen stroj.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.01.2015 22:30
Dopolnjeno: 23.01.2015 01:20
Čas branja: 4 min

Zmogljivi bencinski motorji so tehnološki razmah doživeli šele v zadnjih nekaj letih, pred tem pa so napredovali počasi.

Kako hitro je napredovala tehnologija v avtomobilih, vselej pojasni primerjava z bližnjo preteklostjo. Povsem novi mercedes-benz C 350 plug-in hybrid dosega skoraj natanko takšno moč in zmogljivosti kot C 36 AMG iz leta 1995, poraba je več kot 80 odstotkov manjša, največji napredek pa je ta nemški proizvajalec dosegel šele v zadnjih nekaj letih. S katerimi rešitvami je tako korenito zmanjšal porabo in izpuste in kaj se je še v tem času zgodilo na področju razvoja bencinskih motorjev?

porabajeupadla.1421952832.jpg.o.600px.1421952878.jpg

Leta 1995 so prevladovali klasični bencinski in dizelski motorji s posrednim vbrizgavanjem goriva in razmeroma velikimi prostorninami. Turbomotorji so bili redki, prihranki pri porabi prav tako, dizelska revolucija pa se je s prihodom prvih strojev z neposrednim vbrizgom začela šele konec desetletja, takrat so na trg zapeljali tudi prvi bencinski hibridi, a predvsem z manjšo močjo. Danes, ko hibridi doživljajo vnovičen razmah v obliki zelo učinkovitih priključnih hibridov na zunanje polnjenje, smo pogledali, kako se je tehnika razvijala v višjem zmogljivostnem razredu, kamor sodi povsem sveži mercedes-benz C 350 plug­-in hybrid, ki ga poganjata dvolitrski štirivaljni turbobencinar in elektromotor, skupaj dosegata moč, primerljivo s 3,5-litrskimi šestvaljniki, povprečna poraba pa je le 2,1 litra bencina na sto kilometrov. Kako učinkoviti so bili predhodniki razreda C z močjo okoli 300 konjev v zadnjih 20 letih, kdaj je prišlo do večjega premika v razvoju bencinskih motorjev in kako je okoljska naravnanost vplivala na njihove zmogljivosti in užitke v vožnji?

mercedes-benz-c-36-amg-1995.1421971049.jpg.o.600px.jpg
Prvi AMG te serije je nosil oznako C 36 AMG, poganjal ga je 3,6 litrski vrstni šestvaljnik s 206 kilowati povezan s samodejnim menjalnikom.

1995: šestvaljnik z 206 kilovati in porabo 11,8 litra

Začnimo v letu 1995. Takrat najzmogljivejšega mercedes-benza C 36 AMG je poganjal klasični 3,6-litrski šestvaljnik z zdaj ostarelim, a ne povsem izumrlim posrednim vbrizgavanjem goriva v valje, po štirimi ventili nad vsakim valjem in povprečno porabo 11,8 litra. Za tiste čase precej sodoben in varčen stroj je dosegel moč 206 kilovatov oziroma 279 konjskih moči, povezan je bil s samodejnim petstopenjskim menjalnikom, 1,56 tone težak avto pa je do stotice pospešil v 6,7 sekunde.

Mercedes-Benz-C43-AMG-2000.1421971203.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-Benz C 43 AMG z letnico 1996 iz časov, ko so v ospredje silili veliki motorji, o "downsizingu" ni bilo ne duha ne sluha. Kljub temu, da ga je poganjal osemvaljni stroj, so inženirji iz njega spravili za deciliter manjšo žejo kot pri manjšem šestvaljniku v C 36 AMG. Njegov naslednik je bil kompresorski šesvaljnik, nato znova eksotični osemvaljnik v C 55 AMG.

2000: večji 4,3-litrski V8, za deciliter manjša poraba

Že nekaj let pozneje se je Mercedes-Benz povsem v nasprotju z današnjimi smernicami odločil za vgradnjo večjega 4,3-litrskega motorja V8 v mali razred C. Odločitev je odgovorila na zahteve kupcev po razkošju, te pa je lahko izpolnil le velik in prožen motor z gromkim osemvaljnim zvokom. Dosežek inženirjev, ki so stroj v podrobnostih dodelali, a vanj niso vgradili posebnih tehnoloških inovacij, pa je bilo zmanjšanje porabe za deciliter ob hkratnem povečanju moči na 225 kilovatov oziroma 306 konjskih moči, masa avta je zaradi vgradnje večjega motorja zrasla za deset kilogramov.

mercedes-C350-2005.1421971509.jpg.o.600px.jpg
V času prihoda turbo motorjev je Mercedes-Benz pri modelu C 350 vztrajal pri klasičnem šestvaljniku, ki ga je sčasoma naučil enake učinkovitosti kot precej manjši stroji.

2005: velika prostornina ostaja, poraba pod desetimi litri

Leta 2005 je moč okoli 300 konjskih moči dosegla že klasična različica razreda C, AMG je medtem zapeljal še višje s šestvaljnim C 320 AMG z 250 kilovati in pozneje spet z osemvaljnikom v C 55 AMG z deset kilovati več moči in porabo, ki je presegla modela iz leta 1995. Klasični C 350 s 3,5-litrskim šestvaljnikom in šeststopenjsko avtomatiko je zadržal moč starejših različic AMG, zmogel je 200 kilovatov oziroma 272 konjskih moči, poraba goriva sodobnejšega stroja pa se je s spremenljivim krmiljenjem ventilov, nad vsakim valjem so bili štirje, ne trije, kot v preteklosti, zmanjšala na 9,7 litra.

mercedes-benz-C-2010.1421971617.jpg.s.600px.jpg
Šestvaljnik C 350 letnika 2010 z neposrednim vbrizgom in spremenljivim krmiljenjem ventilov je segel prek 300 konjev, poraba zadnje različice pa je upadla pod sedem litrov.

2010: še močnejši šestvaljnik, poraba 8,3 litra

V času, ko so druge znamke tudi pri zmogljivejših motorjih zavile v smer zmanjševanja prostornine in turbopolnilnikov, je Mercedes-Benz vztrajal pri piljenju klasičnega šestvaljnika z veliko prostornino. V C 350 pa je prinesel veliko novosti, ki so korenito zmanjšale porabo goriva in izpuste. Z neposrednim vbrizgavanjem v valje prek injektorjev piezo in popolno spremenljivim krmiljenjem ventilov je moč motorja povečal na 215 kilovatov (292 konjskih moči), poraba pa je upadla na 8,3 litra. Leta 2011, ob osvežitvi razreda C, je motor dobil dodatnih pet kilovatov moči, poraba pa je zaradi tehničnih popravkov upadla na 6,8 litra, nekaj prihranka je prinesel tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik, sicer vgrajen že v starejše modele.

Mercedes-Benz-C350-Plug-In-Hybrid-2015.1421971806.jpg.s.600px.jpg
C 350 plug-in hybrid - športna limuzina ali karavan nove dobe z majhnim turbo štirivaljnikom in elektro motorjem na zunanje polnjenje. Žeja je v idealnih pogojih le dva litra na sto kilometrov, v običajnih je nekajkrat višja, a vseeno skromnejša kot pri večjih šestvaljnikih. Kombinacija ne obljublja le skromne porabe, ampak tudi veliko dinamike v obliki 5,9 sekundnega pospeška do stotice, ko delujeta oba motorja. Da je v priključnih hibridih prihodnost, pravi tudi Igor Akrapovič.

2015: štirivaljnik in elektromotor, poraba 2,1 litra

Letos je nemški proizvajalec končno popustil pred neusmiljenim pritiskom zmanjševanja prostornine in v razredu C sestavil varčen pogonski sklop iz dvolitrskega štirivaljnika in elektromotorja. Majhen štirivaljnik je povzel iz modela C 250, s turbopolnilnikom je zagotovil moč 155 kilovatov in navor 350 newtonmetrov, ki je primerljiv z večjimi šestvaljniki. Da bi se ta dejansko lahko kosal z njimi, je z bencinskim strojem povezal še elek­tromotor s 60 kilovati moči, ki je skupno moč dvignil na raven prvega C 36 AMG, torej 206 kilovatov ob pospeških do stotice, ki s 5,9 sekunde ob hkratnem izkoriščanju zmogljivosti bencinskega in električnega motorja celo prehitevajo nekdanji AMG iz leta 1995 in tako vsaj v teoriji povsem zadostijo željam kupcev po visokih zmogljivostih. Poraba goriva na sto kilometrov je ob tem le 2,1 litra oziroma natanko toliko, kot porabi toyota prius plug-in hybrid. Skrivnost v rekordno majhni številki pa je v 31-kilometrskem dosegu elektromotorja, ki se napaja iz sto kilogramov težke baterije zmogljivosti 6,2 kilovatne ure (napolnimo jo v uri in 45 minut). Elektromotor zmanjšuje porabo tudi po 31 prepeljanih kilometrih, saj ob vsakem zaviranju kopiči energijo in jo porablja za pogon motorja ali/in električnih sistemov v avtu. Dvolitrski štirivaljnik ob samostojnem delovanju porabi 5,3 litra na sto kilometrov, v hibridnem načinu pa še manj, saj predvsem v mestu pogon prevzame elektromotor.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Zakaj je superb (lahko) boljši od passata
Avto
AVTOPORTRET
AvtoJure Šujica Zakaj je superb (lahko) boljši od passata

Vozili smo škodo superb, četrto generacijo največjega Škodinega modela. Je tehnično enak Volkswagnovemu passatu, a ohranja pravi Škodin karakter.

FINANCE
Manager
Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine
Manager
Reportaža
ManagerIgor Fabjan Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine

O vulkanski preteklosti te gričevnate pokrajine, prepredene z vinogradi in sadovnjaki, pričajo številni termalni vrelci, ob katerih so že stari Rimljani uredili kopališča.

FINANCE
Manager
Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem
Manager
Tehnologija
ManagerMatjaž Ropret Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem

Z višjimi temperaturami prihaja sezona druženj na terasah, ki si jih lahko s prenosnim projektorjem popestrimo tudi z ogledom filma ali tekme. Pogledali smo, kakšni so ti projektorji, kako jih namestiti in kateri so primerni za različne postavitve.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Je gradbeništvo res večna ljubica, ki bi rada postala žena?
TOP Gradbeništvo
BIZNIS & TRENDI V GRADBENIŠTVU
TOP GradbeništvoNataša Jančar Je gradbeništvo res večna ljubica, ki bi rada postala žena?

Se bo država končno odločila, ali bo stavila na gradbeništvo? In kaj od aktualnih vsebin je za gradbeništvo priložnost, kaj breme in kaj nadloga?

FINANCE
Manager
Pismo iz Kampale: Kolikor denarja, toliko znanja
Manager
IZ PRESTOLNIC
ManagerTina Smole Pismo iz Kampale: Kolikor denarja, toliko znanja

V Ugandi imamo na papirju sicer brezplačno osnovno šolanje, a starši ob vpisu v nov razred dobijo seznam stvari, ki jih morajo otroci prinesti – od zvezkov do toaletnega papirja, kred in metel. Nekaj teh potrebščin ostane v šoli, druge učitelji vzamejo ali prodajo naprej.

FINANCE
Za Bežigradom do leta 2027 več kot 800 novih stanovanj
Finance
pregled projektov
Kristina Robežnik Za Bežigradom do leta 2027 več kot 800 novih stanovanj 1

To so projekti, ki so predvideni na območju Bežigrada in širše okolice.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)