Avto

20 let športne limuzine: od požrešnih do supervarčnih

Okoljska naravnanost avtomobilskih proizvajalcev šele v zadnjih nekaj letih ugaša velike motorje, nadomešča jih z majhnimi, ki jim pri pogonu in varčevanju pomaga električen stroj.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.01.2015 22:30
Dopolnjeno: 23.01.2015 01:20
Čas branja: 4 min

Zmogljivi bencinski motorji so tehnološki razmah doživeli šele v zadnjih nekaj letih, pred tem pa so napredovali počasi.

Kako hitro je napredovala tehnologija v avtomobilih, vselej pojasni primerjava z bližnjo preteklostjo. Povsem novi mercedes-benz C 350 plug-in hybrid dosega skoraj natanko takšno moč in zmogljivosti kot C 36 AMG iz leta 1995, poraba je več kot 80 odstotkov manjša, največji napredek pa je ta nemški proizvajalec dosegel šele v zadnjih nekaj letih. S katerimi rešitvami je tako korenito zmanjšal porabo in izpuste in kaj se je še v tem času zgodilo na področju razvoja bencinskih motorjev?

porabajeupadla.1421952832.jpg.o.600px.1421952878.jpg

Leta 1995 so prevladovali klasični bencinski in dizelski motorji s posrednim vbrizgavanjem goriva in razmeroma velikimi prostorninami. Turbomotorji so bili redki, prihranki pri porabi prav tako, dizelska revolucija pa se je s prihodom prvih strojev z neposrednim vbrizgom začela šele konec desetletja, takrat so na trg zapeljali tudi prvi bencinski hibridi, a predvsem z manjšo močjo. Danes, ko hibridi doživljajo vnovičen razmah v obliki zelo učinkovitih priključnih hibridov na zunanje polnjenje, smo pogledali, kako se je tehnika razvijala v višjem zmogljivostnem razredu, kamor sodi povsem sveži mercedes-benz C 350 plug­-in hybrid, ki ga poganjata dvolitrski štirivaljni turbobencinar in elektromotor, skupaj dosegata moč, primerljivo s 3,5-litrskimi šestvaljniki, povprečna poraba pa je le 2,1 litra bencina na sto kilometrov. Kako učinkoviti so bili predhodniki razreda C z močjo okoli 300 konjev v zadnjih 20 letih, kdaj je prišlo do večjega premika v razvoju bencinskih motorjev in kako je okoljska naravnanost vplivala na njihove zmogljivosti in užitke v vožnji?

mercedes-benz-c-36-amg-1995.1421971049.jpg.o.600px.jpg
Prvi AMG te serije je nosil oznako C 36 AMG, poganjal ga je 3,6 litrski vrstni šestvaljnik s 206 kilowati povezan s samodejnim menjalnikom.

1995: šestvaljnik z 206 kilovati in porabo 11,8 litra

Začnimo v letu 1995. Takrat najzmogljivejšega mercedes-benza C 36 AMG je poganjal klasični 3,6-litrski šestvaljnik z zdaj ostarelim, a ne povsem izumrlim posrednim vbrizgavanjem goriva v valje, po štirimi ventili nad vsakim valjem in povprečno porabo 11,8 litra. Za tiste čase precej sodoben in varčen stroj je dosegel moč 206 kilovatov oziroma 279 konjskih moči, povezan je bil s samodejnim petstopenjskim menjalnikom, 1,56 tone težak avto pa je do stotice pospešil v 6,7 sekunde.

Mercedes-Benz-C43-AMG-2000.1421971203.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-Benz C 43 AMG z letnico 1996 iz časov, ko so v ospredje silili veliki motorji, o "downsizingu" ni bilo ne duha ne sluha. Kljub temu, da ga je poganjal osemvaljni stroj, so inženirji iz njega spravili za deciliter manjšo žejo kot pri manjšem šestvaljniku v C 36 AMG. Njegov naslednik je bil kompresorski šesvaljnik, nato znova eksotični osemvaljnik v C 55 AMG.

2000: večji 4,3-litrski V8, za deciliter manjša poraba

Že nekaj let pozneje se je Mercedes-Benz povsem v nasprotju z današnjimi smernicami odločil za vgradnjo večjega 4,3-litrskega motorja V8 v mali razred C. Odločitev je odgovorila na zahteve kupcev po razkošju, te pa je lahko izpolnil le velik in prožen motor z gromkim osemvaljnim zvokom. Dosežek inženirjev, ki so stroj v podrobnostih dodelali, a vanj niso vgradili posebnih tehnoloških inovacij, pa je bilo zmanjšanje porabe za deciliter ob hkratnem povečanju moči na 225 kilovatov oziroma 306 konjskih moči, masa avta je zaradi vgradnje večjega motorja zrasla za deset kilogramov.

mercedes-C350-2005.1421971509.jpg.o.600px.jpg
V času prihoda turbo motorjev je Mercedes-Benz pri modelu C 350 vztrajal pri klasičnem šestvaljniku, ki ga je sčasoma naučil enake učinkovitosti kot precej manjši stroji.

2005: velika prostornina ostaja, poraba pod desetimi litri

Leta 2005 je moč okoli 300 konjskih moči dosegla že klasična različica razreda C, AMG je medtem zapeljal še višje s šestvaljnim C 320 AMG z 250 kilovati in pozneje spet z osemvaljnikom v C 55 AMG z deset kilovati več moči in porabo, ki je presegla modela iz leta 1995. Klasični C 350 s 3,5-litrskim šestvaljnikom in šeststopenjsko avtomatiko je zadržal moč starejših različic AMG, zmogel je 200 kilovatov oziroma 272 konjskih moči, poraba goriva sodobnejšega stroja pa se je s spremenljivim krmiljenjem ventilov, nad vsakim valjem so bili štirje, ne trije, kot v preteklosti, zmanjšala na 9,7 litra.

mercedes-benz-C-2010.1421971617.jpg.s.600px.jpg
Šestvaljnik C 350 letnika 2010 z neposrednim vbrizgom in spremenljivim krmiljenjem ventilov je segel prek 300 konjev, poraba zadnje različice pa je upadla pod sedem litrov.

2010: še močnejši šestvaljnik, poraba 8,3 litra

V času, ko so druge znamke tudi pri zmogljivejših motorjih zavile v smer zmanjševanja prostornine in turbopolnilnikov, je Mercedes-Benz vztrajal pri piljenju klasičnega šestvaljnika z veliko prostornino. V C 350 pa je prinesel veliko novosti, ki so korenito zmanjšale porabo goriva in izpuste. Z neposrednim vbrizgavanjem v valje prek injektorjev piezo in popolno spremenljivim krmiljenjem ventilov je moč motorja povečal na 215 kilovatov (292 konjskih moči), poraba pa je upadla na 8,3 litra. Leta 2011, ob osvežitvi razreda C, je motor dobil dodatnih pet kilovatov moči, poraba pa je zaradi tehničnih popravkov upadla na 6,8 litra, nekaj prihranka je prinesel tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik, sicer vgrajen že v starejše modele.

Mercedes-Benz-C350-Plug-In-Hybrid-2015.1421971806.jpg.s.600px.jpg
C 350 plug-in hybrid - športna limuzina ali karavan nove dobe z majhnim turbo štirivaljnikom in elektro motorjem na zunanje polnjenje. Žeja je v idealnih pogojih le dva litra na sto kilometrov, v običajnih je nekajkrat višja, a vseeno skromnejša kot pri večjih šestvaljnikih. Kombinacija ne obljublja le skromne porabe, ampak tudi veliko dinamike v obliki 5,9 sekundnega pospeška do stotice, ko delujeta oba motorja. Da je v priključnih hibridih prihodnost, pravi tudi Igor Akrapovič.

2015: štirivaljnik in elektromotor, poraba 2,1 litra

Letos je nemški proizvajalec končno popustil pred neusmiljenim pritiskom zmanjševanja prostornine in v razredu C sestavil varčen pogonski sklop iz dvolitrskega štirivaljnika in elektromotorja. Majhen štirivaljnik je povzel iz modela C 250, s turbopolnilnikom je zagotovil moč 155 kilovatov in navor 350 newtonmetrov, ki je primerljiv z večjimi šestvaljniki. Da bi se ta dejansko lahko kosal z njimi, je z bencinskim strojem povezal še elek­tromotor s 60 kilovati moči, ki je skupno moč dvignil na raven prvega C 36 AMG, torej 206 kilovatov ob pospeških do stotice, ki s 5,9 sekunde ob hkratnem izkoriščanju zmogljivosti bencinskega in električnega motorja celo prehitevajo nekdanji AMG iz leta 1995 in tako vsaj v teoriji povsem zadostijo željam kupcev po visokih zmogljivostih. Poraba goriva na sto kilometrov je ob tem le 2,1 litra oziroma natanko toliko, kot porabi toyota prius plug-in hybrid. Skrivnost v rekordno majhni številki pa je v 31-kilometrskem dosegu elektromotorja, ki se napaja iz sto kilogramov težke baterije zmogljivosti 6,2 kilovatne ure (napolnimo jo v uri in 45 minut). Elektromotor zmanjšuje porabo tudi po 31 prepeljanih kilometrih, saj ob vsakem zaviranju kopiči energijo in jo porablja za pogon motorja ali/in električnih sistemov v avtu. Dvolitrski štirivaljnik ob samostojnem delovanju porabi 5,3 litra na sto kilometrov, v hibridnem načinu pa še manj, saj predvsem v mestu pogon prevzame elektromotor.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: na poti v 70-ta leta in 44% upad indeksa
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 2

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 3

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.